رواية الصغيرة والديب الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

     رواية الصغيرة والديب  الفصل الخامس عشر بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب الخامس عشر

دخلت حلا غرفة الاجتماعات وجريت علي حض.ن احمد .
احمد : حبيبتي وحشتيني .
حلا : وانت كمان ياابيه 
احمد : قلب أبيه 
هاني: مين الكيوت دي .
مراد: دي الفاكها ال في حيات احمد .
هاني : بس يااحمد انا كنت بدرو علي عروسه .
احمد: نعم لا طبعا حلا هتكون معايا وبس .
مراد: انت هتخللها جنبك .
احمد : إيوه في مانع صح ياحبيبتي .
حلا: إيوه ياابيه ثم طبعت بو.سه علي خد احمد .
مراد : يعني اطلع منها انا 😂😂😂 
احمد : بظبط كده .
مرام: وقد لحظت ان شهد مضي.قه اوي ثم قالت ازيك يالولو ياحبيبتي 
حلا : كويسه ياابله .
مرام : ياروحي انتي ( ان كيدهن عظيم 😂😂) 
شهد : مش هخلص بقا .ثم نظرت الي احمد.
احمد فهيم انا غيرنا من حلا ثم ابتسم فاهي زي ماكانت من قبل .
احمد : روحي ياحلا اقعد في مكتبي وهخلي هدي تجبلك العصير البتحبي ياحبيبتي .
حلا : حاضر ياابيه ثم خرجت من عندهم وذهبت الي مكتب احمد .
احمد: يلا نكمل ثم نظر الي شهد .
عند حلا وهي ماشيه شافت الحج محمد ( ماهو اشتغل في شركة احمد ) 
حلا : عمو ياعمو 
الحج محمد : حلا يابنتي بتعملي هنا أيه .
حلا : انا هنا مع أبيه احمد .
الحج محمد : ماشي ياستي بس انتي شكلك ليسه جايا من المدرسه .
حلا : إيوه ياعمو ليسه جايا 
الحج محمد : شكلك جعانه 
حلا : اوي بصراحه 🤭
الحج محمد : ماشي ياستي تعالي معايا . وخدها الحج محمد وراحو يكلو سوا .
في غرفة الاجتماعات ......
شهد : انا عاوزا مكتب هنا ( أهي كملت 😂) 
احمد : نظر اليها وقال ومالو مراد جهز مكتب للانسه شهد .
مراد : تمام هقول يجهزو انهارده 
احمد : طب في مشك.له كده 
الكل اي هي .
احمد : الفرع ال في السعوديه عاوزين حد يروحو يشرف عليه ويرجع تاني .
مراد : ودا المفروض امتي.
احمد : يعني بعد عشر ايام .
هاني : ليومها يحلها ربنا يااحمد 
احمد : ماشي كده احنا اتفقنا علي كله . ثم قامو وهاني قالو 
هاني : أيه ياناس انا جعان وحشني اكل داده فاطمه 😂
احمد : والله فكره يلا نروح كلنا عندنا . الكل وافق ثم خرجو الي الخارج ......
ذهب احمد علي مكتبه ولم يجد حلا 
جري احمد برا المكتب .
مراد : في أيه يابني .
احمد: حلا يامراد مش في المكتب 
هدي : إيوه يافندم ماهي مع الحج محمد 
احمد : مش تقولي .
هدي : حضرتك مسالتش جري احمد ومراد وهاني وفضلت شهد ومرام .
مرام : ياحرام دا بيخاف عليها اوي .نظرت شهد الي الفراغ .
عند الحج محمد : حلا اعملي سندوتش تاني .
ابتسم الحج محمد علي هذه الطفله .ثم دخل احمد ومراد وهاني .
احمد : حلا مش تقولي انك روحتي مع الحج محمد .
الحج محمد: معلش يابني انا ال جبتها عشان كانت جعانه .
احمد : معلش ياحببتي الشغل خدني عنك .
شكر احمد الحج محمد ثم خرجو .
وذهبو جمعيا الي قصر احمد ......
عند ملك وهنا وصلو القصر ...........
الباب خبط فتحت فاطمه .
فاطمه : اهلا يابنات .
ملك وهنا : ازيك ياداده علا فين .
فاطمه : فوق بتصلي .
البنات : طيب احنا هنطلع ليها .
ثم صعدو الى اعلى .
دخلت ملك وهنا الي داخل غرفة علا .
علا : كل دا تأخير ياستاذه انتي وهي 
هنا : معلش الطرق زحمه ياعلعوله 😂😂😂
علا : بت مش قولتلك متقوليش الاسم دا ليا تاني .
ملك : بطلي هزار ياهنا عشان نلحق نروح .
علا: أيه العقل دا ياخواتي انتي ملك اختي 😂😳
ملك : دي اقل حاجه عندي .
علا : طب اسكتو عشان عاوزا اقولكم حاجه .
ملك وهنا : حاجة أيه 😳😳......
وصلو احمد والباقي القصر ......
نزلت حلا وهي مسكه في ايد احمد . وشهد خلاص جابت اخيرها 
شهد : انت مساكها كده ليه هي هضيع .
احمد نظر اليها وقال : انا بحب تكون ايدها في ايدي لانها ملكي 
شهد : تقصد أيه .
احمد : مقصدش وتفضلي ادخلي .كل دا وحلا سامعه وهي حاسه بشيء غريب اتجاه شهد ( أيه هو ربنا يستر ) 
دخلو جوا وأثناء دخولهم نزلت علا وملك وهنا .....
شهد : ودول أيه دول كمان .
احمد : شهد لمي لسانك 
مراد : دي العسل علا وسرحان .😂😂😂
هاني : والجميلة التانيه دي مين .
مراد : انهي واحده دي الي علي اليمين .🤭 وكان قصدو علي ملك 
مراد : دي أخت العسل واسمها ملك 😂
احمد : كان سامعهم متتلم انت وهو 
ابتسمت هنا وملك وقالو : حلا وحشتينا .
حلا : وانتي كمان ياابله ملك انتي وهنا .
هنا : هو انا مهز.قه كده 😂😳 مقلتليش ابله ليه 😂
احمد : ازيكم يابنات 
هنا وملك : الحمد لله يااستاذ احمد عن ازنكم احنا .
رد هاني وقال : ليه متخليكو اتغدو معانا 🤭🤭
نظرت ملك اليه بستغراب .
احمد : إيوه خليكم .
هنا : معلش هنمشي عشان بابا .
ثم ذهبو تحت نظرات هاني لملك 😉.....
احمد : يلا ياحلا غيري وتعالي عشان تتغدي .
حلا  : ابتسمت ثم قالت حاضر ذهبت هي وعلا الي اعلي
شهد : البيت زي ماهو 
احمد : واغير فيه ليه 
شهد : لاء عادي بقول بس 
احمد : اه تمام 
شهد : مين بقا الست حلا دي .
احمد : شهد حلا حاجه تخصيني ملكيش دعوه بيها عشان لو كلمتيها ( دي مش هسمح بيها اظن انتي عارفه كل حاجه ) نظرت شهد بتوعد وقالت في نفسها (ماشي ياست حلا لما اشوف مين انتي وماله مهتم بيكي كده ليه ) 
مرام : هاهاها مش قولتلك انها خاصه بنسبه لديب. نظرت لها شهد من فوق لتحت وذهبت الي السفره ثم ذهبت مرام ...
في قصر عائلة الديب ........
حامد : هاني الشيمي وصل هو واختو .
المنشاوي : هاني مش سهل وصعب نوصل للاحنا عاوزينو وهو موجود .
كامل : سبوها عليا دي .
حامد : هتعمل أيه .
كامل ابتسم بخب.ث 
نزلت حلا هي وعلا الي الاسفل ... وجريت علي رجل احمد وجلست 
وكانت شهد قد احمر وشها من الغيره .
حلا : أبيه كنت عاوزاك في موضوع .
احمد : حاضر ياحبيبتي ناكل وبعدين نحكي يلا تعالي جلسو علي السفره وكانت شهد تجلس علي الكرسي الجنب احمد . 
حلا : دا مكاني بتكلم شهد 
شهد : ودا كان مكاني قبلك .
حلا : بزعل يعني أيه 
احمد : تعالي ياحلا مكانك هنا علي رجلي ( بوم تاخ كسفها 😂😂😂)
جلست حلا علي رجل احمد وبداء الكل في الطعام وفجاءه شهد وقع.ت طبق الشور.به علي حلا ...............
(ياحزني 😂😂😂) نكمل بعدين بقا وليسه التقيل جاي.......
ياترا أيه هيحصل لحلا ورد فعل احمد 
وشهد الايام الجايا هتعمل أيه مع حلا 
وزينه هتعمل أيه مع حسن جوز امها 
وكامل ناوي علي أيه 
وملك وهاني حكايتهم هتبداء 
وحلا كانت عاوزا احمد في أيه وموضوع أيه احداث كتيرررررر انتظروني .....


يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرو محمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent