Ads by Google X

رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثامن بقلم الاء محمد

الصفحة الرئيسية

        رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثامن بقلم الاء محمد


رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 

"وفجأة ترى أنّك بالفعل إستهلكت نفسك كُلياً، تكلمت كثيراً، شرحت أكثر، بررت بما يكفي.. ثم تأتي عليك لحظة وترى أن طاقتك قد نفذت، فَتتوقف عن الكلام وتبتعد عن الناس، وتذهب لأقرب ملاذ لك وتجلس مُكتفياً بنفسك."
فرح بصدمه .. ايه اتجوز ابنك 
ابراهيم .. اه هتتجوزي ادهم ابني 
فرح بصوت عالي و عصبيه .. ايه اللي انت بتقوله ده انا استحاله أوفق علي كلامك ده ابدا 
ابراهيم ببرود .. مش بمزاجك انتي اصلا ملكيش رئي 
فرح .. يعني اي مش بمزاجي انا استحاله اتجوز ابنك ده انا حتي معرفهوش وهو كمان ميعرفنيش
ابراهيم .. قدامك وقت تتعرفي عليه بس مش دلوقتي بعد الجواز 
فرح بصوت عالي لمت كل اللي في البيت
فرح .. وانا مش موفقا علي كلامك ده يا عمي واللي عندك اعمله 
ابراهيم بعصبيه راح ضارب الأرض بلعصايه بتاعته وقرب من فرح وبقا يتكلم بصوت عالي 
ابراهيم .. شكل قاعدتك في مصر معرفتكيش مين هو ابراهيم الدهشوري أنا بقا هعرفك
راح ضارب فرح بلقلم جااامد بكل غل  راحت فرح وقعت علي الارض من قوة القلم وبقت دموعها تنزل راح داخل ادهم و تفيده وجميله
ادهم .. في ايه يا بوي ومين دي اللي انت ضربتها
فرح بصت ل ابراهيم بصه كلها غيظ منه وراحت مسح دموعها اتكلمت وقالت
فرح .. رد عليه يا حاج ابراهيم يا دهشوري 
ادهم بقا مستغرب مين دي اللي بتكلم ابوه بالطريقه دي وبتعالي صوتها عليه 
ادهم .. انتي مين وازاي بتتكلمي مع ابويا كدا 
فرح .. انت بقا ادهم العريس اللي عمي عاوز يجوزني ليه بلغصب
ادهم .. هو انتي بقا فرح بنت عمي اسماعيل
فرح .. ايوا انا ممكن اعرف ايه فكركو بيا بعد كل ده دا انتو حتي مفكرتوش في عمك اللي مات 
ابراهيم .. مش انتي اللي هتقولي اعمل ايه ومتعملش ايه ماشي يا بنت اسماعيل
فرح .. اعمل اللي انت عوزه بس بعيد عني أنا مش لعبه في ايدك عشان تجوزها ابنك بلغصب
ابراهيم .. هنشوف كلام مين اللي هيحصل في الاخر وراح طالع برا هو ادهم و جميله و تفيده كمان وساب فرح لوحديها في الاوضه وقفل عليها 
ابراهيم .. محدش يفتح ليها ولا اكل ولا شرب انا هربيكي يا بنت اسماعيل 
ادهم .. يعني ايه يا ابوي وهي جت هنا ازاي 
ابراهيم .. انا جبتها ولا فكرتي هسبها وكل حاجه تروح للغريب كيف مقولتلك 
تفيده .. يا حج البنيه شكلها خايفه خاليني ادخلها واحطلها اكل 
تفيده كانت فرح صعبانه عليها عشان هي اكتر واحده عارفه ابراهيم ممكن يعمل ايه لو حد فكر يقف في طريقه وقبل متكمل كلمها كان ابراهيم بص ليها بصه بعيونه اللي بطق شرار و راح ضارب الأرض بلعصايه بتاعته واتكلم بصوت عالي وصل ل فرح وقال 
ابراهيم .. اللي هيفكر يعصي كلامي هيكون حسابه عصير معايه وحزاري كلامي ميتنفزش 
وراح ماشي من قدامهم فضل ادهم و تفيده و جميله قربت تفيده من ادهم واتكلمت وقالت
تفيده .. ابوك شكله مش ناوي علي خير يا ولدي
ادهم .. فعلا انا اول مره اشوف ابوي كدا مصمم علي حاجه بطريقه دي 
تفيده .. ربنا يعديها علي خير استر يارب 
وراحت ماشيه وفضل جميله و ادهم جميله جت تمشي راح ادهم ماسك ايديها 
ادهم .. مالك يا جميله ساكته لي 
جميله .. هقول ايه و جوز عمتي قال كل حاجه خلاص 
ادهم .. يعني ايه مش فاهم 
جميله .. يعني مبروك يا بشمهندس 
وراحت سابته واقف مكانه وهي مشيت طلعت اوضتها ادهم بعد ما جميله مشيت بقا واقف مش عارف يعمل بقا يحت أيده علي شعره ويقول
ادهم .. وانا مش هكون غير ليكي يا جميله ويحصل اللي يحصل 
بقلمي الاء محمد
       ★★★★★★★★★★★
جو الاوضه عند فرح راحت قاعده في زاويه في الاوضه وبقت دموعها تنزل وهي خايفه من عمها اللي يختلف عن ابوها خالص وبقت خايفه منه قامت فرح بقت تدور علي الشنطه بتاعتها عشان تلاقي الفون تتصل بركان عشان يلحقها من عمها بس ملقيتش حاجه في الشنطه اللي كانت مرميه جنب السرير راحت قاعده علي طرق السرير وبقت تتكلم وهي دموعها بتنزل .. يارب اقف جنبي انا مليش غيرك يارب ركان يلحقني وفضلت تعيط لحد منامت مكانها ودموعها بتنزل من علي وشها
بقلمي الاء محمد
        ★★★★★★★★★★★★★
روز صحيت قررت انها تشوف ركان اللي قررت أن لازم تكون قريبه منه عشان هو فرصه احسن من طلقها اللي هي أطلقت منه عشان مبقاش من مستواها من بعد ما ساب شغله في السفاره مع ابوها وقرر أن هو يفتح شغل خاص ليه وهي مش عجبها أن هو لسه هيبداء من الاول يعمل اسم ليه في المجال اللي هو اختاره لبست واتشيكت علي الاخر وراحت علي المستشفى عشان تبان أن هي صدفه مش اكتر وصلت عند الاستقبال 
روز .. كنت عاوزه اعرف مكتب دكتور ركان فين لو سمحتي 
البنت .. دكتور ركان مش موجود حضرتك 
روز .. مش مشكله انا ممكن استنا 
البنت .. هو حضرتك مش جي النهارده اصلا 
روز .. مش جي طب ممكن اشوف دكتوره فرح 
البنت .. والله يا فندم هي كمان مش موجوده 
روز بحقد وبتكلم نفسها .. طبعا مش هنا
راحت ماشيه وهي كلها غيظ من فرح   
بقلمي الاء محمد
        ★★★★★★★★★★★★★  ‏
ركان كان قاعد في الشقه وبقا يفتكر فرح لما كانو قاعدين مع بعض وهما بيرقصو و هما بيتكلمو وصوت ضحكت فرح كان عمال يتردد في ودانه وبقا شايف فرح في كل مكان راح قام وبقا يدور عليها و يشوف خيلها في كل مكان في الشقه 
ركان .. فينك يا فرح لي كل مقرب منك تبعدي عني كدا انا من غيرك ولا حاجه يا فرح 
ركان بقا قاعد و يفتكر حضن فرح لي و كلمها قبل ما تتخطف وهي بتقول
فرح .. هستناك يا ركان 
ركان بقا مش سامع غير صوت فرح وبص راح طلع الفون بتاعه عشان يتصل بحازم 
ركان .. وصلت لحاجه يا حاتم
حاتم .. لسه يا ركان بندور 
ركان .. اعمل كل حاجه واي حاجه عشان تعرف مكان فرح يا حاتم
حاتم .. من غير متقول يا ركان انا مش هسكت غير لما اعرف المكان اللي فرح في
قفل ركان مع حاتم وراح قاعد بضعف علي الكرسي 
ركان .. هوصلك يا فرح ومش هسيبك ابدا واللي عمل كدا هيكون حسابه معايه ومش هرحمه علي وجع قلبي عليكي 
بقلمي الاء محمد
       ★★★★★★★★★★★★★★
انجي كانت قاعده سهرانه بتفتكر خالد و معاملته ليها وقد ايه هو شخص محترم وكان بيعملها زي الاميره بكل حنيه وحب وبقت تفتكر لما اخدها عشان يخرجو بعد الخطوبه 
★★ فلاش باك ★★
خالد وانجي نزلو وقبل ما انجي تفتح باب العربيه كان خالد سبقها وفتح ليها الباب وانجي ركبت معا 
خالد .. تحبي نروح فين 
انجي .. اي مكان اللي يعجبك 
خالد .. اي مكان معاكي هيكون جميل 
خالد قال كلامه ل انجي وهو عيونه عليها وانجي راحت بصه علي خالد و عيونهم اتقابلو وانجي ابتسمت ابتسامه خطفت قلب خالد 
خالد .. في مكان هيعجبك اووي 
خالد اخد انجي ل مطعم شيك جدا و قضو وقت جميل وانجي كانت مبسوطه و خالد كمان كانت اللمعه اللي في عيون انجي كانت كفيله أن هو يكون طاير في السماء فجاء قام خالد وسط استغراب انجي راح لف وقف ورا كورسي انجي وراح مطلع من جيبه السلسله اللي هو كان جبها ل انجي وراح وطي عشان يلبسها ليها وكان قريب اووي منها وصوت نفسه كمان كان قريب انجي اللي حست برعشه من قرب خالد راح خالد قرب من ودن انجي اللي غمضت عينها  واتكلم براااحه
خالد .. النجمه عشان انتي نورتي دنيتي يا نجمتي 
انجي فضلت مغمضه عينيها وقلبها بيدق جاامد  بقرب خالد 
★★ نهاية فلاش باك ★★
فاقت انجي علي صوت رساله في تلفونها بتشوف لقيت خالد بعت ليها رساله 
خالد .. صاحيه ولا نايمه 
انجي .. صاحيه 
خالد .. وحشتيني 
انجي بكسوف .. انت كمان 
خالد .. انت كمان ايه 
انجي .. انت كمان وحشتني 
خالد كان مبسوط بكلمت انجي اللي هو واثق أن هي بقت زي الفراوله حتي وهو بعيد برضو بتتكسف منه 
خالد .. هشوفك بكره يا نجمتي
انجي راحت ماسك السلسله وراحت بيساها ونامت تحلم بخالد 
بقلمي الاء محمد 
     ★★★★★★★★★★★★★★
صباح يوم جديد قامت فرح من مكانها اللي كانت نايمه في وبقت تعيط 
فرح وهي بتكلم نفسها .. انا لازم اطلع من هنا 
فرح فضلت تعالي صوتها جامد عشان حد يقدر يسمعها 
فرح .. انتو يالي برا افتحوا الباب ده يااااا ناااس حراااام عليكو اللي بتعملو فيا ده 
كانت تفيده واقفه برا وصعبان عليها فرح راح جي ادهم من وراها 
تفيده .. الحق بنت عمك يا ادهم 
ادهم .. وانا في ايدي ايه ليها يا امي منتي شايف ابوي قفل الباب والمفتاح معا
تفيده .. والله ميردي ربنا اللي بيحصل ده يا ناس
راح جي ابراهيم من وراها وقال
ابراهيم .. هو اي اللي ميرديش ربنا يا تفيده 
تفيده بخوف .. يا حج البنيه جي من سفر ومحبوسه من بليل اقل حاجه تغير خلجاتها وتخش الحمام زي الخلق 
ابراهيم ضرب الأرض بلعصايه واتكلم بصوت عالي 
ابراهيم .. انا مش قولتلك قبل سابق متدخليش في حاجه وخليكي في حالك 
راح سابها هي وادهم اللي مش راضي علي افعال ابوه وفتح الباب ودخل علي فرح 
فرح .. انا عاوزه امشي من هنا 
ابراهيم .. منا قولتلك هتعيشي هنا وسط اهلك وناسك يا بنت اخوي 
فرح .. انا معرفش حد هنا وزمان ماما و م فرح قبل متجيب شيرت مالك راحت ساكته عشان اكيد عمها لو عرف بي هيئزي راحت ساكته 
ابراهيم .. امك متخفيش عليها اكيد هقولها بس مش دلوقتي لو سمعتي كلامي هجبهالك هي كمان 
فرح .. ملكش دعوه با ماما وانا هعمل اللي انت عوزه بس بعيد عن ماما 
ابراهيم .. عال قومي يلا عشان تتسبحي وتفطري معايه وحطي في بالك لو عملتي اي حاجه يكون حسابك معايه انا 
راح طالع هو وفرح وراح ناده بصوت عالي 
ابراهيم .. جميييله 
جميله جت علطول .. نعم يا جوز عمتي 
ابراهيم .. خدي عروسة ولدي عشان تغير هدومها 
جميله دموعها خلاص كانت هتنزل راحت اتمسكت وبصت علي ادهم و عيونهم اتقابلو وراحت واخدا فرح عشان تغير 
جميله بكسره .. يلا يا عروسه 
فرح مشيت مع جميله و كانت واخدا بالها من نظرت جميله ل ادهم  طلعو فوق الاوضه 
جميله .. اتفضلي الحمام اهو خشي غيري علي مجبلك حاجه تلبسيها وراحت طالعه من الاوضه 
قبلت ادهم في وشها راحت ماشيه من غير متكلمه راح ادهم بحركه سريعه كان ماسك جميله وساكنها جوا حضنه 
ادهم .. العيون دي متخلقتش للحزن طول منا عايش مش عاوز اشوف عيونك كدا 
جميله غصب عنها دموعها نزلت وهي في حضن ادهم راح ادهم بقا يمسح دموعها بشفايقه وبقا يبوس عيون جميله اللي كانت ريحت ادهم و حضنه ردت فيها الروح من تاني 
جميله .. غصب عني يا ادهم صعب تكون لغيري ومش ليا 
ادهم وجميله في حضنه .. ده مش هيحصل ابدا انتي ليا وانا ليكي 
بقلمي الاء محمد
       ★★★★★★★★★★★★★     ‏
قام ركان من مكانه وراح لبس عشان يروح يشوف مالك وتهاني راح ركب العربيه بتاعته ووصل عند تهاني اللي فتحت الباب وهي في دنيا تانيه 
ركان .. اديك يا ماما مالك فين
تهاني .. مالك جواء 
دخل ركان علي اوضه مالك اللي حاسس بغياب أمه راح ركان عليه وبقا يشم ريحة مالك اللي شبه ريحت فرحه عمره مالك بقا ساكت في حضن ابوه راح مرا واحده اتكلم 
مالك .. م ا م ا 
ركان بقا فرحان وزعلان كان نفسه تكون فرح معا ويسمعو مالك سواء ركان غصب عنه دموعه نزلت 
راح تلفونه ركان رن راح ماسكه بسرعه 
ركان .. ايوا يا حازم 
حازم .. لقيتها يا ركان 
ركان بفرحه  .. اييه لقيت فرح 
ركان قفل الفون وراح طالع بسرعه من بعد ما نيم مالك في سريره تهاني راحت علي ركان 
تهاني .. في أي يا ركان 
ركان .. لقيت فرح 
تهاني بقت فرحانه ان ركان لقي فرح وركان راح راكب العربيه بتاعته و بقا يسوق عشان يشوف حاتم 
تفتكرو ركان هيوصل ل فرح 
وإبراهيم حد هيقدر يقف في وشه 
وادهم هيعمل ايه عشان جميله تكون لي

يتبع الفصل التاسع اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent