Ads by Google X

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الخامس بقلم ميرو محمد

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 

صعدت فرح الي غرفة ساندي ثم دخلت . وكانت ساندي شبه صاحيه .
فرح : لما انتي صاحيه عامله نفسك نايمه ليه .
ساندي اول مسمعت الصوت قامت نطت من علي السرير وقالت .
ساندي : انتي عاوزا ايه مني .
فرح بضحكة خب.ث : هكون عاوزا ايه منك سندوسه دنا حتي بحبك .
ساندي باستغراب فاهي تعرف أن فرح تكر.ها جدا : نعم بتحبني .
فرح : طبعا ويلا ياستي اجهزي عشان ننزل نفطر سوا .
ساندي بطيبه فاهي تفكر أن فرح ممكن تكون اتغيرت وعرفت أن هي وزين مفيش حاجه بنهم .
ساندي: حاضر خمس دقايق بس .
فرح : مستنياكي ياقمر بسرعه بقا .ثم ذهبت ساندي الي 
الحمام . 
وفرح جريت جابت كوب عصير وحطت فيه مخد.ر . ثم ضحكت بخب.ث وقالت .
فرح : يبقو بقا يحبو الملاك بتاعهم بعد ميعرفو أنها بتتعطي مخد.رات 
بعد وقت قصير خرجت ساندي ولبست وقالت يلا ننزل .
فرح : لاء ياحبيبتي مش قبل متشربي العصير انتي ليسه تعبانه .
ساندي بطيب خاطر : وافقت وشربت العصير .
فرح : كده ننزل بقا يلا . خرجت ساندي وفرح ونزلو الي الاسفل ..
اول مازين شاف ساندي وفرح اوي أنها نزلت .
زين : عامله ايه ياحبيبتي دلوقتي .
ساندي بابتسامة : الحمد لله .
احمد : اقعد ياحبيبتي افطري . جلست ساندي بجانب نغم . وشرعت في الطعام .
نغم : انتي كويسه ولا كلام .
ساندي : بابتسامه ايوه يانغم متقلقيش بقا .
سليم : احم احنا عندنا اجتماع بليل علي عشا يابابا .
حامد : ومن امتي بيكون في اجتماعات بليل يااستاذ انت وهو .
زين : اصل هو العميل شديد اوي وقال عاوز مكان هادي نعمل فيه الاجتماع 😂
احمد : طب تمام بس متتاخرش برا وبعد كده مفيش اجتماعات بليل تاني .
مالك : تمام ياعمي . بس فيه حاجه .
حامد : وايه هي .
مالك وهو ينظر إلي نغم : نغم لازم تكون معانا في الاجتماع .
احمد : نعم ياحبيبي انت عارف ان مفيش بنت منهم ينفع تخرج بليل صح .
سليم : يابابا ماهي المسؤوله عن العقود وكل حاجه هي عارفها .
احمد : بردو لاء .
مالك : ياعمي هي هتروح معايا انا اخاف عليها من اي حاجه ثم نظر الي نغم .
نغم وهي لا تعني له اي اهتمام بكلامه .
 ( نعم فاهي غضبه جدا منه )
حامد : مينفعش .
زين : حضراتكم لو مش واثقين فينا كده أننا ناخد بالنا منها وأنها هتكون معانا احنا انا وسليم اخواتها ومالك خطيبها وهيكون جوزها يبقا هتأمنو عليها مين .
احمد : وقد اقتنع بوجهة نظر زين . وافق .
سليم : تسلم لينا ياحج 😂.
بعد حديث كبير خلص كل واحد اكله . 
مالك : يلا يانغم عشان نمشي .
نغم : لاء معلش انا همشي مع سليم .
جني : الله ماهو هيوصلني الجامعه يانغم 🥺.
نغم : خلاص ياقلبي روحو وانا هاخد تاكسي .
احمد وهو يفهم نغم قال : نغم روحي مع مالك يلا .
نغم : يعمي بس .
احمد : مفيش بس والموضوع دا خرجي من دماغك ملوش اي اهميه فاهمه .
نغم : فاهمه ثم قامت وذهبت مع مالك .
سليم : طب انا كمان هقوم عشان الحق اوصل جني وروح الشركه .
حلا : ياحبيبي كمل اكل .
سليم : كل دا ومكملتش. وراح طبع بو.سه على رأس والدته. وذهب هو وجني .
زينه : ساندي هتروحي الجامعه ولا مش قادره .
ساندي وهي بداءت دماغها تلف .
لاء لاء مش هروح .
زين وقد لاحظ : ساندي انتي كويسه .
ساندي وهي تمسك دماغها . نعم مفعول المخد.ر بداء : لاء دماغي مش قادره .
فرح تبتسم بنصر وخب.ث .
احمد : طب قومي اطلعي فوق ارتاحي .
ساندي وهي تقوم. تقع علي الكرسي مره اخري . فيقوم الجميع بخوف عليها . ويجري زين إليها .
حلا : مالك ياحبيبتي .
ساندي : ......
حلا : شكلها أغمي عليها هات كوب المياه دا يازين .
احمد : نطلب الدكتور .
ساندي وقد فاقت .
هنا : خلاص اهي فاقت .
زين : ساندي اجبلك دكتوره .
ساندي : لاء عاوزا اطلع انام بس .
حلا: طب اسندها معايا يازين نطلعها . سندها زين وحلا . وهنا وزينه طلعو معاهم .
 وكانت فرح في غاية الفرح ........
عند مالك ونغم في العربيه .....
مالك ينظر لنغم ولاكن دون أي نظرا من نغم فاكنت تنظر من شباك العربيه وكنت شارده وتفكر .
نغم في عقلها : انا مش عارفه ليه قلبي وجعني كده يمكن عشان ماما وتعبها وأنهم مش معانا . ولا يمكن عشان ساندي وتعبها . لاء وكمان فرح التغيرت من يوم وليلة دي .  ولا عشان الحصل من مالك . بس رغم كده مش عارفه اسمحو . يااااه يارب ابعد اي شر عننا وريح قلبي . 
ظلت تفكر حتي تكلم مالك .
مالك : احم نغم سرحانه في اي .
نغم نظرت له ولم تتكلم .
مالك : نغم ردي انا معملتش حاجه والله ومش زنبي أنها واحده بج.حه كده .
نغم: ايوه مش زنبك بس علي الاقل يااستاذ ترفض منها الموقف دا تاني وتعرفها أن الحضنتك أمامها تكون خطبتك . بس لاء حضرتك عجبك الموقف وقولت نكمل الاجتماع .
مالك : والله قولتلها .
نغم : بعد اي ها . انا لقيتك منطقتش وقولت نكمل الاجتماع بس لما شوفتني مشيت قولت لاء اعمل الشويا دول .
وقد وقف العربيه مالك امام الشركه فجاء وقال .
مالك : نغم احترمي نفسك في كلامك وصوتك ميطلعش كده تاني عليا .
نغم : افضل كده يامالك اعمل درو سي السيد عليا لحد ماهتلقيني بضيع منك .
 ثم نزلت من العربيه وجريت الي داخل الشركه والدموع علي خدها .
مالك : يارب اعمل ايه انا كل محلها تتعقد اكتر ليه .ثم نزل هو كمان ودخل الشركه .
عند سليم وجني .......
سليم : اهو هقولك تاني متكلميش حد ولا تتحكي مع شباب فاهمه .
جني : سليم انا مش صغيره علي طول كل يوم نفس الشريط . حافظتو والله .
سليم : ماهو لو جات شكوه منك هتزعلي من رد فعلي .
جني : متقلقش معاك راجل .
سليم 😳: راجل ايه يابت .
جني : يعني تشبيه انه متخفش عليا .
سليم : طب يلا ياختي وبعدين ايه البلوزه دي .
جني : مالها . وهي تنظر لنفسها .
سلم : سد.رك كله طالع برا 
جني بكسوف من كلمة سليم : احم ممكن انزل .
سليم بغيره : انزلي ودي متتلبس تاني .
جني : حاضر يلا بقا باي .
نزلت جني . وابتسم سليم علي معشوقته نعم فاهي كل يوم تكبر أمامه ويزيد شوقه ليها . ثم ذهب سليم بلعربيه الي الشركه .....
في مكان مجهول......
هي : امتي بقا ياماما انتقم منهم .
امها : هانت وفرح هي الكارت الذهبي المعانا.
هي : فعلا نهي.تهم علي ايدي وضحكت بخب.ث.
امها : رني عليه كده نشوفها عملت الاتفاقنا عليه ولا لاء
هي : استني كده هرن .
ثم ردت فرح .
هي : عملتي ايه .
فرح : كله تمام حطيت المخد.ر بس شكلها تعبان اوي انا خايفه يحصلها حاجه .
هي : ميبقاش قلبك ضعيف كده اطمني دي بنت مراد يعني مش بسهوله تمو.ت
فرح : ماشي طب هعمل ايه تاني .
هي : هقولك ...................... بس ياستي .
فرح : يالهوي ولو حد شافني .
هي : لاء خلي لما يكون مفيش حد في البيت .
فرح : مش بيخرجو كلهم في وقت واحد .
هي : يبقا نظمي خروجه ليهم كلهم وانتي وكلي حد يعمل الاتفاقنا عليه واديلو شوية فلو.س  حتي عشان محدش يحس بحاجه .
فرح : تمام ماشي . ثم اغلقت الهاتف ........
هي : كده كله تمام . ودي الضر.به الهتو.جعهم كلهم .
ثم ضحكت ضحكات عاليه جدا هي وامها .............
في الشركه .....
نغم : تجلس في مكتبها وهي حزينه يدخل سليم عليها .
سليم : الجميل حزين ليه .
نغم : تعالي ياسليم .وصلت جني.
سليم : ايوه ياستي . مش هتفكي بقا وتفكيها علي الغلبان الجو دا .
نغم : ونبي متفتح معايا الموضوع دا انا مبصدق ابطل تفكير فيه .
سليم : خلاص ياستي انتي حره . المهم ياسر بيه هيجي دلوقتي ابقي دخلي علي طول وانا ومالك هنستقبلو عند مالك . 
نغم : تمام . ثم دخل سليم عند مالك .
سليم : كله تمام ياريس .
مالك : تمام نخلص الاجتماع دا ونخرج انا وانت نظبط الدنيا .
سليم : اوكي وزين هيحصلنا . واه نسيت اقولك ساندي تعبت تاني واغمي عليها في البيت عشان كدا زين مش هيجي علي هنا هيفضل عنده عشان لو حصل حاجه وهيبقا يقبلنا علي هناك .
مالك : انت قولت لنغم .
سليم : لاء لقيتها قاعده حزينه لوحدها مردتش اقول .
مالك : احسن انك مقولتش . ولم يكملو حتي سمعو صوت برا المكتب جامد .
جري سليم ومالك وتصدمو من الشافو .......

يتبع الفصل السادس اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent