Ads by Google X

رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الرابع عشر بقلم الاء محمد

الصفحة الرئيسية

             رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الرابع عشر بقلم الاء محمد


رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الرابع  عشر

أنتِ ماء قلبي والقلوب لا تعرف التيمُّم يانبض ، إمّا أن ترتوي بمن تحب ، أو تعطش حتى تجف!
خالد من بعد ما قال ل انجي أن هو محضر ليها مفاجأة راح ماسك ادها وأستاذ من سيد اللي بقا حما أن هو ياخد انجي معا و ابو انجي كان شايف الفرحه في عيون انجي اللي رجعت طفله تاني راح موافق راح خالد اخد انجي ونزل وركبو العربيه وبقا يسوق وهو بيخطف نظرات الحب ل انجي 
انجي بفضول .. ايه هي بقا المفاجأة 
خالد .. اصبري شويا وهتعرفي ايه هي 
انجي بتذمر .. اصبر ايه اكتر من كدا انت بقالك كتير سايق 
خالد وهو بيضحك عليها .. هانت يا حبيبتي 
بعد شويا خالد وصل ل اسكندريه وراح عند البحر مكان اليخت بتاعه وراح بص علي انجي اللي كانت نامت راح قرب منها وبقا يلعب في خدودها معالم وش انجي كانت لطيفه راحت فتحت عينيها لقيت خالد قريب اوووي منها راحت اتفزعت وانكسفت وبقت تحاول تبعد بس هو كان قرب منها راحت اتكلمت بكسوف و قلبها بيدق جاامد
انجي .. خ خ خالد انت بتعمل ايه 
خالد .. بصحيكي يا قلبي عشان وصلنا 
انجي بكسوف .. انا خلاص صحيت ممكن تبعد بقا
خالد مسك ادها ونزلها براحه وراح مطلع شريطه من جيبه وغما عينيها بيها انجي بقت مش شايفه حاجه و مستغربا اللي خالد بيعمله بقت ماسكه في أيده جاامد واتكلمت وهي مستغربه
انجي .. خالد انا مش شايفه حاجه 
خالد .. امسكي ايدي بس وقربتا نوصل 
انجي سمعت كلام خالد وفضلت ماسكه أيده راح خالد وقف وراها وابتداء يفك الربطه من علي عينيها براااحه واول ما انجي ابتدأت شوف كويس وقفت مصدومه من اللي شفته قدامها كان خالد مزين اليخت بتاعه و كان شكله جميل مليان بلونات حمرا ف ابيض و الورود في كل مكان و الموسيقي هاديه والجو ليل والنجوم مزينة السماء راحو قضو وقت جميل راح خالد مادت أيده ل انجي اللي هي كمان مسكت أيده وراح شدها لي جااامد وبقو يرقصو علي الموسيقى الجميله و سط النجوم 
خالد .. فاكره اول مره أشوفك فيها 
انجي .. اكييد فاكره كنت بحسبك عايز ترقص 
خالد بضحكه .. صراحه كان نفسي اووي بس قولت اكييد هيجي اليوم اللي تبقي في حضني ونرقص سواء 
انجي بحب .. وهو جي اليوم اللي بقيت علي اسمك وجواء حضنك 
خالد مره واحد بص علي السماء ومشاور فوق
خالد .. شايفه النجمه اللي فوق دي 
انجي هزت راسها بمعني ايوا راح خالد قرب منها اوووي واتكلم وقال
خالد .. اهي النجمه دي انتي 
انجي بقت مبسوطه من كلام خالد اللي كل مادا حبه بيزيد وعمره مقل ابدا 
انجي .. بحبك اووي يا خالد  ❤️
خالد من فرحته باعتراف انجي لي بحبه اللي ظاهر لي بس اول مره يسمعها منها راح شالها وبقا يلف بيها وضحكتهم وصلت ل ابعد سماء 
بقلمي الاء محمد
      ★★★★★★★★★★★★★★★★
جميله بليل مجلهاش نوم خالص مش عارفه لو ادهم عرف بالي ياسر عمله معاها ممكن اييه يحصل راحت قامت اخدات عليها الشال بتاعه عشان الجو برد وراحت طالعه برا الجنينه عشان تاخد نفسها وفضلت واقفه جنب الشجره وبقت تتمشي ومكنتش واخدا بالها من ياسر اللي كان في اوضته واقف ورا الشباك وماسك في أيده كأس وبيشرب من بعد ما كان قاعد جواء الاوضه و مطلع الفيزاء بتاعته بيعمل بيها مادا بيضه و وراح جاب متين جنيه جديده وراح برامها و راح موطئ وبقا يشم بيها الماده البيضه وراح واقف عند الشباك وبصدفه بيبص لق جميله اللي كانت واقفه وبصدفه بترفع راسها للسماء لقيت ياسر واقف وعينه عليها راح مشاور ليها بلكاس بتاعه جميله اول معنيها شافت ياسر قلبها بقا يدق جااامد وراحت طالعه علي اوضتها والجو كان هادي وقبل ما تدخل الاوضه لقيت اللي ماسكه من درعها 
جميله .. ابعد ايدك دي عني يا حيوان       ‏
ياسر راح ماسك جميله بايده من وشها وراح ضرب ضهرها في الحيطه جامد وبقا يتكا علي وشها
ياسر .. لسانك ده يتعدل بدل معدله بطرقتي وانتي عارفه 
جميله .. لو مبعتش عن طريقي انا هصوت وهقول ليهم علي عميلك الزفت 
ياسر بقا يضحك بستفزاز وراح سابها وفتح ادي الاتنين واتكلم وقال
ياسر .. انا معاكي صوتي وخالي الكل يتلم علي صوتك وساعتها هقول انك انتي اللي قولتيلي تعال
جميله .. انا هستنا ايه من واحد زيك بس فكر تقرب مني تاني وانا مش هسكت بعد كدا 
ياسر راح مسكها من وشها جااامد واتكلم بصوت كله شر .. هنشوف يا جميله وراح شابها ومشي 
جميله دخلت الاوضه بتاعتها وقفلت الباب وراحت ساندا ضهرها عليه بقا قلبها بيدق جاامد والرعب اتملكها اكتر عشان هي عارفه ياسر ممكن يعمل ايه 
بقلمي الاء محمد
       ★★★★★★★★★★★★★★
صباح يوم جديد صحيت فرح وراحت علي المطبخ قبل ما حد يصحا وبقت تحضر ليها القهوه بتاعتها وهي عماله تغني و مندمجه في الاغنيه مخدتش بالها بركان اللي واقف وراها وكاتم الضحكه قام راح عليها وقرب منها اوووي وبقا واقف وراها راح وطي علي خدها وباسها راحت هي اتخضت بس قلبها اطمن لما شامت ريحه البرفيوم بتاعه 
فرح .. صباح الخير يا حبيبي اعملك اهوا معايه
ركان .. صباح الخير يا فرحة عمري كنتي بتغني اييه وبقا يضحك اووي 
فرح .. دي اغنيه جديده 
ركان .. باين فعلا انها جديده بس ميين شيماااء 
فرح .. شيمااااء دي اللي هو بيغنلها يابختها 
ركان .. يابختها اييه دي طلعت بطه في الاخر 
فرح بصدمه .. قول والله يعني كل ده وتطلع بطه في الاخر بس اكيييد صارف عليها اصلو مجروح اووي أنها طفشت 
وراحت مديا ركان فنجان قهوه وطالعو برا الجنينه
وهما وقفين فرح بتبص كدا لقيت الحصان بتاع ادهم السايس بيمشي شويا راحت بصت ل ركان 
فرح .. عارف يا ركان أنا طول حياتي كان نفسي اركب حصان بابا الله يرحمه كان علي طول بيحكيلي أن هو كان عنده حصان وكان بيحب يركبه كان نفسي انا كمان اكون بعرف اركب حصان
ركان للحظه بص في عيون فرح اللي كانت بتتكلم وهي متاثره بفقدان ابوها راح ماسك أيدها ومشي بيها عند السايس واتفق معا أن هو يجهز حصان 
وراح قرب منها وبقا يشيل شعرها اللي بيجي علي عينيها من الهواء وبقا يتكلم
ركان .. طول ما انا عايش مش عايز اشوفك ضعيفه ولا يكون نفسك في حاجه وانا موجود 
كلام ركان خلي فرح تنسا اي حاجه ممكن تضيفها وبقت تطمن بوجوه في حياتها عشان هي عارفه أن هو ممكن يعمل اي حاجه عشانها فرح حطت ادها علي ايد ركان اللي هي علي خدها وبصت في عيونه بعيونها اللي اتحولت من حزن عشان افتكرت ابوها لحب وعشق ل ركان 
فرح .. ربنا يخليك ليا يا ركان انت ومالك ويجمعنا علي خير 
جي السايس بلحصان وراح واقف جنب ركان اللي راح نحيته ومسك هو الحصان من بعد ما السايس مشي وراح قرب بلحصان علي فرح اللي بقت تحط ادها علي رأس الحصان وهي خايفه 
ركان .. متخفيش قربي اكتر 
وراح جاب السكر بتاع الحصان وحطه في ايد فرح وقرب الحصان منها وبقا الحصام ياكل السكر من ايد فرح وبعد شويا من تشجيع ركان ليها فرح بقت مطمنه ومبقتش خايفه راح ركان راكب الحصان وراح مادت أيده لفرح 
ركان .. هاتي ايدك يا فرح 
فرح .. لا يا ركان اخاف اقع أو يجري 
ركان .. متخفيش طول منا معاكي انا مش هسيبك
وراح مادت أيده تاني ليها وفرح مسكت أيده وبحركه خفيفه كان ركان مركب فرح قدامه علي الحصان وبقا يتمشو بالحصان  وبعد شويا جي ادهم عليهم اللي كان شايف سعادة بنت عمه وتحولها من ساعت ما ركان وصل الصعيد راح ركان قرب من ادهم واتكلم 
ركان .. الجو جميل النهارده متيجي نعمل سباق 
ادهم لسه هيتكلم لقي جميله جيا من وراه وبتضحك وقالت 
جميله .. انا معاكو في السباق 
فرح .. اده انتي بتعرفي تركبي خيل يا جميله
جميله وهي بتبص علي ادهم .. اكييد بعرف هو في حد يكون قريب البشمهندس ادهم و ميعرفش يركب خيل
ركان .. طب حلو اووي يلا حصلونا بقا 
وراح بقا بتمشي في الأرض الواسعه اللي عند الاستبل بتاع الخيل ومفيش خمس دقايق كانو كلهم ركبين خيل وكل واحد راكب لوحده 
وبقو يتسبقو وركان وفرح اتفجاوء ب جميله اللي بقت تسبقهم في ركوب الخيل ومخدوش بالهم بالي واقفه والحقد مالي قالبها 
بقلمي الاء محمد
      ★★★★★★★★★★★★★★★
دنيا وهي الحقد مالي قلبها من الأجواء السعيده اللي هي انحرمت منها راحت علي اوضة ياسر اخوها اللي كان نايم في السرير ومش حاسس بالدنيا حوليه راحت بكل غيظ شدت الغطاء من عليه رمتو في الأرض وبقت تصحي 
دنيا .. انت يا زفت قوم فوق 
ياسر وهو بيتقلب في السرير و مغمض عيونه 
ياسر بنوم .. خير يا دنيا مع اني اشك أن من وراكي يجي خير 
دنيا .. قوم اتعدل وفوق عشان نتكلم 
قام ياسر من النوم وراح لابس تيشرت مقسم علي عضلاته اللي برزت اكتر من التيشيرت وطلع سيجاره وبقا يشربها 
ياسر ببرود .. أديني قومت اهو عايزه ايه 
دنيا .. انت مش كنت هتعمل اللي اتفقنا عليه مع الزفته اللي تحت ايه غير رئيك 
ياسر .. مليش مزاج وبعدين وحده مش عايزاني ايه غظب هو  
دنيا بخبث .. طبعا هتعوز منك ايه مهو في اللي شاغل بالها 
ياسر .. تقصدي ايه بكلامك ده 
دنيا .. قوم بص من الشباك وانت تعرف انا قصدي ايه   قام ياسر عشان يفتح الشباك واول ما فتح الشباك شاف جميله وهي ركبه الحصان وادهم هو كمان راكب الحصان وصوت ضحكتهم مسمع في كل المكان ياسر بقا يقول في نفسه 
ياسر وهو بيكلم نفسه .. ( بقا كدا يا جميله بتضحكي لي هو وانا علي طول مكشره في وشي ماشي ) 
دنيا وهي واقفه وعارفه اخوها بيفكر في ايه راحت مشيت وسابت ياسر واقف مكانه 
دنيا .. اسيبك تكمل نوم ده لو هتعرف طبعا وراحت طالعه برا قام ياسر غير هدومه ومفيش ثواني ونزل وراها وبقيو وقفين مع بعض بيتفرجو عليهم راح بص عليها 
ياسر .. ناويه علي ايه يا دنيا 
دنيا بابتسامة خبيثه .. حاجه بصيته خاالص هتشوف وراحت سابته واقف مكانه وراحت عليهم
ياسر من بعد ما دنيا ما مشيت بقا يكلم نفسه
ياسر .. حاجه بصيته ربنا يستر ومتودناش في داهيه بسببك 
وراح ماشي وراها دنيا قربت منهم وهي رسمه ابتسامه جميله و اتكلمت وقالت
دنيا .. صباح الخير عليكم 
كلهم ردو عليها الصباح و جميله كانت خايفه من ياسر اللي كل مادا بيثبت ليها قد ايه هو واحد حقير وياسر هو كمان كان عينه علي جميله بس لاول مره ميكونش بيبص عليها عشان يخوفها منه أو يهددها كانت نظرته ليها اعجاب 
دنيا .. حلو اوووي الجو لركوب الخيل بس يخساره مش بعرف اركب وراحت قربت من حصان ركان 
دنيا .. ممكن تعلمني يا ركان ازاي اركب خيل 
فرح بمجرد ما دنيا قالت كدا الغيره عمتها وراحت
فرح .. واشمعنا ركان هو اللي يعلمك ما عندك  اخوك يعلمك ازاي تركبي 
دنيا .. والله انا بسئل ركان مش انتي ولا تكوني المحاميه بتاعته عشان تردي مكانه 
فرح .. اه محاميه ابعدي يلا يا شطره شوفي اخوكي بناديكي 
ركان .. مش كدا يا فرح 
دنيا بقيت واقفه شكلها وحش اوي راحت اتكلمت 
دنيا .. ماشي يا فرح وراحت ماشيه 
نيا قبل ما تمشي كانت حاطه ادها علي الحزام اللي ملفوف علي بطن الحصان و غرزت في دبوس 
واول ما بعدت عنهم فرح بصت ل ركان 
فرح .. كنت عايز تعلمها ازاي تركب خيل مش كدا 
ركان .. هو انتي اصلا ادتيني فرصه اتكلم 
فرح بغيره .. وكمان كنت عايز تتكلم معاها 
فرح راحت ماسكة اللجام بتاع الحصان و شدت وبتحرك رجلها علي بطن الحصان راح الدبوس غرز في جلد الحصان راح الحصان بقا يجري 
ركان .. فرح استني متجريش بالحصان 
فرح بخوف .. انا محركتوش يا ركان 
الحصان بقا يجري وفرح بقت تصرخ بصوت عالي والحصان مش راضي يقف خالص 
فرح بصوت عالي .. ركااااان الحقني 😳

يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent