رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

    رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الرابع والثلاثون بقلم صباح عبدالله


رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الرابع والثلاثون

في المستشفى
ناهد ايوا ناهد نفسها                   الحجه منال بدموع.              اي رجعك ياناهد بعض السنين دي كلها.                 الكل وقفين مش فاهمين حاجه غير الحجه منال.                    هانم بصوت عالي من وراهم ناهد                  ناهد بتلفات لمستر الصوت.            ايوا ناهد ياهانم.   هانم بدموع وعايزه اي ياناهد.           ناهد متخفيش ياهانم للي باق لكي هيفضل ليكي.                 الحج ابراهيم واقف مصدوم ومش قادر يتكلام  الحج إبراهيم في نفسو أكيد كل حاجة هتظهر والسر هيكتيشف العيلة هتدمر          ناهد     بسخريه اي ياحج مش هتسلم عليا.                        محمد يروح ويقف قدام ناهد ويحط ايدا في جيب البنطلون.      اسكتي بقاا اتكلامتي كتير هَو انتي مين وليه بتقولي الكلام ده كلو ابنك مين واخوكي مين وجدو وستو مالهم ومال كل اللي انتي بتقولي على تعرفي لولاه انك واحده ست كان هيكون اليها تصراف تاني معاك    ولسه ناهد هتتكلم بس.                  الممرضة بصوت عالي  دكتور.         ادكتور يوسف في اي.                الممرضة الحقني يادكتور المريضه مش موجوده في اضته.       الكل في صدمه        محمد بصوت عالي انتي بتقولي اي ويجري على الغرفة والكل وراء.           الحجه فاطمة بدموع.            قمر بنتي فين                      محمد يبصلها بعيون مفتحين على اخرهم ويسكت                   المصت مالي المكان والكل بيفكر هي قمر راحت فين.     محمد في نفسو أكيد جاسر ايوا جاسر            ويطلع يجري على بره يالاقي جاسر مقابلو            محمد يمسك جاسر من قميصو وبصوت عالي.   فين قمر ياابن الناجي.            جاسر بيبص لمحمد بستغراب.     ومش فاهم هو بيقول اي  جاسر انت بتقول ايه وقمر ماله مش هي في غارفته                     محمد بعصبيها ويجي ضراب جاسر بالبوكس انت هتستعبط.       ويجي جاسر مدي محمد نفس البوكس هو لو انا اعرف هسال ليه يابن أدم.                  محمد مش انت اخد قمر                   جاسر واخد قمر اعمل بيها اي انا اها عايزه بس مش وهي في الحاله دي انا مستنيها لم تفوق الاول.               محمد يرجع خطوات لوراء.  ويشد على شعرو امل اذا هي مش معاك امل راحت فين.                         الحج عبدالله هو انت لسه واقف يلا خلينا ندور عليها قمر مش بتمشى اكيد هنلاقيها في مكان قرايب من هنا.                محمد يبصلو انا لازم الاقيها ويطلع يجري وحازم وجاسر  والحج عبدالله وراه.          اما ناهد والحجه فاطمة والحجه منال وهانم والبنات بيدورو في المستشفى.           بعد ست ساعات.            الحجه فاطمة بدموع اها يابنتي روحتي فين بس وناهد بدموع اهدي يافاطمه أكد ربنا هيعترنا فيها                       عند محمد بيجري في الشوارع زي المجنون حازم اهدي ياصاحبي هنلاقيها ان شاء الله.         محمد اهدي ازي بس ودي طلعت ازي اصلا من غير ماحد يخد بالو منها لالالالا مش معقولة أكيد حد خاطفة.                          جاسر يعمل تلفون.             هو انتو نفذتو الخاطه
المتصل.         لسه ياباشا مش حضرتك قولت منفذيش دلوقتي  
جاسر يقفل التلفون امل راحت فين دي.                      في بيت الشرقاوي الساعة 11:00 مساء كلهم قاعدين مستنين محمد يرجع هو والشباب ومعهم قمر      
جرس الباب بيرن الخدمة تفتح الباب 
فاطمة تجري اه ياحج لاقتو قمر.          الحج عبدالله والدموع في عيني لا مش لاقين قمر احنا دورن في كل مكان   
                              في مكان تاني عبراه عن مستشفى واحد بصوت عالي هاتولي جهزولي اوضت العمليات فورا. واحد تاني هي مين دي واي حصل معاها يادكتور هيثم.      الدكتور هيثم مش عارف بس انا خبتها بالعربية وانا جاي ومش عارف طلعتلي منين اصلا والله وبين عليها انها عامل حدث قبل كدا. بس مش وقت الكلام دي يااشرف لازم ندخلها العمليات فوراً.                الممرضة غرفات العمليات جهزها يافندم.                  ادكتور هيثم دكتور جراحه أمريكي شاب متجواز هو لسه نزل مصر.              ادكتور اشرف اتفضل يافندم  وبعد مرور اربع ساعات.                 ادكتور اشرف ممكن اسال حضرتك سوال.            هيثم طبعآ اتفضل.                 اشرف هي عملية اي اللي حضرتك عملته للي المريضة في غرفات العمليات.                 هيثم دي عملية صعبه جداً ومش ضامن النتيجة.                         اشرف بس دي حامل في رايك الجنين ممكن ياعيش
بعد مرور أكثر من سنه ونص
في قصر الشرقاوي   
طفل صغير عمال يطناط على السرير 🙁.        شالي ابنك ده يااسيل اصلا هقتلهولك              الطفل  يعيط من صوت العالي           محمد يقوم ويمسك الطفل لا ياقلب بابي د انا بقول علي مامي
اسيل بقا كدا ياحبيبي انا اهون عليك 🙊 محمد يبصلها ويجي قايم جهزي الفطار علشان عندي اجتمع مهم في الشركه. ويسبها ويامشي                 اسيل حاضر.      و      
دموعها تنزل معقوله يامحمد لسه مش قادر تنسيها
في مكان تاني بره مصر 
واحدة بتكلم واحد انا عايزه ارجع مصر تاني لو سمحت          هيثم بس هنا احسن من مصر بكتير وايصيل بتحبك جدا وبعدين انتي ليكي مين في مصر غير جوزك الظالم واهلك الي طلعو مش اهلك مش انتي حكتيلي كدا  وبعدين شغلك هناا  انتي وايصيل نجاح جداا عايزه ترجعي ليه دلوقتي يا قمر بعد سنه ونص. وممكن اكتر كمان               قمر بدموع عايزه انزل مصر عايزه اعرف مين اهلي وعايزه واخد حقي من اللي ظالمني واخد حق بنتي بنتي ذنبها اي تجي على الدنيا عن طريق الانتقام  انا عارفه انو ممكن مايعترفش بيبنتي بس انا لازم اجبلها حقها انا دلوقتي بفضل الله تعالى بقيت بقدار ادوس على رجلي وامشي كويس والحمدلله والله.                   الخدمه تيجي ومع بنت صغيرة اتفضلي ياهانم الانسه جوتي بتعيط ومش قادره اخليها تسكت
قمر تخود جوتي بنتها من الخدمة حبيبي الماما مالو بس وتسكتها.       وقمر وهي طلع على لوسمحت يادكتور جهزلي التزكره علشآان انا هرجع مصر 🇪🇬. 
في قصر الشرقاوي
الحجه منال قعده في الجنيانه ودموعها على وشه معقوله ياقمر بعد واحد وعشرين سنة الاقيقي وترجعي تختفي تاني ياتاره هرجع اشوفك تاني ولا لاء.       جوري ولمياء وميار.         ميارفي اي بس ياتيته انتي مش عارفها ان محمد وجدو بيضيقو من سيرت قمر                  الحجه منال.           اعمل ايه بس قلبي وجعني عليها قوي  وبدموع د انا مصدقت لاقيته  ياربي رجعهلي تاني ياكريم انت اعلم باحالتها واعلم باحالتي عايز اخده في حضني عايزه أعواضها عن كل حاجه هي انحرمت منها زي ماعواض محمد وتخد باله من الكلام اللي هي بتقول وتجي سكتها    جوري اصدك اي ياتيته بنك عواضي محمد مش قادره افهم              الحجه منال تبصلها مش قصدي حاجه وتسبهم وتمشي.       لمياء انا متأكدة ان في سر واري كلام تيته ده 🤨 جوري مش وخدين بالكم من اول ماقمر ظهرات من سنه ونص وفي حاجات كثيره اتغيرت واولهم جدو وتيته جدو على طول سكت وبين على التواتر والخوف.      وتيته مش بتفكر غير في قمر.                           ومحمد اللي كان من سبع مستحيلات انو يتجواز اسيل بعد اللي حصل  في الليال  للي قمر اختفط فيها هو قرار انو يتجواز اسيل مان كلنا اتوقعنا ان محمد ممكن يقتل اسيل بعد اللي عملتو
ميار  اكيد بعد ماالوليه اللي اسمها ناهد دي قالت حاجه لمحمد وهو اتغير معا الكل  وبعد ماجدو اخدو في المكتاب  مش عارفه حصل اي بنهم بس محمد من بعدها وهو بيكره يسمع اسم قمر حتى.         اما انا نفسي اعرف هو اي السر ده؟؟ 
هو اي حصل ياتاره محمد عرف السر اللي الحج إبراهيم كان خايف منو
وقمر طلعت ازي من المستشفى واي حصل معاها
وكلام اي االي ناهد قالتو لمحمد
ومحمد اتجواز اسيل ازي
وقمر هترجع مصر هي بنتها اي هيحصل وحق اي اللي هي عايزه تخدو من محمد. 
ومحمد هيعترف ب جوتي بنت قمر

يتبع الفصل الخامس والثلاثون اضغط هنا
رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent