رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثلاثون 30 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

    رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثلاثون بقلم صباح عبدالله


رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثلاثون 

.     وفي الحظه دي قمر ترجع تفتكر كل حاجه تاني هي كانت نسيت لم شافت جمال المكان والبحر قمر تسكت ودموعها على وشه وتفتكر كل حاجه بنها هي وعائلة االحج عبدالله كلامها مع الحجه فاطمة وضحكها هي ونورهان على اسراء مرات اخوهم وتفتكر لم جانت بتتراج ابوه علشان يخده مع الإرض وتفتكر شجرة التوت والجناينه وتفتكر كلام ابوه وهو بيعلمها ازي توجها العلم وازي تكون في شجاعة وتحدي كل الظروف قمر بصوت عالي  ياربي لك الحمد كم ينبغي لجلال وجهك وعظيم وعظمتا سلطانك اللهم إني لا أسألك رد القضاء ولكن اساك االطف في ياربي انا تعبانه اوي وتعبت اوي وانت تعلم وانا لا اعلم يارب انت عارف وشايف اي اللي في قلبي شيل كل الوجع  ده اها ياربي انا طول عمري وانا صبره وانت عارف يارب انا صبرة على نظرات الناس ليا وصبرة على اني انحرمت من كل حاجه بتحلم بيه اي بت في ساني  وصبرة على اني بقلي واحد وعشرين سنة  لحد دلوقتي ملبستيش جزمه حلو زاي البنات لم بيلبسوا ولسه هاصبر على كل حاجه. بس ياربي ازي هاصبر على بعد اغلي الناس علي قلبي ازي هاصبر على كلمت يتيمه ام  واب ازي هاصبر على الوحده من غير اخ واخت ازي ياربي هقدر اقول اني ياتيمه واهلي لس عايشين. اها ياربي قلبي وجعني اوي اهااااااااااااااا وتبكي وبصوت عالي   ومحمد واقف مش عارف يعمل اي   ويجي نزل لمستوىه ويجي وخدها بين حضنو.     قمر من غيره واعي منها هي كمان تحضنو قمر اوع تسبني انت كمان زاي الكل كلهم سبوني كلهم اتخلو عني كلهم خضعوني كلهم كذابين اهااااااااااااااا ياربي  ويغما عليها. بين أحضان محمد.   
    محمد يحس ان قمر تقلت بين احضانو محمد قمر قمر انتي كويس بس مفيش رد يجي شايله وخده على الفيله بتاعتو. ويحاطها على السرير ويقعد جنبها
 محمد بيكلام نفسو  هو انا اي بيحصل ده انا ليه مش قدر اشوفها بتبكي ليه لم عيني تجي في عينه بنسا كل حاجه ليه لم بقرب منها بحس ان قلبي هيقف اه معقوله حبتها لالالالا حبتها اي لا مستحيل انا لازم اخد اوراق الأرض دي باسرع وقت.     
  قمر تفوق بتكح كح كح كح     وتقعد على السرير محمد  يامشي   ايدي على ضهر قمر بالطف ويديها مايه  انت كويس
 قمر تخد باله من الي قعد جنبها قمر مسكها كوب المايه وتجي رامي في وش محمد انت ازي تقراب مني انا حذرتك قبل كدا انت اي مش بتفهم ولو مفكر اني مراتك تكون غلطان انا مستحيل اقبل الجواز ده فاهم ولس هتقوم.        
.   بس محمد مساكه    محمد انتي ازاي تجراي تعالي صوتك علي وعقابك اني هثبتلك اني جوزاك 
تسارع في الأحدث
محمد.    اي ياعروسه مش هتقوم بقاا تجهزي علشان نرجع زمان الكل في البيت قلقانين علىا وبالأخص خطبتي      قمر تبص لمحمد باصت قرف ودموعها تنزل انا عمري ماشوفت انسان ارخص منك انا بكرهك بكرهك فاهم بكرهك.          محمد يضرابها  قلم و يامسكها من شعرها          انا يعني اللي بحبك يعني مانا كمان بكرهك وممكن اكتر منك كمان واوعي تفكري ان اللي حصل ده حب لا أبداً ده بس كان عقاب علشان تفكري مية مره قبل ماصوتك ياعالي عليا مر تانية انا عمري في حياتي ماقرفت من حد قدك انتي بت معاقه فاهمه مستحيل اني اقبلك اكتر من خدمه ليا ليل ونهار ومنين ما اعوزك هخدك ياقمر فاهمه.   
     قمر بدموع شعري محمد يشدها اكتر فاهمه.      قمر    من وجع شعرها فاهمه فاهمه يجي محمد راميها على السرير محمد معاكي روبع ساعة تكوني جهزها    قمر     هنرح فين   
    محمد يامسك قمر من بوقها انتي تعملي زي مابقول وبس الخدم عندي مش بيسالو بينفذو بس       ويسبها ويامشي
تسارع في الأحداث
قمر   انت جيبني فين         محمد ينزل من العربية وقمر متابعه بنظرها.         محمد يفتح باب العربية ويشيل قمر      قمر   انت وخدني فين.         محمد ميرديش ويرن الجرس الخدمه تفتح الباب حمدالله على السلامه يابيه.           محمد الله يسلمك مين هنا       الخدمه   لس مفيش حد لس جارج يابيه.
      محمد يخد قمر ويدخل يلقي الكل قعد علي اسفره بيفطرو       جوري كنت لسه نرلها هي وميار من علي السلم تخد باله من محمد وقمر جورى يا خوافي من الي هيحصل اهلا باهل النصيب
.     ميار    هي مين إلي محمد شايله دي    
  محمد بتنبه الكل صباح الخير      الكل صباح الخير ويستغربوا من البت اللي هو شايله     ام محمد تقوم من علي الكرسي هي مين دي 😳 يامحمد.          محمد يحاط قمر على الكنبة ويبص لقمر بصات مش مفهومها.       محمد مراتي         الكل مصدامين من كلمات مرتي       ام محمد انت بتهزار صح.       محمد.  قمر بتكون مرتي؟؟
اي هيحصل مع قمر
عائلة الشرقاوي هيقبلو قمر
ومحمد هيعمل اي علشانه

يتبع الفصل الواحد والثلاثون اضغط هنا
رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الثلاثون 30 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent