رواية الصغيرة والديب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية الصغيرة والديب  الفصل التاسع والعشرون بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب التاسع والعشرون

حلا بصدمه : أبيه انت انت ...
احمد : هشششش اخرجي برا دلوقتي .
حلا : أبيه انا ب....
احمد : قولتلك براااا دلوقتي
خرجت حلا برا المكتب وهي مبسوطه من بوسة احمد . وجلس احمد في المكتب وهو يفكر في الحصل احمد : ازي ازي عملت كده .
بس انا بحبها ايوه بحبها بس انا كبير اوي وكده هظلمها انا أناني عشان حبي ليها اظلمها معايا . لازم اخد موقف .ثم خرج احمد .
كانت تجلس زينه وعلا وملك ينظرون علي مجله فساتين وحلا وهنا يلعبون في تلفون . حتي دخلت شهد وقالت : احمد ممكن تيجي نكلم في المكتب شويا .
حلا نظرت الي احمد منتظرا الرد .
احمد نظر الي حلا ثم رد علي شهد وقال تعالي حتي انا كمان كنت عاوزك .ثم دخلو الي الداخل تحت نظرت حلا الغاضبه .
زينه : انتي هتفضلي كده لحد متشقطو منك .
انتبهت هنا وملك وعلا وفايزه علي زعل حلا .
ملك : قومي ادخلي وافسدي عليها قعدتها .
هنا : إيوه قومي ياحلا 😂
قامت حلا ودخلت المكتب ..
احمد : في أيه ياحلا .
حلا : عاوزاك ياابيه .
احمد : مسك ايد شهد ثم وجه كلامه لحلا بعدين اخرجي برا دلوقتي .
استغلت شهد هذا الموقف وقالت .
شهد : إيوه اطلعي برا بقا .
حلا نظرت بدموع لااحمد وقالت .
حلا : اسفه اني ازعجتكم ثم جريت الي الخارج وصعدت الي اعلي .
نظر احمد بحزن وقال اطلعي برا ياشهد .
شهد : بس انا .
احمد : قولت برااا ثم خرجت شهد الي خارج .
جريت حلا الاعلي في غرفتها .لاحظت علا والجميع قامت صعدت الي اعلي ورا حلا .
مراد : في أيه يااحمد مالها حلا .
احمد : مفيش يلا نشوف التجهزات .
هاني : يابني مش هنروح المول .
احمد : طب يلا وجمع الكل وأمن الدنيا .
مراد وحامد : طب احنا هنروح نجهز الحرس وهاتو البنات انت وهاني ويونس هيبقا هنا يشوف الترتبات .
عند حلا في غرفتها .
زينه : قوليلي بس مالك ياحلا .
علا : انتي كنتي كويسه مالك .
حلا : مفيش حاجه مخنوقه بس .
ملك : طب يلا قومي عشان نخرج بقا.
حلا : لاء روحو انتو مليش نفس .
هنا : طب احنا مش هنروح من غيرك.
فايزه : يلا قومي اغسلي وشك ولما هتخرجي هتروقي .
قامت حلا وجهز الكل ونزلو الي اسفل .ثم نظر احمد الي حلا التجهلتو تمام . واحمد اضيق من كده ثم قال يلا بينا .
خرجو برا القصر ثم قال مراد .
مراد : حامد هياخد زينه وهنا مع وانا هاخد علا وفايزه واحمد خد حلا وملك وشهد تروح مع هاني .
ردت حلا وقالت : لاء انا هروح مع حضرتك ياابيه مراد . ثم نظرت الي احمد بدموع .
احمد : وانا هاخد شهد في عربيتي ونظرت حلا واحمد الي بعض بتحدي . ثم ذهب الكل الي المول .......
.......
في الموووول ......
دخلت البنات محل فساتين ودخلت الشباب معاهم .
مسكت حلا فستان كب وقصير .
حلا : أيه رائيكم في دا .
هنا : هيكون تحفه عليكي .
ملك : ولونه جميل .
حلا : هروح البسو . ثم ذهبت تلبس الفستان . وكان احمد في اللحظه دي دخل المحل .
خرجت حلا بفستانها الروز القصير وكانت مثيره جدا . اول مااحمد شافها اتصدم من هذه الاميره بلون فستانها الروز . ثم فاق علي كلمة علا .
علا : تحفه بس مش شايفه انه عريا.ن حبه
حلا : لاء اصلا ..... ولم تكمل حتي تكلم احمد .
احمد : روحي غيري بدل محلف منتي لابسه فستان
حلا: وحضرتك تحلف عليا ليه ولم تكمل حتي مراد شافها.
مراد : أيه دا ياجدعان أيه المزه دي مين دي 😂😂😂.
حلا : أيه رائيك ياابيه . (طبعا بتغيظ احمد 😂😂😂).
مراد : مزه يالولو ونعمه لو عندي ولد لجوزتهولك 😂😂😂 ثم خرجت شهد بفستان قصير لونه احمر بكتف واحد ثم قالت .
أيه : رائيك يااحمد .
احمد : روعه ياشهد ثم جذابها من خصرها وطبع بوسه علي شفايفها .
الكل 😱😱😱😱😱😱😱😱😱
حلا : جريت علي الحمام وفضلت تعيط تعيط حتي احمر وجهها.
وعيونها انتفخت من كثرة البكاء غسلت حلا وجها ثم خرجت ولاكن كان ظاهر جدا عليها البكاء .
كان الكل خلص من شراء الأغراض .
زينه : أيه دا انتي معيطه ياحلا .
حلا : لاء رجعت من الاكل الكلتو اصبح وحاسه اني تعبانه .
علا : نروح لدكتور .
حلا : لاء عاوزا اروح .
مراد : طب تعالي ونطلب الدكتوره في القصر .
حلا : شكرا ياابيه بس بجد انا بقيت كويسه .ثم نظرت الي احمد الذي يمسك يد شهد وينظر لها دون كلام او حتي سؤل عنها .دمعت عيون حلا ثم ذهبت الي الامام بعيد عن عيون احمد ونظراتو لها فا هي لن تنكسر امامه .
ذهب الكل الي القصر .......
وكل شي جهز وجاء الليل .......
علا : اندهي حلا تكل يازينه .
ملك : سبيها ياعلا هي تعبانه علا ومبطلتش عياط .
علا : مش عارفه فيها أيه .
هنا : انا هقوم اطلع اشوفها .
علا : استني هروح معاكي .وكان هذا الحديث يدور امام احمد الذي لم ينطق بحرف ولاكن قلبه يقول روح شوف حوريتك لدرجة هانت عليك لدرجه هانت دموعها لماذا هذه القسوه . ثم خرج احمد برا القصر كله وركب عربيته وانطلق مثل سرعة الصار.وخ.
صعدت علا وهنا الي اعلي عند حلا ....
علا : قومي ياحبيبتي تعالي .ثم أخذتها في حضنها وظلت تبكي حلا .
علا : اسالك سؤل .
حلا : اتفضلي .
علا : انتي بتحبي أبيه احمد وتحبيلو السعاده صح .
حلا : بدموع اكيد .
علا : يبقا متعيطيش وارجعي اضحكي زي زمان حلا الفرفوشه الكلنا بنحبها .
حلا : بس .
هنا : مفيش بس ويلا بقا مش عندنا فرح بكرا ولا أيه عاوزين نرقص . ثم سمعو صوت اغاني جاي من عند زينه وملك .
علا : المجانين شغلو أهو . يلا ياحبيبتي .قامت حلا ونزلو الي اسفل . ظلو يرقصون ويغنو وياضحكون ونسيت حلا زعلها من احمد . اول مدخل احمد جريت حلا علي احمد ومسكت ايدو وشدتو حتي يرقص معاها . ظلت ترقص حلا وتضحك واحمد يبتسم علي هذه الحوريه وقال في نفسه ( اسف ياحلا علي الهعملو ) .......


يتبع الفصل الثلاثون اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent