رواية عشق أحفاد هواره الفصل السادس 6 بقلم دنيا السيد

الصفحة الرئيسية

    رواية عشق أحفاد هواره الفصل السادس بقلم دنيا السيد


رواية عشق أحفاد هواره الفصل السادس 

نور وصقر مصدومين مما قاله الجد حسين.. 
نور بصدمه.... بس ازي يعني هنروح كلنا اعذرني انا مقصدش بس احنا منعرفش حد من عيلت حضرتك ولا هما يعرفونا ازي هنروح ونقد المده دي كلها
الجد بأبتسامه.... انا فاهم كل الي بتجليه زين بس هو انا مش زي جدك يوسف وبيتي هو بيتك وبعدين انا وجدك اكتر من اخوات وانا جعت عنديه في بيته سنين مش اسبوعين وبعدين لو موفقتيش انا هزعل منك يرضيكي تزعليني
نور بتوهان ومش عرفه ترفض ولا توافق
نور.... انا الحقيقه مش عرفه اقول لحضرتك اي بس حقيقي مش هينفع اسيب الشركه المدي دي كلها وعندي ضغط شغل كبير  جداا والله مهقدر اعزرني 
الجد بأعتراض.... مش هقبل انك ترفضي وبعدين انا مش باخد رأيك اني بعرفك بس وبأذن الله هنتوكل علي الله كليتنا بكرة مش اكده يا يوسف
يوسف بأبتسامه... اكيد يا سحس، خلاص بقا يا نور كلمي جاسر وخليه يكون بدالك وتبعيه من هناك وانتي ابقي يا ستي صممي هناك لو حبيتي


نور بيأس من اقناعه... حاضر يا جدو
غرام بضحك.... هيييي يحي العدل يحي العدل اخير يا شيخه بقالنا ساعه بنتحايل عليكي اخير الواحد هيخرج وينام برحتو 
ضحك الجميع علي تلك المجنونه
صقر.... احم صدقيني مش هتندمي علي قرارك الصعيد جميله جدا وكمان هتوفرلك جو مناسب انك تعرفي تصميي وسط الطبيعه والبلد حقيقي جميله
نور بأبتسامه... انا عمري مرحت الصعيد بس اسمع عنها كتير
صقر... هتعجبك انا متأكد
يوسف يتحدث بصوت منخفض.... برافو عليك قدرت تقنعها 
حسين بصوت مماثل له... عيب عليك دا انا حسين وغمز له😉وبعدين شكلنا هنتسلي 😂😂
يوسف...ربنا يستر نور مش زي ما انت متخيلها هي شافت كتير في حياتها ورفضه تبدأ من جديد وتعيش حياتها وانا غلبت معاها
حسين... متقلقش انا هتصرف معاها صحيح الي شفتو مش شويه بس ربك ادانا حاجه اسمها الصبر والنسيان
وبعدين مش هي بس الي هعدل حاله كمان في حاجه في بالي لازم انفذها
يوسف....مش مرتحلك
ضحك حسين...متخفش كلو لمصلحتهم 


انتهي اليوم وغادر كلا من صقر وجده واتفقو علي ان صقر سيأتي لهم غدا الساعه ال9صباحا 
في غرفه نور...تقف في شرفتها شارده وتقطع صمتها غرام
غرام....هولاكو سرحان في اي
نور بستفزاز.....اكيد مش فيكي
غرام...نيييينيي
نور بضحك...يابنتي اعقلي
غرام......يعني العقلين خدو اي، بس مقلتليش كنتي سرحانه في اي
نور....مش عرفه حسه اني اعرف صقر من زمان او شفتو قبل كدا عينيه فيها حاجه غريبه حسه ني شفتها قبل كدا بس انا متأكده ان اول مره اشوفه لما ايجي الشركه عندي
غرام بضحك.....السنارة غمزت وهلبس فستان سوريه
نور بصدمه من تلك المجنونه اهذا ما توصلت له من حديثها
نور...انتي مجنونه ولا شكلك كدا بصي انا غلطانه اني كلمتك غوي اتخدمي علشان ورانا سفر وطريق طويل بكره
غرام وكأنها تذركت شيء 
يالهوي انا مقلتش لمالك لو سفرت هيعلقني هروح اكلمه
غرام تمسك تليفونها فتجد هناك 22 مكالمه من مالك فتشهق برعب وتقول
احيه مالك هيعلقني فتتصل عليه وتنتظر الانفجار 
وعلي الناحيه الاخري 
مالك....ماشي يا غرام الكلب انا هوريكي وربنا لمعلقك  ويقطع حديثه صوت صقر وهو يحدثه ياعم اهدي بقا تلقيها مش سمعه الفون اتهد وهي هتكلمك لما تشوف انك مكلمها،وقلي هتيجي معانا ولا ايه وبعدين نسيت اقولك جدو يوس....قطع حديثه صوت هاتف مالك فمسكه مالك بسرعه واجاب
عند غرام تضع الهاتف بعيدا عن اذنيها وتسمع صوت مالك وهو يقول اقصد يصرخ 😂😂
مالك....غراااااااام،كل دا يا زفته علشان تحني علي اهلي وتردي بتصل بكيي بقالي ساعه كنتي فين
غرام بتوتر......اهدي يا لوكه هفهمك 
مالك ويحاول ان يتحكم بأعصابه....دا لو تكرمتي يعني
غرام.....مش انا قلتلك اني ريحه لنور صح
مالك....ها وبعدين
غرام....وكمان انت عرفني لما اقد مع نور ويويو
مالك بنفاز صبر.....غرام مش ناقص برود اتزفتي انطقي مكنتيش بتردي ليه
غرا تتحدث بسرعه مثل الانسان الآلي....رحت لنور لقيت عندهم ضيوف وقعدت معاهم ومخدتش بالي اني كنت عامله الفون صامت ولسه شيفاه دلوقت وكلمتك علي طول
مالك...طيب مجتيش كل دا ليه 
غرام..اصل بصراحه الضيوف الي قلتلك عليهم يعرفو جدو يوسف وهو يروح عندهم  وهياخد نور احم والضيف طلب مني اجي وصمم اني اروح 
مالك بأستغراب....ضيف مين وتروحي فين 
غرام...احم هو يبقي صاحب جدو يوسف من زمان اسمه حسين الهواري من الصعيد و وو هروح معاهم الصعيد ثم قالت بسرعه بالله يامالك عوزه اروح نور هتقعد هناك اسبوعين وانا معرفش اقعد من غرها وبعدين كان نفسي اروح الصعيد من زمان بالله توافق 
مالك بضحك.....ههههه خلاص يا مجنونه وبعدين انا عارف جدو حسين كويس دا جد صقر يا هبله وبعدين انا قاعد مع صقر دلوقتو لسه بيقولي اروح عندهم انا وعمر االاسبوعين دول بس لسه مش عارف
غرام بفرحه...لأونبي توافق واهو تكون معايا خلاص اشطا انا كلمت الداده وقلتلها تحضر الشنطه انا هبات مع نور ابقي هتها معاك بكره يلا يالوكه سلام واغلقت الخط قبل ان يعترض
نور بأستغراب...هو في اي 
غرام مش هتصدقي....جدو حسين يبقي هو هو جدو حسين الي مالك يعرفو بيحبو جدا وبيعتبرو زي جدو وهو كمان بيحب مالك جدا وبعتبر زي صقر ومالك وصقر وعمر صحاب من زمان جدا وهو قالي انو هو كمان ممكن يروح معانا اشطا دا هيبقي احلي اسبوعين 
نور....طب تمام يلا بقا روحي اتخدمي بعيد عني مش هتنامي جنبي
غراموهي تستدير للخروج....انتي طولي اصلا بلا نيله ثم ركدت الي الخارج وهي تضحك
نور بضحك.....يلا يا ياجبانه
عند صقر
مالك مقلتليش انك عازم غرام اختي وبعدين انت تعرف نور اصلا
صقر بعد ما استوعب حديث مالك...اي دا هي غرام صحبه نور هي هي غرام اختك صدفه غريبه انا معرفش انها اختك اصلا، اما نور فهي حفيدة جدو يوسف الي هو صاحب جدي حسين وهو الي عزمهم وبعدين انا لسه ماضي مع شركتها العقد امبارح 
مالك...اشطا انا جاي غرام شبطه ومش هعرف اقعد دا كلو لوحدي من غيرها 
صقر تمام يا كبير روح ظبط نفسك هنتحرك علي 9كدا اااه وكلم فهد وحاول تقنعه هو بيسمع منك علشان جدو مصمم انو يجي معانا المرادي 
مالك....تمام 
صقر...وانت يا عمر هتيجي معانا انت كمان مش هينفع تقعد انت لوحدك هنا
عمر......
صقر ومالك بصو لبعض وقالوا في صوت واحد
عمر
عمر.......
صقر....عمرررررررر
فانتفض عمر من مكانه وقال ايه  في اي من مات الشركه ولعت طب كلم الاسعاف بسرعه
مالك وصقر بضحك هستري......هههههههه يخرباتك دا انت ضايع خالص
مالك...وبعدين يا بأف لو الشركه بتولع هنكلم الاسعاف ليه تعملها تنفس صناعي😂😂😂
صقر.ههههه مش قادر هههه
عمر بعد ما استوعب......نييننيييي خلاص يا عسل منك ليه كنتو بتندهو ليه خير
صقر....دا انت مكنتش معانا خالص،علي العموم مالك جاي معايا واخته كمان ونور وجدو يوسف وانت كمان هتيجي قوم حضر شنطتك
عمر بتنهيده حزن......فكيف يذهب بقدمه الي مكان حزنه وجرح قلبه 
فقال صقر...انت يا زفت سرحان في اي تاني 
عمر....لا ابدا بس مش هينفع اجي روحو انتو 
صقر ومالك...ودا ليه ان شاء الله
عمر بكذب...مش هينفع نسيب كلنا الشركه
صقر...لا متقلقش  عمي ابرهيم هو وبابا هيكونوا هنا متقلقش يلا قوم جهز نفسك
عمر....اصل انا
صقر ولا اصل ولا فصل يلا،وذهب كلا منهم لمنزله 
في منزل مالك
مالك.....وبعدين يا عم فهد اخرت الي بتعملو دا اي 
فهد.... انا الي بعمل ما أنت شايف بنفسك هو عمل اي في صقر ومش كفاه كل دا لأ راجع يكرره معايا بس انا مش صقر 
مالك...الكلام دا مينفعش فون بقلك ايه جهز شنطتك وهعدي عليك اخدك وبعدين اروح اجيب غرام وقبل ان يعترض فهد 
ومن غير اعتراض يا فهد كلنا ريحين وانت كمان هتيجي معانا
فهد.

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
رواية عشق أحفاد هواره الفصل السادس 6  بقلم دنيا السيد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent