Ads by Google X

رواية عشق أحفاد هواره الفصل الخامس 5 بقلم دنيا السيد

الصفحة الرئيسية

    رواية عشق أحفاد هواره الفصل الخامس بقلم دنيا السيد


رواية عشق أحفاد هواره الفصل الخامس 

استيقظت نور  من نومها ليبدأيوم جديد ملئ بلاحداث الجديدة علي كل ابطالنا 
اخذت حمامها وارتدت بنطلون اسود رياضي وبدي كت اسود اللون وحذاء رياضي ابيض وربطت شعرها عي هيئة زيل حصان ولفت التيشرت الاسود حول خصرها وذهبت لغرفة الجيم الخاصه بها واخذت تمارس الرياضه والتمرينات ما يقارب الساعتين فاليوم هو يوم اجازتها من الشركه تقضي نصفه في التمرين والباقي مع جدها وغرام عندما انتهت اخذت هاتفها وحدثت غرام 
نور.... انتي لسه نايمه سياتك
غرام... امال زيك عوزاني اصحه من الساعه7العب رياضه مش كفايه الي بتعمليه فيا في الشركه كمان يوم الاجازه مش عوزاني انام
نور....من غير كلام كتير ساعه وتكوني قدامي
غرام.....الساعه كام يا نور 
نور 10 وحضرتك لسه نايمه
غراب باستهزاء.....لأ اخص عليا صح ازي افضل نايمه لساعه 10 ايه التسيب دا انتي هتسكتي علي التسيب دا لو هتسكتي انا مستحيل اسكت


نور ببرود....خلصت عدي من وقتك 5دقايق
غرام....عااااا بارده انت......ولم تكمل كلامها وجدت نور اغلقت الخط بوجهااا كالعادة
غرام....يخربيت البرود الي انتي فيه ام اقوم انا عرفه انتي عملي الاسود يا نور يابنت ام نور
عند صقر في المنزل
استيقظ واخذ حمامه وارتدي بنطلون رياطي اسود وتيشرت باللون الابيض وحذاء رياضي اسود وذهب لغرفه التمرين 
عندما انتهي بدل ملابسه بخري بيتيها سوداء اللون ونزل للاسفل وجد فهد وجده وحمزه ووليد ومازن فاليوم هو يوم اجازة الجميع 
صقر صباح الخير 
الجميع..صباح النور
الجد يلي يا صقر علشان هتاجي معاي عندك يوسف كاد انت يعترض صقر ولكنه تذكر ملاكه الصغير كما اسماها فبتسم وقال الي تشوفه يا جدي
قال الجد بنبرة آمره اعملو حسابكوا هنرجع الصعيد كليتنا بكره وبقول كليتنا يعني محدش هيقعد اهنه ونظر لفهد
فتحدث فهد معترضا...بأستثنائي لان عندي شغل ومينفعش اخد اجازه
الجد بحزم....وانا قلت كلنا هنسافر يعني كلنا وانت عارف الشغل الي مش هتعرف تاخد منو اجازه ده اجدر  اخليك متعتبوش تاني وتنزل الشركه مع اخوك وولاد عمك


فهد بصوت عالي....انا مش هسيب شغلي انا مش صقر  علشان تتحكم في حياتي ومستقبلي انت جدي علي عيني وراسي لكن مش هسمحلك تدمر مستقبلي وهم لكي يغادر
الجد بصوت مرتفع....
فهددد فتوقف فهد مكانه ونظر لجده
الجد.....اخر مره صوتك يعلي علي لو نسيت الادب اعلمهولك وكلامي هو الي هيمشي لو باقي علي شغلك تكون في الصعيد بكرة وهتجد هناك سبوعين ودا اخر كلام يلا كمل طريقك شوف كنت رايح فين،غادر صقر وركب سيارة وانطلق بسرعه شديده من شدة غضبه
صقر...اظن كلامي واضح ونظر لصقر وجد وجهه يكسوه معالم الحزن فتنهد الجد بحزن وقال
 يلا احنا ياصقر
صقر بعدما فاق من شروده علي صوت جده....يلا يا جدي
في منزل نور
علي طاوله الطعام تجلس نور وجدها يتناولون الطعام بهدوء
نور.....يلا علشان غرام زمنها جايه وهنروح النادي وهنتغدا هناك
الجد...هو مش جدك حسين جاي النهارده
نور....مقلش كل الي قالو انو جاي بس محددش يوم 
الجد...طيب متكلمي صقر حفيده وتسأليه او اقولك قومي بينا نروحلهم احنا
كادت ان تجيبه نور ولكن قاطع حديثهم صوت يعرفه يوسف جيدا
حسين....مفيش داعي اديني جاتلك اهو 
يوسف بفرحه...حسين جيت امته وقام اليه وعانقا بعضهم بقوة عناق تلاقي بعد 15سنه بعد
حسين....عامل ايه يا خويا متتخيلش انتي وحشني كيف
يوسف....انتي الي عامل ايه معقول منعرفش حاجه عن بعض بقالنا 15سنه واحنا كنا اكتر من الاخوات
حسين بحزن...الدنيا ديما بتبعدنا عن حبايبنا فجلس كلا من حسين ويوسف يتحدثون في امر بعضهم البعض
صقر وهو مازال واقف مصدوما من تلك الملاك الواقف امامه
نور بأستغراب من سكوته ونظراته لها......اهلا بشمهندس صقر اتفضل 
فاق صقر من شروده علي صوتها وقال بحرج... احم شكرا
نور عن اذن حضرتك ثواني.صقر اتفضلي.. 
فصعدة نور لتبديل ثيابها فكانت ترتدي بنطلون بيتي واسع رصاصي اللون وفوقه بلونه سوداء بدون اكمام سوداء
بعده مدة نزلت نور وهي ترتدي فستان بالون الازرق بحملات رفيعه يصل الي ركبتيها ضيق عند الصدر وينزل بأتساع يشبه ذلك الفستان الذي كانت ترتديه عندما رأها صقر اول مره
صقر بدون وعي..... ملاكي
نور... أفندم
صقر بسرعه عندما علم ما تفوه به.... احم ابدا ولا حاجه في تلك الاثناء دخلت غرام وهي تتأف من صديقتاها وتتحدث بصوت مرتفع 
غرام.... انتي فين يا كلب البحر انتي حرام عليكي يا مفتريه هموت ونام 
نور بأحراج من صقر.... غرام اخرسي 
فكادت غرام ان تكمل حديثها ولكنها رأت صقر وجده فقال بحرج
غرام..... اي دا في ضيفو اسفه مختش بالي 
جد صقر... ولايهمك عندي من عينتك حفتين هبل زيك اكده
غرام... احم اي الاحراج دا
فضحك الجميع عليها 
فقال جد صقر من مزعل الجميل
فقالت غرام بأندفاع... ير.ديك يا جدو ان المفتريه دي تصحني الساعه 10 من النوم يوم اجازتي علشان خاطر اروح النادي اجري لعند معاد الغده 
فضحك الجميع عليها وقال الجد لا ياستي ميرضنيش 
ايه رايك هخليكي تخدي اسبوعين اجازه من الشغل وتيجي معايا الصعيد وهفسحك احلي فسحه ومنها تتعرفي علي الهبل صحابك
فقالت غرام بفرحه بجد... اشطا عليك يا جدو يا عسل انت 
فقالت نور... حضرتك بتتكلم جد ولا بتهز معاها 
فقال الجد... لأ  بتكلم جد
فقالت نور بس مش هينفع تاخد اجازه المده دي كلها
فقال الجد.... لأ  مهي مش لوحدها دا انتي ويوسف كمان هتيجو معايا الصعيد الاسبوعين دول 
فنظر كلا من صقر ونور بصدمه لما قاله الجد حسين.. 
نكمل بكرة 
بداية الفصل الجاي الاحداث كلها هتتغير وكل الشخصيات هتظهر 
ياتري نور هتوافق تروح الصعيد؟ 
فهد هيعمل اي لما يشوف غرام تاني؟ 
مالك هيظهر ولا لأ؟ 
نور هتفتكر صقر ولا لأ؟ 
ليه صقر ساب شغلو كظابط؟
وايه الي غير فهد؟وياتر هرجع لطبعته ولا لأ؟

يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent