رواية حب خلف الكواليس الفصل الثالث عشر 13 بقلم نجوى إبراهيم

الصفحة الرئيسية

        رواية حب خلف الكواليس الفصل الثالث عشر بقلم نجوى إبراهيم

 رواية حب خلف الكواليس الفصل الثالث عشر 

معلش اعذروني علي التأخير كان عندي ظروف 
جه الصباح علي الكل منهم هتكون حياته سعيدة ومنهم هتكون حياته تعيسه 
صحي ادهم ولقي ليان في حضنه فضل يتأمل ملامحها واد اي هي جميله وبريئه وبعدين باسها من خدها برقه وقام ياخد شاور وغير هدومه وطلع لقيها صاحيه وباصه في السقف وساكته 
ادهم :لي لي حبيبتي صباح الفل والياسمين على عيونك الحلوين 
ليان:بتوهان صباح النور ي ادهم 
ادهم:مالك ي ليان في اي ي حبيبتي اي مغيرك علي الصبح دا امبارح حتي كان فرحنا 
ليان:مفيش حاجه انا هدخل اخد شاور واغير هدومي 
ادهم:تمام بس بسرعه عشان نلحق الطياره 
ليان:تمام واخدت هدوم ودخلت الحمام واول ما قفلت الباب انفجرت في العياط وهي بتقول لي ي ادهم لي دا انا حبيبتك 
فلاش باك اول ما ادهم باسها وقام دخل الحمام ليان فتحت عيونها وكانت مكسوفه وبتضحك ومبسوطه انها اتجوزت ادهم وهتحاول تتجاوز محاوله خالد في الاعتداء عليها عشان ادهم ملوش ذنب وهو مش زي خالد هو زوجها لسه بتتكلم مع نفسها انه استحاله ادهم يكون زي خالك وانها هتحاول تسعده بتوصلها رساله علي فونها مضمون الرساله 
مجهول:ادهم بخونك هو اصلا محبكيش هو بيحبني انا وانا ام ابنه 
ليان:مصدومه من الرساله وان مين ممكن يبعتلها رساله زي دي يوم صباحيتها لا اكبد حد غيران منهم هي مش هتصدقه اكيد ولسه هتمسح الرساله وتقفل الفون لقيت رساله تانيه 
مجهول:اكيد مش مصدقه وبتقولي حد بيوقع بينكوا لو عاوزه تتأكدي ابعتي رساله علي الواتس وانا ابعتلك دليل خيانه زوجك 
ليان:بعتت رساله فعلا للرقم علي الواتس وثواني ووصلها صور ادهم وهو في حضن وحده وباين انه مبسوط ومش صوره وحده لا كذا صوره ليه في أماكن مختلفه ونفس البنت ليان مش بقيت قادره تتصرف هل تواجه ادهم ولا تسكت لانه اتجوزها عشان يعديها من مرحله خالد قررت تسكت وتتابع مع الرقم دا وفي نفس الوقت تتجاهل ادهم ومتخليش قلبها يتعلق بيه اكتر من كدا 
بااااااك 
ليان:لي ي ادهم اتجوزتني اصلا واضح اني اتسرقت في حبك مكنش لازم ادي قلبي فرصه يحب ويتعلق هو انقذني من خالد واتجوزني شفقه بس فضلت ليان تقنع نفسها بكدة لحد ما خلصت شاور وخرجت لقيت ادهم قاعد علي السرير مستنيها 
ليان:انا خلصت 
ادهم:طب يلا نفطر وبعدين ننزل عشان باقي علي ميعاد الطياره ساعه 
ونزلوا فطروا وركبوا الطياره 
سيلا:ماااااااااااااالك اصحي ي روحي الضهر اذن 
مالك:قام مخضوض اي في اي انتي كويسه 
سيلا:بصريخ ضحك اي يابني في اي بصحيك الضهر اذن 
مالك:ي شيخه حسبي الله في الظالم والله ما هسيبك وقام يجري وراها وسيلا طلعت تجري 
سيلا:مالك حبيبي استهدي بالله احنا ورانا سفر وانا صحيتك عشان كدا 
مالك:والله ما هسيبك انتي قطعتيلي الخلف حد يصحي حد كدا ومسكها تعالي بقا ي قمر بقا بتصحيني مخضوض عشان السفر 
سيلا:ايون 
مالك:عقاب لللي عملتيه مفيش سفر 
سيلا:بحزن ظهر علي ملامحها انا اسفه والله مش هعمل كدا تاني 
مالك:اهدي ي حبيبتي في اي انا بهزر معاكي واخدها في حضنه 
سيلا:يعني هنسافر 
مالك:ايوا ي ستي قومي يلا جهزي نفسك عشان نسافر اسكندريه في الشاليه بتاعنا هناك بس في مكافأة ليا علي السفر دا ولا مفيش 
سيلا:باسته في خدها بوسه طويله وطلعت تجري عشان تجهز نفسها 
مالك:العوض عليك يارب بتبوس ابن اختها متجوز هبله اقسم بالله 
أسر راح لمريم اخدها معاه وهو رايح الشركه عشان مريم هتابع شغل ادهم هي وأسر لحد ما يرجع 
اسر:صباح الجمال علي احلي مريومه في الدنيا 
مريم:صباحك ورد ي غير عامل اي ي حبيبي 
اسر: بخير ي روح أسر طول ما انتي بخير واتحركوا راحوا علي الشركه وبدوا شغل لا يخلوا من كلام الحى من أسر لمريم ولا من كسوف مريم وبعد مة خلصوا شغل راحوا اتغدوا في مطعم 
ليان وادهم وصلوا اخيرا اسبانيا ونزلوا هناك في الفندق بتاع ادهم لان ادهم اكتر بلد بيحبها ٧ي اسبانيا ٦شان كدا بني فندق هناك وكل ما يحب يغير جو بيروح هناك في العاصمه مدريد الحوار هناك هيكون بالنسبالي وهترجمه 
Gerente del hotel: Hola Sr. Adham, lo extrañamos mucho. 
Adham: Hola Emmanuel, ¿cómo estás y cómo es el hotel y el trabajo en él? 
Emmanuel: Estoy bien, señor, y el hotel de aquí es uno de los mejores hoteles de la capital, Madrid. 
Adham: Bien, bien. Sabía que ahora eres uno de los gerentes más eficientes del hotel. ¿Está lista mi suite? 
Emmanuel: Gracias señor por su testimonio, sí señor, el ala está lista, por favor, la llave. 
Adham: Gracias Emmanuel, quiero almorzar en la suite. 
Emmanuel: Su pedido, señor.
الترجمه 
مدير الفندق:مرحبا سيد ادهم اشتقنا اليك كثيرا

ادهم:مرحبا ايمنويل كيف حالك وكيف حال الفندق والعمل به 
ايمنويل:انا بخير سيدي والفندق هنا من افضل الفنادق الموجوده في العاصمه مدريد 
ادهم:جيد جيد كنت اعلم انك من اكفئ المديرين في الفندق الان هل الجناح الخاص بي جاهز 
ايمنويل:شكرا لك سيدي علي شهادتك هذه نعم سيدي الجناح جاهز تفضل المفتاح 
ادهم:شكرا ايمنويل اريد الغداء علي الجناح 
ايمنويل:امرك سيدي 
طلعوا الجناح بتاعهم وبرضو ليان ساكته مبتتكلمش 
ادهم:ليان حبيبتي مالك فيكي اي سكوتك مخوفني والله اي حصل مني مخليكي متجنباني كدة ومبتتكلميش معايا بتردي علي اد السؤال 
ليان:مفيش حاجه ي ادهم انا تعبانه من السفر ومحتاجه انام وارتاح 
ادهم:طب مش هتاكلي انا طلبت غدا لينا 
ليان:لا مش جعانه كل انت هدخل اخد شاور وانام عشان تعبانه 
في مكان تاني وأشخاص تانيه 
الو ايوا هما الان في العاصمه مدريد هل انفذ 
لا انتظري بعض من الوقت دعيهم يمرحون قليلا بعدها سوف ننفذ خطتنا وداعا الان وابتسم بشر 
ياتري مين دة 
ولي عاوز ياذي ادهم وليان هنعرف في باقي الروايه


يتبع الفصل الرابع عشر  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent