رواية عشق احفاد الصياد الفصل الواحد والعشرون21 بقلم اسراء هاشم

الصفحة الرئيسية

      رواية عشق احفاد الصياد الفصل الواحد والعشرون ر بقلم اسراء هاشم


رواية عشق احفاد الصياد الفصل الواحد والعشرون

بتفوق اسراء بتلاقي مراد جمبها وماسك ايديها اسراء بتعب انا فين 
مراد:  حمد الله علي سلامتك ي قلبي انتي فالمستشفي وقعتي من عالسلم 
اسراء: بتفتكر لما كانت بتقع شافت نهي وهي بتزقها 
اسراء:  مراد انا موقعتش في حد زقني 
مراد: بدهشه حد زقك مين اللي هيعمل كدا ولي 
اسراء:  نهي اللي زقتني يمراد 
مراد:  بغضب مكتوم بيتوعد ليها بداخله علي فقدانه لي ابنو وكان هيخسر حبيبته  
مراد:  بهدوء وظهر عليه الحزن اسراء انتي كنتي حامل والجنين نزل ملحقوش ينقذوة 
اسراء:  بصدمه وحزن حامل ابني مات من قبل ما اعرف بسبب نهي وبتبداء اسراء دموعها تنزل 
مراد:  بياخدها فحضنه وبيتكلم اهدي يحبيبتي ربنا يعوضنا بغيرو يقلبي  ملناش نصيب فيه هنخلف ونجيب ولاد كتير 
اسراء: بوجع هي السبب فموت ابني يمراد 
مراد:  بغضب مكتوم هجبلك حقه ودة وعد من مراد الصياد نهي حسابها معايا تقل اوي بس هانت قربت انهي 
وعايزك تعرفي ان مراد بيحبك مهما حصل انتي بتثقي فيا صح 
اسراء:  بحب بثق فيك اكتر من نفسي يمراد 
مراد:  انا مش عاوزك غير كدا خليكي دايما واثقه فيا واني بحبك مهما حصل 
نهي لرشاد عايزك::::::::::::::::::::::::::  
رشاد بخبث بس هنتقاسم ينهي كل حاجه 
نهي: بضحكه خبيثه طبعا يحبيبي 
رشاد:  فنفسه ده انتي افعي ولازم اخلص منك ينهي اخد اللي عاوزة وهخلص منك واخد كل حاجه  
نهي::  فسرها قال بالنص قال لا يحبيبي هاخد مصلحتي منك واخلص منك انت كمان 
(يلا يارب تخلصو علي بعض خلينا نرتاح منكو 😂) 
بتمر الايام علي ابطالنا وبترجع همسة جمعتها وبيبدء كل واحد يرجع لحياته معادا اسيل اللي لسه حابسه نفسها وكل واحد جواة حزن علي ايان 
اسراء:  بتكون  قاعده فاوضتها هي ومراد بتجيلها مسدج  بتفتح اسراء. المسدج وبتبداء تقراءها 
جوزك بيخونك في شقه::::::  مع السكرتيرة بتاعتو انتي فاكرة ان هو بيحبك بس هو بيستغفلك وبيخونك 
بتقراء اسراء المسدج بصدمه وبتقول لنفسها لا مستحيل مراد ميعملش كدا ابدا انا واثقه فيه مراد بيحبني زاي ما بحبو 
بتسمع اسراء صوت مسدج تانيه محتواها لو هو بيحبك فعلا خبي لي عليكي انك مش هتقدري تخلفي بتقري اسراء المسدج بصدمه ودموع وبتلاقي صور مبعوتلها لمراد وهو::::::::  مع السكرتيرة بتاعته ومكتوب تحتها جوزك معاها دلوقتي في شقه:::::::::::': وده عنوانها تقدري تروحي وتتاكدي
اسراء حاسه نار فقلبها وهتتجنن وبتتكلم مع نفسها مستحيل مراد يخوني بس انا لازم اتاكد عشان ارتاح بتقوم اسراء تلبس بسرعه وبتنزل جري بتشوفها حنان لكن اسراء مبتدهاش فرصه وبتخرج فورا من القصر وبتوقف تاكسي مبتستناش حتي الحراسه 
اسراء فتاكسي قلبها بيدق بخوف وقلق وبتتدعي ربها ان ميكونش ده حقيقه بتوصل اسراء تحت العمارة 
بتطلع زاي ما مكتوبلها فالمسدج 
فالوقت ده مراد بيبتدي يفوق بيلاقي نفسو عاري تماما وفاوضه نوم ميعرفش جاه هنا ازاي وجمبو السكرتيرة عاري"ه 
بيتخض مراد 
بتوصل اسراء وبتلاقي باب الشقه وموارب بتخش وهي تبضات قلبها بتزيد وبتقدم خطوة وبترجع خطوة وخايفه تتصدم وبتقرر تدخل اسراء اوضه النوم 
فاللحظه دي بيكون مراد بيقوم بيحاول يلبس هدومه وبيقوم السكرتيرة 
بتدخل اسراء اوضه النوم وبتقف بصدمه 
بيشوفها مراد وبيتصدم هو كمان والسكرتيرة بتمثيل مين دي يحبيبي 
بيتصدم مراد:  اخرسي 
اسراء دموعها بتنزل بصدمه كبيرة مراد حبيبها بيخونها 
دراد:  اسراء الموضوع مش زاي منتي فهما اسراء انا مخونتكيش 
السكرتيرة انت بتشرحلها لي يحبيبي مش احنا هنتجوز 
مراد واقف بزهول من اللي بيحصل  وغضب وبيقول لسكرتيرة قولتلك اخرسي يحيوان"ه انتي ازاي تقولي كدا 
اسراء:  بدموع طلقني يمراد طلقني 
مراد:  بذهول اسراء اسمعيني الاول انا معملتش حاجه انا كنت 
اسراء:  بتقطعه مش عاوزه اسمعك ولا اسمع صوتك قولتلك طلقني 
السكرتيرة:  بملل مطلقها يحبيبي خلينا نخلص مش انت خدت اللي عاوزة منها وخلاص طلقها 
اسراء:  واقفه بذهول من اللي سمعته وبتتكلم بغضب وصريخ قولتلك طلقني 
مراد:  بيتعصب من صوتها العالي اسراء قولتلك لازم نتكلم الاول 
اسراء:  بغضب انت اي يا اخي معندكش دم قولتلك مش عاوزة اسمعك لو راجل طلقني يمراد 
مراد:  الغضب بيعمية انتي طالق يا اسراء 
اسراء:  بتقف بذهول حاسه الكلم نزلت عليها زاي السكينه بتطلع تجري بدموع ووجع علي حبيبها اللي وثقت فيه وهو خانها 
مراد:  واقف بغضب بيمسك السكرتيرة من شعرها انطقي قولي مين اللي قالك تعملي كدا يا بنت  الك🐕
السكرتيرة بصريخ سيب شعري محدش قالي حاجه 
مراد:  بغضب انا هخليكي ازاي تعرفي تقولي وبيحدفها مراد فالارض وبيتصل بشخص:::::::::::::::  وبيقفل معاه مراد 
اسراء:  نزلة بدموع ووجع وصدمه من مراد قلبها وجعها اوي
تمرير الاحداث بتبلغ اسراء العيلة عن انفصالها هي ومراد ومبترداش تقول السبب اي وبتنقل حاجتها فاوضه تانية 
وبيرجع:  مراد وبرادو مبيقولش حاجه 
العيلة مستغربة سبب طلاقهم المفاجئي وكمان مش بيتكلمو ولا يقولو سبب 
وحنان حزينه علي بنتها واللي بيحصل ليها 
نهي ورشاد بخبث وكدا نفذنا اول خطه وكدا نفذ الخطه التانيه ودي هتكون القضيه لعيلة الصياد وبيبتسمو لبعض بخبث وووو::::::::::::::::  هفذ النهاردة 
عز:  بيكون حاسس ان فيه حاجه كبير بتحصل  وبيقرر الحديث مع حفيدة 
مراد:  فمكتبة بيتصدم من اللي شافه وبيطلع يجري 
عز:  فعربيته  فطريقه للشركه
بيطلع عليهم ٤ عرابيات وبينزل منها رجال مقنعين  وبيضربو عليهم طلقات ناريه وبيقع الجميع فدمائهم بيصارعو الموت 
داخل المستشفي الكل واقف بخوف وقلق  علي عز بيخرج الدكتور باسف 
البقاء لله الرصاصه جات فالقلب ومقدرناش نلحق المريض 
الكل بينزل عليه الخبر بيفقدهم النطق من الصدمه 
رشاد ونهي بخبث:::   واخيرا خلصنا من عز الصياد وبيضحكو بشر ووووووو

يتبع الفصل الثاني عشر والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent