Ads by Google X

رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع والثلاثون 39 - بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

          رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع والثلاثون بقلم ميرو محمد


رواية المغرور والدلوعة الفصل التاسع والثلاثون

حياه : رد ياصقر قرار ايه دا .
صقر : هتعرفي لما ندخل الاجتماع .
وجيه حسام وقال : يلا ياصقر الاجتماع جاهز انتو ليسه هنا .
صقر : تمام تمام جاين .
صقر : يلا ياحياه ودلوقتي هتعرفي .
حياه : تمام يلا . 
وذهبت حياه مع صقر الي غرفة الاجتماع .
اول مدخلو الكل وقف احتراما ليهم فهم رائساء الشركه .
صقر : اتفضلو ياجماعه .
جلس الكل بصمت ومنتظرين القرارت الاخدها صقر .
صقر : بصو بقا ياجماعه اول حاجه انا قرارت ان المجموعه العاوز منها شغل جنب التدريب هنا في الشركه انا موافق .
الكل بفرحه : بجد شكرا جدا يااستاء صقر .
حياه : لو هو دا القرار فاهو فرحني ياصقر .
باس صقر ايد حياه وقال : ليسه ياروحي دقيقه .
هاجر في نفسها : اشبعي منه اشبعي اوصل لهدفي بس وهخليكي تروحي الاخره .
حياه : اومال في ايه تاني .
صقر : تاني حاجه استاذه حياه عاوزا تعمل مباره وانا موافق وكل اعضاء الشركه العاوزا تشارك تقول .
عبدالله من المجموعه: طب واحنا كمان ممكن نشارك .
حياه : اكيد طبعا . والمباره هتكون عباره عن فرقين والهما انا وصقر فريق صقر يختار في المشاركين بتوعو وانا كمان والهيكسب ياخد فريقو ويسافر رحله الي فرنسا .
الكل : واو تحفه بجد .
صقر : فكره حلوه . 
المهم من انهارده هنبداء نكتب اسماء المشاركين وخلال الاسبوع دا هتكون المباره وهندرب في الملعب عندي في الفيله .  وبعد كده انا هسافر الصعيد انا وعيلتي عشان الفرح بتاعي انا وحياه و نطلع فرنسا سوا . 
الكل : موافقين .
حازم : كده تمام اوي يلا بقا كل واحد علي شغله .
صقر : دقيقه بس في خبر كمان .
وليد : ربنا يستر قول .
حياه : خبر ايه تاني .
صقر : انتو عارفين اني محتاج سكرتيره وان معنديش سكرتيره .
حياه : ايوه بس ممكن تنزل اعلان وتعمل انترفيو وتشوف سكرتيره .
صقر : ياحياه اجيب ليه ماانا ليسه بقولهم لو عاوزين تشتغلو .
حياه : مش فاهمه هو في حد فيهم ينفع لسكرتيريه هنا .
صقر : احم ايوه هاجر .
حياه بصدمه : هاجر هاجر مين .
صقر بقلق من ردة فعل حياه : هاجر دي . 
هاجر بفرحه : بجد بجد يااستاذ صقر شكرا شكرا بجد .
حياه بصدمه : ههه انت اكيد بتهزر صح . دي دي ملقتش غير دي ياصقر . وقامت وقفت ودموعها نزلت .
صقر : افهمي هقولك كل حاجه.  
حياه : اسكت مش عاوزا اعرف اصلا مش انت واخد القرار ومخلص كمان . اشبع بيها ياصقر .
 وراحت طلعت تجري برا 
الغرفه وبسنت مياره وسما طلعو يجرو وراها . 
صقر بغضب : الاجتماع خلص اتفضلو . 
خرج الجميع مسرعا من منظر صقر الي هاجر . 
هاجر بفرحه : هبداء امتي يااستاذ صقر. 
صقر نظر اليها وقال : بكرا بكرا اتفضلي دلوقتي. 
خرجت هاجر وحازم ووليد وحسام ليسه مكانهم في غرفة الإجتماع مع صقر .
وليد : انا قولتلك الموضوع مش بسهوله حياه تقبلو وخصوصا انها عارفه ان هاجر بتحبك وكمان انها عاوزا تمو.تها .
صقر  : دب علي المكتب بايدو بغضب وقال : اومال اعمل ايه لازم الزفته تكون تحت عنيه اسبها تموتها فجاءه وانا معرفش حاجه .
حسام : اهدا ياصقر اهدا انت تاخد حياه علي العشا برا انهارده وتكلم معاها وتفهمها اي حاجه لحد منشوف هنتصرف ازاي .
حازم : حسام عنده حق 
وليد : خلاص احنا نروح دلوقتي  وتروح تاخدها تكلمها احسن يحصلها حاجه وهي زعلانه كده . وليسه بيكلمو وتلفون صقر رن . 
صقر : ايوه يابسنت . ايه بتقولي ايه انتو فين دلوقتي  . طب طب متتحركوش من مكنكم احنا جاين . وقفل الخط .
وليد : في ايه ياصقر .
صقر بلهفه : حياه اغمي عليها في الشارع والبنات مش عارفين يتصرفو .
حازم : طب يلا بسرعه نروح ليهم . 
خرج صقر جري والشباب بيجرو ورا . والموظفين مش فاهمين في ايه وكلهم بقو مستغربين .
سلمي : هو في ايه . 
هاجر : مش عارفه تعالي لما نشوف .
خرجت سلمي وهاجر جري ورا صقر ووليد وحازم وحسام ....
#بقلمي_ميرو_محمد 
بسنت : حياه قومي ياحبيبتي .
ميار : هما اتاخر كده ليه .
سما : انا هطلب الاسعاف احسن من دا كله . 
جالهم صقر ووليد وحازم وحسام جري عليهم .
صقر : في ايه حصل ايه .
بسنت : الحقنا ياابيه حياه مش راضيه تفوق .
حسام : شيلها ياصقر ويلا علي المستشفي بسرعه .
صقر رفع حياه وركبو عربيتاهم واتجه الي المستشفي . 
وكانت هاجر وسلمي وشوية ناس واقفين يتفرجو 
هاجر : كل دا عشان الست حياه .
سلمي : ياشيخه حرام عليكي مش كفايه الهي في .
هاجر : ياختي اتوكسي تعالي شوفي محروس اخويا لما بيغمي عليا بيقوم مديني بونيه في وشي ولما اقوم يقولي كنت بقومك .
سلمي بضحك : ونبي اخوكي دا جدع .
هاجر : جدع اوي نفسي امشي من الحاره ومحروس واكون مع صقر واشوف العز بقا .
سلمي : بصي تحت رجلك ياهاجر ومبتبوصيش لحاجة حد . ولو فاكرا استاذ صقر هيسب حياه عشانك تبقي غلطانه .
هاجر : مش هو الهيسبها هي الهتسيبو .
سلمي : ودا ازاي ان شاء الله. 
هاجر : هنفذ الخطه . 
سلمي : ياشيخه حرام عليكي.  انا قولت انتي طلعتي الموضوع دا من دماغك خلاص . 
هاجر : لاء مطلعتوش وصقر هيكون ليا .
سلمي : تبقي بتحلمي لو استاذ صقر سابك بعد الهتعملي .
هاجر: طب يلا ياختي  يلا نرجع نخلص شغل عشان اروح قبل محروس ميرجع وينفخوني اني اتاخرت .
سلمي : يلا ياختي يلا . 
ورجعو تاني الشركه يكملو شغلهم ...
في المستشفي.........
وصلو الي المستشفي وصقر كان عامل زي المجنون في المستشفي .
صقر : دكتوره بسرعه  دكتوره .
جات الدكتوره : ايوه يافندم .
صقر : شوفيها بسرعه .
اخذت الدكتوره حياه ودخلت .
بسنت : هو انتي ياميار مينفعش تدخلي معاها .
ميار : انا تخصص اطفال يابسنت بس ممكن ادخل واقف معاهم .
سما : طب ادخلي وطمننا . 
ميار: حاضر  . ودخلت ميار عند حياه .
صقر : يارب يارب ميكون حصلها حاجه .
سما : والله ياصقر اختي لو حصلها حاجه هتكون انت السبب .
صقر : ان شاء الله مش هيحصل حاجه .
وليد : مش وقته الكلام ده ياسما احنا كلنا قلقنين علي حياه وصقر أولنا . 
بسنت : ان شاء الله خير. 
حسام : هي اغمي عليها ازاي كده وانتو معاها .
نظرا سما اليه وقالت : وهو احنا عشان معاها هنمنع يغمي عليها يعني .
حسام : بت اتعدلي في كلامك وبلاش تريقه .
سما : بت لما تبتك متقوليش يابت .
حسام : والله لو مسكتي ياسما لجيلك .
حازم : ياجماعه صلو علي النبي لما نشوف حياه مالها . 
الكل : عليه افضل الصلاة والسلام على رسول الله. 
وبعد وقت قصير خرجت ميار والدكتوره بتاعت حياه .الكل جري عليها .
صقر  : ها يادكتوره مالها حياه .
الدكتوره : بس بس اهدو هي كويسه بس السكر ارتفع عندها شويه وشكلها كانت زعلانه ولحقنها الحمدلله .
سما : يعني هي كويسه . 
ميار : ايوه والله كويسه وفايقه جوه اهي ادخلو اطمنو عليها .
دخلت سما وميار وبسنت وحازم وحسام جري الي الداخل  وفضل صقر ووليد في الخارج ....
وليد : ايه يابني مش هتخش تشوفها وتطمن عليها .
صقر : مش عارف ياوليد هقولها ايه .
وليد : انا من رائي ياصاحبي تقولها الحقيقه وانك بتعمل دا كله عشانها وتعرفها تتعامل عادي مع البت دي .
صقر : رائي كده ياوليد .
وليد : اكيد عشان ميحصلش مشاكل بنكم اكتر من كده .
صقر : تمام يلا ندخل وربنا يستر .
وليد : يلا وخبطو الباب عشان يدخلو . دخل صقر ووليد .
وحياه اول مشافتهم : ..........
#بقلمي_ميرو_محمد 
في الصعيد .......
سهام : محمود رن علي الولاد شوفهم عاملين ايه .
عامر : مالك ياسهام انتي من لما رجعنا من مصر وانتي قلقانه كده .
سهام : مش عارفه ياخويا بس قلقانه علي الولاد اوي معرفش ليه كده. 
محمود : انتي علي طول كده ياسهام مبيكونش في حاجه وتكوني قلقانه .
سهام : طب طمن قلبي ورن عليهم شوفهم .
محمود : حاضر ياستي . وطلع التلفون من جيبو عشان يرن علي صقر .....


يتبع الفصل الاربعون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent