Ads by Google X

رواية المغرور والدلوعة الفصل الاربعون 40 - بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

           رواية المغرور والدلوعة الفصل الاربعون  بقلم ميرو محمد


رواية المغرور والدلوعة الفصل الاربعون 

حياه بعصبيه : جاي ليه ياصقر في كلام تاني عاوز تقولو ولا قرار تاني عاوز تقولو .
صقر : اهدي ممكن عشان متتعبيش . 
وليسه حياه هتكلم رن تلفون صقر .
حياه : اه رد رد يامكن الست هاجر عاوزاك تخرجها بلمره .
صقر : اوووف يارب . دا عمي اهو عمي . ممكن تصبري بقا لما اشوف هقولو ايه . 
وليد : وفيها ايه يابني مترد .
صقر : ياعم هيسالني علي الست هانم ولو قولتو في المستشفي هيقلق . 
حسام : بلاش تقولو في المستشفي قولو اننا خرجنا في مطعم برا . 
صقر: اهو فصل لو رن تاني هقولو . 
والباب خبط .
الدكتور : مساء الخير. 
الجميع : مساء النور. 
صقر : ايوه في حاجه  .
الدكتور : ممكن اشوف الحاله .
صقر بغيره : نعم اومال فين الدكتوره المتابعه حالتها .
الدكتور : دا الشفت بتاعي انا الدكتوره روحت وانا الهتابع دلوقتي الحاله . 
حازم : احم خلاص يادكتور اتفضل شوف شغلك .
صقر بغيره : يتفضل فين ويشوف ايه . انت عبيط ياحازم .
وليد : اهدا ياصقر وبعدين دا شغله . اتفضل يادكتور تعالي ياصقر نخرج احنا برا لحد ميخلص . 
اخذ وليد صقر وخرجو وكمان حازم وحسام خرجو . والبنات فضلو مع حياه بلدخل .
سهام : اكيد في حاجه عشان كده مردوش يامحمود .
محمود : ياست اهدي في ايه .
سهام : لاء رن علي حسام ولا سما شوق في ايه لتكون حياه تعبت .
عامر : رن يامحمود طمنا انا كمان قلقت .
محمود : لا اله الا الله حاضر استنو . وبداء يرن علي حسام . 
حسام : دا عمي .
صقر : رد ياعم احسن يقلقو .
حسام : الو ايوه ياعمي .
محمود : ايوه ياحسام في ايه يابني محدش بيرد علينا ليه.
سهام : اسالو عن البنات .
محمود : اهدي ياسهام خليني اعرف اكلم .
محمود: انتو كويسين ياحسام حياه وسما كويسين .
حسام : ايوه ياعمي كويسين احنا بس كنا في اجتماع .
محمود : اومال صقر فين هو وحياه مش بيردو ليه .
حسام : صقر اهو وحياه مع البنات في الكافيه .
محمود : طب هات صقر .
حسام : حاضر . خد ياصقر كلم عمي .
صقر : الو ابوه ياعمي . لاء لاء احنا كويسين متقلقش . لاء كويسه . لاء بتاخد دواها احنا اخر الاسبوع هنيجي .
محمود : ماشي ياحبيبي . واحنا هنا بنجهز للفرح . ماشي ياحبيبي . مع السلامه . واغلق الهاتف محمود .
سهام : ها قالك ايه .حياه كويسه ؟
محمود : ايوه ياستي وقالي اخر الاسبوع هيوصلو الصعيد هنا .
سهام : هووف انا قلبي وقع في رجلي لما مردوش .
عامر : يلا الحمدلله انهم كويسين ....
حياه : ههههههه ميرسي اوي يادكتور .
الدكتور : ولو احنا نطول الاقمر دا يكون هنا واحنا نخدمو .
حياه : ميرسي يادكتور جدا علي كلامك .
#بقلمي_ميرو_محمد 
في الخارج ...
صقر : دا بيعمل ايه دا كله جوا .
حازم : متهدا ياعم في ايه .
صقر : بقولك اسكت لطلعو فيك.
حازم : لااله الا الله  . وانا مالي ياعم .
وليد : متهدا انت وهو . وبعدين دا دكتور  هو هيجوزها .
صقر : انتو عارفين ان اليخصني محبش راجل تاني يحط عينو عليه حتي لو بدون قصد .
حسام : خلاص ياصقر . ماهي هتخرج انهارده هو هيشوف بس محتاجه حاجه قبل متخرج .
صقر : لاء ماهو اتاخر جوا واحنا بصلي علي النبي كلنا برا . اوعو انا هدخل اشوف اتاخر ليه كده . 
دخل صقر مسرعا الي الداخل والشباب ورا . 
الدكتور : ازاي بقا دا انتي دمك خفيف وعسل كمان لو مش عيب كنت قولتلك تفضلي هنا معانا . مسكو صقر من القميص بتاعو من ورا.
صقر: انت بتقولها ايه ياحليتها مين دي العسل وكمان عاوزاها تقعد هنا معاك . دا انت ليلتك سودا معايا . وادلو بلبوكس في وشه . 
جري وليد وحازم وحسام مسكو صقر . 
وليد : اهدا ياصقر اهدا .
حياه بصوت: صقررررر بس خلاص عشان خاطرري .
صقر بعصبيه وغضب : اسكتيييي مسمعش صوتك حسابك معايا لما نخرج من هنا .
حسام : خلاص ياصقر اهدا .
صقر :  وسعو عشان اربي عشان يعرف هو بيكلم مين كده ومرات صقر الهلالي حد يبصلها بس بصه بيحصل فيه ايه .
حازم : خلاص ياصقر . اخرج يادكتور دلوقتي .
الدكتور : انا مش هسكت وهعملو محضر علي الضربه دي .
صقر بعصبي وعيونو احمرت: العنددددك اعملووو وريني نفسك يادكتور البهايم .
حسام : متخرج ياعم بقا انت مستغني عن روحك .
الدكتور : انا مش هسكت فاهمين مش هسكت . وخرج الدكتور بغضب من صقر . 
حياه بدموع : انا عاوزا اخرج من هنا . عاوزا اروح .
نظر صقر اليها وبداء يهدا وجلس علي الكرسي ونظر للارض .
بسنت : ممكن تهدو بقا مش كفايا حياه تعبانه .
حسام : خلاص الحمدلله انها جات علي اد كده .
صقر بهدوء تام : روح ياحازم ادفع مصريف المستشفي وهات ازن الخروج .
وليد : بس ممكن يخلو حياه انهارده ياصقر .
صقر : اناااااا قوووولت تروووح ياحااازم تجيب ازن الخروج . حياه مش هتقعد هنا ولا ثانيه تاني . ولو لازم الامر انا هخدها عندي في الفيله واجبلها الدكتوره والممرضين مخصوص لحد عندها . يلاااا انت وهو واقفين ليه . 
جري حسام وحازم مسرعين الي الخارج خوفا من صقر😂😂😂.
صقر : يلا انا هخرج انا ووليد لحد متجهزو عشان نروح . 
نظر صقر الي حياه ثم خرج الخارج هو ووليد .
ميار : يلا بسرعه احسن يرجع يكلنا 😂😂
بسنت: بس يابت والله ابيه طيب بس بيغير علي حياه اوي .
سما : طيب اوي دا لما بيتحول بيبقا عامل زي الوحش يابنتي . الله يكون في عونك ياحياه .
حياه : حياه خلاص مش عارفه تعمل مع ايه اصلا
بسنت : طب يلا قومي اجهزي عشان ميجيش يزعق . 
قامت حياه تلبس وتجهز عشان يروحو .....
في الخارج ....
وليد : اهدا بقا ياصقر خلاص .
صقر: يعني عاوزني اسكت لما اسمعو بيقولها الكلام دا ياوليد .
وليد : انا مقولتش تسكت انا بقولك تهدا واديك شوفت هي خافت ازاي ياصقر . 
صقر : اهو الحصل . 
جاء حازم  وحسام اليهم .
حازم : امسك ياسيدي ادي ازن الخروج وكمان المصريف ادفعت .
صقر : كده تمام روح ياحسام قولهم يلا وانت ياوليد انت وحازم انزلو جهزو العربيات . 
وليد : ماشي .
#بقلمي_ميرو_محمد 
 واخذ حازم ونزلو الي اسفل وانتظر صقر خروج البنات هما وحسام .
خرجت حياه والبنات . 
وذهب صقر مسرعا اليهم واخذ يد حياه وحط ايده في وسطها وسندها ومشيو نظرت حياه الي صقر وكانت مبسوطه بهتمام صقر اليها نزلو الي اسفل وركبت حياه مع صقر والبنات مع الشباب زانطلقو بلعربيات الي البيت . 
في عربية صقر ...
حياه : كان لازم يعني تتعصب اوي كده علي الدكتور . 
صقر : نعم ياختي وانتي فاكره اني هسكت لما حد يبصلك بس بص مش يقولك الكلام الزفت قالو دا .
حياه : ودي غيره ولا غرور وتملوك .
صقر : جدع والله جدعه يعني دا الربنا قدرك عليه ياست حياه . وليه متقوليش حب عشق مش عاوز حد يقولك كلمه حلوه غيري . 
حياه : فين الحب دا ياصقر وانت رايح تعين البنت العاوزا تموتني وبتحبك سكرتيرة عندك لا وايه كمان السكرتيره الخاصه بتاعتك . دا يبقا ايه ياصقر .
صقر : خوف خوف عليكي. 
حياه : مش فاهمه .
صقر : ماهو عشان انتي مش فاهمه يبقا تسكتي ومتظنيش فيا كده . ويعلم ربنا ان كل دا عشانك وكمان لما انا هعينها عندي هكون تحت عيني ياحياه . انا كنت اقدر اطردها برا الشركه بس ممكن كانت تأذيكي واحنا منعرفش بس انا لما هعينها هتكون تحت عيني وهعرف تحركتها لحد مكشفها واجيب دليل ضدها واسلمها للحكومه .
حياه : بجد ياصقر يعني انت خايف عليا .
صقر : حياه انتي عبيطه . انتي ناسيه انك مكتوب كتابك وانك حاليا ادام ربنا انتي مراتي . وغير كده انتي روحي وحبيبتي وعشقي انتي عشق الصقر ياحياه . 
حياه : بحبك اوي ياصقر .
صقر : وانا بموت فيكي وعيني وقلبي ليكي انتي
#بقلمي_ميرو_محمد 
وبعد وقت قصير وصلو الي فيلة صقر .....
نزل الجميع من العربيات ..
بسنت : احنا ايه الجبنا عند الفيله بتاعت ابيه . 
حازم : مش عارف صقر قال انكم هتقعدو هنا . 
ميار : نعم ازاي دا .
صقر نزل من العربيه هو وحياه .
وليد : ها هتعمل ايه .
صقر نظر الي حياه وقال : هنعيش كلنا هنا .
الكل بصدمه : ايه .
صقر : في ايه مالكم .
وليد : ايوه بس مينفعش . 
صقر : مينفعش ليه هنعيش كلنا مع بعض ونكون جنب بعض بدل ماكل واحد في مكان ونكون قلقنين عليهم .
حازم : ايوه بس ممكن البنات يرفضو عشان ممكن يكونو عاوزين ياخدو راحتهم .
صقر : خلاص نشوف رائيهم . ثم وجه كلامه للبنات وقال : ها رائيكو ايه موافقين ولا لاء . 
ظلت كل واحده تنظر لتانيه ثم تكلمت سما .
سما : اظن احنا واثقين جدا منكم ولو واحده حبه تاخد راحتها فااحنا لينا غرفه اكيد نعمل الاحنا عاوزينو ولا رائيكو ايه يابنات .
بسنت : انا معنديش اعتراض .
حياه : وانا اكيد  برضو علي الاقل هنام ومنكنش خايفين واحنا لوحدنا دلوقتي هنكون معاكم . 
الكل نظر الي ميار .
ميار : تمام وانا اكيد معاكم وواثقه جدا فيكم .
صقر : بس كده خلاص يلا ندخل جوا ونشوف الدنيا .
حياه : بس هدومنا وحاجتنا في الشقه .
صقر : مش مشكله بكرا نبقا نجبهم .
بسنت : طب هنام ازي كده بهدوم الخروج واصبح هروح ازاي الجامعه لازم اجيب حاجتي .
صقر : خلاص روحي انتي وميار وحازم ووليد هيروح معاكم هاتو حاجتكم وحاجت الباقي . وحياه وسما هيجهزو الاوض ليكم .
حازم : اوك يلا يابنات . ذهبت ميار وبسنت مع حازم ووليد الي الشقه .
وحياه وسما دخلو الفيله مع حسام وصقر . 
حياه : ايه دا دي محتاجه تنضيف  .
صقر : مااحنا مبندخلش اي ست هنا فبنعمل علي ادنا .
سما : طب خلاص يلا ياحياه نطلع نبداء ننضف الاوض لحد مالبنات تيجي ونضف هنا .
حياه : اوكي وطبعا يااستاذ صقر انت وحسام هتساعدونا . 
نظر حسام وصقر لبعض . وقالو: احنا .
سما : ايوه انتو ويلا عرفونا فين الاوض بتاعتنا .
وفعلا بداءو في تنضيف الفيله وبداء صقر يساعد حياه في ترتيب السرير . وحسام وسما بيرتبو الدولاب ويكنسو . خلصو الاوض ونضفهوم وجلسو يستريحو .
حياه : اه ياضهري ايه دا ايه بقالكم اد ايه منضفتوش .
صقر : وحتي لو بنضف كل يوم مش هيكون زيكم يعني .
سما : في دي عندك حق انتو بتعرفو كوبية شاي عشان تروقو وتغسلو وتمسحو .
حسام : وانتي عشان نضفتي اوضه ولا اتنين حكمتي علي نفسك انك ست بيت يابنتي .
سما : انا ست بيت غصب عنك .
حسام : بت احترمي نفسك ياسلعوه .
سما : ينهارك اسود انا بت وكمان سلعوه ياحيوا.ن .
حسام : وربي هاجي اربيكي عشان انتي ناقصه تربيه . وبداؤ يتشاجرو .
قام صقر وحياه يحشوهم عن بعض وهما برضو بيتخنقو . 
صقر : حسام خلاص بس عيب .
حياه : سما عشان خاطري حقك عليا انا .
سما : لاء انا هعرفو ازاي يكلمني كده .
حسام : ماهو انتي لازم تتربي هربيكي .
صقر : مخلاص بقا انت وهي . 
وفجاءه ......
جاء صوت مسهوك من الخلف : هو في ايه انتو بتتخنقو ليه كده 
نظرت حياه للخلف وصقر وسما وحسام وكانت الصدمه 

يتبع الفصل الواحد والاربعون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent