Ads by Google X

رواية أحببتها صغيرة الفصل السادس 6 بقلم سلمى حجازي

الصفحة الرئيسية

   رواية أحببتها صغيرة الفصل السادس بقلم سلمى حجازي


رواية أحببتها صغيرة الفصل السادس 

صقر / فررررح بتعملي اي 
فرح / بنفضلك المندره ي ابيه 
ضحك صقر بشده ع كلماتها التي تتفوه به دائما وضحك ايضا ع منظرها ف هي كانت ترتد جلباب بيضاء ذات اكمام قصيره وكانت طويله عليها بشده وبالفعل كان وجهها ملئ بالاتربه وشعرها غير مرتب بالمره ف حقا كانت مضحكه 
صقر / ههههههه ومين قالك بس ي فرح ترتبي المندره 
فرح / ماهي مرت البواب دى بتطلع تروج اي كلام 
صقر بصدمه مصتنعه / بجد 
فرح / ايوا 
صقر / طب وجيبتي الجلبيه دى منين 
فرح / دي بتاعت البواب مرته جالتلي انها كانت بتاعته قبل ما يطخن 
صقر / ههههههههههههههههههه 
فرح / انت بتضحك ع اي ي ابيه ده بدل ما تشكرني ع المعروف ده 
صقر / اشكرك ازاي بس ي فرح ده انتي بهدلتي الاوضه مش رتبتيها 
فرح بحزن / انا اسفه 
ادرك صقر ان فرح كانت تريد اسعاده لكنها لا تستطيع بسبب صغر سنها ف حاول اسعادها هو وطلب منها :
صقر / طب اي رايك اغير هدومي واروقها معاكي 
فرح / بجد ي ابيه .... انت بتعرف تروج ولا اعلمك
صقر / ههههههه تعلميني اي بس لا انا بعرف يلا 
بدل صقر ملابسه وبدأ ف ترتيب الغرفه ومعه فرح ف جو من السعاده والمرح وكانت فرح سعيده جدا لانه كان يضحك ويلعب معها وكان هو سعيد ايضا برؤيه ضحكتها البريئه والجميله بشده 
ف صباح يوم جديد 
ف الجامعه 
زياد / بقولك اي ما تجيبلها خدامه وخلاص بدل ما انت كل يوم شايل همها كده 
صقر / خدامه !!
زياد / ايوا يعني واحده تكون كبيره كده بتاع ٤٠ سنه وتبات عندك وتاخد بالها من فرح وتبقى احسن من مرات البواب اللي بتروقلك اي كلام دي وكمان ي عم تبقي شقتك طريه كده وبدل المزه اتنين هههههههه 
صقر / انت شكلك عايز تتربي 
زياد / انت لسه جاي تعرف دلوقتي هههههه ... المهم انت اي رايك 
صقر / انا متعودتش ان يكون ف حد معايا انا بحب اعيش لوحدي 
زياد / طب ماهي فرح معاك اهي 
صقر / فرح اصلا اتعودت ع وجودها 
زياد / ي عم انت شقتك بسم الله ما شاء الله واسعه جدا الوليه اللي هتيجي مش هتحس بيها اصلا 
صقر / لا لا وكمان الناس اللي ف العماره اكيد هيتكلموا وده غير ان البواب ومراته هيزعلوا 
زياد / طب اي رأيك تبيع الشقه دي وتشتريلك بيت حلو ليك لوحدك 
صقر / انا اصلا كنت بفكر ف كده 
زياد / خلاص اشطا هشوفلك بيت كده ابن ناس واقولك عليه 
صقر / تمام ماشي 
ف الصعيد 
ف منزل حسن والد سعاد 
فتحي / اومال فين عروستنا 
حسن / جاهزه طبعا جومي ي ام سعاد نادي ع البت 
نجات / حاضر يخويا لولولولولوي 
دلفت نجات الي غرفه سعاد فوجدتها جالسه تبكي 
نجات / يخر*بيتك انتي بتعيطي ي حز*ينه جومي جط*ع رجبتك غسلي وشك ده 
سعاد / حاضر حاضر ي رب خدني وريحني 
نجات /ياختي ياخدك ع بين جوزك الاول وبعيدين ياخدك عنده 
سعاد /ماشي يما يلا
نجات / يلا فين ناوليني صوبع الحمرا ده والكحله خليني ازينك بدل ما انتي شبه المطلجه اكده 
خرجت نجات ومعها سعاد 
نجات / اي رأيك ف عروستنا ي عريسنا 
فتحى / زي القمر الله اكبر 
حسن / نقرأ الفاتحه بجا
فتحي / يلا بسم الله ..... 
نجات / صدق الله العظيم ... لولولولولوي 
فتحي / ان شاء الله كتب الكتاب يوم الخميس الجاي وهاخدها ونروح القاهره والشقه هكتبها باسمها والمهر بتاعها هيكون البيت بتاعي هنا ف الصعيد لاني مش جاي هنا تاني هي لو عاوزه تيجي هنا هبقى اجيبها تشوفوها 
نجات / ومالو يخويا حلو 
حسن / ع خيره الله 
نجات / لولولولولوي 
كان تلك الحديث يدور بينهم ولن تنتبه له سعاد ف كانت هي ف عالم اخر ملئ بالحزن وكانت دائما تفكر ف صديقتها فرح و اين هي 
ف القاهره 
ف منزل زياد 
دلف زياد الي المنزل فوجد نعيمه ف وجهه تصرخ 
زياد / اي اي ف اي ي نعناعه مالك 
نعيمه / انا خلاااص جض*يت من امك 
زياد بضحك شديد / هههههههه اي ده اتعلمتي جض*يت منين دي هموت ههههههههه 
نعيمه / من البت الماي*عه الشغاله الجديده اللي عاجبه المدام امك بقى انا ي زياد قاعده معاكوا بقالي عشرين سنه عمرك شوفت مني حاجه وحشه يابني 
زياد / الصراحه لا وبعدين ده انتي اللي مربياني ي نعناعه 
نعيمه / قول لامك بقاا من ساعه ما جيبته الشغاله الجديده وهي مش عاجبها اي حاجه بعملها عشان البت بتقعد تزوقلها الاكل وتحطلها ورد وتزين وتعمل ولامؤاخذه بقا امك هايفه وبيعجبها الكلام الهايف ده وانا يابني عضمتي كبرت مبقتش استحمل ده كله ف انا هروح اخدم عند حد تاني عشان بجد معامله امك ليا مبقتش استحملها
زياد / صلي ع النبي كده ي نعناعه ف اي هو انا اقدر اعيش من غيرك ادخلي بس كده واي الشنطه البي ف ايدك دي امتي كنتي ناويه تمشي بالشنطه دي ههههه
نعيمه / اللي حيلتي يابني 
زياد / ده انا اجيبلك الدنيا كلها عندك ي نعناعه تعالي بس 
نعيمه / يابني ماهي امك عندها حق برضو انا راحت عليا خلاص 
زياد / راحت ع مين ي بطه انت والنبي تسكتي لولا ان انتي مش موافقه انا كنت اتجوزتك اصلا 
نعيمه / ههههههه اتلم ي واد انت 
هنا / حمدالله ع السلامه ي زياد بيه تؤمرني بحاجه 
زياد / لا شكرا ي هنا 
هنا / طب عن اذنك 
نعيمه / شوفت البت ماي*عه ازاي 
زياد / ماي*عه بس مزه 
نعيمه /، ي واد اتلم يخساره تربيتي فيك يخساااره 
زياد / هههههههههه ماشي ي ستي
ف شركه OSA للملابس 
وحيد ( مدير الشركه ) / اي ي استاذ صقر كل التاخير ده 
صقر / انا اسف جدا العربيه عطلت بيا ف الطريق 
وحيد / لا ي صقر انت بقالك اسبوع بتيجي كل يوم متاخر ودى مش عادتك 
صقر / انا اسف جدا والله مش هتتكرر تاني 
وحيد / اما نشوف ي صقر انت لسه مترقي من اسبوع متخلنيش اندم اني رقيتك 
صقر / حاضر ي فندم 
وحيد / اتفضل ع مكتبك 
صقر / عن اذن حضرتك 
ذهب صقر الي مكتبه وبعد قليل دخلت حبيبه المكتب دون استإذان
صقر / ايه ده مخبطيش لي قبل ما تدخلي 
حبيبه / والله انت بتقولي انا كده 
صقر / حبيبه احنا ف الشغل الطريقه دي متنفعش 
حبيبه / وبرضو طريقتك معايا متنفعنيش من ساعه ما الزف*ته فرح دي دخلت حياتنا 
صقر / حبييبه اتكلمي كويسس
حبيبه / ماشي ي استاذ صقر عن اذنك 
صقر / استني بس .... انا اسف متزعليش بس والله غصب عني 
حبيبه / وانا ذنبي ايي 
صقر / خلاص بقا متزعليش حقك عليا اوعدك اني هظبط كل حاجه 
حبيبه / ماشي ي صقر ....اي رأيك نتعشي سوا النهارده 
صقر / اصل اا....
حبيبه /  لا بقا لا اصل ولا فصل عاوزني اصالحك تعالي نتعشي مع بعض انت وحشتني اوي 
صقر / خلاص ماشي 
حبيبه / بحبك 
صقر / وانا كمان 
ف المساء 
كان صقر يجلس مع حبيبه ف جو رومانسي لتناول وجبه العشاء 
حبيبه / انا مبسوطه اوي بقالنا كتير مقعدناش مع بعض 
صقر / والله ي حبيبه انا اهم حاجه عندي انك تكوني مبسوطه 
حبيبه / عارفه والله وعشان كده انا بحبك اوي بس حاسه انك بعدت عني الفتره دي 
صقر / غصب عني والله واوعدك اني هعوضك 
حبيبه / ماشي يلا نرقص 
صقر / يلا 
قطع حديثم صوت رنين يصدر من هاتف صقر 
صقر / ثواني هرد ع زياد 
حبيبه / ماشي 
صقر / الو ي زياد 
زياد / افرح ي عم ربنا مسهلها معاك ولقيتلك بيت لقته وقريب من شقتك كمان 
صقر / بجد 
زياد / اه والله والسمسار اللي كلمته لقالك بيعه للشقه كمان 
صقر / طب الحمد لله 
زياد / يلا اي خدمه .... انت ف البيت صح 
صقر / لا انا بره مع حبيبه 
زياد / ماشي ي عم الله يسهله 
صقر / طب اقفل بقا 
زياد / سا سلا سلام 
حبيبه / خلصت 
صقر / اه 
حبيبه / طب يلا وبعد كده اقفل تليفونك 
صقر / حاا 
قطع حديثهم رنين الهاتف مره اخرى وكانت فرح 
حبيبه / لا بقا انا زهقت 
صقر / معلش بس ي بيبه احسن انا مقولتلهاش اصلا 
حبيبه / هوووف 
صقر / الو ي فرح 
فرح / الحقنييي ي ابيييييه 
صقر / فررررح الوووووو فرررررح....

يتبع الفصل السابع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent