رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

   رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثامن والثلاثون بقلم صباح عبدالله


رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثامن والثلاثون

اسيل فاتحت الباب وبصدمه وبخوف.       انتي  مين
قمر.        انا قمر ياسوسو اي مش هدخليني بيتي
اسيل من كتر الصدمه مش قادرة تتكلم.                قمر تسيبي اسيل وقفها على الباب وتدخل    قمر دخله  بخطوات ثبتها وبكل ثقة.               السلام عليكم 
انا رجعت يااهلي البيت اي مش هترحبو بيا                الكل مصدمين              الحجه منال معقوله انتي وبدموع انتي قمر قولي انك قمر.             قمر ازيك ياتيته عامله ايه ايوا انا قمر.               الحجه منال تروح عندها وتجي حضنه قمر حبيبتي انتي رجعتي متعرفش انا فرحت قدين. سمحني ياقمر سماحني يابنتي سمحني انا ماقدرتش اعمل حاجه ولا قدارت اكون جمبك وقت َماحتجتيني.              قمر.    بكل ثقه أسامحك على اي ياتيته انتي ماكنش ليكي ذنب في اي حاجه  حصلت ولا هتحصل.            هانم    انتي اي رجعك.             سناء.  بحقد وغل وخوف ان محمد يسيب اسيل ويرجع لقمر تاني.         اطلع بره يابت انتي ملكيش مكان هنا.            قمر انا رجعت وهرجع كل حاجه لمكانه الصح.     وتروح وتقف قدام سناء بكل ثقة مش عيب تكوني في بيتي وتطرديني منو              سناء بغل هههه والله ضحكتني بيتك منين ياحلوه عمرو َكان بيتك ولا هيكون.          قمر بتسامه من تحت النقاب.           اسماعي لو عايزين اطلعك منو ابقي قولي كلمة تاني وطول مانا هنا انتي متكلاميش علشان كلامك كل علي فاضي مش بتعرف تقول حاجة كويسة زي الناس.             سناء بحقد وتجي تضراب قمر بالقلم.         قمر تمسك ايده  لو عايزة تحفظي على ايدك الجميلة دي اوعي تفكري تعملي حاجه زي كدا تاني وتجي سيبها ايده.             سناء بخاف من نبرت قمر وتمسك ايده وتباص على قمر بكل غل وحقد.            قمر تباص على البنات وحنين وهانم وبصوت عالي. ياحج ابراهيم الشرقاوي.  تعالي عايزه اعرفك على ضيف مهم.        وفي الحظه دي يدخل محمد وشباب ومصطفى ويوسف ومحمد.            محمد بصدمه       قمر.     قمر تتلفت وتباص على محمد.             وترجع تاني. يا ابراهيم ياشرقاوي              محمد انتي ازي تندي على جدو كدا انتي اتجننتي    مصطفي اما انتي بنت قليلت ادب صح وعايزه تترابي وانا هعرف ازي اربيكي     ويروح عند قمر علشان يضرابه قلم          في حد يدخل ويمسك ايدي من وراي    ناهد ايدك ماتترفعيش على قمر الناجي لنقطعهلك.         الكل بصدمه ناهد          مصطفي انتي ازي تدخلي هنا امشي اطلعي برا          قمر    اهدي ياعمو مايصحيش كدا         انا رجعت وطول مانا هنا انا مش عايزه اسماع صوت حد فاهمين.                محمد يروح عند قمر. ويحط ايدو في جيب البنطلون              لا والله. تصدقي خوفت منك.              قمر. بكل ثقة وتحط ايد علي ايد. 
ايوا معاك حق لازم تخاف             محمد.      بستغراب من نبراتها صوتها وفي نفس الوقت معجب بشجاعاته.             اي رجعك يابنت الناجي مفكر ان كان في حد مستنيكي ترجعي يعني ارجعي مكان مجتي انتي مالكيش مكان هنا.   وبنبره حزين        وبلاش تفتح في الماضي انا عارف انتي هنا ليه.           قمر     اذا كنت عارف انا رجعت ليه قول انا رجعت ليه وبصوات حزين قول يامحمد انا رجعت ليه وقول كمان اي حصل في الماضي وبدموع قول         وبصوت عالي قووول  وتروح عند محمد وبدموع وتمسك قميصو قول  وتجي مسحه دموعها وبصوت عالي انا هقولك اي رجعني ادخلي ياداد    الداد تدخل شايله بنت الصغيرة الكل بيبص على البنت وعلي محمد وقمر محمد بيبص على البت الصغيره قمر تروح وتخد البت عارفت انا رجعت ليه        محمد مين دي 😳 😥 وبغضب ويروح عند قمر انتكي مين دي وبنت مين انتي اتجوازتي وانتي لسه علي زمتي           قمر تبص على محمد ومصدومه من كلامو     قمر تذوق محمد انت واحد رخيص علشان كده تفكيرك رخيص زايك        وبصوت عالي دي بنت قمر يوسف حمد الناجي واسم ابوها محمد بدر إبراهيم الشرقاوي                الحج ابراهيم من علي       الباب انتي بتخرفي بتقولي اي.               قمر تسمع صوت الحج إبراهيم وتجي ماتلفته على صوتو          قمر بسخري          اهلا بجدو الغالي اي ياجدو موحشتكش          الحج إبراهيم.         رجعه عايزه ايه ياقمر.             قمر رجعت علشآان اكشفك والكشف كل اسرارك معك            الحج إبراهيم.    بصوت عالي امشي أطلعي بره ويمسك قمر من دراعه جامد وبكل غل يجي راميه علي باب البيت.         بس محمد يجي مسك قمر قبل ماتقع      اسيل دموعها تنزل من الخوف لمحمد يسابها هي عارفه ان محمد محبهاش زي قمر.            اسيل تشوف ان محمد هيسيب قمر هو مساكها من غير واعي منو     اسيل تمسك قمر اسيل بدموع انتي كويسة.         قمر دموعها تنزل  ايوا كويسه وتبص على بنته حبيبتي انتي كويسة جوتي تضحك لقمر وتلعب في وشه قمر بدموع وتحضن بنتها  وعد حبيبتي اني هجبلك حقك وحق كل واحد انظلم على ايد العيلة دي  وترفع راسه وتمسح دموعها وتدخل البيت تاني قدام الكل وتجيب الكرسي بتاع الحج إبراهيم وتجي قعده على قدام انظار الكل           قمر ازي تطرات واحده من بيته            الكل متفحاء من تصرفات قمر.          هانم          انتي يابت انتي ازي تقعدي على كرسي ملك البت ده.        قمر برافو علىكي اديك قولتي ملك البيت وتجي حتيه بنته على العجله بتعاتها وتقف وبكل ثقة.وبصوت عالي.                 انا قمر يوسف حمد الناجي بنت الحج عبدالله                ملكة اصدار وتصدير في عالم البترول
محمد والشباب يسمعو الاسم ده ويبصو كلهم على قمر   قاسم وحمزه في صوت واحد انتي وراء توقيف المشروع بتاع الشركة.                 قمر تقعد على الكرسي وتحت رجل على رجل ايوا بظابط كدا                محمد في لمح البصر يكون قدامها و مسكها  من دراعه جامد وعيونو بقت احمر من ادم انتي ازي اتجرائتي توقفي المشروع.            واحد بصوت عالي من واري علشآان هي الملكه الحقيق لاارض المشروع.                     الحج ابراهيم.            انت بتعملي اي في بيتي انت وابنك امشو اطلعو برا         

يتبع الفصل التاسع والثلاثون اضغط هنا
رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent