رواية الصغيرة والديب الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرو محمد

الصفحة الرئيسية

     رواية الصغيرة والديب  الفصل الثالث عشر بقلم ميرو محمد


رواية الصغيرة والديب الثالث عشر

جاء صباح اليوم الجديد ياترا مخبي أيه ..........
في قصر احمد........
علا : حلا ياحلا يلا قومي ياكسوله 
حلا : قامت بابتسامة جميله صباح الخير ياابله وبعدين انا كسوله ☹️
ضحكت علا علي شكلها وقالت .
علا : احلي كسوله في دنيا يلا قومي مش انتي من امبارح عاوزا تقومي بدري عشان تروحي مدرستك وتشوفي صاحبتك .
حلا : إيوه ياابله يلا بسرعه يلا وقامت تجري علي الحمام تحت ضحكات علا علي شكلها 😂.
عند احمد قام من النوم وهو طبعا نام متاخر لانه كان بيقراء حكاية زينه وعرف كل حاجه عنها واخذ يفكر ماذا سيفعل مع هذه الفتاه الضعيفه .دخل الحمام واخد دوش وخرج لبس بدله راسميه لونها كحلي مع ساعه شيك وبرفانه الخاص ونزل الي اسفل .....
خلصت حلا ولبست هدوم المدرسه وخرجت هي وعلا من الغرفه ونزلو الي الاسفل ..
كان احمد جالسا ماسك تلفونه ويبحث فيه .
حلا نزلت وجريت علي حض.نه .
احمد : صباح الخير يالولو 
حلا : صباح الخير ياابيه .
احمد : بسرعه افطري عشان تروحي مدرستك .
حلا: إيوه انا هفطر بسرعه عشان اروح اشوف زينه بس بس .
احمد بااستغراب بس اي ياحبيبتي .
حلا: هي الميس هتضر.بني تاني 
احمد : اخذها في حض.نه لما شاف نظرة الخو.ف في عنيها وقال لاء ياحبيبتي وبعدين حلا الديب متخفش من اي حد طول ماانا معاها وعاوزك توعديني ياحلا.
حلا : اوعدك أيه ياابيه 
احمد : ان لو اي حد عملك حاجه او قالك حاجه تيجي تقوليلي علي طول .
حلا : اوعدك ياابيه .
احمد : يلا ياعلا خديها وافطرو وانا هستنها اخدها .
علا : وحضرتك مش هتفطر 
احمد : لاء انا هفطر في الشركه .ذهبت علا وحلا واخذ احمد يعمل اتصالاتو بخصوص الشغل .
عند زينه ........
فايزه : قومي يابت عشان مدرستك 
زينه : حاضر حاضر وقامت تجري 🥺 
حسن : انا مش عارف لازمتها أيه مش لو اشتغلت عند حد كانت جبتلنا قرشين .
فايزه : ياخويا البت ليسه صغيره واحنا دفعنا خلاص سبها بقا .
حسن : لاء ماهي تشتغل بلقومتها انا مش هصرف عليكي وعليها .من بكرا هشوفلها مكان تشتغل فيه .
فايزه : وهي ام وتخا.ف علي بنتها ولاكن لا مفر من هذا الواقع وقالت التشوفو ياخويا . خلصت زينه ونزلت علي مدرستها ..........
في قصر عائلة الديب ......
قامت نانسي من النوم ثم عملت اتصال وقالت .
نانسي : الو جاهزا وعارفه هتعملي أيه ..
هي : إيوه يانانسي هانم.
نانسي : تمام اول مارن عليكي تنفزي 
هي : حاضر ياهانم .
نانسي : وفلوسك هتكون عندك بعدها .ثم اغلقت الهاتف وابتسمت بش.ر وقامت تجهز نفسها لنزول .
في الاسفل كان المنشاوي جالسا ومعه كامل ابنه.
كامل : هنعمل أيه يابابا لازم نتحرك قبل متكشف الحقيقه 
المنشاوي: فعلا ياكامل لو حامد عرف هتبقا نها.يتنا علي ايدو .
كامل : هو ليسه في اعتقاده ان احمد ال مو.ت عمي ابراهيم .
المنشاوي : اسكت اسكت انت حتي الكلام دا متقولوش بينك وبين نفسك .
كامل : مدا الخا.يف منه ان يعرف ويعرف كمان انك شغال في الما.فيا .
المنشاوي: مش هيل.حق يعرف حاجه ثم ابتسم بش.ر ( ياستر يارب الراجل وعيالو ومراتو 😂 هما الش.ر نفسه ) ............
....... 
عند حلا واحمد وصلو المدرسه ونزلت حلا وفي اثناء النزول شاف احمد زينه وهي بتحض.ن  حلا وبتقولها كنت خايفه عليكي .نظر احمد عليهم ثم إنطلق الي الشركه .....
عند مراد ........
مراد : الو إيوه بجد هتيجي انهارده 
هو : إيوه يابني وهفطر معاكم كمان احمد وحشني اصلا هاجي من المطار عليكم .
مراد : اخيرا يااخي طب وشركتك الهناك .
هو : صفيت كله وقولت هنزا اشركم انت واحمد .
مراد : يااخي دنا فرحت والله واحمد كمان هيفرح اوي وانت هتيجي لوحدك ولا هجيب شهد معاك .
هو : لا هجبها حتي تغير جو وتشوف بلدها شويا .
مراد : مستنينك انا هروح عند احمد وهبلغو ... قام مراد وجهز ونزل واتجه الي الشركه ........
في بيت الحج محمد ......
قامت هنا وملك وجهزو وعملو فطار ليهم وللحج محمد فهو اول يوم عمل في شركة احمد الديب للمعمار.
واتجه كل من هنا وملك الي الجامعه والحج محمد الي الشركه ........
عند حلا في المدرسه ...
زينه : احكلي مجتيش ليه امبارح 
حلا : غصب عني يازينه وبداءت تحكي لزينه الحصل 
زينه : يعني ابله مرام شر.يره هي ونانسي دي 
حلا : معرفش بس هي بستني وقالت انها كانت بتهزر 
زينه : اوعي تسيبي عمو احمد عشان هو بيحبك ياريت انا عمو حسن يحبيني كده ثم نزلت دمعه من عين زينه 🥺🥺
حلا : متعيطش يازينه انا معاكي ثم عيطت حلا علي صديقتها ........(  ياترا أيه متخبي لزينه الايام الجايا )
عند احمد في الشركه ......
دخل مراد عليه وقال.
مراد : صباحو يابو الصحاب 😂😂 
احمد : صباح الخير يابني مش هتعقل بقا 
مراد: لاء واسكت بقا عشان ليك خبر بمليون جنيه ( ناس بتلعب بلفلوس ربنا علي الظا.لم 😂🥺)
احمد: ياريت يكون خبر حلو عشان اخبارك كلها منيله 😂
مراد : عي.ب عليك 😂 هاني نزل مصر هو واخته .
احمد : وقد الخبر نزل عليه زي مياه ساقعه 😯
مراد : في أيه يابني مش مبسوط انه رجع ولا أيه 
احمد : لاء مبسوط بس .
مراد: انت ليسه شهد في دماغك يااحمد .
احمد: لاء يامراد وكل حاجه انتهت من يومها .
مراد : يبقا خلاص ياصاحبي انسي كل الفات .
احمد : نسيت يامراد المهم قالك انه راجع تاني .
مراد : لاء هو صفا شركته هناك وهيستقر هنا هو واخته .
احمد : طب كويس ثم ذهبو الي عملهم.......
 ( وايه حكاية شهد دي كمان )هنعرف البارت الجاي 🤭
ونانسي اتفقت مع مين وعلي أيه 
وزينه الدنيا هتعمل معاها أيه وايه حكاية المنشاوي وقت.ل ابراهيم ابو حامد واحمد وانه شغال مع الما.فيا
وهنا وملك هتكون ليهم حكايه واحداث هنعرفها .....انتظروني البارت الجاي انا مش هقول هنزلو امتي بسبب التافعل لان البارت الفات تفعله وحش اوي


يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
رواية الصغيرة والديب الفصل الثالث عشر 13  بقلم ميرو محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent