Ads by Google X

رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الرابع 4 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

   رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الرابع  بقلم صباح عبدالله


رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الرابع 

ريم  بعصبي"ه انت تجنن" ت يا ادهم انت بتقول ايه
ادهم ايوه يا ريم ايه جننت كان انت علشان باحبك انا بحبك يا ريم وعايزك بالحلال فين الج"نن في كدا
ريم. لا ده انت اتجنن"ت رسمي يادهم و هانشوف دكتوري ياعلاجك
رضا وحنان يخرجوا على صوت ريم العالي في ايه يا ريم يا حبيبتي صوتك عالي ليه كدا
ريم بعص"بيه شوف لاستاذ بيقول اي
رضا بستغراب خير يادهم ماز"عل ريم لىة
ادهم وعيني على ريم اسمع ياعمي رضا انا بحب ريم وبطلب ايديه منك 
رضا وحنان في صوت واحد انت بتقول ايه يادهم 
ادهم والله زي ما  ما سمعتم انا بحب ريم وعايز اتجوزها وطالبه بحلال 
ريم بغض"ب لا بس ده انت ات"جننت رسمي  يا ادهم
ادهم هو فين الجنان ده هو انا علشان بقول بحبك وعايز اتجوزك ابقى م"جنون
رضا اهدي انتي يا ريم يا حبيبتي وانت يا ادهم يا ابني كان من الاصول انك تكلم اهلك الاول وقال اهلك هم اللي يجوا يفتحوا الموضوع ده 
ادهم اسمعني يا عمي رضا بنتك عنيده ومش هاتجيكي بالساهل وبعدين انا اللي هتجوز مش اهلي
حنان ايوه يا ابني بس يا دي الاصول اللي احنا اتربينا عليها
ريم بعص"بي اطلع بره يا ادهم ولو انت لو اخر واحد في الدنيا انا المستحيل اوافقك عليك وبعدين انت مجنو" ن عيل تتجوز بنت معاقه
ادهم بثقة هتوافقي يا ريم و هتكوني امراتي قريب اما بالنسبه لل معاقه فانا باعشقك المعاقه دي و مستعد احارب الدنيا كلها علشانه
ريم اطلع بره يا ادهم
حنان ع"يب يا ريم اللي انت بتقوليه ده ادهم مهما كان زي اخوك الكبير
ريم وعصبي"ه وانا مش عندي اخوات
رضا عيب يا ريم
ريم يووووه بقاا انتم باين عليكم مبسوطين باله"بل للي هو بيقول
حنان  بطيبت خاطر الله ومانفرحش ليه هو لو احنا لفينا الدنيا كلها هنلاقي زي أدهم وادهم راجل ويعتمد عليه وتبص على الادهم وربي يعلم انا بعزك قد ايه يا ادهم يا ابني و يوم الهنا لما اطمن على ريم وتكون معك ده انا حتى لو مت هموت وانا متطمنه ان بنتي ريم مع راجل
ادهم يروح عند حنان ويحبها من دماغها الف بعد الشر عليك يا امي التانيه وانا ربي يعلم اني حبيتك انت وعم رضا وريم قد ايه ولو حصل نصيب ريم هتكون في قلبي قبل عيني ولو طلبت نجوم السماء انا هاجبها لحد عندها
ريم ده كلام فار"غ وانا مش فاضيه للكلام بتاعكم ده انا عندي كليه بعد اذنكم
ادهم هو فين الكلام الفار" غ ده هو انا اول واحد ولا اخر واحد يطلب ايد واحده للجواز وبعدين لو علشان معاقه انا شاريك وبحبك زي ما انت يا ستي ايه اللي مزعل"ك
رضا يوه بقى عي"ب عليكم انتم الاثنين احترموني شويه هو احنا عيال واقفين في نصكم وبعدين ده كلام ناس كبار ولا انت ولا هي لكم تتكلموا فيه وانتي يا ريم اتمديتي كثير والمره دي انا اللي هقرار ايه اللي هيضرك وايه اللي  هيفيدك
ريم بعصبي" ه يعني ايه هتغصب"ني على الجواز يا بابا
رضا ايوها لو اضطريت هغصب"ك طالما انتي مش عارفه مصلحتك فين وحاطه فكره واحده في دماغك انك بنت معاقه ومش هتتجوزي بس يا بنتي انتي فيه اكثر منك و متجوزين ومعهم عيال لية مصره تدمري حياتك بالشكل ده
ريم بدموع دي حياتي و انا حره انا مش عايزه اتجوز بقاا انا حره
حنان ما بقاش في حاجه انا حره ولو انا وابوك شوفنا انا ادهم مناسب لكي في انتي هتتجوزي ورجلك فوق رقبتك الظاهر ان احنا دلعنكي ذياده ياريم علشان كده مش عامله لنا اي احترام وبقيتي بترفضي و توافقي على مزاجك
ريم بدموع وغض"ب يعني يوم ما تغصبو" ني هتغصبو"ني على واحد صاي" ع وبلطج"ى وبتاع بنات
رضا بغض"ب لا بقى ده انتي زودتيها كثير اوي  خطيتي حدودك مش علشان الراجل بيحبك تقومي تغلطي فيه وتتهني بالشكل ده
أدهم اهدي بس يا عم رضا وانا مش زعلان من ريم وانت يا ريم يوم ما تعرفي اني ولا صاي" ع ولا بلط"جي ولا بتا"ع بنا"ت هتندمي على الكلام اللي انت قلتيه ده بعد اذنكم
حنان   استنى يادهم يابني متزعلش َمن ريم بس كان ادهم نزل
حنان. بغض*ب والله انتي بت قلي"لت لاد"اب ياريم هو الجدع قال اي يهنيه وفيها ايه يعني لما طلب يديك للجواز انتي اصلا والله ما تستهلوش يا بنتي وتيجي سايبها وماشي
رضا يبص على ريم بزعل ربنا يهديكي يابنتي ويجي نزل
ريم. بدموع وانا عملت اي يعني دي حياتي وانا حره 😥 😥
في الشقة عند أهل ادهم
زينب. الله أدهم هو انتي مش هتوصل ريم ولا هي مش هتروح الجامعة انهارده
أدهم. يقاعد على الكنبة ب"زهق لا بس  اتخنق" نا انا هي
زينب يوه عليك يا ادهم هو انت يا ابني كل يوم تتخا"نق مع البنت وزعل"ها
ادهم وانا يعني عملت ايه ولا غلط في اي ده كله علشان باقول لها باحبك وعايز اتجوزك
زينب بصدمه انت بتقول ايه يا ادهم يا ابني من دي اللي انت بتحبها وعايز تتجوزها
ادهم ريم بنت عمي رضا يا امي وفيها ايه يعني لما احبها واتجوزها وبعدين ريم ناقصها ايه
زينب مش قصدي يا ابني بس انت فجائتني ريم بت وجمال واحترام وطيبة وبنت ناس بس يابني مش علشآان هي طيبة ومحترامه تقوم تتجوزها يابني الجواز مش يوم ولا اتنين دي عشرات عمر والعمر طول وريم بت معاقه لو استحملها سنة مش هاتستحمل الاتنين
أدهم. انا بحبها ومستعد استحملها من عمر لعشرها بس هي توفق
زينت. هو انت فتحت عمك رضا في الموضوع
أدهم. انا فتحت ريم وامها وابوها. كمان
زينب. أخ"ص عليك يادهم مش  كان من الاصول يا ابني تعرفني انا وابوك الاول بتاخذ رايي انا وبعد كده نروح للجماعه
ادهم والله هي جاد بالصدفه كده وما كنتش مخطط الحكايه اصلا انا كنت لسه عايز اقول لروحك هو يكلم عم رضا بس ريم ضايقتني وجت كده و هو اللي ربنا  بيريده هو اللي بيمشي
صالح ايه ده ادم هو انت ما رحتش مع عمك رضا في توصل ريم الجامعه اوع تكون ضايق*ت ريم او وزعلتها في حاجه
زينب تعال يا حاج صالح شوف ابنك بيقول ايه
صالح خير نصيب"ه ايه الجديده اللي ابنك عملها
ادهم بز" هق وزعل في نفس الوقت هو ليه الكل واخد عني الفكره الوحشه دي وبعدين يعني انا ولا عملت نصي"به ولا حاجه كل الحكايه اني طلبت يدي ريم من عم رضا وعاوزاه وعاوز اتجوزك فين الغلط في كده
رينب. هو ولا غلط ولا حاجه بس البنت معاقه مابتمشي ازاي هتبني بيت واسره مع  معها
ادهم مش مهم المهم ان انا باحبها وعايزها وان شاء الله هنبني احلى بيت  وهنجيب اجمل اسره في الدنيا بحالها بس انتو وافقوا ومالكوش دعوه
صالح والله لو هي وافقت انا ما عنديش  مشكله والبنت ومحترمه وبنت ناس وفي اكثر منها و بالصلاه على النبي معهم عيال واحفاد
ادهم يقوم بفرحه ويحضن ابوه ربنا يخليك لي يا حاج وما يحرمنيش منك ابدا
صالح ويخليك يا ابني ويهديك وان شاء الله صلاحك هيكون على ايد ريم
ادهم ان شاء الله يا حاج ويبص على امه وانت يا  ست زينب ايه رايك
زينب وهي بتقوم والله يا ابني انت اللي هتتجوز وانت اللي هتعيش وطالما البنت عجباك ربنا يكتبها من نصيبك و يتمم على خير
ادهم بفرحه ربنا يخليكم لي يا احلى اهلي في الدنيا بحالها
صالح وزينب في صوت واحد ويخليك لنا يا ابني  و يهديك ويهديلك حالك
صالح بس عمك رضا قال ايه وريم ايه رايك
ادهم وبيحط يديه على شعرو والله  عمي رضا وخالتي حنان مش عندهم مانع بس البنت اللي  عنيدة ودماغه نشفيه
زينب اصبر عليها يا ابني ده صعب على واحده زيها تاخد قرار على حاجه زي كده وممكن ماتوفقش بسهوله
أدهم انتي هاتقولي ليا بس والله يا انا يا هي ومش هسيبها غير لما تكون  مراتي على سنه الله ورسوله
صالح ههه انت وقع على شوشتك بقا
ادهم. يغمز لابوا هو انا قولت حاجه غير كدا ماشي ياريم والله لا طلعه عليك كل اللي انت بتعمليه في ده بس اصبري لما تكوني كده امراتي وفي حضني ساعتها هاكون اسعد انسان في الدنيا
زينب يا حبيب امك انت بتخر"ف بتقول ايه
ادهم ها ولا حاجه انا نزل عايزين حاجة
زينب مش هتاكول
ادهم وهو علي السلم لا كلو انتوا بألف هنا
علي القهوة قاعد ادهم
ادهم. طيب انا لازم اشوف شغل محترام ويكوون في ررزق كويس
واحد صاحب ادهم   ليه يابني مانت قاعد ولم المصلحة بتجيلك بتروح له
ادهم. لا ياادم انا عايز شغل واستمر في علشان انا ان شاء الله نويت اتجوز وافتح بيت
ادم. بجد ياصاحبي ومين اللي امها دعي عليها دي اوع تكون ريم بت عمي رضا
ادهم ومالها ريم يعني ايوا هي ريم
ادم. هههههه هو انت مالكتش غير  المكسح"ه دي
ادهم. بغضب ويجي  قالب الترابيزه بتاعه القهوه ويمسك صاحبه ويفضل يضرب فيه هي من الكساحه ياض يا ابن٠٠٠٠٠ يفضل يضرب فيه والناس تتلم علشان تبعد ادهم ادم وما فيش احد قادر عليك وقعتهم وهادم مسكوا في بعض فطلبوا بعض الاثنين
حنان. خير اي الصوت ده خير الله وناجعلوا خير
ريم. تخرج من غرفته خير ياماما في اي واي الصوت العالي ده
حنان. تبص على ريم واتردش عليها وتطلع تشوف في اي
زينب. في اي يااهاله
هاله. الحكي يأماما ادهم ماسك ادم وعمال يضرب في
زينب. بستغراب ادهم بيضرب ادم ليه 🤔
هاله.  مش عارفة ياما ما بس بين ان الخناقة كبيرة
ادهم. يبعد عن ادم
ادم. بقاا كدا يادهم تضرابني علشان بت
ادهم. ويمسك آدم من هدوموا واقتلك لوتجيب اسمها بس على لسانك انت فاهم دي عندي خط احمر ممنوع حد يجي على ويسيبوا ويمشي وانا طالع يشوفت ريم واقفه في البركونه وبصيت له شوية وهي كمان فضلت تبص
ريم.  هو اي اللي بيحصل فعلآ واحد بلطجي وبتاع بناات بيضراب صاحبوا قدام الناس علشآان بت فعلآ واحد رخيص وجيت دخله ((ان بعض الظن إثم ياريم وحرام نحكم على حد من كلام الناس علي وحرام نحكم من غير مانفاهم))
ادم ماشي يادهم  ويبص على ريم ام انتي انا هاخد حقي منك على اللي حصل دي؟


يتبع الفصل الخامس  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent