رواية عشق احفاد الصياد الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسراء هاشم

الصفحة الرئيسية

     رواية عشق احفاد الصياد الفصل التاسع عشر بقلم اسراء هاشم


رواية عشق احفاد الصياد الفصل التاسع عشر 

همسة بتكون قاعد فالجنينه وبصه للسماء 
بيشوفها سليم من شرفه غرفته وبيفضل يتاملها وبيقرر ينزل 
بينزل سليم بيقعد جمب همسة 
بتبص همسة بتلاقي سليم بترجع تبص للسماء تاني 
سليم:  بهدوء هتفضلي تتجاهليني لحد امتا 
همسة:  بهدوء انا مش بتجاهلك يا سليم بس اظن مفيش بنا كلام بسبب اللي حصل 
سليم:  بضيق همسة انا عارف اني غلطت واتنرفزت عليكي بس انتي السبب انتي استفزتيني 
همسة:  بغيظ منو  انا اللي استفزيتك صح انا اللي مسكتك قدام الجامعه كلها من ايدك وقعدت اجرك زاي "" "" ""  وكمان انا اللي قولتلك انت رخيص صح يا سليم انا وانا اللي ضربتك بالقلم ودمعه بتنزل بزعل ووجع منو لانها افتكرت كلامو القاسي ووصفها انها رخيصه هي اصلا منسيتوش 
سليم بحزن عليها بيمسح دموعها انا اسف يا همسة عارف اني غلط ومكنش ينفع اعمل كدا ومكنش ينفع امد ايدي عليكي بس غصب عني يا همسة لما شوفتك واقفه بتضحكي مع الواد ده حسيت بنار فجسمي والغضب اتملك مني ومحستش بنفسي غير وانا بشدك من وسطهم 
همسة بنظرات كلها دموع  لي عملت كدا 
سليم:  بيبص فعيونها مش عارف يهمسة كل اللي عارفو اني فالوقت ده لو كنت لو  اطول اخبيكي ومحدش يقدر يشوف ضحكتك غيري كنت عايز اقت"ل الواد ده لانو شاف ضحكتك
همسة قلبها بيدق بعنف من كلام سليم وحاسه بصدمه 
سليم بيبص فعيونها بحب وبيقرب منها  وشه وبيسند راسة علي راسها وبيتكلم بنبره همسة وحنونه وبيقولها همسة انا مش عارف اي اللي بيحصلي انا اول مرة ابقا كدا مبقتش عاوزك غيرك بيقيت بتمنا قربك جمبي علطول لما شوفتك وقت الحادثه وانتي فالارض والدم حوالكي حسيت اني تايه والدنيا بتضيق بيا كنت حاسس اني بموت  لو كان جرالك حاجه كنت حاسس اني هموت بعدك  كان الوقت بيمر عليا كانو عمر بحالو كنت حاسس قلبي هيقف من خوفي عليكي عقلي كان رافض يصدق ان ممكن يجرلك حاجه ولما طلبو دم مترددتش ثانيه واحده كان عندي استعداد افديكي بروحي ولا ان يحصلك اي حاجه ولما الدكتور قال انك مش هتقدري تمشي قلبي وجعني عليكي لاني كنت عارف انك مش هتستحملي الصدمه دي مفرقش معايا اي حاجه غير اني فالوقت ده كان نفسي اضمك واخدك فحضني واطمنك واقولك انا جمبك وهفضل طول عمري جمبك 
قلبي اللي اول ما شافك بيدق ولا ضحكتك اللي خطفتني كل حاجه فيكي غيرتني يا همسة 
همسة دموعها بتنزل بفرح ودهشه 
سليم: بحب وصوت مهموس ولسه عيونه فعيونها همسة انا بحبك وبموت فيكي انتي بقيتي عشقي يهمسة وادماني وهوسي وغرامي انتي ملكتي قلبي ورحي وكياني بحبك 
همسة:  صوت دقات قلبها بقت مسموعه لي سليم  وبلا وعي وانا كمان بحبك يا سليم من اول ما شوفتك وانا قلبي دق ليك وبحبك يا سليم انت توام روحي يسليم وانت ملكت قلبي وملكتني وطول ما انا معاك ببقا مش عاوزة حاجه غيرك انت وبس بحبك اوي يسليم 
سليم:  بينزل بشفايف"ه علي شفاي"فها  وبياخدها فقبله كلها حب ليبث بها حبه لها وبتتوة همسة معاه وبتبداء تبدلو  همسة بحب بيبعد سليم عنها عند حاجتها للهواء 
بتحضن همسة سليم بخجل ووجه محمر 
سليم:  بحب همسة تتجوزيني 
بتخرج همسة:  من حضن سليم وبتبص فالارض بحزن وبتتكلم بحزن مش هينفع يسليم انت 
سليم: بحزن لي يهمسة انتي مش بتحبني وانا بحبك اي اللي يمنع 
همسة بدموع:  اللي يمنع ان انا عجزة يا سليم هتتجوز واحده مشلولة ازاي يسليم مستحيل 
سليم بيسحبها لحضنه وبيتكلم بحب حبيبتي انا قولتلك انا مش فارق معايا حاجه يهمسة انا كل اللي يهمني اكون معاكي وبس ومستحيل اتخلي عنك يهمسة انتي حبيبتي وكل حاجة ليا وانا هفضل جمبك مهما حصل وبعدين انتي بتتحسني والدكتورة قالتلي انك اتحسنتي وفاقرب وقت هترجعي تمشي تاني وحتي لو فضلتي كدا العمر كلو يهمسة انا مش هسيبك برادو وهفضل معاكي وهشيلك جوة عيوني العمر كلو يحبيبتي 
همسة:  هتزهق يسليم وهتتعب بيقطعها سليم همسه مش عاوزك تفكري كدا تاني انا عمري ما ازهق منك ابدا يهمسة في حد يزهق من نفسي يهمسة انتي نفسي ومش عاوزك تفكري كدا تاني وبيشدد من احتضنها 
همسة  انا بحبك اوي يسليم مش عارفه اقولك اي بجد ربنا يخليك ليا يسليم 
سليم بحب قولي انك موافقه وبس كدا 
همسة بحب موافقه  
سليم بحب اخيرا بقا انا هكلم جدو واطلب ايدك منو وهقولو اننا نتجوز مع امير وريناد 
همسة:  بدهشه بس كدا بسرعه اوي يسليم 
سليم بسرعه اي انا لو اطول اتجوزك دلوقتي هعملها 
بتبتسم همسة بخجل 😂😊  
سليم بمشاكسه ضحكت يعني قلبها مال 😂😘
ياتي الصباح علي ابطالنا فاليوم اسعد يوم بنسبه لهم هل ستدوم ام لا 
كل العيلة قاعدين فالصالون 
ايان:  جدي انا طالب ايد اسيل منك انا قولت لعمي سالم وهو موافق ومحتاج موافقه حضرتك 
نهي:  بغضب مستحيل طبعا اسيل تتجوزك انت ده لا يمكن انا بنتي تتجوز واحد شغال عندنا 
سالم: بغضب نهييييي ايان واحد من العيلة وشريك معانا واحترمي نفسك يا نهييي وبلاش تخلي غضبي يطلع 
عز:  وانا موافق يا ابني عمري مهلاقي  احسن منك لحفيدتي وانت حفيدي يا ايان انت عندي زاي مراد وامير بظبط كلكو احفادي بس المهم راي العروسة 
اسيل:  بخجل وانا موافقه يجدو 
نهي:  بغل وكرة وحقد مستحيل الجواز دي تتم علي جثتي  
بتقوم نهي تخرج من القصر بغضب تحت انظار الجميع 
سالم وسليم بيقومو يحضنوها ويباركلها وهي من جواها حزينه ان مامتها مفرحتلهاش واكيد مامتها مش هتسكت وتعدي الموضوع كدا 
سليم: حيث كدا بقا يجماعه طالما الكل موجود  انا كمان قررت اتجوز 
الكل بدهشه ده بجد  امير بدهشه سليم انت سخن يحبيبي 😂 
الكل مصدوم لان سليم كان متعقد من الجواز بسبب امه 
سليم:  في اي يجماعه هو انا قولت حاجه غلط 😂 بقول قرارت اتجوز 
مراد:  وبيغمز لي اسراء:  وبيبص لهمسة بخبث وبيبتسم ويترا مين اللي قدرت تغير رايك وتقنعك 
سليم بيقف قدام همسة الكرسي اللي قاعده عليه همسة 
همسة:  حاسه حرارة جسمها بتعلي لان الكل نظرة عليها 
سليم:  بينزل علي ركبه قدام همسة وبيبصلها وبيمسك ايدها 
همسة:  بتكون حاسه بخجل من حركه سليم والعيلة موجوده 
 سليم:  هي مش بس غيرت راي هي غيرتني انا شخصيا عمري مكنت اتوقع اني اقع فالحب هي جات وخطفت قلبي من اول ما عيني شافتها 
الكل:  مبسوط ليهم وبحب سليم لهمسة وحنان فرحه بتدعي فقلبها السعاده تدوم وبناتها يفضلو فرحانين 
سليم:  بيقوم من قدام همسة جدي انا طالب ايد همسة 
عز: بابتسامة انا مش محتاج اقول راي انتو كلكو مخططين وموافقين اصلا 😂 
بيبتسم سليم:  وبيتكلم بهمس لجدة كان لازم اقنعها عشان هي عنيدة 😂 
عز: بمشاكسة لهمسة ها يهمسة موافقه ولا 
همسه فالوقت ده بتتمنا الارض تنشق وتبلعها وهتموت من الخجل 
عز:  بيضحك علي حفيدته الخجولة السكوت علامه الرضا 😂
الكل حاسس فرحته اضاعفت بخبر جواز سليم وهمسة 
حنان:  بتحضن همسة بدموع فرحه مبروك يحبيبتي كبرتي وبقيتي عروسة يهمسة ربنا يسعدك يبنتي 
همسة: بحب حبيبتي يماما يارب ويخليكي لينا وبعدين منا هبقا معاكي هنا اهو مش هسيبك 😂 
عز:  خلاص فرحكو هيبقا انتو التلاته مع بعض بس هيبقا بدل ما كان بعد اسبوعين هيبقا بعد شهر عشان تلحقو تجهزو حاجتكو والبنات تجهز 
امير:  لي كدا يجدو كتير اوي 😂🙄لسه هستنا شهر هعمل اي ربنا علي المفتري هستنا وامري لي الله 
بيضحك الجميع بسعاده علي مرح امير
بتمر الايام:  اسراء ومراد علاقتهم بتتحسن اكتر حبهم بيزيد لبعض اكتر 
سليم وجنون عشقه علي همسة  وهمسة ابتدت تتحسن وتحرك رجليها وماشيه عالجلسات وسليم بيدعمها 
اسيل وايان حبهم بيزيد اكتر واسيل اتغيرت تماما وبعدت عن صحابها وبقا كل اللي يهمها ايان وعيلتها وبس وحبها لي ايان بيكبر اكتر لانو دايما بيدعمها وغيرها للاحسن 
امير وريناد:  حبهم مختلف وكلو جنون ريناد اتحسنت وقدرت تخرج من حالتها بفضل امير قدر يعوضعها ولو بجزء بسيط عن غياب مامتها وينسيها حزنها وكمان العيلة كلها جمبها وقدرو يعوضوها عن جو العيلة اللي كان ناقصه وحبها وعشقها لي امير بيكبر وبتغير عليه جدا 
ايان: بيكون خارج من الشركه بيركب عربيته وبيكون بيتصل بمراد  بيلاحظ ايان ان العربيه مفهاش فرامل  
ايان بيحاول يوقف العربيه مش عارف بيفضل سايق وهو بيتصل بمراد 
مراد:  لسه كنت هتصل بيك عشان اقولك نسيت الملف 
ايان:  مراد العربيه مفهاش فرامل ومش عارف اوقفها 
مراد:  بخضه اي طب انت فين حاول توقفها يا ايان انا جايلك خليك معايا عالموبيل 
مراد:  بيطلع يجري من الشركه وقلبه بيدق بخوف علي صديق عمرة 
وبينزل مراد يركب عربيته وبيسوق 
ايان:  سايق والطريق فاضي حاسس بخوف ومش عارف يعمل اي وفجاه بتطلع علية عربيه بيشوفها ايان وبيحاول يتفداها 
مراد: ايان ايان في اي 
ايان: مراد في عربيه ولسه ايان هيكمل كلامه
 بوووووووووووم العربية بتخبط ايان   العربيه بتتقلب بي ايان 
مراد: بيكون مع ايان عالموبيل وبيسمع صوت الخبطه اااااااااايان 
عربيه ايان بتنفجر بوووووووووم 
وبيسمع مراد صوت الانفجار والخط بيقطع بيصرخ مراد بعلو صوته  ااااااياااااان لااااااااااا 
نهي:  بيجلها اتصال تمام يهانم نفذت وبقا فخبر كان ومات يهانم زاي ما امرتي هتبعتلي الفلوس امتا 
نهي:  بفرحه متاكد انو مات 
الشخص: ايوة يهانم العربيه ولعت بيه قدامي 
نهي: تمام هبعتلك فلوسك النهاردة 
بتقفل نهي بفرحه كبيرة وهي حاسه انها عملت انجاز انها قتلت شخص 
يا لك من امراة شيطانه 🤡 انجردت من قلبك الرحمه 

يتبع الفصل العشرون اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent