رواية حب في مهمة خاصة الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9 بقلم زهراء ياسر

الصفحة الرئيسية

    رواية حب في مهمة خاصة  الجزء الثاني 2 الفصل التاسع بقلم زهراء ياسر

رواية حب في مهمة خاصة  الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 

وبعد أن ذهبت ريم الي منزلها بدلت سيابها وخرجت الي مكان ما وكانت تقود بأعلي سرعه لكي تصل إلي المكان المراد
قبل أن يشعر والداها بغيابها فيلومونها أنها خرجت وهي متعبه
وكان أحد ما يقود سياره ويسير خلفها ويتابع جميع تحركاتها  وكان حريص الا  تشعر ريم به 
عند زياد 
آليكس لزياد 
آليكس: عزيزي روفانيو بإمكانك أن تذهب وترتاح قليلا 
زياد: حسنا سيد آليكس
ورحل زياد متجها الي جناح تم تجهيزه خصيصا له 
وجلس زياد وهو يفكر ثم تنهد بضيق من فكره ان ريم ووالدته يتألمون علي رحيله ويلوم نفسه أنه هو من جعلهم يعيشون هذا الالم
وكان الوقت عند زياد بالليل حسب فرق التوقيت بين مصر وروسيا أما في مصر كان الساعه تقارب الثالثه عصرا 
في مكان آخر( عند اللواء خيري)
يجلس اللواء خيري علي مكتبه الي أن استأذن علي بالدخول وبعد أن سمح له خيري دخل وجلس أمامه 
اللواء خيري: ها ي سياده النقيب في جديد
علي : ايوه ي فندم ريم ذي ما كنت متوقع حضرتك خرجت من البيت بعد دخولها ليه بنص ساعه وهي حاليا علي ما اعتقد متجهه الي فيلا السويفي
اللواء خيري: طيب خليكم مراقبينها 24 ساعه 
علي : تمام سيادتك 
ثم انصرف علي لكي يهاتف الرجل المكلف بمراقبه ريم 
وقام اللواء خيري بالاتصال علي اللواء السابق محمد السويفي ورجل الأعمال المشهور 
اللواء خيري : ألو سلام عليكم ي سياده اللواء
محمد السويفي : اهلا ي خيري عامل اي
خيري : أنا كويس ي محمد والله بس لو ملحقناش نتصرف الوضع مش هيكون كويس 
محمد السويفي: خير في أي قلقتني زياد حصله حاجه
اللواء خيري : لا اطمن الموضوع بعيد عنه دلوقتي الموضوع ريم بنت اخويا زي ما انت عارف مصممه أن زياد عايش 
اللواء محمد: والله مش عارف اقولك اي هي معاها حق في إحساسها بس لازم تكون علي غير علم بالموضوع علشان سلامتها هي وزياد 
اللواء خيري : اكيد طبعا بس هي نص ساعه وهتيجي عندكم البيت اقعد اتكلم معاها وحاول تخليها تصدق أن زياد استشهد
اللواء محمد:تمام أن شاء الله خير
اللواء خيري : يارب .عايز حاجه
اللواء محمد: لا عايز سلامتك ي حبيبي
عند ريم
كانت ريم تقود بأعلي سرعه الي أن توقفت في اشاره مرور ولاحظت في مرأه سيارتها أن في سياره خلفها من اول الطريق تتبعها وقررت بعد الاشاره أن تتأكد من شكها فأختارت طريق هادئ ذو اذقه متفرعه 
وبالفعل وجدت السياره تتبعها وبها رجلين وظلت تسير الي أن أخذتهم الي مكان متطرف وبعيد عن الأماكن السكنيه ولكن ليس بكثير وركنت السياره جانبا وأخذت سلاحها من تابلوه السياره ونزلت منها علي عجل وقررت بالاختفاء في مكان مخفي وتهاجمهم فجأه لكي تعلم هويتهم
احد الرجلين للأخر
الرجل الأول : دي وقفت هنا العربيه اهي بعيد عننا
الرجل الثاني : فعلا بس اي المنطقه دي 
الرجل الاول دي منقطه جديده ومفيهاش سكان ي ترا هتعمل اي هنا 
الرجل الثاني : كلم سياده النقيب وبلغه
الرجل الأول : تمام 
وبالفعل مرت دقيقه وكان الرجل يحدث علي
الرجل : ألو ي باشا 
علي : ألو ي ابني ها نزلت فين
الرجل : نزلت في منطقه علي جمب ي باشا منقطه جديده يعني ومفيهاش سكان المكان لسه مبني جديد وفيه اللي بيتبني
علي بإستغراب: هتكون بتعمل اي في منقطه زي دي انزل ي ابني وراها شوفها راحت فين
ولكن قبل أن يجيب الرجل ظهرت أمامهم ريم وهي تشهر سلاحها بوجههم
ريم بهدوء: انزل من العربيه منك ليه بدل ما اصفيكم
الرجل بتوتر : سياده الرائد أنا 
ريم بعصبية: انزل 
ونزل الرجلين جالسين علي الارض رافعين أيديهم
ريم بعصبية : مين اللي باعتكم تراقبوني وتمشوا ورايا
ولكن قبل أن يجيب سمعت صوت الهاتف
علي: ألو الو روحت فين ي بني ادم 
أمسكت ريم الهاتف ووجدت الرقم مسجل بالنقيب علي 
ريم بغضب : اهلا بالباشا 
علي بتوتر: ريم 
ريم: اه زفت باعت رجاله تراقبني ولا دي فكره سياده اللواء
علي : ريم اسمعيني انتي فاهمه غلط 
ريم: اه فاهمه غلط تمام عما لينا قعده أنا وأنت وسياده اللواء علشان تفهموني الصح 
وأغلقت الهاتف دون أن تسمع رده
ريم للرجل الأول: انت ي ابني قبل ما تطلع مهمه بعد كده لازم تعرف كويس الشخص اللي قدامك وتكون عارف كل حاجه عنه علشان متتكشفوش بغبائكم ده ويلا اتفضلوا علي بيوتكم وان شوفتكم ورايا تاني مش هتطلع عليكم شمس ( جامده البت دي 😂😂)
ثم أعطته هاتفه وامرتهم بالرحيل 
وذهبت إلي منزل محمد السويفي ورحب بها الجميع 
روان : وحشتيني اوي ي ريم 
ريم: وانتي كمان ي حبيبتي
راما : احم مامتك وباباكي عاملين اي
ريم: الحمد لله بخير
روان بتسرع: وكريم كويس 
اقصد يعني كرم وكريم وكل اسرتك 
ريم بإيتسامه: اه كويس ي حبيبتي
وبعد أن جلست معهم فتره قصيره طلبت أن تقابل محمد السويفي وبالفعل اخذتها روان الي مكتبه 
وبعد أن سمح للطارق بالدخول
وجدها ريم رحب بها وجلست وهي تود الحديث معه 
عند اللواء خيري 
اللواء خيري بعصبية وصوت عالي: ما أنا مشغل معايا شويه اغبيه اي مش عارفين تراقبولي بنت قد ركبتكم امال أنا لو قولت راقبولي حد من المجرمين هتعملوا اي ايه التسيب ده انتوا ازاي تفشلوا في حاجه زي كده
الرجل بتوتر: والله ي باشا سياده الرائد كنا ماشيين وراها كويس وهي اللي خدتنا علي المكان ده
اللواء خيري : المفروض مكانتش تاخد بالها منكم اصلا هي لولا شكت فيكم لولا سحبتكم وراها اتفضلوا يلا علي شغلكم وإياكم اكلفكم بمهمه مره تانيه وتفشلوا فيها
اللواء خيري لعلي 
اللواء خيري بعصبيه: وانت ي بيه مش قولت دول اذكي واشطر اتنين اتفضل اهوه اتكشفنا ومش عارف هقولها اي 😡
علي بتوتر: احم سياده اللواء ريم ذكيه جدا يعني رجالتنا مقصرتش 
اللواء خيري : واهي اتأكدت دلوقتي أن زياد عايش بفضل سيادتك انت والبهايم التانيين
( متستغربوش هما بيكونوا عصبيين😂😂

 
يتبع الفصل العاشر  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent