رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الاربعون 40 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

   رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الاربعون بقلم صباح عبدالله


رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الاربعون 

رجوع إلى الماضي
في العربية.       قمر ممكن تخدني المكان اللي انا هقول لحضرتك على قبل منسافر َ
هيثم.    طبعاً عايزه تروحي فين
قمر.      شكراً و بدموع  عايزه. اروح اشوف اهلي قبل مسافر ممكن ماقدريش اشوفهم تاني
وبعد وقت
قمر.       في العربية وبتعيط ووبتبص على بيت الحج عبدالله وبدموع    اها انتو مش اهلي الحقيقين بس انتو ربتوني بكل حب وحنايه وعمركم محسستوني اني مش بنتوكم انا مسافره ومش عارفه ربنا مخبيلي اي بس بوعدكم لو ربنا كتبلي ارجع تاني هتكونو انتو اول ناس اشوفها
هيثم.      مش هتنزلي تسلمي عليهم
قمر.     بدموع لاء تقدار تروح المطار علشآان منتأخرش على الطيارة
وبعد وقت كانت قمر في امريكه
هيثم.     اهلا بيكي مدام قمر في امريكيه 
قمر. تبص على حمدالله على السلامه يا دكتور 
هيثم تعالي  د ايصيل مرتي هتفرح بيكي اوي 
هيثم.  وصل هو وقمر البيت 
قمر. ده بيت حضرتك 
هيثم ايوا اهلا بيكي في بيتي المتواضع ويرن الجرس وتفتح ليهم الخدمه 
 قمر تدخل تلاقي بنت في منته الجمال قعده وفي قدامه اورق كتيره ومش عارفه تعمل اي فيهم 
هيثم بيبص على ايصيل مرتَو ومستغرب من المنظره عايز يضحك وخايف يحراجه قدام قمر.      هيثم يروح عنده ويوطي على ودنها وبصوت عالي يايصيل انا رجاعت
ايصيل   بصوت عالي ااااااععع
في اي ايحصل وتخد بالها ان هيثم رجع.     ايصيل بصوت عالي وترمي الاورق وتجري وراء هيثم والله ياهيثم مانا سيباك انت عايز تموتين من الخضه 
هيثم اعملك اي انتي اللي قعدا ولا حس بحاجة بتحصل حولكي   طيب قولي علي لاجل حمدالله على السلامه 👋
ايصيل.     بدموع لا
هيثم يروح عنده ويرفع حواجبو لاء بقاا كدا يايصيل وبعدين بتعيطي ليه
ايصيل تحضنو  بدموع علشآان انت وحشتيني اوي ياهيثم
هيثم يحضانه وانتي كمان ياقلب هيثم    بس عايز اعرفك على حد تعالى
ايصيل بستغراب حد مين
هيثم تعالي ويخده عند قمر.
ايصيل تبص على قمر بستغراب😳  وتبص على هيثم مين دي
قمر السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا قمر
ايصيل وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وتمد ايديها وانا ايصيل ماهر الشرقاوي
قمر بصدمه 😳من اسم ايصيل
ايصيل مالك وفي الحظه دي يدخل راجل بين علي في سن الأربعين.         ماهر هيثم حمدالله على السلامه يا دكتور
هيثم الله يسلمك يابابا عامل اي
وقمر.  وقفها مصدومه من اللي بيحصل هي مش عارف اذا كان ده ماهر اللي الحج إبراهيم قال علي ولا لاء ولو  هو عايش ازي مش هم قالو انو ميت عائلة الناجي قتلو  وتفوق من تفكره على صوت ايصيل
ايصيل ياقمر ياقمر             قمر اه خير في اي و َتبص على ماهر نظراة مش مفهومه                   ايصيل يابنتي بابا بيكلامك بقلو ساعه
قمر اسفه مخديش بالي
ماهر.  يخد بالو من نظراة قمر     اهلا بيكي يابنتي     بس انا ليه حس اني اعرفك  شيلي النقاب ده كدا عايز اشوفك انا راجل قد ابوكي.  انا حسيس اني اعرفك
قمر. تدي هيثم ضهره وترفع النقاب
ماهر   بصدمه من شكل
  قمر انتي مين. انتي شكل واحده انا اعرفه من زمان ومستحيل يكون مجراد  تشبها 
قمر           انا قمر يوسف حمد الناجي هي قالت اسم ابوها الحقيقي علشان تعرف اذا هو فعلاً ماهر ابن اخو الحج إبراهيم ولا لاء
ماهر.     بصدمه😳 انتي بنت يوسف واماني
ايصيل وهيثم وقفين مش فاهمين حاجه.     ايصيل هي مين دي  وانت يابابا تعرف اهلها منين
قمر.    بدموع انت ماهر ابن اخو إبراهيم الشرقاوي
ماهر.   ايوا  انا ماهر  هاني الشرقاوي
قمر.        بدموع وبصدمه ما انت عايش ليه بيقولو انك مايت
ماهر.  علشان هم مفكرين اني مايت  وَمش عايز حد يعرف اني عايش ودموعو تنزل هم دمنروني ودمرو عليتي ابني ومرتي انقتلو ارجع اعمل اي
قمر.     بس ابنك ومرتك عايشين
ماهر.    يفتح عيونو على اخرهم. انتي بتقولي اي ازي عايشين
قمر.  تحكيلو على كلام الحج إبراهيم معهم       وابنك كمان عايش حمزه ماهر الشرقاوي بيكون ابنك صح
ماهر بدموع ايوا ابني هو فين وفين حنان مرتي انتي متعرفش انا بتعذاب قدين واحد وعشرين سنة وانا عايش مافكرا انهم مايتين متعرفش معنا العذاب انك تعيشي واغلي الناس عندك مش موجودين جمبك ومتعرفيش َمعنا اللي انا حساس بيي دلوقتي وانتي بتقوليلي انهم لسه عايشين.  هوو دمرني حسبي الله ونعم الوكيل في ويجي سيبهم وماشي 
ايصيل انتي مين وبابا يعرفك ازي
قمر.  بدموع انا قمر يوسف حمد الناجي بس الرجل اللي ربني كتبني على اسمو قمر عبدالله فتحي علي
ايصيل ده انتي بين عليكي حكايتك حكاية
قمر بدموع بين كدا
هيثم يخد بالو من تعب قمر  هيثم سبيها ترتح ياايصيل علشان المدام قمر حامل حامل جديد ولسه جاي من سفار وأكد تعبانه وانا هعرافك كل حاجه
ايصيل تبص على قمر وبدموع انتي حامل  ايصيل عقيم مش بتخلف هي انحرامت من نعمت الاطفال.      قمر تشوف دموع ايصيل وتحس بحزنها ايوا انا حامل 🤰 وان شاء الله 😇 هنربي انا وانتي
ايصيل تمسح دموعها بجد ياقمر هتخليني اربي معاكي
قمر.   طبعا امل انا اربي لي واحدي وانتي قعدا
ايصيل.   بين عليكي طيوب اوي ياقمر تعالي نطلع نرتاح
وفي اليوم التالى
ايصيل.          قمر اي مصحيكي بدري كدا انتي تعبانه ولا حاجه اتصال علي دكتور
قمر.  اهدي ياايصيل انا متعواد اصحي بدري علشان اصلي الفجر
ايصيل انتي بتصلي
قمر امل انا هكون مسلمه ازي اذا مش بصلي.              ايصيل انا عمري في حياتي مصليت ولا اعرف حاجه عن الصلاة اصلا 😞 😒.       قمر ليه كدا انتي تعرفي اي هيحصلك ولا ربنا سبحانه وتعالى هيعمل فيكي اي علشآان انتي مش بتصلي
ايصيل       عادي انا عايش في أمريكية هصلي ازاي وهنا مفيش حتي مسجد
قمر ياحبيبتي لو عايش في صحراء لازم
ايصيل هو الصلي مهم لدراجادي ياقمر
قمر.      مفيش اهم من الصلي في دنيا ياحبيبتي انتي لو هتعرف هيحصل اي لتراك الصلاة كنتي قعدي كل ثانية تستني معاد الصلاة.           ايصيل هو اي هيحصلي علشآان مش بصلي
قمر هقولك هيحصلك اي علشان مش بصلي.               قمر اللي مش بيصلي بيعيش في عذاب وبيموت بعذاب وحياة البرزغ  بكحون كلها عذاب
ايصيل ازي ياقمر مش فاهمة

يتبع الفصل الواحد والأربعون اضغط هنا
رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الاربعون 40 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent