Ads by Google X

رواية الصغيرة والديب الفصل السادس و العشرون 26 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية الصغيرة والديب  الفصل السادس و العشرون بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب السادس و العشرون 

وصل مراد .علا وزينه وفايزه وملك وهنا الي القصر .
مراد : علا لو في حاجه حصلت ترني عليا فاهمه .
علا : ابتسمت ثم قالت حاضر .
هنا : يلا ياجماعه ندخل احنا ونسيب العرسان مع بعض 😂😂ثم دخلو ومراد وعلا واقفين يكلمو .
علا : انت ازاي تقول اننا هنتجوز وانت عارف رائي .
مراد : انا عارف تقوليلي عشان ملك. وملك هتجوز معاكي أهي في أيه ياعلا .ثم قال علا هو في حد في حياتك .
علا نظرت له ثم قالت : لاء بس انا انت فين وانا فين .
مراد : وانتي عندي بالدنيا كلها بحبك ياعلا .
علا ابتسمت بخجل وقالت تصبح علي خير.
مراد : بردو مش هتقوليها .
علا : ابتسمت ثم ذهبت الي الداخل وذهب مراد الي يونس ......
عند حلا في المستشفي.....
جلس احمد بجانب حلا ثم قال .
احمد : ها ياحببتي حاسه بحاجه.
حلا: لاء ياابيه طول ماانت معايا.
احمد : وانا اقدر ابعد عن حوريتي العسل دي . بس انا زعلان منك .
حلا : ليه ياابيه .
احمد : مش انا كنت قايل محدش يخرج مهما حصل من المخزن  خرجتي ليه .
حلا وبداءت تحكي لااحمد الحصل.
حلا : انا كنت قاعده قلقانه اوي وحاسه ان حاجه هتحصل ولما سمعت صوتك انت وأبيه مراد اطمنت اوي فطلعت اجري عليك .
ولما شوفت الراجل الشر.ير دا مع مسد.س وهيضر.بك كنت خايفه اوي وطلعت اجري عليك مكنتش اعرف الهيحصل دا كله !
احمد : لو كان حصلك حاجه مكنتش هسامح نفسي ابدا .
نظرت حلا في عيون احمد ثم ذهبو في خيالهم حتي انفتح الباب وكان دكتور المتابع حالة حلا .
الدكتور: الجميل عامل ايه انهارده.
احمد بغيره : اسمها حلا .
الدكتور بأحراج : احم عاوز اشوف الجرح .واطمن عليكي .
احمد : اطلع برا .
الدكتور : نعم .
احمد : بقولك برااااا . ومشوفكش جنب الاوضه وابعتلي دكتوره .
الدكتور خرج وهو خا.يف من احمد بسبب عصبيتو.
حلا : ماله ياابيه خلي يشوف الجر.ح 
احمد : نعم انتي تسكتي خالص فاهمه وال قولو يتسمع ال يشوف الجر.ح ال.
حلا ابتسمت علي غيرة احمد عليها ......
بعد وقت وصل مراد عند يونس وهاني كمان .
كان التحقيق شغال مع المنشاوي .
مراد: قولي بقا ياحضرت الزعيم مين معاك في المافيا .
المنشاوي : بكرا اخرج من هنا وتشوفو هعمل فيكم أيه .
يونس : هههههه انت فاكر بعد دا كله هتخرج انت وقعت ومحدش سمي عليك يامنشاوي بيه.
مراد : انت متعرفش ان حبل الإعد.ام مستنيك .
ثم دخل العسكري واخد المنشاوي علي الح.بس لحد عرضو علي النيا.به...
يونس : كله تمام وحلا عامله أيه دلوقتي .
مراد : الحمد لله سليمه كانت هتروح فيها المسكينة .
هاني : المهم زود حراسه علي المنشاوي لانه مش سهل .
يونس : متقلقش ولا حد هيعرف يوصلو.
مراد : كده كله تمام يلا نروح نرتاح عشان بكرا في حاجات كتير ورانا .
ثم ذهب كل واحد علي منزله .
في صباح يوم جديد ومريح من المشاكل .
تقوم زينه من النوم وتأدي فرضها ثم تدخل علا وتقول.
زينه : يلا اجهزي هنروح عند حلا ومراد هيجي ياخدنا .
زينه بابتسامة جميله حاضر ياابله .
ثم خرجت علا وبداءت زينه تجهز ولبست هدوم محتشمه فاهي رقيقه وجميله وهادئه جدا زينه في صوره 👇
بعد وقت صغير يوصل مراد وحامد القصر حتي ياخذو البنات عند حلا باوامر من احمد .
مراد: كل دا زينه منزلتش روحي ياعلا قولي ليها تنجز عشان نوصالكم ونروح النيابه عند يونس .
حامد : هو انهارده عرضهم علي النيابه.
مراد :إيوه وكمان..... ولم يكمل حتي تنزل اميره بجمالها وهي زينه برقتها وينظر حامد اليها نظرا طويله علي هذه الاميره وهي زينه حتي احس بشيء غريب اتجاه زينه.
زينه : معلش اتاخرت .
علا : لاء ياحببتي ولا يهمك .
مراد : طب كله تمام كده علا وزينه تعالو في عربيتي وملك وهنا روحو مع حامد في عربيته.
مراد : حامد حامد يابني في أيه.
حامد : ها احم لا بص خد علا وملك وانا هخد هنا وزينه .
مراد : الله مالك يابو رجال 😂
حامد : اخرص ياض ويلا عشان منتاخرش .ثم ذهب الكل اتجاه المستشفي .
في المستشفي .....
حلا : لاء مش قادره اكل ياابيه شبعت.
احمد : حلا اسمعي كلام انتي تعبانه ولازم تتغذي .
حلا : طب اخر معلقه .
ابتسم احمد علي صغيرته ثم خلصت حلا من الطعام حتي دخلت الدكتور مزه كده وقالت .
الدكتوره : صباح الخير عامله أيه دلوقتي.
احمد : تعالي شوفيها مش عاوزا تكل .
الدكتوره: لاء طبعا مينفعش وراحت تقيس الضغط لحلا وتشوف ضر.بات القلب .ثم قالت لاء دا احنا بقينا عال اوي .
احمد : بجد يعني ينفع اخدها معايا انهارده .
الدكتوره : لا طبعا وبعدين انت زهقت مننا ولا أيه يابشمهندس وابتسمت.
حلا بغيره : وهو يزهق منكم ولا يحبكم ليه اصلا 😒
نظر احمد الي حلا وعرف انها غيرانه من الدكتوره فحب يضيقها.
احمد : وهو حد يشوف القمر دا كل شويا ويزهق. حلا كانت مصدومه من رد احمد 😲😲
الدكتوره : بجد يابشمهندس انت زوق اوي وأتمني تيجي تشرب الاقهوه معايا .ولم تكمل كلام حتي دخل مراد والجميع وهاني كان وصل .ثم قال مراد .
مراد : مين المزه دي أقصد انا سمعت قهوه مين هيشرب قهوه من غيري .
حلا : الدكتوره عاوزا أبيه يشرب قهوه معاها .
مراد : وانا يادكتوره ينفع اجي.
الدكتور : اكيد يامراد بيه تنوريني.
هاني : وانا وانا خدوني معاكم .
حامد : واشمعنا انا خدوني معاكم
الدكتور : خلاص هستناكم .
احمد ومراد وهاني في صوت واحد اكيد جاين 😂😂😂
علا وملك وحلا وزينه وهنا 😳😳😳😳😳
هنا : الوليه كوشت علي الرجاله .
زينه : تصدقي دي هتكل عقلهم .
حلا : ضر.به تخدها سبوني عليها اجبها من شعر.ها .
علا : يابنتي اتهدي انتي اعلانه.
ملك : وعلي أيه انا الهجبها من شعر.ها 😂😂
هنا : عاوزا مساعده يامعلمه 😂
ملك : تعالو اقلكو هنعمل أيه ....
البنات 😂😂😂😂 اتفقنا .
مراد : هما بيقولو أيه حد سامع حاجه.
هاني : شكلهم مش هيجبوها لبر .
حامد : شكلهم هيكلو الدكتوره .


يتبع الفصل  السابع والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent