Ads by Google X

رواية حب خلف الكواليس الفصل الرابع عشر 14 بقلم نجوى إبراهيم

الصفحة الرئيسية

         رواية حب خلف الكواليس الفصل الرابع عشر بقلم نجوى إبراهيم

 رواية حب خلف الكواليس الفصل الرابع عشر 

وقفنا عند الناس الشريره برضو 😂💔 ان ي شريرين عاوزين تفرقوا بين الواد والبت لي 
مالك وسيلا وصلوا اسكندريه وراحوا علي الشاليه بتاع مالك غيروا هدومهم للبس البحر ونزلوا البخر وكانوا مبسوطين جدا 
سيلا:مسكت في مالك بخوف ونبي ما تسيبني لحسن أغرق 
مالك:ي بت انتي قافشه حرامي مسكاني لي كدا اهدي مش هسيبك 
سيلا:والله حاسه هتعمل حركه غدر 
مالك:عيب عليكي وابتسم ابتسامه خبيثه 
سيلا:احياه امك لا اوعي تزقني في المياه 
مالك:واي المقابل عشان معملش كدا وغمز بعينه 
سيلا:والله هعملك اللي انت عاوزه ي باشا بس متزقنيش في المياه 
مالك:غمزلها غمزه حمدي الوزير وضحك 
سيلا:فهمت هو يقصد اي وقالت اه ي سافل وانا اللي كنت فاكراك مؤدب 
مالك وسيلا الاتنين ضحكوا وقضوا اليوم كله ضحك ولعب في المياه والملاهي وبعدين راحوا الشاليه وادهم اخدها وجري بيها علي الاوضه وراحوا في عالمهم الخاص نسيبهم في حالهم شوبه بقا دول عرسان 😉 
ادهم قرر انه يقعد مع ليان ويفهم منها هي لي متغيره كدا واي السبب بعد ما ليان صحيت لقيت ادهم قاعد علي السرير وباصصلها وايديه علي خده 
ليان:بخضه في اي ي ادهم بتبصلي لي كدا 
ادهم:بحب بحبك عشان كدا ببصلك كدا بملي عيني منك عندك مانع 
ليان:حاولت تتجاهل قلبها اللي هيخرج من مكانه بسبب كلام ادهم وجت تقوم ادهم مسك ايديها وشدها لحضنه 
ادهم:لي لي حبيبي مالك متغيره معايا لي كدا انة عملتلك اي طيب قوليلي وانا أصلح من نفسي طيب او حتي اصالحك 
ليان:قررت انها تصارح ادهم وتقوله الحقيقه حتي لو علي حساب سعادتها بعدت عن حضنه وعيونها بدأت تتملي دموع ادهم انت بتخوني صح وكمان عندك ولد 
ادهم:بصدمه انتي بتقولي اي ي ليان انتي فايقه لكلامك دا اخونك اي وفرحنا كان من يومين هتيجي ازاي طيب 
ليان فتحت الفون ورت ادهم الرسايل وصوره مع البت اللي بعتتلها الصور 
ادهم:اه ي بنت الكلب ورحمه امي وابويا ما هعتقك تعالي في حضني ي ليان وانا هفهمك كل حاجه ليان ما صدقت قال الكلمه دي وكانها كانت بتتلكك واترمت في حضنه 
ادهم:بصي ي روحي اولا كدا انا لا حبيت ولا هحب غيرك والبت دي اسمها لارا كانت سكرتيره عندي واعجبت بيها وحبينا بعض فتره مش طويله كنت حرفيا بموت فيها كنت مستعد اديها عيوني لو طلبت وكنا بنخرج ونتفسح وكل مره بكتشف انها بتطلب فلوس اكتر من الاول وفي كل خروجه كانت بتطلب هدايا دهب والماس وانا لاني بحبها كنت بجيبلها كل حاجه من غير ما افكر لحد ما جه في مره كنت ناوي اطلب منها تحدد ميعاد مع اهلها عشان اخطبها دخلت المكتب وكنت مبسوط اني اخيرا هتقدم للبنت اللي بحبها واكتشف انها بتكلم واحد غي الفون وبتقوله انها محبتنيش وانها بتحبه هو وان المغفل اللي هو انا بيديها فلوس عشان تصرف منها هي والحيوان اللي بتحبه وقتها نزلت فيها ضرب وطردتها ولولا أسر كان زماني قاتلها ومن ساعتها مسمعتش عنها حاجه راجعه دلوقت تخرب حياتي لا مش هسمحلها وانا ملمستهاش اصلا عشان يكون عندي ولاد منها اتمني تكوني مصدقاني ي ليان 
ليان:بدموع علي حبيبها اللي اتصدم واتلعب بقلبه مصدقاك ي حبيبي واسفه اني شكيت فيك ومواجهتكش باللي حصل بس والله قلبي كا كان مستوعب ومعرفتش افكر فقولت هتجاهلك عشان متعلقش بيك وتطلع في الاخر مبتحبنيش وبتحب البنت دي 
ادهم:معقوله ي ليان لسه متاكدتيش اني بعشقك مش بس بحبك 
ليان:وانا والله بحبك وبعشقك وشوفت اخسرك وقلبي يتكسر 
ادهم قرب منها وباسها وبدأ يبوسها في أماكن مختلفه من وشها ورقبتها وليان مكنتش معترضه خالص بالعكس بدأت تتجاوب معاه ادهم اتبسط وراحوا لعالم أصبحت فيه ليان زوجه ادهم أمام الله وكانوا في قمه سعادتهم 
ادهم:صحي من النوم لقي ليان في حضنه وشعرها نازل علي وشها اتعدل وشال شعرها من علي وشها وهي صحيت 
ادهم بابتسامه جذابه صباحيه مباركه ي عمري 
ليان بكسوف ووش شبه الطماطم خلاص بقا ي ادهم 
ادهم:اموت انا في الطماطم ما تيجي نكمل حكايه امبارح واخدها في عالمه نسيبهم احنا 
كدا عرفنا ان اللي بتبعت لليان لارا حبيبه ادهم السابقه 
لارا:لأمتي هنسيبهم كدا مع بعض زي ما انت عاوز ليان وعجبتك انا كمان عاوزه ادهم 
المجهول :انتظري لماذا انتي متسرعه سنقوم بتنفيذ خطتنا عندما يقوم ادهم وليان بالعودة الي مصر 
لارا:لكن انت لا تعمل متي سيعودون 
المجهول:قام ادهم بحجز اسبوع هنا في اسبانيا بسبب تراكم شغله في شركته في مصر 
لارا:كيف تعرف كل هذه المعلومات وانت لم تتحرك من مكانك حتي انك لا تتواجد معهم في اسبانيا 
المجهول:لارا لا تتدخلي فيما لا يعنيكي انا من يسأل ومن يتكلم ومن يعطي الأوامر وانتي عليكي التنفيذ 
لارا:حسنا حسنا لا تغضب ساقوم بتنفيذ كل شي مقابل الحصول علي حضن ادهم

المجهول:حسنا استمري في إرسال رسايل لليان وانتي في أحضان ادهم حتي تشتتي عقلها 
لارا:بشر سوف افعل هذا 
مريم دخلت البيت لقيت داده سعاد قاعده 
مريم بمناغشه سوسو القمر عامله اي انهارده 
داده سعاد:مريومه تعالي ي حبيبتي انا الحمد لله انتي اخبارك اي مع أسر واخبار الشغل 
مريم:والله كويسين الحمد لله وأسر دا عوض من ربنا ليا والله علي كل حاجه وحشه شوفتها ادهم وليان وحشوني اووي والله 
داده سعاد:والله ي بنتي وحشوني انا كمان ليان طيبه وبتحب ادهم وكمان ادهم ربنا عوضه بيها بعد صدمته في لارا 
مريم:لارا اي السلعوه دي أعوذ بالله منها حربايه اموت واعرف ادهم بصلها علي اي دي ليان بالنسبالها بسكوته نواعم جمب قالب طوب 
داده سعاد:ضحكت الله يسعدك ي مريم محدش كان بيحبها والله اهي هم وانزاح ربنا ما يرجعها كانت كلبه فلوس وعيشه ادهم ايام وحشه والله يلا حسبي الله فيها 
مريم:افتكرت جاك وضربه ليها وزله ليها وقالت الظاهر ي داده اننا مكتوب علينا نشوف ناس تاذينا وتعذبنا قبل ما نشوف الناس اللي بتحبنا وتعوضنا 
داده سعاد:اخدتها في حضنها وفضلت تهدي فيها وقالتلها كل حاجه ربنا كاتبلنا نشوفها ي بنتي وكل حاجه بميعاد وحساب واهز ربنا بعتلك أسر بيحبك وبموت فيكي ودا يخليكي متفتكريش الكلب التاني دا وتفكري في أسر وازاي تسعديه وتسعدي نفسك معاه 
مريم:ارتاحت من كلام داده سعاد وقررت بس تفكر في أسر وتنسي جاك خالص كانه ممرش علي حياتها وطلعت اوضتها ترتاح 
ادهم وليان نزلوا بالليل يلفوا في العاصمه مدريد واد اي هي جميله بمعالمها ومتاحفها ومطاعمها واكلوا واتفسحوا ولفوا كتير لحد ما تعبوا وفضلوا علي كدا طول الاسبوع اللي قاعدينه لحد ما جه الوقت انهم يرجعوا مصر لان ادهم وراه شغل 
ادهم:ليلو حياتي يلا نجهز عشان طيارتنا علي ٨ الصبح 
ليان:حاضر ي حبيبي هجهز الشنط وننام عشان نصحي بدري وفعلا جهزوا الشنط وناموا 
جه الصبح وطلعوا راحوا علي المطار 
بس قبل ما يركبوا الطياره كان في حد خابط ادهم علي دماغه هو وليان 
ياتري اي هيحصل


يتبع الفصل الخامس عشر  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent