Ads by Google X

رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

   رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل التاسع والثلاثون بقلم صباح عبدالله


رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل التاسع والثلاثون

 نبيل الناجي.       عيب ياحج تطرات ضيف من بيتك.                  محمد بيبص على جاسر وابوها ويبص على قمر               قمر تبصلو.       ده عمي نبيل وده طبعا انت عارف جاسر ابن عمي          محمد.      انتي عايزها اي ياقمر.         قمر         كل خير بس مش هيكون خير علي ناس تانية وتبوص على الحج إبراهيم.  وتروح عندو قمر اي ياحج  لسه مش نوي تقول حاجة.             الحج ابراهيم وعيونو مفتحين على اخرهم ويفكر معقوله قمر عرفت حاجه معقوله قمر هتكشف السر اللي انا عملت المستحيل علشان يدانو سر ويفوق على صوت قمر   قمر اي ياجدو راحت فين بس توتوتوتواو لسه بدري على الخوف ده توتوتوتواو وتحت ايديها علي وش الحج إبراهيم معقوله ده كلو عرق لالالالا مينفعش اجمد كدا ياحج علشان لسه في حاجات كتير هتظهر انهارده وتبوص على 
 قمر انا عندي مفاجأة ليكيكم كللكم وبذات انت ياجدو       الحج إبراهيم يابص عليها بكل توتر والكل مستني قمر هتقول اي او هتعمل اي واي هي المفاجأة اللي هي بتقول عليها.          قمر تخد بالها من نظرات الكل.          اي عايزين المفاجأة ثواني بس وتخرج من البيت وترجع معاها راجل في سن الخمسين وست في سن الأربعين بس بين عليها مش طبيعي.     الست بتبص على قمر ومش راضيها تدخل.       قمر بحنيها متخفيش انا معاكي مش احنا اتفقنا قبل منيجي ان مفيش خوف.          الرجل حبيبتي انا معاكي اهو.    الست تبص عليهم هتودوني عند حمزه صح     قمر بدموع اوعدك اني هوديكي عند حمزه ويجووو دخلينا                 الحج إبراهيم يشوف مين معا قمر ومن الصدمه يجي وقعد على اقرب كرسي ليا.        الكل بيبص على الاتنين اللي مع قمر وبصوت كلو صدمة ومش مصدقين معقوله ويرجعو يبصو على الحج إبراهيم        الحجه منال بصدمه اي اللي بيحصل.  ي حج   وبدموع وترجع تبص تاني على الست اللي وقفها ويغمي عليها. جوري وميار واسيل ولمياء يجرو على ستهم تيته مالك والشباب كلهم يروحو على ستهم اللي حمزه  حمزه بدموع ومش قادر يصدق ان اللي بيحصل حقيقي ولا ازي انا اكيد بحلام هو عايش طول حياتو علي اساس يتيم ازي دلوقتي يطلع اهلو لسه عايشين ويفتكر يوم ماجدَو قالو ان اهلي ماتو.    طفل في سن 6 سنين قعد علي مرجيحه.     وفي اطفال تانين معا.        حمزه بيكلام قاسم انا ماما وبابا وحشوني اووي هم ليه سافرو وسبوني        قاسم وهو لسه طفل معليش ياحمزه اكيد هايجو انهارده
  حمزة يارب يجو علشان وحشوني 
الحج إبراهيم. هم خالص مش هيجو تاني يابني        حمزه بيراء. ليه ياجدو هم مش بيحبوني علشان كده مش هيجو تانى خليهم يجو ياجدو وانا عرف ان ماما زعلانه مني علشان بشد لمياء وجَوري من شعرهم        الحج إبراهيم. 
   يخدو في حضنو وبدموع.     لا ي حبيبي ماما مش زعلان منك بس هي راحت مكان تاني احسن من هنا هي وبابا
 حمزه بدموع طيب ياجدو ليه مش خدوني معهم انا عايز اروح عند ماما وبابا ياجدو الحج إبراهيم يحضنو لا ياحبيبي بعد الشر عليك حمزه هم بابا وماما روحو فين ياجدو              الحج إبراهيم بابا وماما ماتو وراحو عند ربنا.              حمزه بدموع وبصوت عالي. لا ازي امي وابوي لس عايشين َوبصوت كلو دموع ازي ياجدو اهلي عايشين اهها ااااااززززاااااي لسه عايشين ومن غير وعي ويمسك جدو من هدومو ازي مش انتي قولت انهم ماتو       
   الحج إبراهيم مصدوم ومش عارف يعمل اي ولا يقول اي.           محمد وقاسم يروحو يمسكو حمزه محمد يضراب حمزه بالقلم انت اتجننتي ازي تمسك جدو بشكل ده حمزه عينو في الارض ودموع بتنزل 
 الحجه منال تفوق حنان بنتي هاتولي حنان قولولي اني بحلم وبدموع قولولي بالله عليكم اني بحلام وحنان مش وقفها قدامي البنات بدموع    حنين بدموع على حالت الحجه منال   هي وهانم هم بيحبوه وبعتبروه امها   هانم لا ياماما مش بتحلامي حنان عايشه هي وماهر هم عايشين لسه.           الحجه منال تقوم من على رجل حنين وتجري على بنتها حنان وعايزه تخده في حضنها بس كلهم يتفاجؤ من حالت حنان  
 لم تشوف الحج إبراهيم والحجه منال راح عنده.           حنان بصوت عالي لاء هيقتلني هيقتلني هيقتل ابني حمزه وتشد في هدوم قمر وتدار فيها انتي قولتيلي انك هادوتيني عند حمزه وماهر هو هقتل ماهر وحمزه هو هيقتلني اها هو قتلهم وبصوت زاي صوت الطفل اللي خايف وتهز في راسه اه هو قتل ماهر وقتل يوسف وووووقتل بدر وووو حمزه حبيبي كان لسه صغير قد كدا وتعمل بأيده شكل طفل صغير ههوووو. قتلهم كلهم  
الكل بصدمه ودموع علي الحاله اللي حنان فيها ماهر بدموع ويخده في حضنو  ويحت ايدي علي راسه اشششش اهدي انا اهو انا عايش وحمزه كمان اهو ويشاور على جمزه اللي عيونو راحت احمر من الادم من كتر العياط.        الحجه منال تروح عند حنان حبيبتي انا امك مش عرفني اي حصلك ياضني بس  حنان تذقه لا متقتلنيش  لاء  هتقتلني.             قمر ومحمد في لحظه واحده تيته ويجو كل واحد مسكه من يامه          قمر بدموع انتي كويسة ياتيته  الحجه منال بدموع بنتي مالها ياقمر               محمد يبص على قمر بنظرات ناريه لو كنت نظرتو بتحرق كانت حرقات قمر.              قمر تخد الحجه منال وتقعدها على الكرسي  وتبص على الحج إبراهيم اللي قعد على الكرسي ودموع نزله وشو اصفر من الليمون.          قمر     خالتو حنان عنده حالي نفسي والحاله اللي هي فيه بسبب صدمه كبير خليت عقله واقف عند حاجه واحده عقله مش مركز غير علي اللي حصلها هي مش قداره تفتكر حاجه او تستوعب اي حاجة.                    محمد وانتي ازي عارفتي انا عمتو حنان وعمو ماهر لسه عايشين.                قمر  تبص على الحج إبراهيم هتقول ولا اقول انا 
محمد قصدك ان جدو كان عارف ان عمتو وعمو ماهر لسه عايشين قمر بظابط كدا بس هو كان يعرف ان خالتو بس هي اللي عايشه بس مكنيش يعرف هي فين اما بخصوص عمو ماهر هو  اتفاجأ زايو زيكم بظابط.  محمد تقصدي اي
 قمر هحكلكم على كل حاجة؟؟؟
قمر ازي عرفت ان حنان وماهر عايشين
الحج إبراهيم هيعمل اي في قمر
حمزه ومحمد هيعملو اي لم قمر تقول هي عرفت ازي

يتبع الفصل الاربعون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent