Ads by Google X

رواية حب خلف الكواليس الفصل الحادي عشر 11 بقلم نجوى إبراهيم

الصفحة الرئيسية

      رواية حب خلف الكواليس الفصل الحادي عشر بقلم نجوى إبراهيم

 رواية حب خلف الكواليس الفصل الحادي عشر 

ادهم:عمي انا طالب من حضرتك ايد ليان واتمني حضرتك توافق 
احمد:بس يابني انت مش مضطر تتجوزها هي هتخف متشيلش نفسك مسؤوليتها 
ادهم:انا مش هتجوز ليان عشان الموقف دا 
عمي انا بحب ليان مش من دلوقت لا من اول ما شوفتها في الجامعه وانا في حاجه بتكبر جوا من ناحيتها انا كنا هتجنن لما شوفت الحيوان دا بيقرب منها انا مش هتعمل اشوفها مع حد غيري فلو سمحت وافق نتجوز في أسرع وقت وانا هاخدها ونسافر تغير جوا وتنسي اللي حصل دا 
احمد:انا موافق يابني وانا مش هلاقي لبنتي حد يحميها ولا يخاف عليها قدك انا كدا مطمن ان بنتي مع راجل يهونها ويخاف عليها اكتر من عيونه 
ادهم:والله ي عمي ليان في عيني وفي قلبي كلها شهر باقي علي امتحان اخر السنه وهتبقي خلصت نحدد ميعاد الفرح واخدها ونسافر ممكن نعمل الخطوبه اول ما ليان تخرج من المستشفي 
احمد:ماشي يابني انا موافق اهم حاجه عندي راحه ليان وسعادتها 
جه مالك وسالهم في اي واحمد حكاله علي عرض ادهم للجواز من ليان 
مالك:والله ي ادهم من ساعه ما شوفتك هتتجنن علي ليان وضربت خالد بكل قوتك وانا قولت ان ليان هتبقا محظوظه بيك لان في حد بيحبها ويخاف عليها كدا انا حقيقي يشرفني ان تكون زوج اختي 
ادهم:تعيش ي ابو نسب بس والله انا لو ما ادم شالني عنه لكنت قتلته الحقير دا وانا وراه لحد ما يعفن في السجن 
مرت الايام وليان حالتها بقيت احسن وخرجت من المستشفي وتم خطوبه ليان وادهم وجه وقت الامتحانات وادهم حرفيا مكنش بيفارق ليان وذاكرلها كل المواد وبقا يوديها الامتحانات ويجيبها وخلصت فتره الامتحانات وجه ميعاد كتب الكتاب والفرح 
نزلوا عشان يشتروا فستان وكدا نزل مالك وسيلا لان فرحهم مع ليان وادهم وأسر ومريم اللي خطوبتها برضو معاهم وليان وادهم 
ولفوا المول كله ومحدش عاجبه حاجه 
ادهم:اه ياني ي رجلي ياما مكنش يومك ي ادهم انتوا مبتتعبوش انا مبقتش قادره أقف علي رجلي واخيرا ليان بصت علي محل وكان فيه فستان احلامها فستان  بتدويره صدر وكم شفاف وعليه هايليت خفيف ومنفوش جدا وقفت وتنحت وقالت اخيرا لقيته بصوت عالي والكل اتخض ودخلوا وجابوه وسيلا جابت شبهه ومريم جابت واحد بيبي بلو منفوش وقصير للركبه والشباب التلاته جابوا بدل سمرا وكرافتات رصاصي وجزم سمرا 
وعدي اليوم وجه يوم الفرح 
ليان:يالهوووي انا متوتره اوووي حاسه هطلع وحشه 
سيلا ومريم في نفس الوقت وحشه مين ي بنتي دا انتي شبه القمر من غير نقطه ميكب 
مريم:ي بنتي اخويا هيتجنن عليكي من غير ميكب وضحكت وسيلا ضحكت معاها 
ليان:تصدقوا بالله انكم عيال رخمه بقا انا متوتره وانتوا عمال تضحكوا 
جت الميكب ارتست وليان لبست الفستان هي وسيلا ومريم وكانوا شبه الاميرات من غير ميكب 
وبدات الميكب ارتست مع ليا وخلصت لها وبعدين خلصت لمريم وسيلا وانبهروا من جمالهم وخصوصا ليان كانت شبه الالعاب بتاعه ديزني 
جه ادهم ودخل واول ما شاف ليان اتصدم وقال بسم الله ما اشاءالله تبارك الرحمن الجمال دا كله بقا ملكي 
ليان:بكسوف بجد ي ادهم حلوه 
ادهم :حلوه بس انا بفكر اخبيكي واخدك ونجري نروح نقضي شهر العسل بتاعنا من غير ما حد يشوفك انتي قمر ي روحي ووطي علي ودانها وقالها بحبك 
ليان:وشها بقاشبه الطماطم واتكسفت جامد 
مريم:احم احم ي عم الرومانسي نحن هنا .. 
كلهم ضحكوا ونزلوا القاعه عشان الفرح وكلهم كانوا مندمجين ويرقصون ومره وحده النور انطفي..........


يتبع الفصل الثاني  عشر  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent