رواية ليتك تحبني الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ليتك تحبني الفصل الثالث بقلم حبيبة محمد

 رواية ليتك تحبني الفصل الثالث 

ملاك طلعت من الاوضه تشوف زين ملقتهوش 
ملاك لنفسها: هو راح فين دا..الوضع ده زاد عن حده.. بس اقسم بالله يازين لقلب التربيزه عليك... وهخليك تندم .. وبنسبه بقا للسنيوره اللي بتخدعك يوم مكشف حقيقتها هكون ضعت من إيدك.. 
دخلت ملاك تلبس هوت شورت وبلوزه محدده جسمها  ورفعت شعرها علي وشها بطريقه عشوائيه... وقالت 
ملاك..: وريني بقا ياستاذ زين اخرك .... هيا شكل العبه هتبدأ.. ودخليت المطبخ تعمل الاكل.. ووسط دا كلو.. لقيت رساله جتلها.. جات تفتحها... 
لقيتها من رقم مش متسجل...
محتوى الرساله كان (أنا عندي دليل يثبت ان حبيبت جوزك بتضحك عليه)... 
قعدت شويه استوعب اي دا ومين الشخص الي عارف الموضوع دا غير غير ماما فاطمه.. حولت متهورش ممكن دا يكون شخص عاوز يوقعني... بس لاا لازم اتأكد الاول ومضيعش الفرصه.. حولِت تبحث عن الرقم كتير بس مطلعش معاها واخر مزهقت..بعتت للشخص دا...
ملاك:واي المقابل...مغبش كتير ورد
مجهول:عجبتني نَصحتك.. تساعديني..اتجوز نورهان
حولت افهم اي الهبل ده ازاي معا دليل يثبت انها مخدعه وهو عاوز يتجوزها..مكملتش كلامي ولقيتو بعتلي 
عارف انك بتفكري ان ازاي معايا دليل انها مخدعه وعاوزه هتفكري ليه مروحتش وريتو لجوزك وكسبتها...بس لو عاوزه تعرفي كل اجابات اسالتك قبليني يوم التلات الساعه2 في الكافيه اللي في شارع ****وهفهمك كل حاجه
قرأت الكلام وبعدين..فكرت لثواني هخسار اي لو روحت...وبعد تفكير بعتلو وقولت..
تمام...اشوفك يوم التلات..
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم واتوب إليه
بعد مِده من الوقت...سمعت صوت الباب بيتفتح عرفت ان جه...عدلت نفسها وطلعت بكل ثقه...وبصتلو 
ملاك ببرود:ممكن افهم علاقتنا اخرها اي...
لقيتو بصلي بصدمه وحزن مندمج في عينو وهو بيبص من تحت لفوق و للحظه اتجمدت وحسيت ان مش هقدر اعمل كده...بس رجعت ثقتي تاني وقالت في نفسي لازم اكمل 
ملاك ببرود: مالك متنح كده ليه مترك... لسه مكملتش كلامي وفجأه لقيت نفسي في حضنو...اي دا اي دا حصل ازاي وانا دخلت هنا ازاي الله حضنو حلو اووي يجدعان كرمتني هتتضعف كده(هو انتي عندك كرامه اصلا دا انا زهقت من الكرامه اللي مش موجوده لا عندك ولا عند صحابي🙂)
زين ببكاء:عاوزه تسبني ياملاك...بتهددني بالبعد...انا مش قادر على كل الوجع ده انا عارف ان ظالمك معايا طيب ليه محديش مقدر الموقف اللي امي حطتني فيه ورغم دا كلو امي ياملاك مقدرش ازعل منها..وسمعت كلامها...علي حساب فرحتي وسعدتك...انا مستهلش ان حد يفضل معايا انا انسان و*حش..محدش عاوز يكمل.معايا حته نورهان..عاوزه تبعد عنى وهيا عارفه ان استحاله اعيش من غيرها...اه يوجع قلبي ياملاك وشد علي حضني...وبكائوه زاد اكتر..وكل ده وانا دموعي بتنزيل تلقائي وحاسه بحرقه في قلبي بس مقدرش اشوفو كده..حاوط ادى حولينو وحضنتو وتبت في حضنو...واتكلمت في نفسي بحرقه... عارفه ان احنا اتظالمنا بس صدقني الإنسانه اللي دموعك بتنزل عليها متستهلش...والله لندمها علي كل اللي عملتو دا..
ملاك بدموع وانا لسه فحضنو:عارفه ان احنا اتظالمنا يازين...بس الحياه مش بتقف..حول تتمالك نفسك..وتكون اقوي من انك تزعل علي بعد حد...صدقني اللي بيبعد وقت ما بنحتاجو يبقا مكنش يستاهل ان احنا نديلو مكانه في قلوبنا..
طلع من حضني وبصلي بصيت حزن ممزوجه بوجع:ملاك انتي طيبه قوي وتستاهلي كل خير انا انسان اناني...عارف ان اذيتك جامد بس..بس والله غصب عني...اتكلم اخر كلمه وهو باصص للاض بصتلو وبعدين اتكلمت بحنان وانا بمسك وشو بيدي :صدقني عمري مزعل منك ولو الكل بعد انا مش ابعد.. عارفه قد اي حبيتها بس انت مسألتش نفسك هيا بتحبك ولا لا...يازين لازم الحب والاهتمام من الطرفين مش من طرف واحد...انا مش هنكير ان حبك لحد غيري زعلني وكسر قلبي..بس انت معاك حق قلبنا مش بيدينا..عشان كده..يازين رايح قلبك...
بصلي بعدم فهم:قصدك ايه ياملاك معدش ينفع نرجع هيا خلاص وفقت علي العريس اللي جالها ولما حولت معاها رفضيت تتكلم معايا...وقالتلي لو كنت بتحبني مكنتش اتجوزت غيري دى حته مخلتش فرصه اقولها ان جوزنا علي الورق بس..وحطتني في خيار مقدرش اعمل حاجه فيهم..
اتكلمت بحرقه وغصه في قلبي وانا متاكده انها خيرتو بينا:اي هو يازين الخيار؟...
زين وهو بيبص في عيوني بدموع:مش هينفع ياملاك صدقيني مش هينفع اعملو ولا حته افكر فيه ساعتها هكون خسرت امي..واخريتي كمان..بظلمي ليكي ولكسر كلام امي انها تتبرا مني..
اتكلمت وسط كلامو فجأه وقولت:طلقني يازين..
زين..😳😳
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
اللهم صّلِ وسَلّمْ عَل  وبارك علَ سيدنا محمد 
عند نورهان:انا متأكده ان الخطه هتنجح...زين اهبل اسااسا ويحرام هيموت عليا..بس ميعرفش ان عشان يوصلي...حياتو لازم تتدمر..
مجهول:انتي ليه بتحقدي عليه كدا..طالما مش بتحبيه متسبيه في حالو..
نورهان بحقد:اسيب مين انا استحاله اسيب زين غير وكل حاجه ليه باسمي بيتو وفلوسو وكل حاجه هخدها منو وبعدين هبعتو للِ خلقو وكملت بضحك...ههههه الهبله  مفكره انها ممكن تخلي زين يحبها ومتعرفش..ان يوم ميبص لغيري هيموت اصلا...
مجهول بعدم فهم: مش فاهم قصدك اي..ازاي يعني هيموت لو بص لغيري.....انتي نويه تقتليه
نورهان :تؤتؤ مش هيموت بسرعه كده..استحاله اخليه يموت قبل ماخُد اللي عاوزه منو..
قطع كلامهم دخول وحده لبسه نقاب وبصلهم بخبث:اي يابنتي موحشتكيش ولا اي نورهان جريت عليها وحضنيتها وحشتيني ياماما خطتنا قربت تنجح وكل حاجه هتمشي زي مخططنا...وبعدين بعديت عنها ودا كلو والمجهول مستغرب في اي ومين دى وامها ازاي...وسط دا كلو نورهان قالتلها متخلعي النقاب بقا ياماما.. امها بصتلها وبعدين فكيت النقاب ووشه بأن
المجهول بصدمه: لا..لا مش معقول لا انتم مش بشر انتي ازاي كده!!!!...

يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
رواية ليتك تحبني الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent