رواية الصغيرة والديب الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

     رواية الصغيرة والديب  الفصل الرابع عشر بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب الرابع عشر

في المطارررر...........
تأتي صاحبت الشعر الدهبي والعيون الزرقاء مثل لون البحر والبشره البيضاء والجسم الانوثي وها قد اتت هذه الجميله ( شهد ) في صوره 👇👇 
(طبعا حلا هتكبر وهتكون احلي حتي لو شهد جميله فحلا اجمل وأجمل اوع حد يشت.م 😂😂) 
وينزل شاب في اوخر الثلاثين وهو هاني الشيمي (حد كده مز المزميز زي اختو 😂).....
هاني : يلا ياشهد هاتي الشنط عنك .
شهد: سبهم ياابيه (طبعا شهد عندها ٢٠ سنه )..
هاني : لاء ياحبيبتي هاتي عنك .
شهد : هو احنا هننزل في شقة ماما 
هاني : إيوه ياحبيبتي لحد بس مشوف فله كويسه هنا .
شهد : ولا يهمك ياابيه اصلا شقة ماما كويسه ثم ابتسمت وخرجو من المطار وفي طريقهم الي الشقه ....(ربنا يستر من الهيحصل بنها هي وحلا )😂😂😂😂
عند حلا في المدرسه .......
كانت قاعده بتحل وتذاكر هي وزينه وتشوف الفاتها امبارح .
حلا : يااه انا ايدي وجعتن.ي 
زينه : خلاص هاتي اكتب عنك حبه 
حلا : ازاي بس وايدك وجعك.ي من ضر.ب  عمو حسن .
زينه : ياريت جات علي كده دا عاوز يخليني اشتغل خدامه عند ناس .
حلا بصدمه ازاي دا والمدرسه 
زينه : والله مش عارفه بقا .
وفي اثناء حديثهم جاءت الطفله الملعو.نه زهره .
زهره : انتي محر.متيش من ع.لقة الدور الفاتت .
حلا : لاء ولو عملتي حاجه هقول للأستاذ وخلي يتصرف معاكي فاهمه 
زهره : لاء دا انتي عاوزا تتر.بي 
وكانت رايحه تضر.بها بس دخل المدرس وقال . في أيه هنا 
حلا : يااستاذ دي كانت عاوزا تم.د ايديها عليا 
المدرس : اتفضلي مكانك يازهره ودا اخر انظار ليكي . نظرت زهره الي حلا وهي تتو.اعد ليها ....
عند احمد في الشركه  ..........
احمد : الو ياعم محمود هات حلا علي هنا في الشركه . ثم قفل 
وفجاءه الباب فتح . الناس الوحشتني .
احمد قام يجري علي هاني ياه وانت كمان والله ياراجل تعالي 
هاني : منا قولت نقرب المسافات وكون هنا جنبكم .
احمد : احسن قرار والله .
هاني : بس أيه هكون شريكك انت ومراد .
احمد : ياه انت تؤمر ياهاني خلاص ياعم نعمل اجتماع وتجيب مراد وانا هجيب شهد كمان .
احمد : احم هي جات معاك .
هاني : إيوه وطبعا انت عارف ان الشركه الانا سبتها في امريكا كانت ورثي انا وشهد وهي شريكتي في كل حاجه .
احمد : ربنا يخليكم لبعض طب تمام خلص انت الهتعملو وانا هقول لمراد وكمان مرام .
هاني : هي ليسه موجوده 😂
احمد : للاسف وكمان ليها أسهم معانا .
هاني : تمام يلا ونتقابل في غرفة الاجتماعات ...............
عند ملك وهنا في جامعه .......
ملك : ها هتكلي أيه قبل المحاضرا 
هنا : تصدقي وحشتني الفول والطعميه 😂😂😂😂
ملك : ياشيخه اتوكسي اومال لو مكناش وكلنها اصبح 🥺🥺😂
هنا : علي اد لحافك مد رجليك ياماما وانا ممعيش فلوس كتير 
ملك : امري لله نكل فول وطعميه ويلا عشان هنخرج ونروح لعلا عشان اديها التليفون بتاعها نسيتو معايا 
هنا : اشطات يامزتي يلا بينا 😂😂.........
عند حلا وزينه ...........
الجرس رن وهيروحو .
زينه : أشوفك بكرا بقا ياحلا .
حلا : ماشي يازينه وخلي بالك علي نفسك 
زينه : ابتسمت وقالت حاضر .
حلا : بقولك أيه تعالي اركبي .
زينه : اركب فين .
حلا: تعالي هوصلك .
زينه قالتلها ماشي بس تنزليني علي اول الحاره عشان عمو حسن 🥺
حلا : حاضر يلا .وركبو العربيه وحلا قالت لعم محمود يوصل زينه الاول .
العم محمود : ماشي بس هتصل علي احمد بيه .ثم اتصل علي احمد وقالو ماشي ويخلي بالو منهم ....
في الشركه ........
احمد : إيوه يامراد كله تمام 
مراد: طيب تمام يلا وانا كلمت مرام وجايا وهاني بعت العربيه لشهد تيجي واتصلت بلمحامي يجي ويجهز الورق المطلوب .
احمد : تمام اوي يلا بينا .ثم خرجو في غرفة الاجتماعات .
بعد فتره من الوقت وصلت حلا زينه وطلعت علي الشركه عشان تروح لااحمد . اما زينه ستذهب الي مصيرها وهو زوج امها حسن 
حسن : اهلا ياست الحسن . 
زينه نظرت له بخو.ف ان يضر.بها زي كل مره .ثم قال 
حسن : انا شوفتلك شقه هتخدمي فيها انما أيه ناس غنيه وهيدولك مراتب حلو يابت .
فايزه : بجد ياخويا يعني هتاخد كام 
حسن : وانتي مالك ياوليه 
فايزه : خلاص ياخويا .ثم نظرت إليهم زينه بحزن علي مصيرها الجاي .......
في قصر عائلة الديب ........
نانسي: إيوه اجهزي انا جايه في طريق .
هي : لاء ياهانم احمد بيه انهارده مش هينفع عشان هاني بيه جيه هو واخته.
نانسي: تقصدي هاني واخته شهد .
هي : إيوه ياهانم.
نانسي: اقفلي انتي دلوقتي ثم قفلت ونظرت بش.ر ونزلت وخرجت الي الخارج واخدت عربيتها وذهبت ....
تنزل شهد من العربيه وتدخل الشركه   بجمالها الرقيق حتي لفتت انظار الموظفين  وتدخل  هي وهاني  ثم دخلو غرفة الاجتماعات .
وتقبلت العيون . 
احمد: اهلا وسهلا ازيك 
شهد : اهلا بيك يااحمد وفضلو شوا يبصو لبعض .ثم قال مراد. 
مراد : احم يلا ياجماعه نجهز علي متيجي مرام .
شهد : هي مرام شريكه معاكم .
احمد: إيوه وهتكون شريكتك 
شهد: تمام اوي .ثم جلسو يتناقشو في الاجتماع ثم تدخل مرام بطلتها وتنظر الي شهد وتقول .
مرام : اهلا نورتي ياشهد .
شهد : بدون نفس اهلا .
هاني : كده كله تمام يلا بقا ياجماعه نبداء .
مراد : يلا بينا .وبداء الاجتماع .
تنزل حلا من العربيه وتدخل جوا الشركه .وكل دا تنظر لها عيون بش.ر وتضحك . تطلع فوق وتسال هدي السكرتيره وتقول .
حلا : هو أبيه فين ياابله هدي 
هدي: في غرفة الاجتماعات .
حلا: تمام انا هروح .
هدي: استني اوصلك .
حلا : لاء انا عارفها هروح انا ثم تذهب حلا الي غرفة الاجتماعات .وتفتح الباب وتجري علي حض.ن احمد .
وطبعا في المصدوم والمستغرب والهت.جنن و....... بح خلص 🤭 😘
ياترا رد فعل شهد أيه 😂
ومرام في أيه بنها هي وشهد 
ونانسي ناويه علي أيه ومين البيراقب حلا .😳
وزينه هتعمل أيه في الجاي🥺 وشهد واحمد أيه هيحصل بينهم 


يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent