رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل السادس 6 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل السادس بقلم ميرو محمد

رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل السادس 

جري سليم ومالك إلي الخارج وكانت الصدمه ....
نغم  ضر.بت ياسر بلقلم .
مالك : ايه دا فيه ايه .
نغم بدموع : الحيو.ان كان بي.تهجم عليا ..
سليم وراح يمسك فيه : انت اتجننت ياياسر واتجرئت تلمس واحده من عائلتي .
مالك : سبهولي ياسليم .
مالك بهدوء جدا : اوعدك أن شركتك هتكون في الأرض والأسهم بتاعتك في كل البنوك اعتبرها من دلوقتي راحت عليك ودا كده مش حسابي عشان تبقا تبص بس علي خطيتبي أو اي حد يخصني . مشوفش وشك هنا اطلع برا .
ياسر : مالك انا مكنتش اعرف. 
مالك : قولتلك بررررررااااااا .
نغم بدموع : ممكن اروح .
مالك : تعالي بس اهدي انتي كويسه
#بقلمي_ميرو_محمد


نغم بخوف :  ايوه ك كويسه  .
مالك : اهدي اهدي انا معاكي  تعالي ندخل المكتب سليم هات عصير ليمون  في  مكتبي بسرعه .
اخذ مالك نغم ودخل المكتب  .
مالك : تشربي العصير وهروحك .
دخل سليم ومع العصير .
سليم : خدي اشربي العصير  واهدي .
مالك وهو يغمز لسليم .
مالك : سليم خد نغم  وصلها البيت 
نغم : وانت مش هتروح معايا .
مالك : انتي عارفه ان  في اجتماع بليل . وانتي هتروحي ترتحي وسليم هيجيبك ليا ماشي .
نغم : حاضر  . وبعد وقت قصير  خلصت نغم وخرجت هي وسليم  على  قصر عائلة احمد الديب .
في مكان مجهول  .....
هي : تفتكري البت فرح دي هتعرف تعمل  الخطه .
امها : اكيد هي اساسا بتكره ساندي  ومستنيه فرصه تخلص عليها .
هي : هخلص منهم واحد واحد واخرتك علي ايدي يااحمد الديب  .
في القصر .......
وصلت نغم وسليم .....


حلا : هي ساندي هتفضل نايمه كده .
فرح : هقوم اشوفها .
هنا : ايوه قومي يافرح . قامت فرح وصعدت الي اعلي .
دخلت نغم وسليم .
هنا : مالك ياحبيبتي في ايه .
سليم : تعبانه شويا .
حلا : هو في ايه مالكم انهارده .
نغم بخوف : هي ساندي حصلها حاجه .
حلا : لاء ياحبيبتي هي كويسه بس من لما مشيتو وهي نايمه . دا حتي فرح طلعت تصحيها .
نظرت نغم للفراغ وبداءت تفكر.......
فوق في غرفة ساندي .....
فرح : بقر.ف  ساندي انتي قومي .
قامت ساندي وهي تمسك راءسها .
فرح بخب.ث : مالك ياساندي 
ساندي : دماغي مش قادره من صداع .
فرح : بس كده خدي البرشامه دي هتروقك اوي .
ساندي : ياريت هاتي . 
اخذتها ساندي وشربتها .
فرح بابتسامة شر : دلوقتي تروقي وقومي اجهزي وانزلي عشان ناكل .
ساندي بطيبه : شكرا اوي يافرح .
فرح بخب.ث : علي ايه انا ليسه عملت حاجه .
ثم نزلت الي اسفل........
عند مالك في الشركه ......
مالك يكلم في التلفون : لو سمحت  انا عاوز كل حاجه تكون جاهزا الساعه تسعه . ايوه ايوه تمام اوي .
ثم اغلق الهاتف . 
مالك في نفسه : هخليكي تتبسطي اوي انهارده يانغمتي .....
عند جني في الجامعه .....
جني : هووووووف هو اتاخر كده ليه .
نسمه صاحبت جني : يابنتي دلوقتي يجي .
واثناء حدثهم يااتي واحد يرخم علي جني .
الشاب : انتي يامزه لو المش معاكي مجاش انا ممكن انفع وجربي .
جني : انت واحد مش محترم واتفضل امشي .
وصل سليم وشاف جني والشاب وهما بينخانقو . جري سليم علي جني . والشاب اول مشاف سليم جري .
سليم : في ايه  .
جني : حضرتك لو جيت بدري مكنش حصلي كل دا .
سليم : بابتسامه حقك علي  ياحبيبتي . 
نسمه : طب تمام اروح انا بقا سلام ياجينو .
جني : سلام ياحبيبتي .
ثم ذهبت نسمه وذهب سليم وجني ......
جاء المساء علي الجميع ......
نغم بتجهز عشان الاجتماع .
ساندي : حلو اوي الفستان عليكي يانغم .
نغم : تسلملي ياروحي . المهم انتي تكلي كويس كده عشان ترجعي الجامعه بقا .
ساندي : حاضر بس عارفه . بابا وماما وحشوني اوي .
نغم : معلش  ياحبيبتي بكرا يجيو .
خلصت نغم ونزلت الي اسفل .
سليم : جاهزه يانغم .
نغم : ايوه ياسليم يلا بينا .
فرح : هو احنا مش ممكن نخرج .
هنا : نخرج فين .
فرح : نشم هوا كده وتبقا خروجه مع بعض كده هتكون حلوه .
حلا : والله فكره .
نغم : لا معاكم ربنا الحق انا الاجتماع . ثم ذهبت نغم وسليم  الي مالك ....
فرح : ها قولتو ايه .
زينه : والله ياريت .
احمد : خلاص قومو اجهزو .
فرح بفرحه : هيييي يلا بينا . قام الجميع يجهزو . وبعد قليل كان الكل خلص ......
وذهبو الي مطعم .......
عند نغم .....
وصلت نغم في قاعه جميله جدا من الخارج ولاكن مظلمه من الداخل . دخلت نغم وكانت كل متمشي خطوه تلاقي النور نور واحده واحده . كانت توجد سجاده من الورد . نغم بفرحه وبتضحك اوي . وفجاءه البلالين تنزل عليها كتيررررر . ثم تكون النور الابيض علي  مالك وظل يمشي حتي وصل الي نغم  طبع بوسه علي شفايف نغم وقال ...
مالك : انا اسف وبحبك ومقدرش اعيش من غيرك ولا اقدر علي زعلك
نغم : وانا بحبكككككك اووووي .....
في المطعم عنداحمد والعيله كلها .....
فرح ماسكه تلفون وبتبعت رساله لشخص مجهول بتكتب : نفز مفيش حد قدامك نص ساعه ....
زينه : والله فكره جلوه اننا نخرج مع بعض كلنا .
حلا : فعلا وكمان ساندي تغير جو .
ظلو يتحدثون حتي عدا الوقت ...
احمد : يلا بينا كفايا كده .
قام الجميع ليذهب الي القصر ....
وصلو القصر واول مدخلو كانت الصدمه .....

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الجزء الثاني 2 الفصل السادس 6  بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent