رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

    رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الواحد والثلاثون بقلم صباح عبدالله


رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الواحد والثلاثون

محمد.      قمر بتكون مرتي.         كلهم    يابصو على قمر بستغراب.  ام محمد.  انت اكيد اتجنانت ازي اتجاوزت من غير علمنا. أكيد الحق علينا احنا اللي ادنك حريه زياده علشان كده مبقتش عامل احترام لحد            محمد. يروح عند امو          ياامي صدقيني كنت مطر على الجواز ده.   ويجي عايز يحط ايدي على كتف امو.            ام محمد.      بصوت عالي وبدموع.  . حتى لو مطر على الجواز. كان لازم تجي وتعرفنا الاول انت حرمتني من اكبر حاجه انا بحلم بيها انا كان نفسي انا اختارلك عرستك وافرح بيك.        محمد يروح عند امو عايز يحضانه.        ام محمد. تذقو. اوع تلمسني انت ولا ابني ولا اعرفك  والبت الي انت جايبه دي تطلقه فوراً انت فهم. وتقعد تعيط.           محمد يامي اهدي بس علشآان اقدر افهمك انا ليه اتجوازت من غير علمكم.              المدم سناء مرت عم محمد.         هتفهمني اي يااستاذ وتبص على قمر بقرف   وتخد بالها من لبس قمر.  انت جايب واحده من الشارع وتقول عليها مراتك البت دي مش من مستونا ياستاذ انت عايز تفضحنا عايز الناس تقول محمد الشرقاوي اتجواز بت من الشارع.                قمر سامع الكلام كل. وسكت دموعها نزل وخالص هي عايز تتكلم وتقول هي مش من الشارع بس هي مش عارفه حتي اسم ابوه اي مش عارفه مين أهلها الحقيقين.               محمد يشوف دموع قمر. يضيق جدا.              محمد بصوت عالي.    بس اسكتي.             سناء تخاف من صوت محمد.         محمد يروح يقف قدام مرت عمو. وانتي بقاا اي عرفك ان قمر من الشارع.               ابو محمد اي ياستاذ هتضرب مرت عمك علشان ست الحسن والجمال.        محمد يابص على ابو. لو اتريت اقتل علشانه هقتل من غيري تفكيري.           قمر تسمع كلام محمد وتستغراب من وقفتو قدام اهلو علشانه هي مش فاهمه هو بيدفع عنه ليه.          ابو محمد. والله عال يااستاذ بت مش عارفين اصله من فصله تخليك ترد على ابوك بشكل ده.            محمد بصوت عالي لو مش عارفين مين هي يبق ياستحسن مفيش حد يغلط فيها لاني مش هسمح لحدي يلمس شعر من شعرها دي مرت محمد الشرقاوي        ولف لمرت عمو. تاني.          وبنبره هديها    ه بقاا اي عرفك ان قمر من الشارع.           مدم سناء تخاف من هدوء اكتر من غضبو        سناء بصوت كل خوف.      اصلا لبسها مش بيثبت غير كدا.               محمد بصوت عالي.       هو انتي مفكر الكل زيك مش بيهتم غير بلبسهم ولمظاهرهم              سناء بدموع انتو سامعين محمد بيقول اي            ابو محمد.     يروح عند محمد ويجي ضربو بالقلم.           محمد وكل. الموجود ين يتصدمو من تصرف ابوه مع.            ابو انت واحد مش متربي ازي تكلم مرات عمك بشكل ده.               محمد بصوت عالي. الكلام  اللكل قمر يوسف حمد الناجي. تبق مرت محمد مصطفى الشرقاوي.     اذا حبيتوا او لا         كل كبار العيلة مصدمين من اسم اهلي قمر.       َوقمر.   كمان مصدومه من الاسم ده هي اول مره تسمع الاسم.
         محمد قمر. بتكون ملكات البترول ومش من الشارع زي مافي ناس بتقول ولو كل واحد خد بالو من لبسو هيكتشيف انو هو الي من الشارع.
   و يروح عند قمر وخده وطلع بها علي السلم       وساب الكل في مصدومين.           الحج ابراهيم بيبص على قمر ومحمد طلع بيه على السلم ودموعو تنزل.             الحجه منال معقوله هي.            مصطفى يابص على ام انتي بتقولي اي يامي.          الحج ابراهيم.    لو هي فعلاً تبق نصيب.            جوري وميار يبصو لبعض وكل شباب العيله مش فهمين حاجه.   قاسم    هي مين دي ونصيبت اي  وبعدين انتو تعرفو البت دي.     الحج ابراهيم يبص على ويسبهم ويمشي.          قاسم هو اي الي بيحصل. ومين البت دي         مصطفى يلا ياولد كل واحد علي شغلو ومتشغلوش بالكم بحاجة.                   في غرفتا محمد
. محمد يدخل الأوضه بتاعتو ويقعد قمر على السرير بكل زهق. ويروح يقفل الباب جامد    وهو ماشي.    قمر تمسك ادي   انا عايز افهم اي اللي انت قولتو تحت ده ومين اهلي الحقيقين                محمد يابص لقمر بقرف وزهق هو زهقان ومضيق من القلم الل ابوه ادهولو وكمان قدام كل العيله 
    محمد يضرب قمر بالقلم اسكتي انا مش عايز اسمع صوتك ده خالص كل حاجه بتحصل انتي أسباب فيها انا ابويا عمرو مارفع ايدو عليا تجي يضربني بسباب واحده زايك
.              قمر وانا ذانبي اي حرام عليك هو اللي قولتلك اتجوازني ولا انا قولتلك دفع عني واقف قدم اهلك.           محمد يمسك قمر جامد من بوقها انتي عايز تعرفين اعمل ايه وماعمليش اي.                 قمر. انا كل اللي عايزة اعرف انا مين  وبنت مين ومين واي اللي انت قولتو تحت ده ودموعها.تنزل                محمد يمسك قمر ويوقفها ويلزقه في الحطيه  عايزه تعرفي مين اهلك.       قمر تهزي راسها بمعنا ايوا. وتغمض عينها وتعيط جامد صعبان عليها نفسي قمر انا عمري في حياتي متخيالت كل الي بيحصلي ده ودنها تعيط
             محمد عينو على دموع قمر ومش عارف هو زعلان ليه ومضيق علشان شايف دموعه محمد يجي يمسح دموع قمر وهي بتعيط هو عايز في الحظه دي يخده في حضنو ويقال لها انا مش قادر اشوف دموعك بس كبرياؤ يمنعَو.          محمد بصوت عالي ويمسك قمر من رقباته اوع تفكري ان دموعك وبراتك دي هتاثر فيا    عايزه تعرفي انتي مين انتي بنت عائلة الناجي اكبر اعدائ عائلة الشرقاوي انتي بتكون قمر يوسف حمد الناجي
في غرفة الحج إبراهيم.         الحجه منال. بدموع معقوله بعض واحد وعشرين سنة تظهر.        الحج ابراهيم.       لو هي فعلاً انا هقتلها           الحجه منال تباص علي بصدمة انت بتقول ايه ياحج تقتل مين حرام عليك كفاية اللي راح.            الحج ابراهيم انتي عايزاني اخد بنت الناجي في حضني ولاء مستحيل اقبلها بي شكل من الأشكال حتي لو كانت ؟؟
اي علاقات قمر بل حج إبراهيم وليه عايز يقتلها
ومين عائلة الناجي واي العداو اللي محمد بيقول عليها
واسيل هتعرف ان محمد اتجواز َواحده غيره هتعمل اي في قمر
تبعوني علشان تعرفوا كل ده

يتبع الفصل الثاني والثلاثون اضغط هنا
رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent