رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

    رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثالث والثلاثون بقلم صباح عبدالله


رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثالث والثلاثون

في قصر الشرقاوي
الحجه. منال              بدموع قمر بتكون بنت عمتك اماني
الحج إبراهيم.           بعصبيها بس اسكتي انتي بتخرفي تقولي اي.                        الحجه منال    انا برضو بخرف اتقي الله دي بنت اماني وانا وانت عارفين ان قمر بنت اماني                          جوري وميار لسه رجعينا       جوري من علي الباب هو في اي وتشوف قمر عماله تنظف في حضني جدته   جوري تجري على    بعد اذنك كدا ياستو خليني اشوفه.   جوري هي وميار في كلية طب في قسم جراحه جوري وميار يكشفو على قمر ميار دي لازم تروح المستشفى حالنا          جاسر طيب يلا مستنيين اي  ويروح علشآان يشيل قمر علشان يخده على المستشفى.              محمد اوع تلمسه         جاسر يحب يعند في محمد ويروح يشيل قمر           محمد يمسك ايد جاسر جامد انا بقول اوع تلمسها ويجي مديلو بوكس في وشو  الكل يتصدم ماعدا حازم.  حازم يروح عند جاسر  ابق خود بالك من مناخيرك المر الجاي              محمد يروح و شايل قمر ويخده على المستشفى
في المستشفى محمد بصوت عالي هاتولي دكتور فوراً.       يلاقي الدكتور يوسف               محمد هو انت لا شوفوا دكتور تاني   يوسف يفتكر الموقف بينو هو ومحمد يابص في الارض ويضحك. بس خد بالو من حالت قمر.          الدكتور يوسف بجديه.  يندي على الممرضة جهزي عرفات العمليات فوراً.          جوري وميار بعض اذنك يادكتور احنا هندخل مع حضرتك غرفات العمليات.      الدكتور يوسف بجدية تمام يلا بسرعة اجهزو     
قدام غرفات العمليات.            َوقف محمد وحازم والحجه منال  عمال تعيط وتدعي ان قمر تقوم بسلامه هي َمصداقت لاقتها بعد السنين دي كلها ومش عايز تخساره تاني.               عدات ساعة علي محمد وعلي الكل زي مايكونو عايشين في الصحراء         وبعد ساعة.  باب العمليات يتفتح       جوري وميار والدكتور يوسف احنا عملنا كل اللي بنقدار على والباقي على ربنا سبحانه وتعالى.        محمد بخوف وبيبص علي جوري وميار بمعنا هو قصدو اي            ميار تفهم قليق وخواف محمد علي قمر ميار في نفسها معقوله محمد بيحب قمر لدرجاتي انا اول مره اشوف محمد خايف وقلقان كدا على حد.        ميار اهدي يامحمد قمر كويس والجرح صطحي بس وتسكت          الحجه منال بس اي يابنتي انتكي متوجعيش قلبي                جوري قمر دخلت في صدمة نفسي            ميار قمر بنت معاقه ومستحمليتش الصدمه ف دخلت في حالة نفسي ومش عارفين هتفوق منها امته.                     محمد يابص عليهم حاله نفيس زي اي               الدكتور يوسف        المدام قمر فقداد السيطرة على رد الفعل عندها.                 محمد ازي يعني.                الدكتور يوسف يعني المدام قمر مش هاتقدر تتعمل مع حد زي مثل لو في حد كلامه هي هتسمعلو بس من غيره ردت فعل.           محمد هي هتفوق منه امته                  ادكتور يوسف.  ممكن تفوق في حاله من الحالتين.           محمد اي هم          ادكتور يوسف هم انها تتصدم مرا ثانيه نفس اصدمه او انها ترجع تشوف حد هي متوقعتيش انها تشوفو ويكون غالي جدا عليها وفي الحاله من الحالتين ممكن ترجع طبيعيه مرا تانية.                              حد بصوت عالي      انت عملت اي في بنتي                 محمد مستغرب من صوت الشخص اللي هو سامعو.             محمد.     انت بتعمل ايه هنا     
    الحج عبدالله انا جايه اشوف بنتي              محمد بنتك 
اي هو انت تكداب االكداب وتصدقه ولا اي 🤨 قمر مش بنتكم وارجعو زي مجاتو. وبعدين انتو عرفتو ازي ان احنا في المستشفى.            صوت من وراهم انا        جاسر انا الي جابتهم            محمد بغضب وانت بتعمل اي هنا انت كمان.          جاسر اي ياحمو السؤال الغريب ده 🤨 هو انت نسيت ان قمر بتكون بنت عمي يوسف ولا اي 🤨.           محمد بنت عمك منين يوسف مكانيش ليه اخوات 
جاسر.          اظهر ان انت عندك فقدان في الزاكره يابيبي
    يوسف حمد الناجي كان يتيم الام والاب بس كان عندو اخ من ابوه اسمو نبيل حمد الناجي من الزوجه التانية لحمد الناجي وانا جاسر نبيل الناجي ابن عم قمر يوسف حمد الناجي انا بكون ابن عم قمر الشارعي 
              محمد مانت ابن عمها ليه سبتوهو وسبتو ابوه وليه مدورتوش عليها.  
جاسر                 مين قال ان احنا سبنها او سبنا ابوه   عمي يوسف كان بيقول انو يتيم وعمو هَو اللي ربها علشآان جدي حمد مات وكان عمي يوسف لسه عند عشر سنين وكان يتيم الام وعمو اخدو           اما نبيل الابن التاني لحمد الناجي كانت امو عايش  واخداتو وسافرت بيه تركيا عند اخوها ونبيل الناجي اتربها في تركيا ومكانش يعراف ان ليها اخ لانو كان لسه صغير بس من سنتين ونص ابوا اكتشف ان ليه اخ ومات وعندو بت اسمها قمر ونزلنا مصر انا وبابا علشان ندور على قمر بس من غير نتيجة ورجعنا تركيا تاني بس مفقدناش الامل وبعتنا ناس تدور على قمر لحد مجالي     اتصال  ان الانسه قمر ظهرت.      وانا اخد اول طياره على مصر بس على ما وصلت مصر        كنت انت سبقني بخطوا وتجوازت قمر والبقي انت عارفه بقا
اما الرجل والست دي انا قبلتهم  قدام البوابة قصر الشرقاوي 
الحجه فاطمة بدموع انا عايزه اشوف قمر بنتي واطمن عليها.           الحجه منال           انتي مين وتكوني اي لقمر.               الحجه فاطمة.           انا فاطمة انا اللي ربيت قمر انا امها انا اللي سهرات الليالي جمبها انا اللي مسكت ايديه ومشيتها اول خطوة انا اللي شوفتها بتكبر قدام عيني           وانتو تيجو في الاخر عايزين تخدوه من حضنني وتبكي                    وتجي واحده تخد الحجه فاطمة في حضنها متخفيش قمر هترجع لينا تاني وهنخده في حضنان مرا تانيه ومفيش حد هيقدار يحرمنا منه            الحجه منال بصدمها           ناهد دي انتي          ناهد بدموع ايو ناهد ناهد ياناس ياظلم ايوا ناهد الي انتو حرمتوها من ابنها وهو لس عندو سبع سنين ايوا ناهد اللي شافت اخوها الوحيد بيتقتل قدامه ومقدرتش اعملو حاجه.    ايو ناهد اللي عاشيت في الشارع وبدموع ايو ناهد الي انتي وجوزك الظلم رمتوها في الشارع واخدو منها ابنها وداتو لواحده تانيه ترابي ايو انا ناهد نفسها؟؟؟
مين ناهد وابنها انهو الي هي بتقول عليه
وقمر هتفوق من الصدمه ولا لاء
وفعلاً يوسف حمد الناجي عندو اخ
واي    السر اللي الحج إبراهيم خايف منو
واي عرف الحج عبدالله ومراتو ان قمر في المستشفى

يتبع الفصل الرابع والثلاثون اضغط هنا
رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent