Ads by Google X

رواية وتين الفصل الخامس 5 بقلم ندى ياسر

الصفحة الرئيسية

   رواية وتين الفصل الخامس بقلم ندى ياسر


رواية وتين الفصل الخامس

غزل : لو سمحت ي غيث ممكن اتكلم معاك شويه .. 
 ‏غيث : اتفضلي اتكلمي .. 
 ‏غزل : انا عايزه اطلق مش عايزه اكمل .. 
 ‏غيث وقلبه بيوجعه وبتوهان : تطلقي طب لي .. 
 ‏غزل : انا مش زايك انت انسان صالح فيك كل حاجه حلوه انت تستاهل حد احسن وكمان انت كنت متجوزني عشان تعبي يعني اتغصبت علي جوزاي منك ... 
غيث : ومين قالك ان انا مغصوب عليكي  ؟ انا بحبك بحبك دي كلمه قليله عليكي أو متوصفش الحب اللي فقلبي ليكي ،انتي كنتي بالنسبه ليا حلم حلم بعيد اوي كنت بقول هيا ممكن توافق عليا كنت بطلبك من ربنا أنه يعوضني بيكي ،حتي وانتي بعيده عني وانا مسافر بس كنت بعرف كل اخبارك من بابا ، ودلوقتي عايزه تطلقي عايزاني اطلقك بعد م ربنا عوضني بيكي دا انتي حياتي حلوه بوجودك عايزاني اسيب الحلو اللي ف حياتي ، لا انسي .... 
غزل : كانت مصدومه من كلامه مردتش من كسوفها غير أنها غيرت الموضوع وقال إنه وراها مكالمه وسابته ومشيت دخلت أوضتها .. 


رغم أنها اتكسفت بس كانت فرحانه اوي بكلام غيث ، وقعدت تفكر ف كلامه وكمان مأنكرتش أنها كمان بدأت تتشدله وأنها بدأت تحبه ، جه علي بالها يارا صحبتها ف كلمتها ..  
 غزل : الو ي يارا .. بقي كدا متسأليش عليا . 
يارا : اسالي مامتك كنت كل يوم بسال عليكي وبعدين دا انا خطوبتي اتأجلت لجل عيونك . 
غزل : اي دا بجد .. 
يارا : اه والله هوا انتي اي حد وإلا اي .. 
غزل : طب انا بقيت كويسه اهو هتتخطبو أمتي بقي .. 
يارا : هنحدد معاد وطبعا انتي هتبقي اول الموجودين .. 
غزل : ايوا طبعا هوا انا ليا الف يارا .. 
يارا : حبيبي حبيبي ، قوليلي بقي مش ناويه ترجعي الكليه دا انا عايزه اشتغل في شركه ومش راضيه غير لما ترجعي عشان تروحي معايا دا طبعا بعد اذن غيث .. 
غزل : لسه مكلمتوش فيها .. 
يارا : طب قوليلو ومتنسيش الشغل .. 
غزل : هوا الشغل دا عباره عن اي ي بنتي .. 


يارا : الشغل دا تدريب في شركه مقاولات وعايزين مهندسين لسه جداد يتدربو ويشتغلو وكمان خطيبي ليهه فيها اسهم يعني الدنيا هتكون رايقه معانا .. 
غزل : لا دا احنا نروح بقي .. 
يارا : حصلل .. 
غزل : طب اسيبك بقي هروح اكلم غيث في موضوع الكليه والشغل دا .. 
يارا : تمام تصبحي علي خير .. 
غزل : وانتي بالف خير ... 
غزل قفلت مع يارا وراحت عشان تكلم غيث لقيتو في المكتب بتاعو وبيشتغل م اعنو هيا متعرفش هوا بيشتغل اي بس مسألتش لأنها بتنحرج منو .. خبطتت واستأذنت أنها تدخل وسمحلها بالدخول  
غزل : لو سمحت ممكن ادخل .. 
غيث : انتي تدخلي من غير استأذان انتي ناسيه أن دا بيتك .. 
غزل : احم ، طب كنت عايزه اتكلم معاك شويه .. 
غيث : دا يوم الهنا أنك تتكلمي معايا والله. 
غزل : طب اي مش هنبطل غزل ومعاكسه وإلا اي .. 
غيث : مراتي وانا حر .. 
غزل : هنطلق .. 
غيث : اهو رجعنا تاني لقصه الطلاق ، بقولك اي قولي انتي كنتي جايه لي عشان متنكديش عليا  
غزل : هرجع الكليه بكرا .. 
غيث : طب م تخليكي في البيت والمحاضرات هاتيها من اي حد أو انا اجبهملك لحد عندك .. 
غزل : لا انا محتاجه أخرج . 
غيث : تمام انزلي، بس تخلي بالك من نفسك .. 
غزل : كنت عايزه كمان طلب .. 
غيث : اي تاني ..، هااا . 
غزل : في تدريب في شركه مقاولات تبع مهندسين وعايزين مهندسين يتدربو عندهم .. 
غيث بمكر : طب والشركه دي اسمها اي . 
غزل : مش عارفه لسه بس كنت جايه اخد الأذن منك .. 
غيث : خلاص روحي .. 
غزل : شكرا اوي ..انت احسن حد في الدنيا .. 
غيث : طب ممكن نكون صحاب ونتشارك في كل حاجه .. 
غزل : طبعا دا يشرفني ... 
غيث : حتي لو مكنتيش وافقتي كنت هتشارك اي حاجه غصب عنك . 
غزل ابتسمت علي طريقه كلامه واتكسفت تاني  : طب بقولك اي تصبح على خير .. 
غيث : وانتي بالف خير ..  
غزل رجعت غرفتها عشان تنام وكانت مبسوطه بتعامل غيث معاها وكانت حاسه ب حنيتو عليها والحنيه قادره أنها تخطف اي قلب فعلا .. 
اما بالنسبه لبطلنا ف هوا رجع غرفه نومه هوا كمان و كان بيفكر فيها وبفكر أمتي تكون معاه وفي حضنه وتطلع فكره الطلاق دي من دماغها لان هوا مش هيسيبها لغيرو دا هيا اللي ربنا اختارهاله ، نام هوا كمان وتفكيره مشغول بيها .. 
واليوم عدي علي ابطالنا .. 
"اليوم التالي الصبح " 
قامت غزل و كانت اول مره تقوم لوحدها من غير م غيث يصحيها قامت جهزت ملابسها ودخلت الحمام عشان تاخد شاور بس المره دي قالت اعوذ بالله من الخبث والخبائث وكمان غطتت مرايه الحمام وبعدين خدتت شاور وبعدين اتوضتت وخرجت وطلعت صلت الصبح وجهزت الفطار ل غيث و عمها وبعدين جهزت نفسها وخرجت عشان تروح الجامعه قبل م تطلع غيث نادي عليها .. 
غيث : صباح الخير ي غزالتي .. 
غزل : صباح الورد .. 
غيث : اي القمر اللي ع الصبح دا الدريس شكله حلوه اوي عليكي بس عندي تعليق ليكي ممكن تسمعيني ؟ 
 


يتبع الفصل السادس اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية وتين" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent