رواية حب في مهمة خاصة الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 بقلم زهراء ياسر

الصفحة الرئيسية

   رواية حب في مهمة خاصة  الجزء الثاني 2 الفصل الثامن بقلم زهراء ياسر

رواية حب في مهمة خاصة  الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 

وعندما فتحت الجهاز ودخلت علي الفيديوهات صدمت مما رأت فلقد كانت متأكده أن زياد حي ولكن لا توجد فيديوهات لزياد أو لداخل غرفتها لا يوجد كيف ذلك 
فلاااش باااك
زياد بعصبية: انتوا ازاي تعملوا حاجه زي كده من غيري انتوا دمرتوا امي وأخواتي 
اللواء خيري: دي قرارات عليا 
ولازم تتنفذ
زياد: ي فندم بس دي حياتي انتوا متخيلين نتيجه اللي حصل ده اهوه ريم دخلت في غيبوبه ومش هتفوق وعايزين يفصلوا الاجهزه وأمي وأخواتي اللي قلبهم محروق عليا كنتوا استنوا موافقتي أنا أو علي الاقل كنتوا قولتوا لأمي وأخواتي ولبابا 
اللواء خيري: والدك عارف 
ذياد : بس امي مش عارفه
انت منعت بابا يقولها
اللواء خيري: زياد ي ابني أنا مقدر موقفك بس صدقني ده كان لازم يحصل أمن البلد مهدد كلها شهر وترجعلهم 
زياد: تمام ي فندم بس أنا لازم ازور ريم قبل ما يفصلوا الاجهزه
خيري: بس ده خطر عليك ممكن حد يعرفك أو هتقول اي لأهلها 
زياد هعرف اتصرف
اللواء خيري: طيب خود بالك وانا  هفضيلك الطريق
وبالفعل ذهب زياد الي المشفي وبعد أن زار ريم لم ينس أن يذهب إلي غرفه الكاميرات فدخل الي الغرفه خفيه واستطاع مسح الفيديوهات التي وضحته لكي لا يعرفه أحد ثم غادر مسرعا وعاد الي مكانه السري
( جامد زياد ده مش بيسيب اي حاجه للصدف😹😹😹)
كانت ريم تود الصراخ بأعلي صوت لأنها بالفعل شعرت به ولا يمكن أن يكون هذا حلم أو خيال ولكن انصرفت بعيدا وتجاهلت نداءات والدتها وعلي وغادرت المشفي مسرعه متجه الي مكان ما
عند زياد
اجتمع البيج بوس آليكس بجميع مساعديه سواء كانوا أجانب أو عربيين فلقد كان يكون شبكه كبيره منهم من يعمل في المخدرات والأدوية الفاسده وتجاره الاعضاء والمواقع الإلكترونية السيئه وخطف الاطفال والتهريب وكل ما حرمه الله
آليكس: مرحبا بكم لقد أسعدتني رؤيتكم اليوم 
الجميع: اهلا .مرحبا 
آليكس: بالطبع كما تعلمون أن لنا مده لم نقوم بأي عمليه وكان مساعدنا المصري رجل الأعمال رأفت الدمنهوري ولكن قتل للأسف 
احد الرجال: عملنا بذلك ولكن كيف سنعمل في مصر رأفت كان أهم عنصر في شبكتنا 
آليكس مبتسما وهو يشير إلي زياد : لقد احضرت لكم نسخه من رأفت هذا ابنه روفانيو 
دهش الحضور ولكن رحبوا به 
احد الرجال: اهلا بك روفانيو
ذياد : اهلا مستر  جاك
آليكس : سنعمل معا وهو سيكون حجر الأساس في عملنا وخصوصا أن مصر هي أكثر مكان نعمل به 
احد الرجال وهو ينفث دخانه : حسنا ولكن الأنظار مسلطه علينا كيف سنقوم بعملنا 
آليكس: انا قررت أن تتابع إيلا عملها وستأتي لنا بالفتيات وسنقوم ببيعهم في جميع أنحاء العالم وبعد مده سنجلبهم الي دكتور ماريو سيقوم بقتلهم ونزع أعضائهم ونبيعها
( فيلم رعب صح 🥺)
جاك: وانا رجالي الذين يعملون في الديب ويب سيقوم بإختراق هواتف الفتيات ويصورونهم ونبيع صورهم الي كل المواقع التي نتعامل معها ثم نضغط عليهم لكي يعملوا معنا والا سيفضحوا
زياد في نفسه وهو يضغط علي يده حتي ابيضت مفاصله 
زياد : اه ي ولاااد الكلب
إيلا بمياعه : نعم سيد جاك فأنت معك اخطر مهكري في العالم
( علشان متدخليش اي موقع مجهول زي اللي يقولك هتكسبي ايفون او مسابقه الحلم  بتاع مصطفي الاغا أو لما تحملي لعبه أو تيجي تسمعي فيلم ويطلب رقمك اوعي تدخليه اي رقم يرن عليكي يبدأ ب+ متروديش أو اي رقم مش مصري الموضوع اخطر مما يكون عيل تافه وياخد صورك لا دي شبكه بياخدوا صورك ويبيعوها لمواقع أو تطبيقات سيئه السمعه او اي شبكه واي فاي بدون باسورد وتكون غريبه كده متدخليش عليها أو تفرحي أنها.ملهاش باسورد والا صورك كلها هتتسحب اللهم بلغت🤷‍♀️👌🏻)
جاك بنظره اعجاب الي إيلا
جاك: صدقتي ايتها الجميله إيلا
ولكن إيلا لم تكترث الي غزله وكانت تركز مع زياد الي أن فتنت به ( جهزوا السواطير عبال ما ريم توصلهم😹🔪🔪)
عند اللواء خيري
اللواء خيري : ألو ي علي ها احكيلي اي اللي حصل 
علي وهو يركب سيارته 
علي : ايوه ي فندم ريم كانت هتكشفنا وفتحت الاجهزه بنفسها بس من حسن حظنا ملقيناش اي حاجه
اللواء خيري: يعني اي ملقتوش اي حاجه
علي : من الواضح ي فندم أن الرائد زياد عطل الكاميرات قبل ما يدخل 
اللواء خيري: بجد طيب الحمد لله أن ريم مكشفتناش بس برافوا لزياد كويس جدا أنه عمل كده الحمد لله أنه مسابش  حاجه وراه للصدفه 
علي : لا ي فندم زياد اذكي من كده 
اللواء خيري: اكيد بس بقولك عايزاك تعملي مراقبه علي ريم 24 ساعه هي هتخرج من المستشفي النهارده
علي: تحت امرك ي فندم 
وانهيا مكالمتهم
عند ريم  طلبت من الطبيب أن يكتب لها علي خروج وبعد أن خرجت من المشفي وذهبت إلي منزلها بدلت سيابها وخرجت الي. مكان ما 

 
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent