رواية احببت فاقد الذاكره الفصل الثاني 2 - بقلم يارا عبدالسلام

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت فاقد الذاكره الفصل الثاني  2 - بقلم  يارا عبدالسلام    

رواية احببت فاقد الذاكره الفصل - بقلم  يارا عدالسلام


*  رواية احببت فاقد الذاكره الفصل الثاني  

_انتو مين
صدمه حلت عليا معقول مش هيفتكرني ولا هيفتكر حبي ليه دانا لسه قايلاله بحبك لسه كنت مع بعض 
فوقت علي صوت الدكتور
_انت اسمك اي
_اسمي احمد الباز
_حضرتك احمد الباز صاحب القصر الفرعوني وشركات الاستثمار
_ايوا انت مين ومين اللي جابني هنا انا كل اللي فاكره اني كنت عامل حادثه وبس مش فاكر حاجه بعد كدا 
_طيب ثواني وراجعلك خليكي معاه يا يارا



كنت واقفه مذبهله مش فاهمه اي اللي بيحصل اي دا ومين دا هوا دا حبيبي!؟
_بتبصيلي كدا لي يبتاعه انتي هتاكليني ولا معجبه بيا متحلميش يلا غوري من هنا هاتيلي تليفون اتصل بحد يجي ياخدني من المستشفى المعفنه دي 
انا مصدومه معقول دا محمد ابو قلب طيب الملاك!؟
مشيت مشيت اي انا مش حاسه بنفسي انا مصدومه وتعبانه حلمي ضاع وحبيبي ضاع حياتي مش مكتوبلها فرح ابدا حزن حزن حزن ....



قابلت الدكتور وقالي انو اتصل بحد معرفه يعرف عنوانه لانه طبعا احمد الباز شخص معروف بس يا تري اي اللي عمله الحادثه ....
_هوا انتو مش هتخرجوني من هنا ..
وانتي انتي هتفضلي بتبصيلي كتير اي دا 
الدكتور خد باله وكان واخد باله اني كنت بحب محمد اصلا كل اللي فيا من أثر الصدمه كانت ممكن تكون اجمل ايام وممكن ماتتعوضش...
_لو سمحتي غرفة احمد الباز فين
بصيتلها بصدمه معقول ممكن تكون دي مراته أو خطيبته بس دي حلوة اووي!؟
_احم الغرفه اللي جايه عاليمين



حضرتك مين
_انا خطيبته وبنت عمه 
صدمه تاني قلبي بقاش يستحمل صدمات خلاص كفايه انو نسيني هوا خاطب كمان وله حياته ياااه اي الوجع اللي حاسه بيه دا انا هموت من وجع قلبي قلبي ملحقش يفرح بيه جه وصدمه تاني يلا ربنا يسعده....
دخلت لقيته حاضن البنت اللي دخلت حمحمت وبعده عن بعض
_هوا انتي مصممه تتهزقي صح انتي هبله 
_احم حضرتك في ميعاد دوا علي ما اظن يعني وإلا مكنتش دخلت وقطعت خلوتكم واتفضل حضرتك الدوا أهه وعن اذنك....
خرجت بعد مفرغت شحنه مكبوته جوايا هوا انا لي بيحصل معايا كدا لي...
_يارا 
_نعم يا دكتور



_انا عارف ان اللي حصل دا صدمه ليكي وانا عارف انك كنتي بتحبيه عنيكي كانت فضحاكي بس نصيحه مني ابعدي أو خلي حبك مدفون جواكي لأن احمد الباز شخص مش سهل صدقيني وكمان شرير جدا والقتل عنده زي اللعب والضرب تسليه فانتي مش قده ولا قد اي حد من الناس دي وانا زي اخوكي 
_خلاص يا دكتور هوا فعلا باين عليه بس لما كان محمد كان احسن بكتير طيبه وجمال وابتسامه كان شخص مختلف تماما عن الشخص دا 
_لانه مكنش عارف هوا مين لكن هوا كان معاكي بشخصيته الحقيقيه دي شخصيته المصنعه اللي احنا شايفنها
_لي بيصنع شخصيه
_علشان مكانته تسدعيه للغرور والافترى والتكبر فاهمه
هزيت راسي ايوا انا فاهمه فاهمه أو بمعني اصح فهمت شخص مجهول حبيته وطلع مختلف باحث كتير صح ...
_حضرتك ماشي لي مينفعش لسه العلاج
_انا همشي من هنا محدش لو دعوة 
_طيب حضرتك ابعت معاك ممرضه تاخد بالها منك لأن حالتك صعبه
_تمام 



_يارا روحي معاه 
لقيته بصلي باصه ذات معني هوا لي بيكرهني كدا هوا انا للدرجادي وحشه ....
البنت اللي معاه دي او خطيبته كانت هي اللي سائقه العربيه وكنت أنا راكبه جنبها
انا حاسه انو بيتألم بس مش هتكلم انا عرفه انو مش طايقني بس انا بحبه بحبه وبس. 
وصلنا لمكان فيه قصر قصر اي دي مملكه كبيييير اوووي تحسوه كدا قصر تاريخي فرعوني هوا مين احمد الباز دا🤔🤔
بقيت اقول في بالي 
يعني شخص زي دا ممكن يحب يارا اللي هي انا ....
البنت نزلت ودخلت علي طول
للدرجادي هي عديمه المسئوليه
هوا حاول ينزل بس مش عارف مديت ايدي ليه 
_لا انا هنزل لوحدي ملكيش دعوة 


_طيب حضرتك دا شغلي اني اساعدك ومش قصدي حاجه
مد أيده لانه فعلا كان محتاج مساعده
قلبي بيدق في قربه من أيده اللي لامسه ايدي هوا ممكن. يحس في يوم من الايام أو يفتكر أو قالي بحبك !!!
دخلت القصر يعني ازاي قصر يتفتح لوحده....
الباب تتفتح وظهر المستخبي صور واشكال وحاجات غريبه متعلقه عالحيطان اللي يشوف العظمه اللي برا ميشوفش الحيطان السودة والظلمه...
_احم هوا البيت دا مفيهوش نور
_انتي هبله نور اي دا قصر الفرعوني بتاعي النور بيجي وقت ميحب ويمشي وقت ميحب
_اي!؟
وفجاه النور جه وحسيت روحي بتتسحب مني لما شوفت.....!؟


* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الثالث اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية احببت فاقد الذاكره " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent