Ads by Google X

رواية حب خلف الكواليس الفصل العاشر 10 بقلم نجوى إبراهيم

الصفحة الرئيسية

     رواية حب خلف الكواليس الفصل العاشر بقلم نجوى إبراهيم

 رواية حب خلف الكواليس الفصل العاشر 

خالد:فضل يضرب ليان بالحزام لحد ما جسمها كله جاى دم ونزل لمستواها وقطع بلوزته 
ليان:برعب لااااااااا اوعي تلمسني وفضلت تصرخ بعلو صوتها لعل حد يسمعها او ينقذعا من الحيوان دا 
فجأه دخل ادهم ومالك وأسر وآدم ومعاهم الشرطه 
ادهم:جري علي خالد وفضل يضرب فيه بكل قوته وكان اللي عاميه منظر ليان وهي بتصرخ والحيوان دا بيتهجم عليها 
ادم:جري علي ادهم هو وأسر وشالوه من فوق خالد اللي كان خلاص فقد الوعي من كتر الضرب وآدم امر القوه تاخده 
ومالك في عالم تاني من منظر اخته اللي غرقانه دم وهدومها متقطعه ومغمي عليها قاعد في الأرض مفرق ومصدوم 
ادهم:مالك فوق كدا فوق وقوم غطي ليان وشيلها معايا علي المستشفي محدش فينا هينفع يلمسها قوم ي مالك وادهم كان في الوقت دا بيتمني ياخدها في حضنه ويطبطب عليها ويقولها مش هسيب حقك بس هو معندوش الحق يعمل كدا 
مالك :فاق وبدأ يعيط بصوت عالي ويقول ليان لا فوقي متسبنيش والله العظيم لاجبلك حقك واخليه يعفن في السجن بس قومي والنبي وخلع قميصه لبسهولها وشالها وجريوا بيها وادهم حرفيا كان بيسوق وهو مش شايف وكان هيعمل حادثه كذا مره لحد ما وصلوا مستشفى ادهم في القاهره 
ادهم:عاوز دكتوره بسرعه
جه دكتور وقال هاتوا ترولي بسرعه الحاله لازم يتعقملها جروحها 
ادهم:بعيون اشبه بالجمر انا قولت دكتوره ي شويه بقر 
الدكتور بخوف من ادهم راح جري نده دكتوره ودخلت مع ليان وعقمتلها كل جروحها وادتها مهدي 
في الوقت دا وصل اهل ليان ومريم وداده سعاد وسيلا واهلها 
هبه:بنتي فين ي مالك رد عليا بنتي فين وحصلها اي 
مالك:اهدي ي ماما ليان جوا والدكتوره لسه مش خرجت 
سيلا ومريم كانوا منهارين وبيعيطوا علي حاله ليان لان أسر حكي لمريم ومالك كلم سيلا وعرفها 
اول ما الدكتوره خرجت كلوا جري عليها عشان يعرفوا حاله ليان 
الدكتوره :للأسف الحاله اللي جوا عندها انهيار عصبي وواضح انها اتعرضت لضرب شديد وكان حاله اعتداء جنسي 
احمد:اول ما سمع كدا وقع في الأرض وماهر والد سيلا جري عليه 
ماهر:احمد اجمد كدا بإذن الله ليان هتكون كويسه وهتخف والقانون مش هيرحم اللي عمل فيها كدة 
الدكتورة:  هي محتاجه نقل دم لأنها فقدت دم كتير اوي واحنا لقينا كيس واحد من فصيلتها لأنها نادره فمحتاجين كيس كمان 
ادهم:فصيلتها ةي ي دكتوره 
الدكتورة:فصيله دمها oسالب للأسف والفصيله دي نادره 
ادهم:بسرعه دي نفس فصيله دمي خدي مني الدم اللي تحتاجيه 
الدكتوره:يلا بسرعه تعال نعمل التحاليل وادهم مشي معاها وعملت كل التحاليل وبدوا ياخدوا الدم من ادهم وهو نايم في السرير اللي قصاد ليان وشايفها 
ادهم:بعد ما كلهم طلعوا ليان انتي سماعني انا مش هسيب حقك والله انا مش عارف لي انا مهتم كدا بس انا في حاجه جوايا بتكبر من نحيتك يمكن يكون دا احساس من ناحيتي انا بس لكن انا مش هسيبك تتاذي تاني هكون جمبك وبراقبك ولو الاحساس الىي جوايا دا متبادل معاكي انا هاجي اخطبك من والدك ومش هسيبك تضيعي من ايدي لان واضح انك مش زي باقي البنات انا كنت هتجنن لما شوفت الكلب دا بيقرب منك قلبي كان هيقف لما شوفتك غرقانه دم ليان انتي سمعاني لو سمعاني حركي ايدك 
ليان:فعلا حركت ايديها وادهم فرح جدا عدي اليوم وكله اطمن علي ليان بس هي فاقت وكانت حالتها صعبه جدا بدأت تصرخ وترتعش وكل ما حد يقرب منها تصوت حتي باباها ومامتها او سيلا الكل كان بيعيط ومنهارين مالك حاول يقرب منها صوتت وضمت نفسها وفضلت ترتعش جامد هنا ادهم مستحملش يشوفها كدا وجري عليها وضمها ليه والمشكله انها مقاومتش بالعكس اتمسكت بيه زياده 
جابوا دكتور نفسي وشرحلهم الحاله وقال ان الشخص اللي هي رسماه في مخيلتها بأنه الأمان هو ادهم وعشان كدا لما قرب منها مقاومتوش واتمسكت بيه ادهم فضل حاضنها وبيكلم فيها 
ادهم:ليان متخافيش احنا كلنا جمبك باباكي ومامتك ومالك وسيلا وكمان مريم كلهم هنا عشان اتكلمي وقولي اي حاجه 
ليان:كان هيغتصبني ي ادهم كان هيغتصبني بس انا انا ...كنت واثقه انك هتيجي وهتنقذني متسبنيش والنبي انا خايفه اوووووي 
ادهم:بدا يملس علي راسها وهي في حضنه وماسكه فيه جامد متخافيش ي حبيبتي انا جنبك ومش هسيبك انا هنا عشانك وفضل جمبها لحد ما نامت حطها وغطاها 
ادهم:عمي انا محتاج اتكلم مع حضرتك شويه 
احمد طلع مع ادهم وقفوا برا لوحدهم 
ادهم:عمو انا طالب من حضرتك ايد ليان واتمني تنك توافق 
احمد:بس يابني.........


يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent