رواية عشق احفاد الصياد الفصل الثامن عشر 18 بقلم اسراء هاشم

الصفحة الرئيسية

    رواية عشق احفاد الصياد الفصل الثامن عشر بقلم اسراء هاشم


رواية عشق احفاد الصياد الفصل الثامن عشر 

بيمر اليوم بسعادة علي ابطالنا وبياتي يوم جديد باحداث جديدة 
عند ايان بيقرر انو هيفاجئي اسيل النهاردة ويعترفلها بحبه 
وبيفتكر  ايان فالمستشفي وهو قاعد مع سالم  ايان عمي انا انا عاوز اتجوز اسيل 
سالم  بفرحه انا عمري مهلاقي واحد احسن منك لينتي يا ايان وانت زاي سليم عندي وغالي عليا بس لازم تستنا اسيل تخف الاول ونشوف رايها 
ايان بفرحه وانا هستناها يعمي تخف وهفضل جمبها اسيل دي حب عمري يعمي كلو كان بيشوفها البنت الدلوعه بس انا عارف اسيل من جواها طفله وكانت محتاجه حد يقف جمبها  
سالم بحب وانا عارف انك بتحبها وشوفت ده فعيونك عشان كده انا هديك حته من روحي وانا مطمن  
بيخرح ايان من القصر وهو حاسس بفرحه كبيرة وبيبعتلها مسدج تكون جاهزة الساعه 5 هيعدي عليها يتغدو سوا برا 
عند اسيل بتقرا المسدح بفرحه كبيرة وانها هتخرج مع ايان وبتبداء تجهز اسيل نفسها 
عند بطالنا مراد بيقرر انو يعمل مفاجاه لحبيبته ويفرحه عشان يعوضها عن كل حزن شافتو 
مراد فمكتبه: بيتصل باسراء 
عند اسراء بتلاقي مراد بيتصل بتبتسم وبترد 
مراد بحب وحشتني اوي 
اسراء وانت كمان وحشتني يمرادي 
مراد بحب:  هيجيلك دلوقتي الحارس ومعاه بوكس كبير 
اسراء: بحماس اده بوكس فيه اي يمراد 
مراد:  كلها دقيقه يحبيبتي وهيكون عندك هقفل انا وانتي شوفي البوكس يقلبي 
بتلاقي اسراء الحارس داخل ومعاه البوكس بتاخدو منو اسراء بفرحه وبتطلع اوضتها بحماس وفرحه كبيرة وبتدخل اوضتها بتفتح البوكس بتلاقي فستان اقل ما يقال عنه تحفه فنيه ومعاه كل مستلزماته اسراء بتندهش من جمال الفستان وبتلاقي كارت مكتوب يارب يكون زوقي عجبك عايزك 
 تلبسيه و تكوني جاهزة الساعه 4 بحبك يا اجمل من رات عيني وعارف انك انتي اللي هتحلي الفستان 
اسراء بتتنطط بفرحه كبيرة وبتلف بالفستان 
وبتبداء تجهز اسراء نفسها  وهي حاسة نفسها زاي الفراشه وحاسه بسعادة كبيرة  
بيمر الوقت بتكون اسراء جهزت وبتكون زاي حورية البحر من جمالها بتبص فالساعه بتلاقيها ٤ 
موبيل اسراء بيرن بترد اسراء بابتسامه 
مراد بحب اميرتي جهزت ولا لسه 
اسراء بحب جاهزة يحبيبي 
مراد:  انا تحت يحبيبتي مستنياكي 
بتنزل اسراء وبتشوفها حنان ومريم وهمسة بينبهرو بجمالها 
حنان مشاء الله يحبيبتي طالعه زاي القمر 
اسراء حبيبتي يماما انا هخرج عشان مراد مستنيني برا 
بتخرج اسراء بتلاقي مراد واقف ساند عالعربيه وماسك الموبيل وبيكون لبس بدلة وشكلة خطف قلبها 
بيرفع مراد عيونه بيندهش بجمالها مكنش متوقع انها هتطلع بالجمال ده بينسحر مراد بجمالها وبيقرب منها واسراء واقفه بابتسامه بيمسك مراد ايدها يبوس"ها 
مراد: بحب مكنتش اعرف انك هتبقي بالجمال ده لو اطول اخبيكي عن العالم عشان محدش يشوف الجمال ده غيري هعملها 
اسراء:  بحب وانت كمان طالع حلو اوي يمراد 
مراد بحب انا حلو عشان انتي معايا يحبيبتي 
وبيفتحلها مراد باب العربيه بتركب اسراء 
وبيركب مراد عربيته وبيسوقها ويمشي 
اسراء بحماس مراد احنا رايحين فين 
مراد:  مفاجاه يقلبي هخطفك 😂😉 
بتبتسم اسراء 
اسيل بتجهز وبتكون لبست فستان وسابت شعرها مفرود وبتحط لمسات خفيفه من الميكب وبتكون جميلة جدا 
ايان بيوصل بابتسامه ومتحمس بيطلع هاتفه بيتصل باسيل 
بترد عليه اسيل بفرحه ايان انا جاهزة 
ايان انا واقف تحت مستنيكي 
بتنزل اسيل بسرعه وبتخرج من القصر بتلاقي ايان لبس بدلة جميلة وشكله يخطف الانظار 
ايان بيشوف اسيل وبيتاملها قد اي جميلة وبيفتحلها ايان باب العربيه وبتركب اسيل 
عند مراد بيطلع شريط اسود وبيربطه علي عيون اسراء 
اسراء:  مراد مش قادرة اصبر قولي رايحين فين بقا 
مراد بحب خلاص يحبيبتي قربنا نوصل 
بيوصله اسراء ومراد وبينزل مراد وبيفتح الباب لي اسراء وبيمسكها من ايديها وبيمشي بيها مراد 
وبيقف بيها مراد قدام يخت كبير متزين بطريقه جميلة جدا 
بيشيل مراد الرباط من علي عيون اسراء  
اسراء:  بدهشه من المفاجاه مراد ده بجد اليخت تحفه يمراد كل ده علشاني انا 
مراد:  بيمسك ايديها وبيدخل بيها  وبتتصدم اسراء اكتر من جمال المنظر الخلاب بيكون اليخت متزين بشموع وصور لي اسراء وصورها هي ومراد وقت فرحهم وورد فكل مكان 
وطاوله عليها شموع والطعام 
اسراء بفرحه كبيرة انا بحبك اوي يمراد كل ده عملتو علشاني مش مصدقه بجد حاسه اني بحلم 
مراد:  بيمسكها من خصرها وبيقربها منو وبيبص فعيونها دي اقل حاجه علشان اميرتي ومستعد اجبلك الدنيا كلها بس عشان الفرحه اللي فعيونك دي علطول  انا بعشقك يا اسراء انا عديت مرحله الحب بقيتي ادماني وبقيتي ضعفي وقوتي وكل حاجة ليا فالدنيا 
اسراء بفرحه وانا بعشقك يمرادي انت اللي نورتلي حياتي يمراد معاك اتولدت من جديد انت اجمل حاجه حصلتلي يمراد مبقتش عاوزة غيرك من الدنيا  
مراد بياخدها من ايدها وبيطلع علي سطح اليخت وبيخليها تبص لسماء 
بتبص اسراء لسماء بيتلاقي هيلكوبتر بيلف فوقيهم علي شكل قلب وبيتكتب بحبك اميرتي وبينزل ورد عليهم 
اسراء  واقفه حاسه بصدمه وفرحه كبيرة عمرها ما كانت تتخيل حد يحبها لدرجه دي حاسهةبسعاده لا توصف دموعها بتنزل بفرح وبتحضن مراد بحبك اوي يمراد بعشقك النهاردة اجمل يوم فحياتي يمراد ربنا يخليك ليا يا اجمل رجل يا اجمل عوض بعتو ربنا ليا 
بيحضنها مراد بفرحه وبيلف بيها وبيقولها بعلو صوته وانا بعشقك  يا اجمل ست فالدنيا بعشقك 
واسراء حاسه انها طايرة من كتر سعادتها 
بينزلها مراد وبيمسكها من ايديها وبينزل فاليخت وبيدخل بيها اوضه فاليخت بتكون مليانه كلها صورها والسرير متزين بالورد علي شكل قلب 
والارض كلها شموع بتنبهر اسراء من جمال الاوضه ومش بتلاقي وصف توصف بيه مراد  غير انها بقت بتعشقو ومتقدرش تتخيل حياتها من غيرو 
مراد بيروح يفتح درج وبيطلع منو علبه قطيفه شكلها شيك جدا 
وبيقف مراد قدام اسراء وبيفتح العلبه بتتصدم اسراء 
مراد: بحب اميرتي تقبل الهدية دي مني 
اسراء واقفه مش قادرة تستوعب مراد جيبلها طقم الماظ 
اسراء: بدموع فرح مراد بجد كتير عليا غالي اوي يمراد عملت كل ده عشاني 
مراد:  بحب وبيقرب منها وبيلبسها العقد مفيش حاجه كتير علي اميرتي الدنيا كلها متغلاش عليكي وبيلبسها مراد العقد وبيحضنها مراد بحب كبير وبيستنشق رائحه شعرها  اللي بقت ادمان بنسبالو وبتخلية يدوب فحبها اكبر 
بيخرج مراد من حضن اسراء بيبصلها فعيونها الاتنين عيونهم بتلمع بالحب وبيقرب مراد منها وبيبداء يبوس"ها مراد بحب واشتياق كبير واسراء بتقرب منو اكتر وبتلف ايديها حولين رقبته وبتبدلو بحب اكبر وبيبداء يزيد فقبلته ليها وبيذهب بيها لعالمهم الخاص ليبث لها عشقه لها 
وبتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح 😊
ايان بيوصل هو واسيل وبيدخل المطعم 
بتستغرب اسيل ان المطعم فاضي ومفيش غيرهم تقريبا 
بيسحب ايان لي اسيل كرسي الطاولة بتقعد اسيل بابتسامه وبيقعد ايان قصادها 
اسيل:  باستفسار ايان هو مفيش غيرنا فالمطعم 
ايان:  بحب ايوة انا حجزت المطعم كلو لينا وبس 
بتبداء تشتغل موسيقه هادئه ايان بيقف وبيمد ايدة لي اسيل تقبلي ترقصي معايا 
اسيل:  بفرحه وابتسامه حب بتمدله ايدها وبتقوم 
وبيبداء ايان يرقص باسيل وهي بين ايديه وهو بيبص بعيونها اسيل بتكون حاسه بضربات قلبها المسموعه بسبب قرب ايان ليها 
ايان:  بحب تعرفي انك طالعه حلوة اوي النهاردة انتي علطول حلوة فعيوني بس النهاردة طالعه حلوة اوي 
بتبتسم اسيل بخجل وخدودها بتحمر وضربات قلبها بتزيد من كلام ايان 
ايان بيبعد عن اسيل وبينزل علي ركبتيه وبيطلع علبه صغيرة من جيب بدلته 
وبيفتحها ايان ويكون عبارة عن خاتم الماظ 
اسيل واقفه بدهشه وحاسه نفسها فحلم 
ايان بحب:  اسيل انا بحبك تقبلي تكملي بقيت عمرك الجاي معايا  
اسيل:  بصدمه كبيرة ودموعها بتنزل بفرح الصدمه خلتها مش قادرة تتكلم بتهز دماغها بمعني الموافقه بيلبسها ايان الخاتم بفرحه كبيرة  وبيقوم يحضنها ايان وهو حاسس انو ملك الكون وبيلف بيها وبيقولها بحبك اسيل بسعادة وانا بحبك اوي يا ايان 
ايان مش مصدق انها اعترفت بحبه بينزلها ايان وبيقولها اي قولتي اي 
اسيل: بحب قولت بحبك اوي يا ايان وبعشقك 
ايان بيحضنها بحب كبير انا اللي بعشقك يا اسيل انتي حب طفولتي وحب مراهقتي وشبابي عمري مقدرت احب غيرك رغم ان سافرت وبعدت عشان انساكي لما عرفت انك عايزة تتجوزي مراد بس مقدرتش انساكي وحبك كان بيزيد فقلبي كل يوم اكتر من اللي قبلو انتي ملكتني يا اسيل 
اسيل بحب انا عمري ما حبيت مراد انا بحبك انت وبس يا ايان وعمري مهحب حد غيرك ولا عاوزة غيرك انت من الدنيا دي انت اللي غيرتني ووقفت جمبي وخلتني زاي منا دلوقتي انت السند يا ايان اللي كنت مفتقداه انت الامان وكل حاجه حلوة ليا بحبك اوي

يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent