رواية احببت فاقد الذاكره الفصل الثالث 3 - بقلم يارا عبدالسلام

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت فاقد الذاكره الفصل الثالث 3 - بقلم  يارا عبدالسلام    

رواية احببت فاقد الذاكره الفصل - بقلم  يارا عدالسلام


*  رواية احببت فاقد الذاكره الفصل الثالث


وقفنا البارت اللي فات ان نور القصر جه ويارا اتفاجئت بحاجه اي هي هنعرفها دلوقتي....
وفجاه شوفت كمية تماثيل وصور لناس اول مرة أشوفها وناس كتيره واقفه هوا انا فين للدرجادي احمد الباز دا مهم ...
استنوا اي دا ...


_انتي هتفضلي مذبهله كتير
_هوا انا فين اي المكان دا دا مكان خرافي انا اول مرة اشوف حاجه كدا
_دا قصري القصر الفرعوني اللي سمعتي عنوا الصحفيين والناس لازم ياخدوا أذني علشان يجوا هنا انا اللي عامل الشغل دا ...
_بتهزر يعني أنت اللي عامل الشغل دا والصور والتماثيل لي انت مين..
_انا شخص عادي المشكله ان بلدنا دي مش بتحب الناس الناجحه اول لما يلاقوا حد ناجح بيبقوا عاوزين يأذوه وممكن توصل للق*تل زي اللي حصل معايا دا ...



_علشان كدا طيب يلا نروح المكان اللي هتقعد فيه علشان في علاج هتاخده بعد نص ساعه...
_بقولك اي انا بحبش الأوامر من حد وخصوصا منك انتي بالذات
*انا كنت بسمع الكلام دا منو وانا مذبهله اشمعنا انا مش طايقني كدا هوا اللي بيحب حد وهوا فاقد الذاكره بيكرهه بعدها!؟
هوا انا بقول اي ....انا تايهه ضايعه مش عارفه انا فين ولا دا مين انا كان مالي بس بوجع القلب دا ...
_انتي هتفضلي شارده في افكارك العظيمه دي ممكن تساعديني اروح الجناح بتاعي ولا هتفضلي واقفه مكانك كدا يا بتاعه انتي...
عنيا دمعت هوا دا الشخص اللي كان من يومين بيقولي بحبك!؟
هوا اللي انا اعرفه ان الانسان بيحس بالشخص اللي بيحبه لو مش فاكره يبقى بقلبه هوا مش فاكرني خالص!؟
خدته وطلعنا الجناح بتاعه ودي كانت تاني مفاجأة ليا في القصر دا هوا القصر دا كلو مفاجات اصلا ...
شوفت تمثال في مدخل الجناح نسخه طبق الاصل من احمد تقريبا هوا وبعدين في القصر اللي مليان صور وتماثيل هوا انا وقعت في مقبره فرعونيه!؟
وتلقائيا قولت



_غريب اووي المكان دا
_منا عارف
انتبهت لكلامي وسكت
_انا مش عارف انتي متفاجاه لي 
_اصل اصل الصراحه شكلك ميدلش علي المكان دا خالص
_عادي اوقات كتيره كدا بنكون عايشين في مكان مش شبهنا أو الظروف هي اللي بتحكم علينا كدا 
_وانت ظروفك تحكمك انك تعمل التماثيل دي كلها والصور القصر كأنه متحف
_بحب الخلود وبحب النحت والرسم الي جانب اني مستثمر
_هوا في كدا



_اه في طول ما الواحد عاوز يحقق حاجه بيوصلها انا فضلت طول عمري من وانا طفل حلمي يكون عندي قصر ويبقى عندي تماثيل كنت دا بتفرج علي صور للفراعنه وبجيب التين الصلصال واشكل وارسم لحد مبقيت زي مانتي شايفه 
انا مش عارف انا بقولك الكلام دا لي بس يلا غو*ري من وشي!
بصيتله بصدمه هوا اي دا هوا عنده انفصام الشخصية ولا اي شويه يتكلم كويس وشويه يهزقني يبقى اكيد الشخصيه اللي كان معايا بيها دي الشخصيه المجهوله أو الحقيقه زي ما الدكتور قال...
خرجت وسيبته وقابلت البنت اللي هي بنت عمه دي
هوا اي دا هي مالها مزه كدا لي حقه يحبها ويحضنها الله ...
_هوا عامل اي 
_كويس الحمد لله



_هوا انتي بقى هتفضلي هنا كتير
اي دا هي بتكلمني كدا لي
_لا أن شاء الله همشي لما الدكتور يقولي
_تمام ابقى خدي بالك منوا بقى اصل احمد دا حبيبي وخطيبي ماشي يلا بقى سلام علشان خارجه 
*هي الناس دي ملبوسه ولا اي ولا هم اي بالظبط انا جالي تشتت مش فاهمه منين بيودي فين انا اي اللي وقعني في المجان*ين دول ....
نزلت تحت علشان ادور عالمطبخ واقولهم بالاكل اللي لازم يعملوه علشان احمد اااااه الحب المجهول اللي مكملش يوم واحد يا دنيا لي بتحطي علي جرحي كولونيا...
نزلت المطبخ وقولتلهم علي الاكل اللي لازم يعملوه..
وخرجت من المطبخ والصراحة عجبني القصر والجنينه وانا بحب الاماكن دي جدا والزرع والشجر 
خرجت برا الجنينه وقعدت علي كرسي كدا 
شوفت البنت وهي خارجه وقابلت شخص وحضنته!!!
هي فاتحاها سبيل ولا اي!؟
يا لهو*وووي واتفاجئت اكتر لما شوفت الشخص اللي معاها....
بصدمه:اي دا!؟.....
* يتـبـــــــــــــــــــــــع الفصل الرابع اضغــــــــط هنا
* الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية " رواية احببت فاقد الذاكره " اضغط على اسم الرواية

author-img
DoOoBy

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent