رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل السابع بقلم الاء محمد

الصفحة الرئيسية

       رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل السابع  بقلم الاء محمد


رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل السابع 

انتي لست عاديه في حياتي .. واياك وان تزورك الظنون بأنكي عاديه بالنسبه لي قدلا تعلمي بأنك قد جئت إلى علي هيئة رسالة اعتذار من هذا العالم الساذج ..
وقد لا تعلمين بأنكي وان كنتي عاديه وهذا يميزكي ، وقد لا تعلمين أنني وضعتك ضمن قائمه اهم سباقات حياتي ..
إما الفوز و إما الفوز ..
ركان الفون وقع منه من الصدمه لما تهاني كلمته وقالتله علي اللي حصل ل فرح حس ان روحه راحت منه وبقا تايه ومش عارف يعمل ايه راح بقا يكسر في المكتب وطالع برا المستشفى وعيونه بطق شرار ازاي حد يقدر يخطف فرحة عمره راح راكب العربيه بتاعته وبقا يسوق بسرعه جنونيه لحد موصل عند العماره اللي فرح قاعده فيها راح نازل بسرعه من العربيه ودخل جوا مستناش حتي الاسنسير راح طالع السلم بسرعه وصل قدام الباب لقي تهاني منهاره و مالك عمال يعيط والجيران اللي اتلمو علي صوت تهاني وقفين يهدو فيهم 
ركان راح بسرعه علي تهاني ونزل علي ركبته 
ركان بصدمه .. فين فرح يا ماما ايه حصل 
تهاني بدموع وهي مش عارفه تتكلم كلمتين علي بعض وبتاخد نفسها بلعفيه .. م م معرفش يا ركان انا كنت واقفه انا ومالك في البلكونه شوفتها وهي نازله من الاوبر زي كل مره فجاء جي واحد مخبي وشه كان معا منديل راح حطه علي وشها و اخدها في العربيه و بقا فص ملح ودأب
ركان .. عربيه اي ومين اللي ممكن يعمل كدا في فرح وايه مصلحته 
تهاني بدموع .. فرح انا عاوزه فرح يا ركان مليش دعوه بنتي انا عاوزه بنتي وبقت تعيط فجاء اتكلم واحد من الجيران وقال
الجار .. اهدي يا حاجه تهاني اكيد دكتوره فرح هترجع احنا نبلغ البوليس وهو يتصرف 
ركان خاف علي فرح من فكرة أن حد يازيها لو بلغو البوليس راح قال
ركان .. محدش يبلغ البوليس انا مش هخاطر بفرح أو استحمل أن حد يازيها 
الجار .. طب والعمل حضرتك هنتصرف ازاي دلوقتي وازاي نرجع الدكتوره فرح
ركان .. انا هتصرف اكيد اللي خطفها هيطلب فلوس بس محدش يعرف رقم العربيه واحده من الجيران اتكلمت وقالت 
الجاره .. انا كنت قاعده في البلكونه في الوقت ده ولما مدام تهاني صرخت اخت رقم العربيه 
ركان بأمل .. طب ممكن تقولي رقم العربيه بسرعه 
الجاره أدت ركان رقم العربيه عشان يدور عليها 
الجار .. طب كدا هنتصرف ازاي دلوقتي انا مش هرتاح غير لما دكتوره فرح ترجع لينا بسلامه
ركان بقا مضايق وغيران من اهتمام الجار بفرح  
ركان بغيره .. انت ايه دخلك ترتاح مترتحش انت مالك بفرح اصلا 
الجار بهيام .. دكتوره فرح دي بونبونايت العماره طبيعي اقلق عليها 
ركان مقدرش يستحمل كلامه وهو بيتغزل في فرح اللي هي ملكيه خاصه بي هو وبس راح مدي الجار بلبونيه في وشه سنانه جابت دم 
ركان بغضب .. اخر مره اسمعك تجيب سيرت فرح تاني علي لسانك انت فااااهم 
الجار قام ومسح الدم من علي شفايفه واتكلم ببرود  .. وانت دخلك اي وتقربلها اي اصلا 
ركان .. انا ابقا خطيب دكتوره فرح عرفت ولا تحب اعرفك تاني وقرب بكل غيظ من الجار اللي وشه جاب الوان لما عرف أن فرح مخطوبه تهاني قامت وراحت ماسكت ايد ركان بسرعه وقالت 
تهاني .. مش وقته يا ركان انا عوزه بنتي عاوزه فرح رجعلي فرح 
ركان .. حاضر يا امي اوعدك أن انا هلاقي فرح وهرجعها لينا في اقرب وقت
وراح اطمن علي مالك اللي منمش غير في حضن ابو ونايمه في سريره و طلع اطمن علي تهاني ونزل ركب عربيته وساق بسرعه جدا
بقلمي الاء محمد
        ★★★★★★★★★★★★★
في العربيه فرح كانت في دنيا تانيه خاالص ومش حاسه بلي بيحصل معاها وكان راكب محسن اللي ابراهيم اتفق معا أن هو يعرف فين مكان فرح طلع محسن الفون وراح رن علي ابراهيم اللي كان قاعد وسرحان في اللي هو عمله عشان يوصل لكل الورث من ابو لوحده وبقا يفتكر كلام المحامي اللي خلا ابراهيم مبقاش شايف قدامه من الطمع وبقا يفتكر اللي عمله 
★★ فلاش باك ★★
ابراهيم طلع من عند المحامي وهو كان فاكر أن ابو كتب كل حاجه لي عشان هو اللي تعب فيها بس لقي أن ابو كتب كل حاجه با اسم اسماعيل راح بقا يفكر في طريقه عشان يحصل بيها علي الورث لوحده وجت في باله فكره شيطانيه وراح ابتسم بخبث وقرر ينفزها في اقرب وقت 
★★ نهاية فلاش باك ★★
فاق ابراهيم علي صوت الفون بتاعه راح رد بسرعه 
ابراهيم .. ها ايه الاخبار 
محسن .. كله تمام يا كبير والامانه معايه اهي 
ابراهيم بفرحه .. افارم عليك يا واد حلوتك محفوظه وزياده كمان 
محسن بسعاده .. تسلم يا كبير احنا في الطريق علي أول النهار هنكون عندك 
ابراهيم .. تيجي بسلامه وانا مستانيكم سلام 
قفل محسن مع ابراهيم وهو فرحان وبيقول
محسن بطمع .. والله وانفتحتلك طاقت القدر يمحسن وبقا فرحان بلفلوس اللي هياخدها من ابراهيم
بقلمي الاء محمد
       ★★★★★★★★★★★★★★
روحت انجي وهي مبسوطه وبقت تروق البيت وجهزت الضيافة عشان تقدمها ل أهل خالد وخلصت كل حاجه وهي طايره من السعاده ودخلت غيرت هدومها ولبست فستان لونه نبيتي في ورود بيضه  وعليه طارحه بيضه وميكاب جميل هادي برز لون عيونها اللي لون السماء خلصت لبس راح داخل عليها ابوها اللي كان مبسوط وسعيد عشان بنته اللي كبرت علي أيده وجوا حضنه راحت انجي بقت تلف بي الفستان وعلي وشه ابتسامه جميله وقالت
انجي .. شكلي حلو يا بابا انا فرحان اووي يا بابا 
عم سيد .. شكلك زي القمر يا حبيبتي ربنا يسعدك كمان و كمان ياارب 
انجي راحت قاعده علي ركبتها تحت رجل ابوها وحطت راسها علي رجله وهو حت أيده علي رأسها
انجي .. تعرف يا بابا كان نفسي ماما تكون معايه في يوم زي ده اووي 
سيد .. ربنا يرحمها يا حبيبتي وبعدين انا موجود اعتبريني امك ما انتي بنتي و اختي وكل دنيتي 
انجي .. انت كمان يا بابا كل دنيتي انت السند و الظهر اللي بسند عليه وانا مهمومه
سيد .. وبعدين بقا كدا مش هينفع قومي ظبتي لبسك ولفي بلفستان زي زمان فاكره 
انجي بضحكه قامت وبقت تلف بلفستان وهي بتضحك ونسيت ان هي كانت زعلانه اصلا وعم سيد كان فرحان ببنته اللي مهما كبرت هتفضل طفله بالنسبة له
بقلمي الاء محمد
       ★★★★★★★★★★★★★
 وصل خالد تحت العماره اللي ساكنه فيها انجي هو و ابو كانو في عربيه و كنزي و زين في عربيه وكان متشيك علي الاخر ولابس بنطلون اسود و قميص لونه ازرق فاتح شبه عيونه اللي تخطف اي حد و حاطط البرفيوم بتاعه وماسك في أيده بوكيه ورد جميل اووي وراح نازل من العربيه وطالعو عند الباب وراح ران الجرس راحت انجي بسرعه وهي قلبها بيدق وفرحانه عشان تفتح الباب واول ما خالد شفها خطفت قلبه و بقا مبهور بيها وبجملها  راح قرب منها واداها الورد وعيونهم اتقبلت و قال بصوت واطي سمعتو انجي 
 ‏خالد .. بسم الله ما شاء الله زي القمر 
 ‏انجي بقت مكسوفه و وشها قلب فروله ورده عليه
 ‏انجي وهي مكسوفه .. شكرا
 ‏كنزي لحظت أن صاحبتها مكسوفه فقررت تلحقها 
 ‏كنزي قامت وقربت من انجي وهي مبسوطه وقالت ل خالد .. تسمحلي اخد عروستك منك شويا يا عريس وراحت غمزت يعنيها ل خالد اللي ضحك علي انجي وشكلها وهي مكسوفه 
 ‏دخلت كنزي هي وانجي اللي كانت حاطه ايديها علي قلبها اللي عمال يدق جامد اوووي راحت كنزي ضربتها علي كتفها براحه وكانت بتضحك عليها وقالت 
 ‏كنزي .. رحتي فيين يا بنتي نحن هنا 
 ‏انجي .. كنزي هو انا مش بحلم صح وقولي أن ده حقيقه 
 ‏كنزي بسعاده .. لا مش بتحلمي وحقيقة لو مش مصدقه ممكن خالد يخليكي تصدقي 
 ‏انجي بهيام .. خالد 😍😍
 ‏كنزي .. يلا يا ماما نطلع برا عشان نشوفهم بيعملوا ايه واتفقوا علي أيه 
 ‏طلعت انجي تحت نظرات خالد و كانو اتفقو علي كل حاجه وخالد اتفق أن هو يكتب الكتاب في فترة الخطوبه عشان يقدر يخرجو مع بعض زي مهما عاوزين راح خالد قرب من سيد وقال
 ‏خالد .. تسمحلي يا عمي أن اخد انجي ونخرج شويا ومش هنتاخر 
 ‏سيد بص علي انجي اللي كانت فرحانه وعيونها بتلمع ووشها منور
 ‏سيد .. اكيد يا بني انت دلوقتي خطيبها وبعد كام يوم هتكتبو الكتاب 
 ‏قام محسن هو و كنزي وزين عشان يروحو سواء و بقا خالد وانجي اللي نزلو وركبوا عربيه خالد عشان يخرجو لوحدهم 
 ‏بقلمي الاء محمد
       ‏★★★★★★★★★★★★★    ‏
ركان اتصل علي واحد هو يعرفه وراح عشان يقبله عشان يساعده أن هو يلاقي العربية اللي خطفت فرح وصل الكافيه وراح قاعد مفيش خمس دقائق وجي واحد راح قاعد قدامه 
هو .. خير يا ركان قلقتني حصل حاجه
ركان .. انا محتاجك اووي يا حاتم 
حاتم .. خير يا ركان اتكلم قول في ايه 
ركان .. فرح في واحد خطفها وانا مش عارف اعمل ايه وخايف أبلغ حد يئذيها 
حاتم .. اهدا كدا بقا وقولي حصل ازاي 
ركان حكي ل حاتم كل حاجه تهاني قالتها 
حاتم .. طب مين لي مصلحه يعمل كدا 
ركان .. مش عارف يا حاتم فرح ملهاش اي اعداء خالص
حاتم .. طب محدش يعرف مواصفات العربيه لونها وكدا
ركان .. انا معايه رقم العربيه واحده من الجيران سجلته
حاتم .. يا راجل وساكت كل ده هاتوا 
ركان ادا حاتم رقم العربيه عشان يبحث عنها
حاتم .. متقلقش انا هقلب الدنيا وهجبلك اللي عمل كدا
ركان .. بجد انا مش عارف اقولك ايه يا حاتم
حاتم .. متقولش حاجه احنا اخوات عيب كدا  
ركان .. شكرا يا حاتم بجد 
حاتم .. لا شكر بين الاخوات أقوم أنا بقا عشان الحق ادور عليها بسرعه 
قام حاتم مشي وساب ركان جوا قلبه نار ومش هتطفا غير لما فرح ترجع تاني لجوا حضنه 
بقلمي الاء محمد
     ★★★★★★★★★★★★★
وصلت فرح اللي بدأت تفوق من المخدر واستقبالها عمها اللي كان مجهز ليها اوضه متامنه كويس عشان متهربش راح محسن شالها و حطها فيها و اخد فلوسه وراح مشي فاقت فرح وبقت الروئيه مش وضحه حوليها 
فرح وهي بتتكلم بصعوبه .. اه انا فيين 
ابراهيم .. انتي في بيتك يا بنت اخوي 
فرح فاقت لنفسها وبقت مستغربا ايه جبها عند عمها وراحت قامت واقفه بسرعه 
فرح .. عمي انا ايه جبني هنا وايه اللي حصل 
ابراهيم .. ايه جابك هنا انا اللي جبتك هنا يا بنت اخويا 
فرح .. اخوك ده من أمتي وانت بتعتبر ابويا اخوك اصلا امتي سئلت علينا أو حتي عليه 
ابراهيم .. وه وه هي عيشتك في مصر علمتك طولت اللسان وأنك تتكلمي كدا مع الاكبر منك 
فرح .. هو عشان بقول اللي كان بيحصل ابقا بطول لساني يا عمي 
ابراهيم .. كويس انك لسه عارفه اني عمك يا بنت اخوي 
فرح .. انا عارفه كل واحد مين وايه لكن انت ايه فكرك بينا دلوقتي 
ابراهيم .. الدنيا كانت لهيا يا بنتي وانا قررت انك مش هتبعدي عني تاني وهعوضك عن اللي حصل 
فرح .. تعوضني ايه بعد ايه ما ابويا مات جي دلوقتي تقول الكلام ده وازاي مش هتبعدني عنك انا حياتي هناك مش هنا 
ابراهيم .. من هنا ورايح حياتك كلها هتكون هنا
فرح .. يعني ايه يا عمي 
ابراهيم .. يعني هتتجوزي ولدي وهتعيشي معايا هنا 
فرح بصدمه .. ايه اتجوز ابنك 😳😳        ‏
تفتكرو ركان هيلاقي فرح 
وفرح هتعمل ايه 

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent