Ads by Google X

رواية أحببتها صغيرة الفصل الخامس 5 بقلم سلمى حجازي

الصفحة الرئيسية

  رواية أحببتها صغيرة الفصل الخامس بقلم سلمى حجازي


رواية أحببتها صغيرة الفصل الخامس 

فرح / هاااا ي مرري .... اتحش*مي ي مر*ه 
حبيبه / ف اي ي بت هو انا كلمتك ولا جيت جنبك 
فرح / اي المسخ*ره وجل*ه الاد*ب اللي انا لابساها دى 
حبيبه / بت انتي لم*ي نفسك بدل ما اجيب*ك من شعرك اي شايفانى قالع*ه ده هوت شورت ف اي 
فرح / استغفر الله .... الحمد لله ع نعمه الربايه صحيح بنات مصر متربو*ش عاد 
حبيبه / نعاااااام ي حبيبتي ف اي ي بت انتي ما تحتر*مي نفسك ده انتي ف بيتي انا بس مستحملاكي عشان خاطر صقوره حبيبي غير كده كنت جيبت*ك من شعرك ده اي البلاوي دى 
فرح بهمس / صقوره ف عينك 
حبيبه / بتقولي اي ي بت 
فرح / مبجولش انا هنام 
حبيبه / نوم الظالم عباده 
ف صباح يوم جديد 
كان صقر يجلس مع والده لتناول وجبه الافطار 
صقر / هو حضرتك مسافر امتي ي بابا 
رضوان / اي ي ولدي لحجت تزهج مني ولا اي 
صقر / لا لا ابدا ي بابا ... انا بس بقول عشان ... عشان واخد اجازه من الشركه النهارده علشان خاطرك ف لو كده امدها يعني 
رضوان / لا ي ولدي متمدهاش انا مسافر كمان ساعه اكده 
صقر / تمام 
رضوان / بصراحه ي ولدي سبب زيارتي ليك مش عشان انت مجتش الفرح ولا حاجه 
صقر بابتسامه جانبيه / كنت عارف مش من عادتك الحنيه يعني 
رضوان / انا كنت شاكك ان انت اللي خطف*ت البت فرح 
صقر / ايه ..... وهخطف*ها لي يعني 
رضوان / مخابرش 
صقر / واديك جيت وشوفت بنفسك ان مافيش حاجه 
رضوان / ايوا 
صقر / يعني انت ي بابا لو كنت يعني لقيتها عندي كنت عملت اي 
رضوان / كنت جتلت*ها وجتل*تك معاها ي ولدي وخدت طار*ي من بنت ال .... دى 
صقر بخوف / ان شاء الله تلاقيها
بعد قليل عاد رضوان الى الصعيد وذهب صقر الي منزل حبيبه لكي يأخذ فرح 
ف منزل حبيبه 
صقر / فرح .... عامله اي 
فرح / بخير ي ابيه 
صقر / اوعي تكون حبيبه زعلتك 
حبيبه / مين دي اللي تزعلها ده هي اللي قلي*له الادب ولسانها طويل 
صقر / حبيبه ... بس متقوليش كده فرح بنت كويسه 
حبيبه / هه دى بتتمسكن بس قدامك لكن دى حربا*يه 
فرح بحزن مصتنع / شوفت ي ابيه هي ع طول تجولي اكده وانا معملتش اي حاجه 
صقر / خلاص ي فرح متزعليش ع العموم شكرا ي حبيبه تعبتك معايا ودى اول واخر مره 
حبيبه / صقر انت اتضايقت مني دى والله كد... 
صقر / خلاص ي حبيبه عن اذنك يلا ي فرح
خرج صقر من المنزل ومعه فرح وترك حبيبه وحدها تسب وتلعن ف تلك التي تسمى فرح 
ف سياره صقر 
فرح / ابيه صقر 
صقر / نعم ي فرح 
فرح / انت متضايق مني 
صقر / لا 
فرح / انا اسفه 
صقر / ع اي 
فرح / عشان كدبت عليك 
صقر / كدبتي عليا ف اي 
فرح / انا فعلا كنت جلي*له الربا*يه مع الست حبيبه بس هي اللي كانت بتعاملني كأني خدامه عندها 
صقر / خلاص ي فرح محصلش حاجه بس بعد كده متكدبيش ولا تخبي عني اي حاجه اتفقنا 
فرح / اتفقنا 
ف المساء 
كان صقر يقف ف شرفته يفكر ف امر ما 
صقر ف نفسه / طب انا دلوقتي بروح الكليه الصبح وبرجع بعدها بروح ع الشركه وبخلص شغل الساعه ٨ بالليل هعمل اي ف فرح ...تؤ دى طلعت مسؤليه كبيره اوي باين عليك مش قدها ي صقر ... طب وبعدين 
قطع تفكيره دخول فرح 
فرح / اعملك شاي ي ابيه 
صقر / انتي بتعرفي تعملي شاي ي فرح 
فرح / ايوا طبعا 
صقر / طب ي ستي دوقينا الشاي بتاعك 
فرح / من عنيا الاتنين ي ابيه
ف صباح يوم جديد 
ف الصعيد 
كانت سعاد تجلس ف غرفتها كعادتها بعد فراق صديقتها فرح فهي حقا حزينه بشده ع صديقتها 
قطع تفكيرها دخول والدتها 
نجات / سوسو حبيبتي 
سعاد / نعم 
نجات / جيبالك خبر هيفرفشك وينعنشك اكده 
سعاد بفرحه / لجيتوا فرح 
نجات / لا ي سعاد وجولتلك ميت نوبه متجيبيش سيره البت دى اهنه 
سعاد / حاضر يما اي الخبر بتاعك 
نجات بابتسامه / كبرتي ي حبيبتى وجايلك عريس انما اي لجطه عنده 50 سنه وهيعيشك ف مصر ي بت 
سعاد ببكاء / حرام عليكوا بجاا ارحمووناا شويي مكفكوش اللي حصل لفرح اييييه مش خايفين اعمل زييها ولا اي 
صفعت*ها نجات بقوه 
نجات / انجت*مي جط*ع لسانك ... ابجي فرجيني كيف هتهر*بي ي سعاد اما نشوف اخرتها معاكي .... البت فرح الله ياخدها هي اللي بوظتك بس انا بجا هعرف المك وهنوافج ع العريس اللي جاى ده ي سعاد 
خرجت نجات من الغرفه وظلت سعاد تبكي وتندب حظها 
ف منزل جلال 
ميرفت / ما تجوم يخويا تنزل شغلك اومال اي هتفضل جاعتلي زي النسوان المطلجه اكده ... ده كله عشان مجصو*فه الرجبه 
جلال / بالله عليكي ي ميرفت اجفلي خشمك ده معايا 
ميرفت / اسمع ي راجل انت انت لو منزلتش شغلك وصرفت عليا انا هطلج منك مش كفايه المر اللي معيشني فيه هتزيد الطين بل ولا اي 
جلال / انا معيشك ف مر ي ميرفت .. انااا
ميرفت / اه انت ي جلال ولو مظبطش حالك ونسيت مجصو*فه الرجبه بتك دى انا هطلج 
جلال / ولي ي ميرفت تيجي ع نفسك ..... انت طالج 
ميرفت / ي مررري 
ف القاهره 
ف منزل صقر 
صقر / بصي ي فرح انا مكنتش عاوز اسيبك لوحدك بس غصب عني والله وانا مش عارف اوديكي فين وانتي كمان مش بترتاحي مع حبيبه 
فرح / عادي ي ابيه انا مبخفش من ايوها حاجه 
صقر / شطوره ي فرح ... انا دلوقتي هروح الكليه وبعدها الشركه هحاول متاخرش عليكي الاكل ف التلاجه لما تجوعي كلي وكمان اوعي تفتحي لحد مهما كان مين هو فاهمه 
فرح / فاهمه ي ابيه ... ربنا يستر طريجك ويوجفلك ولاد الحلال ي رب 
صقر بابتسامه / ي رب ي فروحه خدي بالك من نفسك وااه خدي التليفون ده خليه معاكي اول ما يطلع صوت نغمه كده دوسي هنا هيرفع ع طول وكلميني هطمن عليكي كل شويه
فرح / حاضر ي ابيه ...مع السلامه 
صقر / سلام اوعي تنسي اللي قولتلك عليه 
فرح / حاضر 
وصل صقر الي الجامعه 
زياد (صديق صقر المقرب) / اي ي عم اتأخرت كده لي 
صقر / والنبي اسكت كويس اني جيت اصلا 
زياد / لي ي عم خير 
صقر / تعالي نشرب حاجه وهحكيلك 
حكى صقر لزياد كل ما حدث له بخصوص فرح وابيه 
زياد / يااه كل ده حصل معاك 
صقر / شوفت ي عم 
زياد / طب والبت دي حلوه .. تستاهل يعني 
صقر / ي عم انت عبيط بقولك صغيره عندها ١٠ سنين 
زياد / ماهم البنات الصغيره دي بتبقى حلوه كده و ... 
صقر / لا بقولك اي اتلم كده وفوق لنفسك هاا 
زياد / ف اي ي عم انا بهزر معاك 
صقر / بحسب .... استني بقا اما اكلمها 
زياد / اي ي عم دي خامس مره تكلمها من ساعه ما جينا ده انت عمرك ما اهتميت بحد كده حتي حبيبه 
صقر / مش عارف ي زياد حاسس انها مسؤله مني زي ما تكون بنتي او اختي بقيت حابب وجودها ف البيت فاهم 
زياد / ي ريتني ما فهمت 
صقر / ولا انت دماغك شمال اصلا انا قايم اكلمها اوعي 
زياد / هههههههه خدبس بهزر معاك استني 
قام صقر بالاتصال ب فرح 
فرح / ايوا ي ابيه 
صقر / ايوا ي فرح مالك بتنهجي كده لي 
فرح / مافيش مافيش انا كويسه 
صقر / طيب كلتي كويس 
فرح / ايوا الحمد لله 
صقر / طب افتحي التليفزيةن سلي نفسك واتفرجي ع حاجه لحد ما اجيلك 
فرح / لا ي ابيه انا عارفه اسلى نفسي كويس 
صقر بابتسامه / طيب ي فرح سلام 
فرح / سلام 
فرح ف نفسها / ي سلام بجا لما ابيه يجي هيتفاجئ مفاجأة حلوه جوى جوي 
ظل صقر طوال فتره عمله ف الشركه يحادث فرح ف الهاتف لكى يطمأن عليها وكانت حبيبه تلاحظ خوفه الشديد علي فرح واهماله بها ولكنها كانت تحوال اقناع نفسها بأنه امر عادي
ف المساء 
عاد صقر الي المنزل وعندما فتح الباب لم يجد فرح ف استقباله ف بدأ يهتف باسمها فلم تأتي فقلق عليها بشده فوجد صوت يصدر من غرفته ف فتح باب الغرفه وكانت الصدمه ... 
صقر / فررررح ....


يتبع الفصل السادس  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent