رواية احببت ارملة الفصل الثالث عشر 13 بقلم حورية مصطفى

الصفحة الرئيسية

   رواية احببت ارملة الفصل الثالث عشر بقلم حورية مصطفى


 رواية احببت ارملة الفصل الثالث عشر 

مجهول بابتسامه :انا طالب ايد الانسه تقي..
تقي بغيظ : اسفه يــا دكتور يعقوب طلبك مرفوض.. 
فاطمه بهدوء: نجمه خدي تقي وادخلي جوا.. 
نجمه بايماء: حاضر يــــا ماما.. 
في غرفه تقي نجمه وتقي كانوا قاعدين ساكتين.. لحد ما اتكلمت نجمه وقالت: انتي رفضتيه ليه يــا تقي مع اني انا شايفه انو هو مناسب
.. 
تقي لسه هترد لقت فاطمه داخله عليهم بعصبيه.. 
فاطمه بعصبيه: ايه اللي انتي عملتيه ده يــــا تقي.. 
تقي بهدوء: انا معملتش حاجه يــــا ماما غير اني رفضت البجح ده.. قليل الذوق.. 
نجمه بصدمه: ليكون ده الدكتور اللي جابلك فصل اسبوع من الكليه.. 
تقي بغيظ: هو الحيو*ان.. 
فاطمه بهدوء: يبقي تتحاولي تتجنيبه يــــا تقي.. انا مش عايزه مشاكل تاني.. 
تقي بإبتسامة: حاضر يــــا فطوووم.. 
فاطمه بحنان: يحضرلك الخير ياحبيبتي..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــ✰                             
في قصر الكيلاني.. ♥
حوريه بإبتسامة: بتفكر في مين يــــا جاسر.. 
جاسر بتوهان: ولا حاجه يــــا حوريتي.. 
حوريه بإبتسامة: انت ليه بتخبي عليا.. ع فكره انا بفهمك من نظره عيونك.. 
جاسر بتغير الموضوع: انا طالع انام.. 
وهو طالع.. 
حوريه بإبتسامة: انت بتحبها يــــا جاسر.. 
جاسر رجع خطوه لورا بصدمه وقال: قصدك ايه بكلامك ده يــــا حور.. 
حوريه بهدوء: انت بتحب نجمه.. وبتحبها اوووي كمااان.. 
جاسر بعصبيه: انتي بتقولي ايه يــــا حوريه.. 
حوريه بهدوء: بقوول اللي شايفه يــــا جاسر.. 
جاسر بحزن: مينفعش نكون لبعض يــــا حوريه هي لحد دلوقتي لسه بتحب ادهم..غير اللي انا بعمله ده خاينه لـ ادهم الله يرحمه... 
حوريه بإبتسامة: لا دي مش خاينه يــــا جاسر.. 
جاسر ابتسم وقال يلا قومي نااامي وياريت منفتحتش الموضوع ده تاني.. 
حوريه بحب حضنت جاسر وقالت هتكون من نصيبك انا متاكده من ده.. 
جاسر بحب: الوقت اتاخر يلا اطلعي نااامي.. 
حوريه بإبتسامة: حاضر.. 
✰ــــــــــــــــــــــــ✰
في الجهاز.. ♡''
الياس ببرود: دي ورقه استقالتي يــــا سياده اللوا.. 
اللوا سليم بهدوء: راجع قرارك تاني يــــا سياده المقدم احنا محتاجينك هنا.. 
الياس ابتسم بسخريه وقال: محتاجيني هنا ههههه... وقت التحقيق ده كان ايه يــــا سياده اللوا و عدم ثقتك فيا ده كان ايه ..انا هنا مجرد هامش بديل عن المقدم جاسر مش اكتر.. 
اللوا سليم بهدوء: كلامك ده كله غلط يــــا اليـاس.. 
اليـاس بحزن: للاسف يــــا سياده اللوا انا عارف اني كلامي صح.. 
اللوا سليم بهدوء: استقالتك مرفوضه يــــا سياده المقدم.. اتفضل  شوف شغلك.. 
اليـاس ادي التحية العسكريه وخرج بعصبيه.. 
في مكتب المقدم جاسر.. 
جاسر كان بيشتغل وتفكيره بيروح لـ نجمه.. 
جاسر بعصبيه فوق بقاا هي مش ليك ولا هتكون ليك.. 
وكمل شغل.. 
العسكري بمقاطعه: المقدم اليـاس بره يــــا سياده المقدم وعايز حضرتك.. 
جاسر بهدوء: خليه يدخل.. 
العسكري باحترام: تماام يــــا فندم.. 
العسكري خرج والياس دخل بعصبيه.. 
اليـاس بعصبيه: انت تقصد اي بحركاتك دي يا سياده المقدم عايز توصل لي اي انت مفكر إنك لما تخلي سياده اللوا يرفض استقالتي ان كده هكمل معاك في القضيه دي تبقي غلطان 
جاسر بصدمه:استقالتك انت نواي تستقيل يا الياس 
الياس ببرود:علي اساس انك مش عارف صح  وانك السبب انها تترفض 
جاسر بهدوء :صدقني معرفش ولا لي دعوه بالموضوع ده يا الياس.. 
الياس ببرود :تمام يا سياده المقدم ومش تنسي الالقاب بعد كده وسبه ومشي.. 
جاسر ابتسم بحزن وقال هكسب ثقتك زي ما خسرتها يــــا صاحبي.. 
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بع مرور اسبوع علي ابطالنا.. 
في صباح يوم جديد.. 
في منزل نجمه.. ♥
نجمه بصراخ: ما تصحي بقا يــــا بنتي تعبتيني معاكي.. 
تقي بنعاس: خماسيه بس يــــا نجمتي وهقوم.. 
نجمه بيأس: بقالك ساعه بتقولي كده ودلوقتي الساعه 8 هتروحي امته الكليه.. 
تقي بفزع: بتقولي كااام.. 
نجمه ببرود: تمانيه.. 
تقي بغيظ: عااااا اتاخرت.. 
نجمه بضحك: تستاهلي عشان بصحي فيكي من ساعتها.. 
تقي بمرح:ساخبر الله بكل شيء.. 
نجمه بضحك: خلصي لبس وتعالي عشان تفطري... 
تقي بمرح: امشي وانتي عامله زي البطيخه كده.. 
نجمه بغيظ: بارده.. 
                 ✰ـــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في كليه الهندسه.. ♥
تقي كانت بتجري عشان تلحق محاضرتها اعترض طريقها يعقوب
يعقوب بهدوء:ممكن اعرف انتي رفضتي عرضي بتاع الزواج لي
تقي بسخريه :لا والله يا دكتور علي اساس متعرفش يعني
اغتاظ يعقوب من سخريتها ولكن تكلم بهدوء:لا معرفش يا تقي ممكن تعرفيني انتي
تقي:لان ببساطه شغل الروايات ده مش عليا يا دكتور انا عارفه كويس انك لما جيت طلبتني ده مش حبا فيا مش كده يا دكتور
يعقوب:........


يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
رواية احببت ارملة الفصل الثالث عشر 13 بقلم حورية مصطفى
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent