رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الاء محمد

الصفحة الرئيسية

                  رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والعشرون بقلم الاء محمد


رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثاني  والعشرون 

"يجب أن تكون العلاقة بين شخصين ملاذاً آمناً وليست ساحة معركة، العالم فيه من القسوة مايكفي."
ياسر كان نايم وروز كمان كانو نايمين خالص روز بقت تتحرك وهي ماسكه راسها ومش فاكره حاجه جت تتحرك لقيت حاجه تقيله عليها راحت قامت بسرعه بقت تغطي نفسها كويس بتبص لقيت ياسر نايم ولا كان في حاجه حصلت راحت بقت تصحي في جاامد 
روز بصدمه .. يااااسر انت يا حيوان قوم 
ياسر بنوم .. عايزه ايه يا دنيا سبيني انام 
روز بعصبية .. نامت عليك حيطه قوووم
ياسر قام وهو ماسك رأسه من الصداع وبقا يبص كدا راح لقا روز 
ياسر بصدمه .. روز 😳
في الوقت ده وصل جاسم تحت العماره وراح داخل راح تلفونه رن جاسم وهو هيركب الاسنسير
جاسم .. الو ايو يا سوزان انا وصلت هدور علي الملف وهاجي علي طول 
سوزان .. ______
جاسم .. ما انتي عارفه انا من ساعة ما انا وروز مطلقنا وانا مجتش الشقه خالص اكيد هلاقي الملف جو يلا سلام مش هتاخر 
جاسم قفل وراح مطلع نفس المفاتيح اللي مع روز راح فتح الباب ودخل وهو داخل سمع صوت راح مشي نحيت الاوضه 
ياسر وهو مصدوم .. روز انتي بتعملي ايه هنا 
روز .. قصدك أنت اللي بتعمل ايه هنا دي شقتي 
ياسر وهو ماسك رأسه وبيحاول يفتكر 
ياسر .. انا اخر حاجه فاكرها أن انا كنت في البار وانتي اللي جيتي قاعتي معايه 
روز .. انت قصدك ايه أن انا اللي جبتك هنا وكانت هضربه بالقلم راح هو قام ومسك ادها وراح زقها
ياسر بصوت عالي .. انتي اتجننتي ولا ايه وبعدين مش انتي بتقولي أن دي شقتك انا ايه هيعرفني بيها وراح زقها كانت هتقع روز لسه هتتكلم لقيت اللي داخل عليها وعلي وشه صدمه 
روز بصدمه اقوي .. ج ج جاااسم 
جاسم دخل الاوضه لقي ياسر بيلبس هدومه وهي من غير هدوم راحت روز قامت بسرعه وراحتله 
روز .. جاسم اوع تفهم غلط اكييد محصلش حاجه زي ما انت فاهم انا كنت سكرانه ومش قصدي 
جاسم راح شد أيده منها وهو لسه علي الصدمه 
جاسم .. اوعي ايدك دي متلمسنيش انتي وحده رخي*صة بعتي نفسك وانا كنت عبيط فاكرك بتدلعي وانتي مقض*يها مع كل واحد شويا 
روز .. جاسم انت بتقول ايه انا روز حبيبتك 
جاسم راح ضربها بالقلم وقعها في الأرض من قوته 
جاسم بصوت عالي .. مش قولتلك متلمسنيش انتي ايييه مش بتفهمي 
روز بقت تعيط وهي منهاره وطبعا جاسم من الصدمه مخدش باله بياسر اللي طلع بسرعه من الشقه كلها وسابهم لوحديهم 
جاسم راح قاعد علي الكرسي بإهمال وبقا يتكلم 
جاسم .. هو ده جزاتي ده جزات حبي ليكي تعملي فيا كدا وانا خلاص كنت هعمل اللي انتي عوزاه عشان نرجع تاني لبعض 
روز .. انا اسفه يا جاسم غصب عني أنا مكنتش في وعي اديني فرصه تانيه نبداء حياه جديده انا ندمانه علي كل حاجه حصلت 
جاسم قام وقف وبقا يتكلم بعصبية وهو حابس دموعه .. الندم عمره مهيصلح اللي انتي عملتيه فيا عارفه لي عشان انتي نزلتي من نظري 
روز بعياط .. انا اسفه والله انا ندمانه يا جاسم 
جاسم قام راح قالب الترابيزه الائزاز اتكسرت ميت حته وراح ماسك البرفيوم اللي كان جيبها ليها اللي محتفظ بكل حاجه زي مهيا عشان لما ترجع تلقي كل حاجه في مكانها راح رماها علي ئزاز التسريحه اتكسر وبقا يكسر الصور اللي كانت بتحمعهم سواء 
جاسم .. مفيش حاجه اسمها ندم ومفيش حد بيتغير 
وراح سابها وطالع من الشقه اللي بقت زي الكابوس لي من بعد ما كانت جنه بتحمعهم سواء 
بقلمي الاء محمد
   ★★★★★★★★★★★★★★★★★
دنيا من بعد ما خلصت الفون راحت لفت براحه لقيت ابراهيم جي عليها وعلي وشه غضب ربنا راحت عملت نفسها اتخضت وراحت صبحت عليه وسابته واقف بيغلي في مكانه وهي مشيت وعلي وشها ابتسامه انتصار بنجاح خطتها قاعد ابراهيم وبعد شويا الكل اتلم علي السفره عشان الفطار بقا يبص علي فرح و ركان اللي كانو كل شويا يبصو لبعض راح بص ل ركان 
ابراهيم .. قولي يا دكتور هو انت دكتور في ايه
فرح بندفاع .. دكتور مخ واعصاب زي يا عمي 
ابراهيم بص لفرح كدا وكل ده كان طبعا قدام دنيا اللي كانت مبسوطه أن فرح ردت عشان تاكد علي الكلام اللي هي سمعته ل ابراهيم 
ابراهيم .. هو انا سئلتك انتي انا بسئله هو 
ركان .. انا فعلا زي ما فرح قالت وحضرتك عارف ان احنا دكاتره زي بعض 
ابراهيم .. دكاتره زي بعض وبس ولا في حاجه تاني انا معرفهاش ابراهيم كان بيتكلم وراح بص علي فرح اللي كانت بتشرب وراحت شرقت 
ركان .. فرح انتي كويسه وراح قام أداها مياه 
فرح .. كح كح كح الحمدلله كويسه وراحت بصه لركان زي متكون بتستنجد بي ركان فهم فرح وراح مطمنها بعيونه وراح قاعد مكانه كل ده وإبراهيم خلاص هاين عليه يقوم يقتل فرح ويقتل ركان
ابراهيم .. هو انت مش ناوي ترجع بيتك أظن أن صاحبك مش موجود عشان تفضل قاعد 
ركان لسه هيا تكلم لقي اللي رد علي ابراهيم 
ادهم .. مييين ده اللي مش موجود حد جاب سرتي وراح مقرب واقف جنب ركان وعيونه علي جميله اللي اول ما شافت ادهم بقت فرحانه 
ابراهيم .. مستغناش يابني اكييد كويس انك جيت عشان تحضر الخطوبه بتاعة جميله وياسر 
مهدي .. صحيح هو فين اخوكي يا دنيا 
دنيا .. مش عارفه يا بابا اخر مره شوفته كان مضايق وطلع مجاش 
مهدي .. تمام انا هبقا اشوفه 
وبقيو يفطرو وكل واحد في دنيا بعد الفطار فرح كانت طالعه الاوضه لقيت اللي مسك ادها ودخل بيها الاوضه 
فرح بخضه .. في ايه يا ركان 
ركان وهو محوط فرح باديه الاتنين .. احنا لازم نمشي من هنا انا مش مرتاح لعمك 
فرح .. انا كمان تفتكر عرف حاجه 
ركان .. انا مش هستنا يعرف ولا ميعرفش انا كل اللي يهمني انتي وان هو ميقربش منك 
فرح راحت محوطه رقبت ركان وبقت بتتكلم بحب
فرح .. وانا مش خايفه من حد طول ما انت معايا
ركان راح ساند رأسه علي رأسها وبقا قريبين من بعض اوووي وراح باسها وقال 
ركان .. وانا معاكي علي طول يا فرحة عمري
 بقلمي الاء محمد
    ‏★★★★★★★★★★★★★★★
عند زوزه كانت في الكوافير عملت شعرها و راحت خلصت عشان تروح البيت وراحت وصلت عند العماره اللي هي قاعده فيها هي واحمد وصلت عند باب الشقه وطلعت المفاتيح عشان تفتح بس المفتاح مش راضي يفتح بقت تحاول كذا مرا وآخر ما زهقت رنت الجرو راح فاتحة واحد الباب 
زوزه .. انتي ميين وبتعملي ايه في بيتي 
البنت .. انتي اللي ميين وبيتك ايه ده بيت جوزي 
زوزه بصدمه .. جوزك مييين ده وازاي دخلي هنا  
احمد جي من جو وهو لابس فلته بحملات وشرط وراح واقف ولف أيده علي وسط البنت تحت نظرات زوزه 
احمد ببرود .. انا اقصد جوزها انا يا زوزه 
زوزه .. انت بتقول ايه يا احمد انت اكيد بتهزر
البنت .. هي دي زوزه بقا اللي كنت قايلي عليها يا ميدو اغس عليك زوئك وحش اووي 
زوزه .. هي ميين دي اللي وحشه يابت انتي وايه ميدو ده ده جوزي ولسه هتمد ادها تجبها من شعرها لقيت اللي مسك ادها جااامد 
احمد .. انتي اتخننتي ولا ايه هتمدي ايدك عليها وانا واقف انتي شكلك كبرتي وخرفتي 
البنت بقت لزقه في احمد وبقت تبص عليها وتضحك 
زوزه .. انت هتمد ايدك عليا يا زباله يالمامه انت نسيت نفسك ده انا اللي عملتك 
احمد بغضب راح ماسكها من شعرها وبقا يشدها بغل ويتكلم بصوت عالي 
احمد .. مين ده يا زباله انتي نسيتي نفسك ولا ايه ولا تكوني نسيتي بنتك اللي كانت خطبتي وانتي اللي لفيتي عليا لو نسيتي افكرك يا حلوه 
زوزه بعياط .. اااااه سيب شعري انا غلط وهصلع غلطتي يلا اطلع برا انتي واللمامه اللي معاك دي 
احمد بضحكه سخريه .. لا انتي شكلك نسيتي افكرك تاني فاكره الورقه اللي انتي مضيتي عليها اللي قولتلك أن هي بتاعت استلام العربيه اللي كنتي جيبهالي دي بقا توكيل عام ليا وانتي اللي مضيتي عليه ودلوقتي الشقه برصيدك في البنك وكل حاجه بقت ليا 
زوزه .. يا ابن الك*لب بتضحك عليا انا 
احمد راح ماسكها من شعرها لحد تحت وكل ده كان تحت نظرات السكان اللي كانو بيتفرجو عليهم وراح زقها برا العماره وقعها علي وشها 
احمد .. مشفش وشك هنا تاني انتي فهمه واه نسيت اقولك اهم حاجه انتي طالق يااا زوزه 
بقلمي الاء محمد
    ★★★★★★★★★★★★★★★★
عند خالد كان هو وانجي بيشوفو هيحجزو انهي قاعه عشان الفرح من بعد ما خالد اتكلم مع ابو انجي اللي بقا فرحان بفرحة بنته اللي بيته في عيونه وكان مطمن عليها أن هي هتكون مع راجل يعتمد عليه وفوق كل ده بيحبها وهيحطها في عيونه راح خالد واقف جنب انجي اللي كانت بتتفرج علي القاعه اللي صممت أن هي تختار كل حاجه بنفسها وخالد كان معاها وبيشاركها كل حاجه وهو فرحا بفرحتها راح واقف جنبها ولف أيده علي وسطها بتملك وقرب من ودنها 
خالد .. حبيبي اختار كل حاجه ولا لسه في حاجه ناقصه 
انجي .. لا يا قلبي مفيش حاجه ناقصه راحت واقفت علي طرتيف صوابعها وادته بوسه علي خده راح خالد شدها جامد لي وبقا قريب منها 
خالد .. مش كدا يا قلبي وراح قرب منها وخطف بوسه منها انجي وشها بقا طماطم وانكسفت وبقت تحاول تبعد عنه راح خالد ضحك 
خالد .. مش انتي اللي بدائتي استحملي بقا 
انجي كانت طايره من السعاده وهي قريبا من خالد وخالد كان هو كمان فرحان بقربها لي 
بقلمي الاء محمد
   ★★★★★★★★★★★★★★★★
حاتم خالص شغل وبقا بيفكر في حور اللي من ساعة ما قالها علي مشاعره وهو ميعرفش عنها حاجه وبقا ماشي راح علي مكتب اللواء سراج راح خبط ودخل واول مدخل لقي سراج قاعد علي المكتب راح رفع رأسه وشورله أن هو يقعد راح قاعد وبقا ساكت استغرب سراج 
سراج .. مالك يا حاتم في حاجه 
حاتم .. ابدا يا فندم مفيش 
سراج قام من علي المكتب وراح قام قعد علي الكرسي قدام حاتم وبقا يبص عليه 
سراج .. لا انا دلوقتي بكلم حاتم ابني مش حضرت الظابط خير في ايه 
حاتم .. مفيش يا سراج باشا بفكر شويا مش اكتر 
سراج لسه هيتكلم راح الفون بتاعه رن وكانت حور
سراج .. الو يا حور 
حور .. متتاجرش النهارده عشان هعمل كيكه وانت عارف مروان أول معرف هيجي قولت اقولك عشان تلحق قبل ميخلص عليها
سراج بضحكه .. لا كويس انك قولتي عشان اجي قبل ما مروان يخلصها 
حاتم أول ما سمع اسم مروان بقا مضايق من بعد ما كان مبسوط أن هو سمع اسمها مفقش غير علي صوت سراج بعد مقفل مع حور 
سراج .. مش هتقول في ايه يا حاتم برضو 
حاتم .. خلاص يا باشا مفيش حاجه روح انت عشان تلحق مروان باشا قبل ميوصل اكيد هما منتظرينك في البيت 
سراج بضحكه .. انت غيران ولا ايه من مروان 
حاتم بغيره معرفش يداريه .. لا ابدا يا باشا المهم أن حور هانم تكون مبسوطه 
سراج بضحكه وفرحه .. هي فعلا مبسوطه عشان مروان اخوها جي النهارده 
حاتم بصدمه .. اخوها ازاي وحضرتك معندكش غير هي وبس 
سراج .. اخوها في الرضاعه وكمان مروان يبقا ابن خالتها الله يرحمها بس هو كان عايش مع ولده 
حاتم .. يعني هي و مروان اخوات بس 
سراج .. ايوا يا سيدي شوفت بقا يارب تهدأ 
حاتم بقا مبسوط وعنده أمل أن هي ممكن تكون لسه بتفكر فيه لو واحد في الميه وبقا مرتاح من وجود مروان حوليها اللي مبقاش يشكل خطر 
بقلمي الاء محمد
  ★★★★★★★★★★★★★★★★★   ‏
وصل جاسم المكتب بتاعه ودخل وهو منهار ومضايق اخر حاجه كان يتخيلها أن هو يشوفها في حضن راجل غيره وفين في المكان اللي كان بيحمعهم سواء في يوم من الأيام اول مدخل المكتب راح فك الكارفته وراح رامي الجكت بتاع البدله وراح قاعد علي الكرسي وبقا حاطة رأسه بين اديه وعيونه بطق شرار دخلت عليه سوزان اللي استغربت حالته والتحول اللي حصله راحت قربت منه وحطت ادها علي كتفه 
سوزان بقلق .. مالك يا جاسم حصل ايه 
جاسم مكنش عايز يتكلم ولا بيرد عليها راحت هي بعد محولات كتير تعرف ماله راحت ماشيه 
سوزان .. اوكي يا جاسم اول متهداء هنتكلم 
سوزان لسه هتمشي راح جاسم مسك ادها 
جاسم بصوت متعب .. خاليكي انا محتاجك جنبي بس مش عايز اتكلم دلوقتي 
سوزان راحت قربت منه وقاعدة جنبه من سكات 
سوزان .. انا جنبك علي طول يا جاسم من زمااان اووي وانا جنبك بس انت اللي مش واخد بالك  
جاسم من غير مقدمات راح حضن سوزان وبقا ماسك فيها جااامد زي الطفل اللي كان تايه ولقي أمه بس بعد مفاق علي أسواء حاجه وهي الخيانه 
سوزان بقا قلبها بيدق جاامد من قربه اللي كان اول مره يقرب منها كدا وبقت تهدي فيه 
سوزان .. انا مش هسئلك مالك ولا ايه اللي حصل بس اهدا واعرف ان كل حاجه في الدنيا ديه ليها سبب واحنا كلنا تحت رحمة ربنا 
بقلمي الاء محمد
    ★★★★★★★★★★★★★★★  ‏
مهدي ودنيا كانو قاعدين مع بعض ومستنيا ياسر اللي اختفا وبقا قلقان عليه ليكون حصله حاجه
مهدي .. غريبه يعني هيكون اختفا فين ده 
دنيا .. منتا عارف ياسر بيخطفي وبيظهر 
مهدي .. يعني هو ميختفيش غير النهارده 
دنيا .. طب والعمل ايه دلوقتي 
مهدي .. لو مظهرش هطر أن أجل الخطوبه لحد ميظهر وامري لله 
قام مهدي راح عند ابراهيم اللي كان قاعد في المندره بيطفح القهوه راح دخل عليه مهدي وهو مضايق وقلقان 
ابراهيم .. مالك يا مهدي بيه 
مهدي .. ياسر من امبارح مش ظاهر انا بدأت اقلق عليه ومش عارف هو اختفا فين 
ابراهيم .. هيكون راح فين يعني 
ياسر دخل عليهم وهما قاعدين .. انا اهو يا جماعه 
مهدي قام راح عليه .. كنت فيين يا ياسر 
ياسر .. كنت مخنوق شويا وقولت اغير جو واديني جيت تاني اهو 
ابراهيم .. ماشي يا ولدي روح ارتاح علي ما الغداء يجهز 
مشي ياسر عشان يطلع اوضته في نفس الوقت جميله كانت طالعه من الاوضه بتاعتها ونزله راحت خبطت في وكانت هتقع لولا أيده اللي شدتها لحضنه هو وعلي وشه ابتسامه 
جميله .. مختش بالي يا ادهم 
ادهم بضحكه .. وانتي امتي كنتي بتاخدي بالك انا اتعوت انك تخبطي فيا 
جميله .. قصدك ايه أن انا قصده مش كدا وراحت بقت تزق ادهم اللي كان ماسك فيها جامد 
ادهم .. قصدك أن أمي دعيالي أن انتي تخبطي فيا 
جميله بضحكه وهي بتبعد عنه .. ماشي يا ادهم ولسه هتتحرك لقيت ياسر واقف قدامها وعيونه كلها غضب وغيره وجي عليهم راح ادهم شد جميله وقفها ورا وبقا هو اللي واقف قدام ياسر 
ياسر .. اهلا يا بشمهندس كويس أن انت جيت عشان تحضر الخطوبه مش كدا برضه وعيونه كانت مركزه علي جميله اللي بقت تتخبا في ادهم 
ادهم .. مش لما يكون في عروسه الاول تبقا تعمل خطوبه ولا هتعمل خطوبه فرداني 
ياسر .. العروسه موجوده مش كدا يا حبيبتي وراح ماد أيده عشان يمسك ايد جميله اللي كانت خايفه راح ادهم ماسك أيده جاامد وبقا عيونه كلها غضب 
ادهم .. اول مره واخر مره اسمعك تقول الكلمه دي ولا حتي تفكر تلمس حاجه مش ليك فاهم وراح نافض ايد ياسر جامد ومسك ايد جميله وراح مشي من قدامه 
بقلمي الاء محمد
   ★★★★★★★★★★★★★★★★
عند عوض كان قاعد علي حرف الترعه اللي كانت اخر حاجه هديه كانت موجوده فيها وفضل قاعد مكانه واليل ليل عليه وبقا قاعد راح جي من ورا راجل وراح حط أيده عليه 
الراجل .. ايه اللي مقاعدك كدا يا عوض 
عوض راح رافع رأسه لقي راجل لابس جلبيه وحاطة حاجه علي وشه 
عوض .. انت ميين وتعرفني منين 
الراجل .. مش مهم انا مين تعالي معايا 
عوض .. اجي معاك فين انا معرفكش انت ميين 
الراجل .. انت متعرفنيش بس انا اعرفك واعرف كمان المرحومه مراتك 
عوض أول ما سمع سيرت هديه راح قام زي المجنون ومسك الراجل من هدومه وبقا يتكا علي رقبته جامد لحد مقرب يتخنق 
عوض .. انت تعرف مرتي منين لتكون انت اللي عملت فيها كدا انا مش هسيبك ورحمة هديه مهسيبك 
الراجل بقا يحاول يفك نفسه من عوض اللي كان زي المجنون وبقا قوي بطريقه عجيبه 
الراجل .. مش انا اللي عملت فيها كدا اللي عمل كدا اقرب حد ليك أو تقدر تقول انت اقرب حد ليه 
عوض رخا أيده وبقا عامل زي التايه 
عوض .. انت تقصد ميين انطق بدل مروح فيك في حديد 
الراجل .. شوف انت اقرب حد ليك ميين وهو ميقدرش يستغنا عن خدمتك ليه 
عوض بعد مفهم قصده .. انت تقصد ميين بكلامك ده انطق 
الراجل .. هو اللي انت بتفكر فيه هو اللي عمل فيك كل ده وكان عينه من مرتك من زمااان 
عوض بصدمه .. مش ممكن يكون هو لا 
الراجل .. لا هو إبراهيم الدهشوري 
عوض بصدمه ..  ابراهيم 😳 ‏

يتبع الفصل الثالث  والعشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent