رواية الصغيرة والديب الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية الصغيرة والديب  الفصل الرابع والثلاثون بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب الرابع والثلاثون 

جاء يوم جديد مليئ بلاحداث .....
حلا قامت من النوم مبسوطه انها هتكون مع احمد . وجلست علي السرير تفتكر كل حاجه حصلتلها من اول يوم شافت احمد فيه وان اد أيه هو كان حنين عليها وكويس معاها وان ازاي حبيته وأول بوسه منه ولما كانت تعبانه وهو كان جنبها كل حاجه.
افتكرتها حتي دخلت هنا وملك وعلا وزينه وفايزه وشغلو الاغاني وبقو يرقصو 😂 وهنا شغلت اغنيه بنت الجيران وكان وقت جميل .
عند احمد بيجهز القصر من زينه وشغل هو وحامد ومراد وهاني ويونس جيه يسعدهم .
احمد : مراد خد حد من الحرس وظبط الكاميرات بتاعت القصر .
وانت ياحامد خد يونس وهات البنات هنا في القصر
حامد : اوكي حاضر يلا يايونس
ذهب يونس وحامد الي بيت الحج محمد .....
عند الحج محمد ....
حلا : يلا يابنات نعمل مسك نخلي وشنا ينور كده 😂😂
هنا : يلا بينا دهنت البنات كلها وشها .
ثم خبط الباب وفتحت هنا .
حامد ويونس : عاااااااااااا عفريت عفريت .
ثم خرجت البنات علي صوت .
حامد ويونس : لاء لاء احنا جينا البيت الغلط .
هنا شدت حامد وحلا والبنات شدو يونس وفضلو يضحكو .
حامد : لو اعرف ان شكلك هيبقا كده مكنتش عبرتك 😂😂
هنا : وانت كنت تطول ياض .
يونس : مين فيكم زينه .
حلا ردت : انا .
علا : انا .
زينه : انا .
يونس يصدمه: كلكم زينه هو انا هجوزكم كلكم .
حلا وعلا : لاءءء هي دي زينه 😂😂😳
زينه : بتبعوني اخص وبعدين زينة مين دي الهتجوزها اتكل علي قفلنا شطبنا 😂😂
يونس : مش قبل مخدك معايا يازوزتي 😉❤️.
حامد : مخلاص ياض منك ليها قومو اغسلو القر.ف دا خلينا نمشي .
حلا : هنروح فين .
حامد : هنروح القصر احمد قال لينا نجبكم يلا انجزو .
خلصو البنات وجهزو ونزلو الي اسفل ركبو مع حامد ويونس العربيات واتجهو الي القصر.......
في القصر ......
دخلت البنات ولاحظت حلا ان احمد واقف مع واحده .
حلا : أبيه حامد مين الواقفه مع احمد دي . نظر الكل اليها ثم قال حامد .
حامد : دي المسؤله عن تنظيم الحفله .
حلا : ومالها لازقه كده في الاستاذ احمد.
هنا : روحي يابت واقطعي عليهم اللحظه 😂
حامد : ياشيخه اتقي الله ياحلا سيبك من البت دي دا دا ولم يكمل حتي ذهبت حلا الي احمد .
حلا : زقت البت ووقفت في نص وقالت ازيك ياحبيبي وواقف مع السلعوا دي كده ليه أقصد مع الانسه .
احمد بيضحك علي طريقة حلا ثم قال : اقدملك حلا خطبتي .
حلا : وبعد كم ساعه هكون مراتو.
احمد بضحك : طبعا طبعا ياروحي اقدملك دي الانسه چومانا المسؤله عن تنظيم الحفله بتاعتنا ياروحي .
حلا : اه قولتلي وانت أيه موقفك معاها 😒😒...
احمد : بقولها علي نظام انا عاوزو 😒😂
حلا : وخلصت ولا ليسه .
احمد : إيوه وتعالي يلا عشان تكلي عشان شكلك متغير . ثم اخذها الي الداخل ...
ذهبت حلا الي علا وجلست بينها هي وملك وظلو يتكلمو ويضحكو.
حامد : انتو ليسه هتقعدو وترغو قومو اعملو اكل لينا .
مراد واحمد وهاني ويونس : صح قومو جهزو اكل .
البنات كلهم : انتو الهتقومو انهارده تعملو الاكل .😂😒😂😒
الشباب : نعممممممم 😳😳😳😱😱😱😱
مراد : انا مبعرفش اعمل كوبية شاي 😂😒
علا : اتعلم .
احمد : انا احمد اديب ادخل مطبخ واعمل اكل دا مستحيل.
حلا : تؤتؤ هتعمل يااحمد عشان لولو حبيبتك جعانه يرضيك لولو تكون جعانه 🥺🥺🥺
احمد : يالهوي لاء ميرضينش قوم ياض منك له علي المطبخ اودامي .ضحكو البنات وذهبو الشباب المطبخ حتي يجهزو الاكل للبنات ......يوم جميل ووقت اجمل وجاء وقت تجهيز العرايس .... 


يتبع الفصل الأخير اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب  الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent