رواية الصغيرة والديب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية الصغيرة والديب  الفصل السابع والعشرون بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب  السابع والعشرون

في المستشفي.....
احمد : مالك ياحببتي زعلانه ليه .
حلا : انت هتروح تشرب قهوه مع الدكتوره.
احمد بابتسامة خ.بث : إيوه مينفعش هي عزمتني .
مراد : أيه أيه عزمتنا كلنا صح.😂
علا : تروح فين يامراد بيه
مراد: مين قال هيروح انا قولت هروح .دا دا دا هما 😂😂
هاني : الحق دا جاب ورا 😂😂 خليك انت واحنا نروح .
ملك : قوليلي ياهنا .
هنا : اقولك أيه 😂
ملك : فاكرا صاحبتنا القتل.ت خطبها بعد مشرب القهوه مع الدكتوره بتاعتنا 😒😒
هنا : دي حطتلو الس.م في سندوتشات
😂😂😂😂😂
هاني : 😳😳 يانهار اسود. سم .سم الحقوني دي بتقول سم .
حامد : الحمدلله الواحد مروق دماغو واحد زعلانه منه وتاني خا.ف من خطبتو وتالت هتحطلو .سم دا انتو وج.ع دماغ 😂
مراد : بكرا تجيلك التوجع دماغك .
وفضلو في ضحك وهزار حتي جاء المساء .دخل يونس عليهم وقال.
يونس : مساء الخير ياجماعه .
الكل مساء الخير.
احمد : أيه دنيا .
يونس : المنشاوي خد اعد.ام .
مراد : فرحتني ياشيخ .
يونس : اومال محدش جيه النيابه ليه منكم.
هاني : اصل هنروح نشرب قهوه مع الدكتوره المزه
يونس : مش فاهم.
احمد : اصل الدكتوره بتاعت حلا عزمتنا نشرب القهوه معاها.
حلا : أبيه انا تعبانه اوي 🥺
احمد : قام وقف وقال حد ينده لدكتوره بسرعه .جري مراد وهاني خرج الغرفه يندهو لدكتوره.
حلا غمزت للبنات وابتسمت ثم مثلت التعب 😂😂.
حامد وقف ويونس واحمد واقف خا.يف  ثم دخلت الدكتوره وقالت.
الدكتوره : في أيه ياجماعه مالك حاسه بي أيه.
علا : اتفضلو انتو ياشباب عشان الدكتور تشوف حلا .
احمد: إيوه اخرجو .
ملك : وانت كمان مينفعش تبقا هنا .
احمد : نعم ياختي .
زينه : معلش ياابيه عشان حلا متتحرجش .ثم خرج احمد وكل الشباب وفضلت زينه وهنا وملك وعلا وحلا 😂😂😂.
الدكتوره : تعالي وريني الجر.ح كده .
ملك : أيه دا يادكتوره اوعي اشوفلك ال في وشك دا ثم دهنت وش الدكتوره بصبغ اسو.د😂😂
هنا : جابت عصير مانجا وبتشرب راحت بوم وقعتو علي الدكتوره .
هنا : اوووه اسفه بجد.
حلا : ممكن تشوفلي الضغط . 
وراحت شبكة شعرها في السرير😂😂😂😂😂😂 وزينه راحت جايبه مقص وقصتلها البلطو بتاعها من ورا 😂😂 وعلا طبعا واقفه ورا الباب (يخربيتكم دول مش ساعلين) خرجت الدكتوره .
الكل برا بصدمه 😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮
مراد: مين دي .😮
هاني: انا بشبه عليها 😳😳
يونس : تصدق هي 😳😳
احمد: هما عاملو فيها أيه 😧😧
حامد: دي عصابه ياجدعان 😧😲
في داخل عند حلا ....
حلا : هتمو.ت من ضحك وكل البنات .
هنا : شوفتو شكلها 😂😂😂
زينه : 😂😂😂 دي اول مهتشوف نفسها هتتصدم .
ملك : تستاهل 😂😂😂
علا : لاء بس حاسه اننا زودنها .
حلا : اسكتي ياابله دي تستاهل😂😂
دخل احمد والشباب جري ونظرو الي البنات واكنهم هيكلهم 😂
انضمو البنات علي بعض بخو.ف ثم قال احمد ...
احمد : مين العمل كده ينطق بسرعه.
البنات كلهم في نفس الوقت احنا 🥺🥺
ضحك جميع مافي الغرفه وعد الوقت بين الضحك والمرح وجابو اكل وكلو ومر الوقت وذهب كل واحد الي منزله ........
مر اسبوع وجاء يوم خروج حلا من المستشفي...
احمد عمل اجراءات الخروج وحلا جهزت ودخلت احمد وقال .
احمد : ها ياحببتي خلصتي.
حلا : إيوه ياابيه .ثم دخلت الدكتوره وقالت : خلاص كده هتمشو .
حلا : إيوه في حاجه.
الدكتوره: لاي بس اتشرفت بمعرفتك يابشمهندس
احمد : شكرا لحضرتك واكيد ممكن تشرفينا في القصر فرح مراد وهاني هيكون عندي في القصر.
الدكتوره : اكيد ثم خرجت .
حلا : انت أيه خلاك أعظمها و تقولها تيجي 😒
احمد : عادي ياحلا دي الدكتوره بتاعتك .
حلا : ليه ليه انت مش عارف اني بضيق لما بتكلم بنت غيري
احمد : ليه ياحلا ها انتي بتغيري صح  .
حلا نظرت في عيونه وقالت اصل بح...ثم رن التلفون بتاع احمد وكان مراد .
احمد : إيوه يامراد إيوه خلصنا طب تمام نزلين أهو.ثم اغلق الهاتف .
احمد : يلا ننزل ونكمل كلامنا بعدين .ذهبت حلا بحزن هي واحمد الي خارج المستشفي.....
ذهب مراد وحلا واحمد الي القصر ....
في القصر .....
علا : داده فاطمه اعملي الاكل البتحبو حلا .
فاطمه : حاضر من عنيا 
زينه : انا بقا هطلع اجهزلها الحمام وهدومها اكيد هتيجي تعبانه.
فايزه : وانا هعملها الحلويات بتاعتها..
ملك وهنا في الجنينه بيتكلمو في الشغل . اما مرام هتحضر فرح مراد وهاني وهتمشي علي السعوديه وشهد بتروح الشركه مكان احمد ومراد وهاني بيروح ليها كل يوم شويا ..
وصلت حلا واحمد القصر ....
نزلت حلا بدون كلام وهي تفكر وتقول (ازاي كنت هقول كده. بس انا فعلا بحب أبيه احمد . طب افرض مش بيحبني . انا اسكت لحد مشوف هعمل أيه ) .
مراد : مالك يالولو حاسس فيكي حاجه.
حلا بابتسامة زعل : مفيش ياابيه تعبانه بس شويا .
احمد بقلق: تحبي اتصل بلدكتوره تجيلك .
نظرت حلا الي احمد بضيق  وقالت: لاء مش عاوزا انا كويسه ثم ذهبت الي داخل القصر .
نظر مراد لأحمد وقال : انت زعلتها يااحمد .
احمد : لاء والله مفيش غير لما كلمت الدكتوره وعزمتها تيجي فرحك وهي زعلت .
مراد نظر الي احمد وقال : حلا كبرت يااحمد مبقتش طفله زي زمان . وانا حاسس انها بتغير عليك وانها مش بتحسك ابوها زي زمان. احمد : تقصد أيه .
مراد : أقصد ان حلا شكلها بتحبك.
احمد : لاء ياشيخ مش لدرجه دي هو بس عشان انا بدلعها وبحتويها فبتغير لما بهتم بغيرها .
مراد : ممكن بردو انا قولتلك احساسي . المهم عاوزين نجهز للفرح . احسن حاسس اني هتجوز علي نفسي 😂
احمد : ماشي ياخويا بكرا نكلم شركة تنظيم أعراس ونتفق معاها والبنات ينزلو يجيبو الفساتين .
مراد : إيوه بقا هو دا كلام 😂.ثم دخلو الي داخل .
دخلت حلا والكل رحب بيها .ثم قالت علا : قومي ياحبيبتي خدي دش وارتاحي .
زينه : إيوه انا جهزت كل حاجه فوق .
حلا : قلبي يازوزه تسلم إيدك.
ثم دخل يونس هو وحامد .
يونس : حمدلله علي سلامتك ياحلا .
حلا : ميرسي جدا .
حامد : انا جعان 😂.
مراد : ومين سمعك وانا كمان .
احمد : انتو بتيجو تخلصو الاكل وتمشو يلا انت وهو .
دخل هاني وشهد ..
هاني : انا سامع ان في اكل 😂😂
ملك : اي ناس الجعانه دي 😂😂
هنا : اوعي يجوزك ويجوع ويكلك ياملك .
هاني : دحنا هنكل اكل 😉😂😂
ملك : قليل الادب دا انا هجوزو 😂😂
هنا : للاءسف ياصديقتي.
حامد : مين المزه دي ياض ياهاني 😂.
هاني : دي انتيمت المزه بتاعتي 😂
حامد : لاء انا لازم اتعرف .
زينه : يلا ياحلا تعالي نطلع فوق .
شهد : ليه خليكي ياحلا عشان احمد مش بيعرف يكل غير وانتي جنبه .
احمد : شهد ملكيش دعوه بحلا لانها تعبانه ومش عاوزها تتنرفز بسببك .
نظرت حلا الي احمد وقالت : عادي ياابيه انا خت علي كده حس احمد ان حلا زعلانه والكل لاحظ كده .ذهبت حلا بدون كلام وهي حزينه .
احمد : روحي ياعلا شوفي في أيه .
ذهبت علا وزينه  ورا حلا .عند حلا طلعت وقفلت باب الغرفه بتاعتها وفضلت تعيط .صعدت علا وشافت الباب مقفول وفضلت تخبط هي وزينه . بس مكنش في صوت .
علا : حلا افتحي الباب دا .
زينه : حلا افتحي عشان خاطري .
علا : افتحي ياحبيبتي وقوليلي في أيه .
زينه : افتحي بقا ياحلا .
علا : روحي اندهي علي حد من تحت يكسر الباب دا بسرعه لتكون عملت حاجه في نفسها .جريت زينه بصويت علي حد يلحق حلا .
زينه : ابييييه احمد الحقني . جري الكل الي اعلي.
احمد : في أيه .
زينه : بعيط حلا قافله الاوضه ومش عاوزا تفتح .
جري احمد ومراد والكل الي غرفة حلا .
احمد : حلا افتحي الباب افتحي بقولك .
مراد : انت ليسه هتكلم أكس.ر الباب لتكون عملت حاجه في نفسها .
كس.ر الباب احمد ومراد ودخلو وكانت الصدمه 😳😳............


يتبع الفصل الثامن والعشرون اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent