رواية الصغيرة والديب الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية الصغيرة والديب  الفصل  الخامس والعشرون  بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب  الخامس والعشرون

احمد : حلااااااااااا .
جري احمد علي حلا ومراد ويونس جريو علي المنشاوي مسكو .
وحامد جري علي احمد .
وهاني جري مسك نانسي .
احمد : قومي ياحبيبتي قومي عشان خاطري 
حلا : وسط دموعها انت كويس ياابيه .
احمد: مش هكون كويس لو حصل حاجه ليكي . ابتسمت حلا ثم اغمي عليها .
احمد : لاء لاء فتحي عينك فتحي قام احمد ورفع حلا علي ايدو وجري علي المستشفي وكله ركب العربيات وجري ورا ويونس خد المنشاوي ونانسي وراحو القسم .
في المستشفي....
احمد : بسرعه دكتوووووور .
الدكتور جيه : عمليات بسرعه المريضه نزفت.
احمد : مسك الدكتور  وقال لو جرلها حاجه هشيل اسمك من الوجود.
الدكتور بخو.ف : طب حضرتك سبني عشان الحق المريضه .
حامد: سيبو يااحمد يعمل شغله.جري الدكتور علي غرفة العمليات..
احمد : همو.ت لو جرلها حاجه ياحامد.
حامد: مخفش ياحبيب اخوك ثم حضنو بعض وأنهار حصون الديب ولااول مره الديب تنزل دموعو .
زينه : بعيون حمر.ا من الدموع يارب يارب تقوم بسلامه يارب وكانت منهاره ..
علا : اخدتها في حضنها وقالت بس ياحببتي هتقوم ان شاء الله عندي ثقه في ربنا .
ملك : بدموع يارب يارب
فايزه : يلا يابنات نروح نصلي وندعي ربنا .
مراد : استنو لازم حد يكون معاكم تعالو وانا هستناكم برا لحد متخلصو .
ذهب الجميع يصلي حتي مرام وشهد .
احمد جلس امام غرفة العمليات بخو.ف من الجاي
بيعدي الوقت بعد وقت بعد وقت ويأتي الكل والجميع علي اعصابو .
ويخرج الدكتور ويقول الحمدلله المريضه خرجنا منها الر.صاصه .
الكل: الحمدلله .
الدكتور : بس للاسف في عملي.ه تاني هتتعمل .
احمد : عملي.ة أيه دي.
الدكتور : المريضه لما دخلت الرصا.صه جنب القلب قطعت شر.يان القلب وانا محتاج د.م دلوقتي عشان ابداء العمليه التانيه .
احمد : والمطلوب دلوقتي د.م خد مني الانت عاوزو المهم حلا تقوم .
الدكتور : عاوز فصيلة د.م Oموجب
مرام : انا انا فصيلت د.مي .
الدكتور : كويس يلا بسرعه .ثم ذهب مرام .
زينه : لاء كده كتير كتير اختي فيها حاجه 🥺
نظر حامد الي زينه ثم قال : هتكون كويسه ان شاء الله .
بعد وقت من الزمن وكله بقا مش قادر البيعيط وال بيدعي ربنا وال بيقراء قراءن . ذهب مراد الي علا وهي بتقراء القران
مراد : علا 
علا صدقت وقالت : نعم يامراد .
مراد : قومي نجيب عصير للبنات عشان شكلهم تعبان اوي .
علا : حاضر ثم ذهبو.
ملك : تعالي ياهنا نشوف مرام عامله أيه دلوقتي . 
هنا: واجب بردو قومي نشوفها .
احمد جلس بحزن وحامد حضنو.
وهاني : حض.ن شهد  وحزين علي هذه الصغيره.
بعد فترررره من الوقت يخرج الدكتور ويكون الكل موجود ..
الكل جري علي الدكتور .
الدكتور : الحمدلله العمليه نجحت وبعد ٢٤ ساعه هتروح غرفهتا .
الكل بقا يحض.ن بعضو بفرحه .واحمد من فرحتو حضن الدكتور وشكرو .
حامد : الحمدلله ياحبيبي انها ىجعتلك تاني بخير .
احمد : حضنو إيوه ياحامد ثم تذكر الحصل .
حامد : حقك عليا ياحبيبي وراح باس راس احمد .
احمد : بس ياعبي.ط انت اخويا الكبير .
حامد واحمد حضنو بعض جيه هاني ومراد وحضنو بعض ثم قال مراد
مراد : عاوزك تعرف اني مخنتكش ياحامد.
حامد: عرفت يامراد وان كل دا من لعبت المنشاوي .
مراد : حضنو وقالو الله يرحم سلمي وربنا يسامحنا هي كانت شريفه .
حامد : بحزن  ربنا يسامحني اني ظلمتها .
احمد وهاني : المهم اننا مع بعض .
بعد ٢٤ ساعه بعد إصرار احمد علي الكل يروح يرتاح الكل رفض عشان يشوفو حلا عدا الوقت وفاقت حلا وخرجت من العنايه وذهبت الي غرفه عاديه .
ذهب الكل الي حلا .....
احمد : حببتي عامله أيه دلوقتي .
حلا بتعب : انا كويسه لما شوفتك .
طبع احمد بو.سه علي راس حلا .
شهد بغيره علي احمد : متتعبهاش يااحمد سبها .
حلا وسط تعبها قالت : انا برتاح وهو جنبي اسكتي انتي .
مرام : حمدلله علي سلامتك ياحلا .
حلا : الله يسلمك .
احمد : شكرا اوي يامرام علي تعبك معانا .
شهد : ياريت اكون بس قدرت اعمل حاجه صح .
مراد : لاء بجد انتي جدعه وبمليون راجل.
علا : لاء بقا انا عاوزا أفهم الحكايه .
مراد : قلبي ياناس عيوني 😂
وبداء يحكي الحصل مراد للجميع .
ملك : انتي عملتي كل دا .
هنا : انا لو مكانك ومع الاسمو منشاوي كان جرالي حاجه .
زينه : وانتي ياابله مرام مخوفتيش .
مرام : ربنا لما بيكون عاوزك تعملي حاجه صح هيقويكي وهيقف معاكي في كل خطوه .
حامد : بجد يامرام انتي فجأتي الجميع .
مرام : شكرا ياحامد .
هاني : ان شاء الله تبدائي من جديد
مرام : فعلا انا هسافر السعوديه تاني وإبداء حياتي .
علا : ليه خليكي معانا .
مراد : إيوه خليكي لحد معمل فرحي علي علا.
علا بصدمه : علا مين .
مراد : في اي اعتراض 
ابتسمت علا وسكتت .
الكل مبروووك وباركو لعلا ومراد.
هنا : اخيرا عندنا فرح 😂
ملك : إيوه ياشيخه احسن الواحد زهق .
هاني : وانا عاوز اعمل فرحي انا كمان.
احمد : ومين سعيدة الحظ بقا 😂
هاني : الوليه الهناك دي وشاور علي ملك 😂😂.
ملك بكسوف : وانا مش مواقفه 😂
هاني : نعم دنا كنت أقت.لك  وقت.ل نفسي وقت.ل مراد معانا 😂😂😂
مراد : وانا مالي ياعم انا عاوز اخش دنيا .
هاني : وانت تخش دنيا من غيري ياو.اطي 😂😂
حامد : كده تمام يبقا نعمل فرح مراد وهاني مع بعض.
زينه : الله دا هيكون حاجه حلوه اوي .نظر حامد الي هذه البنوته الرقيقه ثم ابتسم .
احمد : حببتي تقوم بس ونعمل اي حاجه انتو عاوزنها .
حلا : ربنا يخليك ليا ياابيه .
احمد نظر نظرا طويله يشبع من حلا وكانها ستذهب تاني .
مراد : احم احم أيه يابو حميد روحت فين 😂😂.
احمد : انتو أيه مقاعدكم لحد دلوقتي يلا روحو .
حامد : فعلا يلا ياجماعه يلا كفايه كده شكلكم تعبانين جدا .
احمد : حامد خد ملك وهنا وزينه وعلا وفايزه وصلهم علي القصر .
عشان الحج محمد سبنا لوحدو في القصر مع فاطمه .
حامد : حاضر ياحبيبي متقلقش والشباب معايا .
مراد : لاء انا هروح اشوف يونس عمل أيه مع المنشاوي .
هاني : وانا هوصل مرام وشهد وجيلك علي هناك .
حامد: وانا كمان .
الكل ذهب الي طريقو...
وظل احمد مع حلا في المستشفي ........
وهل هيبداء الحب والفرح من هذا اليوم ولا في احداث تانيه ياترا هيحصل أيه 


يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent