رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثالث 3 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

    رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثالث بقلم صباح عبدالله


رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثالث

أدهم.  هو اي اللي بعمل اي انا سمعت صوت سويتها فكرات أن حصل لها حاجة
رضا. ربنا يبارك فيك يابني بس دخلت ازي
أدهم. يحت ايدي على شعرو من البلكونة 
الكل  من البلكونة ازي 
أدهم يشاور لهم على لوح والخشب اللي هو حطه بين العمرتين عديت على ده
زينب ام ادهم يا لهوي يا ادهم عديت ازاي اخص عليك يا ادهم ما خفتش  يحصلل حاجه ولا تقع يا ابني والجو كان ضلمه 
ادهم ما تخافيش يا حاجه انت ابنك راجل
حنان ام ريم هو ده بقى ادهم ابنك يا ام ادهم  راجل وسيد الرجالة بسم الله ما شاء الله 
فينك تعيشي يا اختي ده راجل في الجسم بس العجل  عيال صغير عندر خمس سنين
ادهم ايه يا حاجه ليه الفضائح دي بس مستوره علينا شويه
الكل يضحك.  حنان والله دمك شربات يادهم
ادهم ومشاكسه ويغمز لحنان تسلمي يا مزه
رضا نعم يا اخويا هي مين اللي مزه اثبت ياض  عند المزه بتاعتي وكله في حدود
ادهم لا ما تخافش انا مش هاخد منك المزه بتاعتك ويبص على ريم انا عندي مزه احلى منها بكثير ماتخفيش
زينب يا فرحه قلبي يا اخر صبري هي فين دي 
صالح ما تلاقيها واحده زيوا هو ده يعرف يجيب حاجه عدله
ادهم في حته ليه على شعره والله بكره هشرفك اللي هيجيبها يا حاج
صالح طب يلا يا اخويا قدام
ادهم وعينيها على ريم ومن غير وعي ولا ياخد بالو هو بيقول  يلا فين انا مش هاسيب ريم
رضا. نعم انت بتقول ايه يابني
صالح  بتقول ايه ياض وريم مين اللي مش هاتسبها
أدهم. بصوت واطي  يا ليلتك السودا ويرجع يبص على ابوها هو حد جاب سيره ريم ياحاج انا بقول يلا تصبحوا على خير عشان الناس عايزه تنام
 صالح يا ربي يصبرني على ما بلتني يلا يا اخويا قدام تصبح على خير يا رضا يا اخويا تصبح على خير يا ام ريم والف سلامه علي ريم يارضا ياخويا يلا يام أدهم
زينب. يلا ياحاج الف سلامه علي ريم يام ريم
حنان. ورضا في صوت واحد الله يسلمكم يارب
حنان والله انتم ناس طيبين ودخلت القلب على طول يا مرحب بكم يا جماعه
رضا اه والله معك حق يام ريم احنا بقا يا استاذ صالح مش جران وبس احنا بقينا اهل
صالح والله انتم اللي ناس ونعم الادب والاخلاق ودخلوا قلب اي حد يعرفكم والله والله يعلم انا حبيتكم وارتحت لكم قد ايه وانت يا رضا انت اخويا اللي ماجبتهوش امي
ادهم ب مشاكسه يعني انا كده بقا عندي ام واب وبيت تاني يعني البيت اللي في أكله او طبخه تعجبني كل منها
رضا يعني انت همك على بطنك ياطفس
حنان. بقولك اي بقا يابو ريم ده بقا ابني ومش هاسمح لحد يزعلو بكلمه حتى لوانت اسمع بقى ياض يا ادهم انا بكره عامله صحن منوخيه بالارانب امال ايه يستاهل بقك تيجي تتغدى معنا بكره
ادهم انت اللي جبتيه لنفسك بقى انا من بكره الساعه خمسه الفجر هتلاقيني قاعد لك في البيت هنا طالما فيها ملوخيه بالارانب
زينب شوف الولد طب ايه رايك بقى ان انا بكره كنت هاعمل مكرونه بالبشاميل يا اللي انت بتحبها بس بقى مش عاملاه ولو وعملتها مش هاسيبلك يادهم
أدهم. يااليله سود وعلى ياختي انا ولا أقدر اسيب الملوخية واقدر اسيب المكرونة بالبشاميل
رضا ههههه والله انا عزرك يادهم دي مشكلة كبيرة فعلاً
صالح. ههه طيب وهتعمل اي يافالح  هتتغدى مرتين مثلا
ادهم ليه خلاص يا حاج ده فيل  بيتغدها مرتين بس ايه رايكم ايه امي تعمل المكرونه بالبشاميل وأم ريم تعمل الملوخيه و نتجمع مع بعض و نتغدى مع بعض ايه رايكم وانا اكل من المكرونه ومن الملوخيه
رضا والله فكره ايه رايك يا صالح يا اخويا يتغدى مع بعض بكره وام ريم تعمل الاكل اللي هي عايز وام ادهم تعمل الاكل اللي هي عايزاه ونقعد يتغدا مع بعض
صالح والله دي تكون  لقمه عسل لو عيش وملح الله ياض يا ادهم وطلعت بتعرف فكر
ادهم يرفع  لياقه القميص ده انا ابهرك يا حاج بس انت اللي مش واخد بالك
حنان. هههههه والله كلامك عسل ياض يادهم من زمان ماضحكتش كدا من قلبي ربنا يبارك فيك يابني
صالح  يلا بقاا ياجماعه الوقت اتاخر
رضا لا ولا متأخر ولا حاجه والله قاعدتكم مش يتزهق منها
حنان. ياختي سهتوني في الكلام ونسيت اجيب حاجه نشربه
صالح الله يبارك فيك يارضا ياخويا
زينب  ماتعبيش نفسك يام ريم الايام جايه كتير يلا يادهم
أدهم. واقفت وعيني على ريم ونسيت الدنيا كله وسراحت في جمالها وهي نايمه على السرير قدام مني كانت عاملة زاي لأطفال الصغيرة كان نفسي اروح واخده في حضني وأفضل نايم طول العمر وفقت على ضر"بت امي على كتفي
زينب   اي يادهم انت روحت فين بقلي ساعة بكلامك
أدهم. وعيني مش قادر اشيله من عليها وهي نايمه لا ولا حاجه
زينب. طيب يلا بقاا الوقت اتأخر والناس عايزه تنام
أدهم. بصيت عليها ونفسي أفضل واقف مكاني طيب يلا ياحجه سلام عليكم واخد بعضي وطلعت وانا مش قادر اشيل صورة ريم من دماغي وصلت البيت ودخلت الااوضه ونامت على السرير وفضلت افتكر كل حاجه حصلت بيني انا وريم من أول معرفتها وحضنها ليا وفضلت على الحاله دي لحد مالفجر أذان والنهار طلع وانا مش قادر انام ولا اشيل صورتها من دماغي قومت اتوضيت وصليت الصبح وعملت ليا  كوبايه شاي وطلعت اشرب الشاي في البلكونه زي ما انا متعود اعمل كل يوم ولع"ت سيجاره وقعد اشرب فيها مع الشاي فجأه سمعت حد بيكلامني
حنان.  صباح الخير يادهم اي اللي مصحيك بدري كدا
أدهم بصوت واطي هي بنتك خلتني انام اصلا ياصباح الورد 🌹 على أجمل وراده لا عادي مافيش
حنان. ماشي اعمل حسابك تجي تقاعد معايا شوية كل يوم والله يابني قلبي اتفتحلك
أدهم. وعلى أي انا جايلك اهو وهفطار معاكي اي خدمه ياموزه وفعلا نزلت وروحت عند ام ريم
حنان. يامرحبا يادهم تعالى ياحبيبي عمك رضا جوه 
رضا. أي ده أدهم تعالى اتفضل يابني
أدهم.  صباح العسل ياعمي رضا الموزه بتاعتك هي اللي عكستني على الصبح  اثرت اني اجي افطر معها
رضا ههه والله نورت يابني تعالى حتى الفطار هايحلو
أدهم.  أي ست الكل  هاتفطريني من ايدكي الحلوين دول
حنان. هههه اقعد يادهم انت هاتفطر معانا بس مش انا اللي بعمل الفطار
أدهم  بستغراب امل مين اللي هيعمل اوعك تكوني  جايباني علشان انا اجهز الفطار
حنان ههه الله يخرب بيت عقلك يا ادهم
رضا. لا ماتخفيش ياخويا دي ريم بنتي بتجهزو وزمانه قرابت تخالص
أدهم. بستغراب ريم هي ريم بتعرف تطبخ
حنان. امل اي يابني دي ريم بنتي علىة نفاس عسل في الطبيخ
أدهم.  في نفسوا والله ياختي ده لو طولت ايديه هاكله مش بس  طبخها
ريم. ياماما يابابا يلا علشان الفطار جهز
رضا اهي خالصت اتفضل يادهم يابني
أدهم  يذيد فضلك ياعمي رضا ودخلت اوض السفرة وانبهرات بجمال ريم هي مش واخده باله مني كنت لبسه عباية  بيتي عادي بس كنت مظبوطة عليه وكنت حطيه الطرحة عادي وكان في شعر طلع من الطرحة على وشها فضلت  واقف وعيني مش قادر انزله من كتر ماكنت حلوه
رضا. اتفضل يادهم يابني البيت بيتك
ريم. أدهم مين وبصيت وراي لقيتوا واقف وعيني عليا اضيقت من نظراتو  وماقدرتش القى لها تفسير وعدلت الطرحة بتاعتي بعد اذنكم
حنان. رايحة فين ياريم مش هاتفطري
ريم. هاجي تاني يامي
أدهم.   حسيت انها اتضايقت من بصي عليها بس مش بيايدي في حاجه فيها مش قادر اعرف اي السر اللي فيها بيشدني ليه ممكن بس علشآان محترامه في لبسه اها علشان كده انا معجب بيها بس وبعد وقت لاقتها جايه ولبسه الاسدال وعلى الخمار بصراحة ذاد احترمي ليه وشدتني ليه اكتر وعدات الايام والايام بقت اسبيع  ولا اسبيع بقوا شهور َوريم بتروح الكلية ودلوقتي بقا بقلي خمس شهور وانا اعرف ريم وعاملين زاي القط والفار مع بعض وطبعاً عارفين مين اللي بيضايق التاني هي طبعا اللي مطلعة عيني بس ماقدرش اني اقراب منه ثنتي حتى واتأكد اني مش بس بحب ريم انا يعشقها
ريم.  يلا يابابا اتاخرت عندي  محاضره مهمه في الجامعه
رضا. طيب اصبري على رزقكك شوية
ريم. الباب خبط وطبعاً انا عارفه مين للأستاذ أدهم يابايي على وعلى رخمتوا انا بجد 😑 😐 عمري ماشفت انسان رخم زايو بس بصراحة 😒 بحس انو راجل فعلا وانسان جداع بجد هو بيجي كل يوم 🙄 علشان يخدني يوديني الجامعه مع بابا  بيهتم بي ولم عرف اني مش بحب السجاير تتخيلوا أن طنط زينب قالتلي انو باطل السجاير بس علشآان انا بتخنق منها 🤔 🤔 في رايكم اي التفسير من  الاهتمام ده
أدهم. ياصباح الورد 🌹 على اجمال وردة في العالم كلو
ريم. اصطبحنا واصطبح الملك لله على الصبح خير
أدهم. يالههههوي عليكي ياريم بقلي خمس شهور كل ماجي عندكم تقولي الكلمتين دول
ريم ما هو لو حضرتك عندك د"م كنتش تيجي
أدهم.  ما انا اتبرعتلك بي ياحبي علشان تخلي عندك د"م وتحسي بي شوية
ريم. قصدك اي مش فاهمه 🙄🙄
أدهم هو انتي مين اللي ضحك عليكي وقال لك انك بتفهمي انت مش بتفهمي اصلا
ريم. أدهم احترم نفسك احصلك
أدهم   طيب ياخر صبري أدهم  اي هو انتي مش هتروحي الكلية ولا اي
ريم. بستغراب ليه 🤔
أدهم.  اصل الساعة 9:30-ولسه مش لبسه 
ريم. تبص على نفسها بستغراب مانا جاهزها اهو
أدهم.  يبص على ريم وعلي لبسه هي لبسه فستان وعلى الخمار بس الفستان كان ضيق شوية عليها. نعم يارو"ح ا" مك انتي عايزها انزلي بالفستان ده الكلية
ريم. بستغراب وفيه اي وبعدين انت مالك اصلا ماليس اللي انا عايزه هو انت هاتشركني وبصيت لاقيتوا بص على وكنت عيني بطلع نا"ر واتكلم بغضب وصوت عالي
أدهم. اقسم بالله ياريم لو مادخلتي غيرتي ام الزفت ده مانتي نزلها ولا راح الكلية دي تاني
ريم.  نعم ياخويا وانت مين أن شاء الله علشان تقول البس اي ومالبشي اي وبعدين انتي اي اللي مزعلك اوي كدا في الفستان ماجميل اهو وبعدين انا لبسه على الخمار 
أدهم.  من كتر الغضب مش عارف انا بقول اي انا مش عاىزك تنزلي بي انا حر
ريم. نعم ياخويا هو اي اللي انا حر
أدهم    ايوا انا حر علشآان انتي ليا ليا انا وبس انتي بتاعتي ياريم وانا بغير عليكي ومش عايز حد غيري يشوف شعره من شعرك ولا يشوفك بأي حاجة تخليكي حلو غيري انا انتي ملك ادهم
ريم.  انت بتخرف بتقول اي
أدهم. انا بخرف انا بحبك حرام عليكي حسي بي شوية انا مش بس بحبك انا بعشاقكك توفقي تجوزيني ياريم؟


يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثالث 3 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent