رواية المتعجرف والعنيدة الفصل الثاني عشر 12 بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

        رواية المتعجرف والعنيدة الفصل   الثاني عشر بقلم الاء

 رواية المتعجرف والعنيدة الفصل   الثاني عشر 

الاء... هدير
هدير.... قلب هدير
الاء....ايه رايك في المز  دا وشاورت علي عمار
هدير..... عمار
الاء...  اكيد عمار مش المتعجرف دا
هدير بضحك...  ايه ال ايه
الاء.... متعجرف المهم ايه   ارئيك في 
هدير....  بنت انتي مصيبه وانا دماغي مش رائيقه
الاء...   لا يا حلوه متتهربيش انابكلمك بجد   واحد حلو وطويل  وجامد  كده عكس درفه الدولاب ده   شايفه وسيم  واسلوبه كويس واللهي ليق عليكي
هدير....  خدي يا الاء يا حبببتي انا مش هتجوز وخدي انتي 
الاء....  لا وربنا ابدا انا قولت انتي وبعدين رفضه ليه  نفسي افاهم
هدير....  اتجوز ليه هو الجوز هيذوني ايه بذمتك
الاء....  شريك معاكي يونسك وتونسي  اطفال حوليكي يطنطتو ويفرحوكي  وتبقا ليكي عيله خاصه بيكي
هدير.....  اها امي  حضرت ولا ايه 
الاء بضحك....  لا بجد دي الحقيقه
هدير.....  طب وانتي متجوزتيش ليه 
الاء....  انا نفسي في  شخص معين كده القيها بس ووعدي 
هدير...  اعد ايه
الاء.....  النقطه   
هدير... نقطه ايه مش فاهمه
الاء...  مش اي عروسه بتتجوز بينقطوها
هدير... قصدك هديه  للعروسه
الاء....  ايووه احنا عندنا   بينقطو  ام العروسه والعروسه هديه 
هدير بضحك....  بتجيبي كلام غريب وليه سمتوها نقطه
الاء....  عشان لما بتتجوز عارفين جوزك هينقطك او يجلطك  ايهما اقرب
هدير بضحك جامد....  وربنا انتي مشكله
الاء ضحكت...  وربنا انتي اللي عسل المهم ايه بقا 
هدير... في ايه
الاء....  الولد هيخلل   قدمك عمار
هدير....  يبنتي لا انا مش هتجووووز
الاء.....لا ليه ايه سبب رفض 
هدير....ليه اربط نفسي بشخص  ويخون او يسبني وممكن ميكونش بنا نصيب ليه احب حد ميكونش  حبه ليا قد حبي ليه ليه اعلق نفسي وفضل اعيط لو مكلمنيش وهو يكون عايش حياته ليه  
الاء  بصتلها بستغراب قطعتها..... ليه الاحباط دا ياساتر ايه يامه   في ايه حيلك    متتزفتي تختاري صح وانتي مش هتلاقي كل القرف دا 
هدير بضحك...  مش انتي اللي سالتي 
الاء....  اكيد هتلاقي الشخص الكويس صدقيني  زاي عمتو وجوزها بابا عاصم
زاي بابا وماما الله يرحمهم زاي باباكي الله يرحمه ومامتك اسمع ان الحب كان بنهم جامد 
هدير.... جدا   الله يرحمه ويرحم ولدتك وولدك  بس انا كل صحابي اللي اتخانت واللي سبها رغم انها حبته اكتر من نفسها واللي اتجوز عليها واللي مكانوش من نصيب بعض
الاء...  وليه متقوليش مختاروش صح  ما انا قدمك حبيت مره وكان كل شويه يسيبني ويبعد  ويرجعلي وانا  كنت علطول فتح بابي لي لحد ما تعبت من اني استنا  وقولت اخر مره ومش هرجعلو مش تحت امرو انا
هدير.... بس انا اخر مره قدمنا كان هو اللي سابك ومرجعش
الاء.... كلمني تاني  وعزني في اهلي  وطلب ارجوع 
هدير.... وعملتي ايه
الاء.... رفضت  لي اول مره ارفض وطلعت كل وجع حسيته في  طلعت كل حاجه كنت بحس بيها في كل مره يبعد عني  قولت كل كلمه جوايا كنت  بحس اني معدومه كرمه واني ضعيف رغم اني مش كده حبيته بطريقه متتوصفش  بس مكانش يستهل  ربع حبي لي كنت بني ادمه غبيه  بس استفد من دا اني محبش لا لقي شخص الصح وتاكد انه يستهل واسمع اللي حوليا   زياد نبهني انه مينفعش  وانا  مسمعتش 
هدير.... لسه بتحبي
الاء.... تصدقي لو قولتلك علي قد الحب اللي حبتهوله كرهتو كرهتو انو وصلني اني ابقا ضعيفه كده كرهته انه خالني في نظر نفسي معنديش كرامه قبل نظرت اللي حوليا  حسسني اني لعبه وانا مكنتش شايفه غير حجج بيطلعها لنفسه وانا زاي الهبله بصدق  ودعيلو  
هدير.... للدرجه  دي انتي حبتي
الاء.... اول حب في حياتي  واقذر حد في حياتي هو الدرفه اللي هناك دا  شاورت علي محمد
هدير ضحكت.... يبنتي اتلم 
الاء..... هو طلع لمين مشفتش حد بطول دا  هنا
هدير....  عمو دمنهوري
الاء....  هو باباها كان زايو
هدير.... مش فاكره بصراحه بس كانو بيقوله طيب جدا وهادي  وبيتعمل بحب مع كل ناس 
الاء.... يبقا مش طلع لي ابو الله يرحمه  اومال ياختي دا طلع لي مين
هدير بضحك.... يبنتي انتي مش حمل قفا منه  عموما محمد فعلا طيب وجدع وحنيت الدنيا في بس هو مش بيتعمل مع حد بسهوله او بيتعمل مع بنات بذات بيكرهم بس يتعود عليكي هيحبك زاي ما كلنا حبناكي
الاء.... حبه برص البعيد
هدير بضحك.... يبنتي بقا  
الاء.... المهم برضو فكري واختاري صح 
هدير.... ياختاااي انتي مش بتزهقي
الاء..... حد يقعد مع القمر دا ويزهق
هدير.... ايه دا انا بتعاكس
الاء نزل وترفع حواحبها....   اها يا عسل
هدير ضحكت بصوت عالي  عمار ومحمد بصو ناحيت الصوت
عمار شاف هدير وهي بتتضحك شكله يخطف القلب... هي دي هدير
محمد..... اها 
عمار ابتسم ب اعجاب..... اول مره اشوفها بتضحك كده
محمد... متتلم وتظبط كده 
عمار.... ياعم في ايه عادي
محمد..... بص قدمك طيب
عمار بصله....  اهو اتنيلنا   وبص بطرف عينه عليها  وبعدها انتبه لي نفسه وركز في شغلهم
هدير....  الله يخربيت فقرك يلا تعالي نجهز الغداء 
الاء... يلا يا اختش عز كان نزل
عز.... رايحين فين
الاء.... نجهز الغدا 
عز... اجي اساعدكم
الاء.... لا شكرا انت بتبهدل الدنيا ومش بترضا تنضف معانا
عز مسك خدودها.... لا هساعدك النهارد  
هدير.... بس انت  كلامنجي  ومش بتعمل حاجه
الاء .... فعلا عيل بوق
عز..... طب والله هساعدهم
هدير... طيب يلا
ـــــــــــــــــــــــــ
داليدا... اياد
اياد.... قلبه من جوه نعم
داليدا... تنستر بقولك انا عايزها اخرج مع صحابي
اياد... تنستر هو انا بقولك لله يا محسنين
داليدا.... عايز ايه طيب
اياد... سلامتك شكرا هتخرجي فين
داليدا... هو انا ليا صحاب انت عبيط
اياد... يعني هو انا كنت هوافق
داليدا.... اها صح
اياد... الله يسترك بلاش نكد وتختارعي حاجات عشان تطلعيني مش مهتم ولو كنت قولتلك لا مافيش خرووج يبقا انت بتلغي شخصيتي  بصي يا روحي اختارعي حاجه تستهل  
داليدا... قصدك ايه يعني قصدك ان
قطعها اياد.....  عارف هتقولي ايه  قصدك ايه يعني انت قصدك اني بطلع حاجات تافه لا طبعا ياروحي قصدي اني انتي دماغك اكبر من كده واحلي واجمل بنوته ومش عايزك تفكري في اللي بيزعلك يا روحي
داليدا.... الله يخربيت شكلك انت قفلتها خالص بس انا عايزه نتعارك
اياد... مش هينفع للاسف
داليدا.... ليه 
اياد.... عشان هجيلك بكره انا ومحمد وجدو نحدد معاد خطوبتنا وكتب الكتاب 
داليدا... اهاا ايه احلف
اياد.... وغالوتك عندي
داليدا.... لا خلاص بعد كتب كتبنا ابقا انكد عليك
اياد.... وانا تحت امرك يا روحي
داليدا.... انت بجد  بتحبني اووي كده
اياد..... روحي فيكي  وعارف هبلك دا بيفرحني 
داليدا.... ازاي دي راجاله كله بتشتكي من الحاجات دي
اياد.... بس انا اي حاجه منك بحبها 
داليدا... اياد انا بحبك اووي 
اياد... مش قدي والله 
داليدا.... ربنا ميحرمنيش منك يارب
اياد... ولا منك   وبكره انتي اجازه تمام
داليدا.... ازاي محمد هيرفض
اياد... لا فكك انا هتصرف
داليدا.... ربنا يستر  
اياد... متخفيش يا قلبي بقولك انتي قدمك قد ايه
داليدا....  لو اجازه بكره يبقا هتاخر يعني 4ساعات هكون بلم حاجاتي
اياد..... يبقا  اشطا هعدي عليكي اخدك
داليدا... اشطا خالي بالك من نفسك باي
اياد.... وانتي كمان باي
ـــــــــــــــــــــــــــ
عز....  ايه رائيكم 
الاء.... الله ولا نفش الفراخ 
عز... احب وانت مبهدل معنوياتي
هدير.....  ايه يبني دا  زين السلطه بشكل احسن
الاء....   لا دا فالح يقطع وياكل  دي بوقي اللي اكلو  
هدير.... ينهار اسود عيب كده  في ضيوف النهارده
عز.... لا عادي عمار مننا وعلينا
هدير.... عيب برضو
الاء.... اطلع برا يا عز
عز... خلاص 
الاء... اطلع برا يا عز 
عز  غمزله....  خلاص بقا وهيجبلك مشبك 
الاء..... اممم تقعد بس متعملش حاجه
عز.....  حاضر 
محمددخل   وبصلها بقرف...
الاء بهمس... مالو دا زاي ستات 
عز سمعها وضحك
هدير...بتضحك علي ايه يا عز
عز... مافيش
محمد....هي فين القهوة بتعتي
هدير.... هتلاقيها عندك
محمد.... لا مش موجوده
هدير... معلش يا لولي  في قهوه علبتها بوني بس  دوري عليها
الاء...  حاضر
محمد...لا قوليلي هي فين
الاء.... وفرت 
هدير.... مافهاش حاجه معلش روحي يا لولي دوري
الاء.... حاضر
محمد....قولتك لا قوليلي ادور فين
الاء بصله  بالا مبالاه....   لا اله الا الله وفرت برضو 
هدير....دور عندك هتلاقيها
محمد فضل يدور مش لقيها....  مش لقي حاجه 
عز.... يبني كنت خلتها تجبهالك
محمد.... انت متتكلمش معايا
عز بصله وسكت....
الاء جابت كرسي وطلعت  فوقي وفتحت دولاب وجبت القهوة وحطت  قدمو  وكملت اللي كانت بتعمله
هدير بصتلها وضحكت... 
عز  .... اوزعه بس  جامده
محمد اتعصب  سابها وطلع
الاء.... دا عبيط دا ولا ايه
عز.... محمد لما بيبقا مش طايق حد ويجي يساعدو دي  بتبقا عمله زاي موته وسمه اللي يعملها
الاء.... بجد  طب كويس
هدير...  طلعتي مش سهله يا لولي
الاء.... هو اللي بداء بس بجد انا مكانش قصدي بس ربنا بيحبني بقا
عز.... طيب خدي بالك لان هو قلب وشه عليا يعني اخرنا يومين وانا وانتي نضرب
الاء.... متخفش  بستفزو من بعيد لي بعيد
عز.... وانا اللي هضرب 
الاء.... متنشف كده
وجهزو الاكل وكلهم قاعدين 
عز والاء وهدير ونجاة وشاديه ومحمد وعمار
نجاة... اتفضل يا ابني كول البيت بيتك
عمار... باكل والله يا تيتا
شاديه.... فين بس كول ولا الاكل مش عجبك
عمار.... بالعكس تسلم ايديك
شاديه..... لا مش انا اللي عمله نهارده دي هدير والاء
عمار..... تسلم ايديكم 
هدير.. ميرسي
الاء.... بالف هنا يارب  دوق دا انا اللي عمله  
عمار....  الله اي دا
الاء.....بجد عجبك
عمار....جدا 
الاء بضحك طفولي.... دي هدير اللي عمله 
عمار ضحك علي طفولتها.... تسلم ايدك يا هدير 
هدير اتكسفت... تسلم 
الاء....دوق دا بقا 
عمار....هدير برضو
الاء....لا والله مش هدير
عمار اكل... تمام 
الاء...  مش حلو صح دا بقا عز نفش الفراخ 
نجاة بضحك.... اسمها نكش يا الاء مش نفش
عز بضحك...  بقولك ايه كنت باكله جوه انتي اللي شديتي الطبق
الاء...  ماكنتش اعرف انه طعمو شبه نيتك
عزبضجك.... عوذ بالله من لسانك
عمار....  انتي في كليه ايه
الاء...  لا انا تخرجت الحمدلله من كليه تجاره 
عمار....  ومشتغلتيش
الاء..   مالقتش شغل اللي احبه
محمدد.... قصدك مالقتيش حد يشغلك عندو
الاء...  لا وانت صادق كلهم شبهك كده 
محمد...  قصدك ايه
الاء....  شوف انت نفسك ايه
عمار بضحك.... طيب متيجي شركه بتعتي  وجربي
نجاة... متكدبيش يا لولي مجدي كان رافض شغلك 
الاء.... مش بالظبط يا عمتو
نجاة... لا وامك كمان كانت قيله انه رافض  
الاء...  مش عمار دا انتم تعرفو كويس
شاديه... طبعا دا اخو محمد  وزاي ابني   بالظبط
عمار... تسلميلي يا طنط
الاء... طيب اهو اشتغل معاها
شاديه....قولي لي زياد بقا
الاء....ايه طيب وبصت لي نجاة ايه يا عمتو متقولي انتي لي زياد
نحاة.... لا ماليش في قوليلو انا عن نفسي رافضه
محمد.... ومين قال اني هبقل انها تشتغل عندي
الاء بعصبيه ....  ياعم اركن انت علي جم مش لما اعرف اشتغل الاول
كلهم ضحكو 
عمار....  واللهي انتي مصيبه
محمد.... علي فكره انا صبر عليكي عشان تيتا هتتمادي  هعرفك مقامك
الاء....  انت اللي بتحشر نفسك زاي البقدونس خاليك في حالك مش هجي ناحيتك
محمد  .....ايه الاسلوب البيئه دا
الاء.... اكلمك بشوكه والسكينه يعني ولا اقولك ايه مش فاهمه
محمد...بيئه
الاء....واللهي لو مش  خالتو زينب بحبه كنت قولتلك كلمه بس بلاش
عز....اوبا وفضل يضحك 
كلهم بصول ومش فاهمين
عز.... وربنا جامد  
الاء ضحكت  علي ضحكو.... عجبتك
محمد لي عز.... هي قصدها ايه ال زفته دي
عز بضحك...  انت قولت  راحت الاء ضربت عز في رجلو ان يسكت خافت منه 
الاء... متقولهوش مش هو قالك في مطبخ متكلمنيش 
عز.... اها 
الاء... خلاص متتعملش معا انت مش تحت امرو
عمار....  انتي تحفه وربنا
عز بضحك... لا وسوسه كمان
محمد بصلهم وساب الا كل وبعدها رجع وبصلها.... بت انتي كان قصدك تشتمي امي
الاء وشها من ضحك قلب لي صدمه وبلعت ريقها... ايه 
عز فضل يقلب في طب يضحك...
هدير وشاديه ونجاة  برضو مش فاهمين عمار وعز فاهمين
عمار مسك نفسه مش عايز يضحك....
محمد بعصبيه ....متردي
الاء من فجعتها  اتنفضض وتعصبت... ايه  بتزعق ليه بطل تجعر بضايق
محمد  وهو بيجز علي اسنانه.... انتي بتعالي صوتك عليا
الاء... ما انت اللي بتزعق 
محمد بيقرب راحت الاء جريت   
محمد.... تعالي هنا  
كلهم بصين عليهم 
الاء..... لا واياك تقرب انت اللي هتزعل
محمد.... قصدك انتي اللي تزعلي 
الاء....   لا انت وابعد بدل وربنا اقول باباعاصم
محمد.... هقولو انتي قولتي ايه علي بنته
الاء بخوف ومش عارفه تقول ايه....  من شتمك ال لمن بلغك 
محمد...ايه انتي بتقولي ايه 
الاء بصت  فوق...ايه دا حرامي محمد بص الاء جريت علي اوضتها
كلهم ضحكو 
محمد طلع وراها
الاء لسه هتقفل الباب زقو  وقفلو جامد 
وهما تحت فكروالاء اللي قفلت اوضتها قبل ما محمد يدخل
محمد..  انا سكتلك وانتي عمله تزيدي 
الاء...وربنا انت لو جيت ناحيتي مش هسكت
محمد.... عز تحت.واياد هو والزفت في شغل مين هيحوشك
الاء...زفت علي دماغك اسمه زياد واخوك احترمو زاي ما هو بيحترمك 
محمد...  انا هوريكي الزفت علي دماغك يازباله 
الاء.....  انت اللي زباله   اخوك احسن منك 
محمد....  مين دا اللي احسن مني انتي عبيط 
الاء......  زياد احسن منك دا رغم اسلوبك معا اللي شبهك دا لما بشتمك بيزعل
محمد.  ..... بتشتميني طب انا بقا هخليكي مفكيش حته سليمه عشان تشتمي بحق
الاء لقيت عنيه بتحمر اكتر وبيقرب بغل بطريقه مهما كانت قوتها تخاف.... انت شايف ان دي رجوله
محمد وهو بيقرب....واللهي 
الاءبترجع لي وراه لحد ما خبطت في الحيطه.... اطلع برا واضه عيب كده انت راجل شبه الدولاب ماشاء الله  عيب في،حقك حتي   
الاء من كتر قربه بصت في الارض وكشت في نفسه من الخوف
محمد حوطها ب ايده الاتنين ونزل لي مستوه طولها... انا هسيبك المره دي بس وربنا لو قليتي في ادبك
الاءرفعت راسها لقته راسو قصدها.... انا متربيه  غصب عنك
محمد فضل بصص ليها وساكت وسرح في عنيها
الاء بخوف منه حسه انه مر واحد هيخنقها.... انت يااا في،ايه علي فكره ربنا هيسخطك بسبب شرك دا
محمد مكانش سامعها وفتكر كلام عمار 
الاء صوتت في وشه فجاءه...  عاااااا 
محمد اتفجع وبعد... ايه يامجنونه انتي
الاء.... انت اللي بصصلي بشر زاي اللي اكون قتلالك حد عزيز عليك
محمد.... تقوم تصوتي كده كتك القرف
الاء.... لما يقرفك
محمد مسكه من ياقه  البيجامه..... بنت انتي 
الاء.... هو كل شويه هتمسكني من هدومي ممكن امسكك انا كمان علي فكره
محمد.... لو بنت راجل  اعمليها ولا ابوكي..
الاء مسكت في  ياقه القميص بتاعته من ناحيتن وبعصبيه عكس الخوف اللي كان جوهااو بمعنا اصح نسيت الخوف وعنيها  بتلمع من دموع.... انا ابويا راجل غصب عنك  واياك تجيب سرتو تاني علي لسانك انت فاهم
محمد بصلها وفضل مصدوم  مره واحده وشها اتغير ومعرفش هو سكت ليه اساس وعدل نفسه وهي سابته   ونزلت وشها الارض
الاء....  اطلع برا
محمد.... افندم
الاء....  برا اوضي لوسمحت  ارجوك اطلع
محمد طلع والاء قفلت باب وراها ونهارت من العياط
محمد سمعها وستغراب كانت قدمه قويه ودلوقتي عيطت
دخل اوضه  وقاعد  وفتكر اللي حصل 
محمدمع نفسه انت ساكت ليه مردتش عليها ليه وفضل يكسر في الاوض واخدشاور ونزل اخد عمار وخرج
الاء فضلت في مكانها وعيطت لحد ما نامت 
ــــــــــــــــ
عده الوقت  
عز خبط عليه مش بترد  حاول يفتح ولق الباب بيتفتح بس زاي اللي اكن حد سند عليه  فضل يزق براحه لقه ايد الاء في الارض   فضل يفتح براحه لححد ما فتح الباب ودخل وشالها واحطها علي سرير وتاكد انها كويسه ولقيها كانت معيط  فضل جمبهاويلعب  في شعرها اكنها طفله وسبها ونزل
وكلهم راجعو 
اياد.... فين الاء 
هدير....في اوضتها
اياد.... ومحمد فين
هدير....خرج هو وعمار صاحبه
اياد.... هو عمار جه هنا
هدير.... اها
اياد...تمام
عز نزل وسامعهم.... ليه في ايه
اياد.. لا استغربت انه جه يعني 
دخلت شهد.. يخربيت الكليه علي عايز طب وعليا انا كمان
عز بضحك.... مالك 
شهد....بلا مالي بلا نيله انا اتمرمرت نهارده وتبهدلت كله بسبب دكتور فوزي قرفني شيلي دا قربي دا حطي ماده زفت اي وسعي لا صغري كنت عايزه انا اعمي عشان يحس 
عز..... اومال انتي فكرتي ايه  دكتوره بساهل
شهد.... كنت اتشك لماقولت ابقا دكتوره
هدير...معلش لي كل مجتهد نصيب ان شالله هتبقي دكتوره نجحه
شهد....يارب
هدير.. اومال فين زياد
عز....اها صح انا فكرته معاكم
اياد.... لا في شغل  قال هيخلص شويه حاجات وجي
عز.... دا زاي محمد  شكلو
اياد.... انقح وحياتك  صحيح هي الاء من امتا وهي في اوضتها
عز.... نامت يبني اساس
اياد... نمت بدري يعني
عز بضيق.... اها  
اياد حسه في حاجه..... عز كنت عايزك تعال
عز... تمام وطلعو اوضة اياد
اياد... في ايه
عز... دخلت لقتها نامه في الارض وعنيها مالينا دموع  الاء بدري ضعفه بس دا كده ياثر عليها ولحظة ان نبضات قلبه مش مظبوطه وكده ممكن  يرجعلها الهبوط  من اقل حاجه  مشاكله قدمنا بتضحك وتهزر بس مش دي الحقيقه انا متاكد
اياد... لسه زياد قايل انها مش بتشتكي  وستحاله تقول
عز.... منضحكش علي بعض احنا عرفين ان سبب محمد لان هي بعد ما فاقت من صدمت اهلها بقت تتحسن دلوقتي بنرجع تاني 
اياد.... مش عارف انا مش لقي ليه حل وهي مينفعش تسيب البيت تيتا مش هتستحمل
عز.... ولا احنا نقدر نستغنا عنها  
اياد....زياد لو عرف مش هيقعد هنا هو والاء دقيقه
عز..... اكيد
اياد..... الحل ايه
عز..... نحاول نفرحها ب اي حاجه
اياد..... هي نايمه بقاله قد ايه
عز....  مش عارفه
اياد.....طب تعال معايا
دخلو لي الاء
اياد... الاء حببتي 
الاء.... 
عز.... لولي اصحي
الاء بتعب.... بس يا ياسين سبني انام
عز واياد بصو لي بعض بحزن انها لسه بتفكر في اخوها....
عز..... لولي اصحي انا عز
الاء.. بس بقا شويه وهقوم اذكرلك بس شويه
اياد... الاء اصحي انا اياد  وهزها جامد
الاء  قامت بصت..... انت جيت
اياد....اها يا روحي قومي يلاعشان نتعشا
عز....يلا بدل ما انزل اجبلك نفش او نقش الفراخ 
االاء....ماليش نفس عايزه انام بس فين زياد
اياد....في شغل
الاء فهمت انه مجاش عشان مش طيقه.. سبوني انام احسن
اياد....طب عشان خاطري
عز... وانا كمان
الاء.....عشان خاطري  انا ارجوكم سبوني انام
اياد وعز بصو لي بعضوطلعو...
وسبوها
قاعدين  كلهم بيتعشو
عاصم..... اومال فين زياد والاء ومحمد
نجاة.... الاء  نامت وزياد في شغل ومحمد  انت عارفه يا سهران يا شغل
شاديه... ربنا يهدي يارب بس مدام مع عمار يبقا شغل
نجاة..... ياريت
وكلهم كانه قاعدين  ساكتين  وهما بياكله
نجاة.... الاء كانت عمله حسه وتفتح نفس  هي نايمه بقالها قد ايه
عز...  حولنا نصحيها مرضتش عايزه تنام
شهد...  الاكل مالوش طعم  وحشاني انا هطلع اصحيها
اياد.... اقاعدي حولنا  سبيها علي راحتها
عاصم.... حد زعلها
هدير... ااا عز  قطعها
عز....لا هي عشان يمكن  صحيت بدري وبص لي هدير تسكت
شاديه..... ربنا يقويها ويحفظها يارب
هدير بهمس.... في ايه
عز.... زياد لو عرف هتحصل مشكله  وساعات مش هنعرف نضيع الخلاف اللي ما بنهم
هدير..  اهاااا
عده الوقت 
وزياد وصل البيت كان كله نام طلع يطمن علي الاء
زياد.... 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
    رواية المتعجرف والعنيدة الفصل  الثاني عشر 12 بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent