رواية مرت أعوام الفصل الثالث 3 بقلم نهلة جمال

الصفحة الرئيسية

      رواية مرت أعوام الفصل الثالث بقلم نهلة جمال


رواية مرت أعوام الفصل الثالث 

رك هشام يد فريده ببطيء وهو ينظر إليها بغضب شديد وبعدها دلكت فريده يدها بألم ثم انصرفت مسرعه إلى مكتبها فيما إلتفت هشام إلى فؤاد وهو يقول ببطيء : إتأخرت ليه ! <br>
ضيق فؤاد عينيه قليلا محاولا استيعاب غضب هشام ثم قال : كان في ورق مهم ف الشركه بخلصه قبل ما اجي ، ممكن افهم ايه معصبك وليه كنت ماسك ايد الدكتوره دي كدا ؟ <br>
أخذ هشام نفس عميق وهو يغمض عينيه ثم قال بغضب مكتوم : عشان بني ادمه غبيه ولسانها طويل بتتكلم باسلوب محدش يستجرى يكلمني بيه او يرفع عينه حتى فيا ف تيجي المفعوصه دي تعمل كدا <br>
فؤاد : بس بالهداوه دي مهما ان كان بنت وواضح انك وجعتها وايديها اتكسرت ف ايدك <br>
هشام : اقفل سيرتها خالص دي لسه حسابها معايا ، جبت فلوس المستشفى من الشركه ؟ <br>
فراد : اه متقلقش ودفعتهم ف الحسابات ، تحب تيجي نشرب قهوه ؟ <br>
هشام : احنا ف ايه ولا ف ايه ، تعالى الفيلا نجيب حجات لبابا عشان شكله هيطول هنا <br>
فؤاد: يلا بينا <br>
&lt;&lt; في مكتب فريده <br>
كانت تجمع اغراضها من المكتب الى حقيبتها وهي تبكي بصمت وشعرها يتناثر على وجهها فيما دلفت ليلى صديقتها الى الغرفه وهي تقول بتعجب : ايه دا انتي هتمشي ؟ <br>
قالت فريده وهي مخفضه رأسها وتجمع الاشياء بحقيبتها : اه انا إستأذنت من دكتور فاروق انا مش قادره اعمل اي حاجه <br>
ليلى: طب وجمال بيه وهشام بيه ! <br>
وضعت فريده حقيبتها بعنف على المكتب وقالت بصوت عال : طز فيهم اساسا ! <br>
اندهشت ليلى من فريده ف قالت : شكل اعصابك تعبانه فعلا تعالي طيب اوصلك بعربيتي <br>
فريده : لا شكرا هاخد تاكس واما اروح واهدى هبقى اكلمك <br>
ليلى : خلي بالك من نفسك واهدي يابنتي <br>
&lt;&lt;خارج المشفى <br>
تقف فريده في انتظار اي وسيلة مواصلات ولكنها لا تجد بدأت تتأفف وتلعن ذلك اليوم السيء وحظها العاثر ، لمحها فؤاد ف قال في داخله : مش دي الدكتوره اللي هشام كان ماسك ايدها ! <br>
ف نظر اليه هشام وهو يفتح باب سيارته وقال : ما تركب في ايه ! <br>
فؤاد : اسبقني انت يا اتش ع الفيلا هعمل كام حاجه واحصلك <br>
هشام : بس متتأخرش <br>
فؤاد : ماشي <br>
ركب هشام سيارته وقادها سريعا فيما اغلق فؤاد سيارته واتجه ناحية فريده <br>
فؤاد : صباح الخير <br>
فريده : ... <br>
فؤاد اتفضلي انا هوصلك مفيش مواصلات دلوقتي وشكلك مرهقه <br>
فريده : ... <br>
فؤاد : ع فكرا انا تبع هشام بيه واعتبر صديق عمره هوصلك بدل وقفتك دي <br>
فريده بنفاذ صبر : هي العيله دي ورايا ورايا يا سيدي تغور التوصيله اللي تيجي منكم سبني بقى <br>
فؤاد : متعودتش اجرح ولا اعلي صوتي على بنت ومقدر اسلوب هشام معاكي بس والله هوصلك مستحيل اسيبك هنا <br>
سحبها واتجهوا الى السياره جائت فريده لتركب بالخلف ف فتح فؤاد الباب الامامي المجاور لمقعده وقال بابتسامه : يرضيكي الناس تشوفني سواق الهانم والجو دا اركبي جمبي طبعا <br>
ابتسمت فريده من خفة ظله واناقته ورقيه في التعامل معها ف ركبت بجاوره في الامام وضع يده خلف مقعدها ونظر الى الوراء ليحرك السياره ف وجد ثقلا على صدره نظر وجد فريده سقطت مغشي عليها على صدره ورأسها عند عنقه ف اتسعت عيناه دهشه وقال : الله يخربيتك يا هشام البت وقعت من طولها 


يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية مرت أعوام" اضغط على اسم الرواية
رواية مرت أعوام الفصل الثالث 3 بقلم نهلة جمال
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent