Ads by Google X

رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر بقلم الاء محمد

الصفحة الرئيسية

            رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر بقلم الاء محمد


رواية لن تغفر لك الجزء الثاني 2 الفصل الثالث عشر

بين لحظة وأُخرى يختفي اليأس ويحيا الأمل ، تدمع عين وتبتسم شفاه ، بين اللحظة و الأُخرى توجد "حياه."
ركان .. وحشتيني اوي يا فرحة عمري
فرح كانت مع كل لمسه من ركان كانت بتروح في دنيا تانيه خاالص وبقت مغمضه عينيها مستمتعة بقربه اللي كانت محرومه منه راحت فرح لفت وبقت واقفه قدامه راحت رافعه ايديها لفتها علي رقبت ركان اللي راح ساند رأسه علي رأسها وبقا قريبين اوووي من بعض و خلاص شفايفهم هتلمس بعض راح فجاء لقيو اللي دخل عليهم المطبخ 😳😳 
راحت فرح زقت ركان بسرعه واتكلمت وقالت 
فرح .. يلا بسرعه اطلع برا قبل محد يشوفنا 
ركان كانت أيده لفه على وسط فرح ورافض أن هو يطلع برا من بعد ما خلاص كانو هيبوسه بعض راح قال ركان .. يشوفنا هقول انك مراتي 
فرح .. ركان بس احنا مش متجوزين
ركان .. هقول انك حبيبتي و هتبقي مراتي طول العمر وعمري مهبعد عنها
ركان لسه هيبوس فرح راحت فرح حتت ادها علي شفايفه راح مقربها منه جاامد ونزل ادها براحه وقرب منها وراح باسها في خدها وراح طالع بسرعه من الباب التاني 
دخلت تفيده المطبخ علي فرح لقيتها واقفه مكانها
تفيده .. فرح يابتي مش سمعاني كل ده وانا بنادم عليكي 
فرح بقت وقفه تايها راحت تفيده قربت منها واتكلمت وقالت .. مالك يا فرح في حاجه حصلت 
فرح .. لا يا مرات عمي كنتي عايزه حاجه مني 
تفيده .. اطلعي غيري هدومك عشان الضيوف علي وصول 
فرح .. حاضر يا مرات عمي وراحت طالعه علي أوضتها ودخلت الحمام تاخد شور وتنزل
بقلمي الاء محمد  
      ★★★★★★★★★★★★★★
في المندره كان قاعد ابراهيم و ادهم وركان بيتكلمه عادي راحت دخلت هديه عشان تقدم القهوه ليهم وراحت وقفت قدام ابراهيم اللي كان هياكلها بعنيه وهي مش وخدا بالها من نظرات عنيه ليها راح اتكلم وقال
ابراهيم .. انتي مين انا اول مره أشوفك 
هديه بخوف منه .. انا هديه مرات عوض يا كبير الست تفيده شيعتلي عشان اساعدهم 
ابراهيم هز رأسه بمعني ماشي وراح شارب القهوه وبقي يقول في نفسه ( بقي انتي مرات الواد عوض والله محظوظ ياعوض وزوقك حلو البت كيف لهتط القشطه ) وبقي يضحك بخبث راحت هديه قدمت القهوه وطلعت برا و ركان وادهم كانو قاعدين جمب بعض وفجاء دخل عوض 
عوض بصوت عالي .. يا كبير الضيوف اللي من مصر وصله برا 
ابراهيم قام وراح ماسك في ايدو العصايه بتاعته اللي هي جزء من شخصيته وراح بص ل ادهم 
ابراهيم .. قوم يا ادهم استقبل معايه الضيوف 
ادهم .. حاضر يا بوي وراح قام طلعو برا لقيو العربية واقفه في الجنينه برا راح نازل منها خال جميله وعياله 
ابراهيم .. يا مرحب بيك يا حاج مهدي نورت 
مهدي .. الله يكرمك يا حاج ابراهيم ده نورك
راح نازل ياسر اللي ادهم اول مشافه اضايف عشان هو اصلا مش بيطيقه و نزلت وراه أخته دنيا اللي كانت زهقانه من الطريق والحر راحت واقفه جنب ياسر وبقت تتكلم بصوت واطي وعنيها علي ادهم
دنيا .. شايف نظرت ادهم ليك
ياسر بغرور .. ولا يهمني في حاجه اتفرجي للآخر
ابراهيم بصوت عالي .. اتفضلو علي جوا وراح بص علي عوض وقال  عوض خالي الرجاله يدخله الشنط علي جواء وراح داخل معاهم 
في الصالون كان الكل قاعد معدا فرح اللي بتغير فوق و جميله اللي خايفه تنزل بسبب ياسر من ساعة اللي عمله وهي بقت تخاف من أن هي تكون في مكان واحد معا اي كان مين موجود هي فقدت الثقه فيه واستحالة تقدر تنسي اللي كان عايز يعمله راح مهدي بقا يتلفت عليها وراح سئل الحاجه تفيده اللي كانت حاسه ببنت اخوها 
مهدي .. امال فين جميله يا حاجه تفيده هي مش عايزه تشوفني ولا ايه 
تفيده .. لا ازاي هي فوق في الاوضه هشيع اندهلها 
وراحت ندت علي هديه .. اطلعي اندهي لجميله
طلعت هديه وراحت خبطت علي باب الاوضه اللي فيها جميله راحت قامت مفزوعه من مكانه 
جميله .. مييين 
هديه .. انا ياست البنات الحاجه تفيده تحت بتقولك انزلي خالك بيسئل عليكي 
جميله بقت خايفه ومش عارفه تعمل ايه راحت فتحت الباب لقيت هديه نزله من علي السلم فضلت وقفه مكانها مخدتش بالها من فرح اللي حطت ادها علي كتفها جميله اتفزعت وبقا قلبها يدق جااااامد وشكلها مخضوض راحت فرح قربت منها وقالت .. انا اسفه مكنش قصدي اخضك كدا اهدي يا جميله ويلي ننزل ولسه فرح هتمشي راحت جميله اتعلقت في دراعها وبقت مسكه فيها ومتبته فرح استغربت جميله اللي من ساعت ماجت وهي مكنتش بتقرب منها ابدا فرح مسكت ايد جميله وبقت تتكلم .. مالك يا جميله خايفه ليه
جميله وهي ميته من الرعب .. خاليكي جنبي ومتسبنيش وحدي ونبي
فرح بقلق .. حاضر يا جميله وراحو نزلو سواء مهدي اول مشاف جميله راح قام وفتح درعاته وراح عليها اخدها في حضنه 
مهدي .. وحشتيني اوي يا بنت الغاليه عامله ايه
جميله .. انت كمان يا خالي انا بخير
راحت جت دنيا من وراها واخدتها في حضنها واتكلمت بصوت محدش سمعه غير جميله 
دنيا بخبث .. كدا سيباني انا وياسر وحدنا القاعده كانت ممله بس انتي جيتي اكيد هنتسله 
جميله مكنتش بترتاح ل دنيا خالص مش عارفه لي هي بتحب تضايقها وخلاص راحت بعدت عنها بتبص لقيت ياسر عينه عليها وعلي وشه ابتسامه خبيثه وقام قرب منها عشان يسلم عليها راحت جميله مسكت في ايد فرح جاامد ساعتها فرح حست أن في حاجه بينها وبين ابن خالها 
ياسر .. اذيك يا جميله وحشتيني 
جميله كانت خايفه من نظرات ياسر ليها و مخدتش بالها ب ادهم اللي ضغط علي أيده جااامد عروقه ظهرت وبقا هاين عليه أن هو يقوم يضرب ياسر راحت جميله بعدت من قدامه وراحت قعدت جمب عمتها وبقت تتحامه فيها عشان هي الوحيده اللي تعرف بلي ياسر كان عايز يعمله 
مهدي .. بقا كدا يا جميله من اخر زياره ليكي محدش يشوفك ايه موحشتكيش 
ادهم لما سمع أن هي زرتهم وهو مكنش عنده خبر بقا يبص ل جميله و عيونه بطق شرار و جميله قلبها وقع في رجليها من كلام خالها و نظرات ادهم ليها راحت دنيا اتكلمت و هي قصده تضايقها
دنيا .. قولها يا بابا من اخر مره كانت قاعده مع ياسر و معايه وهي محدش شافها حتي اسئل ياسر
ياسر و هو عينه علي جميله و نظراته كلها خبث
ياسر .. فعلا اوع يكون ضيافتي معجبتكيش وراح غامز بعينه وقال تتعوض الماره الجايه 
ادهم بقا مش شايف قدامه من غيرته عليها من ياسر راح بص عليها و عيونه كلها غيظ وقبل ميتكلم دخلت هديه عشان تبلغهم أن السفره جاهزه راح قام ابراهيم هو والحاج مهدي وطلعو برا ومبقاش غير ادهم و جميله راح قرب منها اووي وبقا يتكلم بعصبية 
ادهم .. هو ده اتفقنا يا جميلة بتعصي اوامري
جميله بخوف .. والله ابدا بس هو خالي اللي اسر أن اروح و جوز عمتي قالي روحي وانا معرفتش أرفض هو ده اللي حصل 
ادهم .. ماشي يا جميله الواد اللي برا ده عمل حاجه ضيقتك قولي شكله مش مريحني
جميله بخوف .. لا لا معملش حاجه انت عارف ان انا مش بطيقه ومش بحب أقرب منه 
ادهم راح ماسك جميله من دراعها وشدها لي وبقا يتكلم بغيره .. وتقربي منه ليه لو فكر هو بس يبص ليكي بعينه هفقعهالو 
جميله بقت تهز راسها و وشها احمر من الكسوف بسبب قرب ادهم ليها وبقت تحاول تبعد عنه
جميله .. ح ح حاااضر بس اوع حد يشوفنا تبقا مصيبا يا ادهم 
ادهم .. اللي يشوف يشوف انا مبقاش يهمني حد خلاص انتي خط أحمر واللي يقرب منك اكله 
وراحو طلعو برا اما ركان وفرح كانو مشين جمب بعض وركان بيحاول يمسك ادها وهي خايفه حد يشوفها بس كانت مبسوطه بحركات ركان 
فرح بضحكه .. ركان بس حد يشوفنا 
ركان و هو بيغمز بعينه .. يشوفو علي الاقل هيعرفو اني بحبك وبموت فيكي 
فرح بقت مبسوطه و وشها منور من كلام ركان ليها وحركاته المجنونه راح جي ادهم من وراهم وهو بيضحك علي ركان و فرح 
ادهم .. فعلا لو حد شافك هتموت بس مش فيها هي هيبقا علي ايد الحاج ابراهيم الدهشوري
فرح ضحكت علي كلام ادهم و راحت جريت بعيد عنهم و سابتهم وقفين مع بعض راح ركان بص عليه وبقا مضايق منه 
ركان .. عايز ايه يا فصيل منا شايفك جوا عمال تعطف و تلطف مردتش ارخم
ادهم بضحكه .. اعطف و الطف انت متاكد انك دكتور 
ركان .. اه طبعا دكتور بس بحب افصل شويا  
وراحو علي السفره قاعده كلهم و بقو يأكله وكل واحد عينه علي اللي بيحبها وسط نظرات الحقد والخبث ليهم 
بقلمي الاء محمد
     ★★★★★★★★★★★★★★★
صباح يوم جديد صحيت حور من نومها اخدت شور و طلعت برا الاوضه بتاعتها لقيت مامتها قدامها راحت حضنتها 
حور .. صباح الخير يا حنون 
حنان مامتها .. صباح الورد يا قلبي 
حور وهي بتتلفت .. امال سيادة اللواء فين اوع يكون نزل 
حنان .. شوفي ساعتك وانتي تعرفي أن هو نزل من بدري انتي اللي نموسيتك كحلي 
حور .. قلبك ابيض يا ماما ولو علي بابا انا هصلحو 
حنان وهي بتضحك .. انتي هتقوليلي عليكي ما انتي حبيبت قلبه 
حور وهي بتضحك .. ده سيادة اللواء ده روووحي 
وراحت سابت مامتها ونزلت نروح تقعد في الكافيه اللي هي متعوده تقعد في وسط ورقها وتصميمها
بقلمي الاء محمد
     ★★★★★★★★★★★★★★
صحيت انجي اللي كانت مبسوطه جدا ومش مصدقه أن هي النهارده هتكون علي اسم خالد اللي ملك قلبها وكانت فرحانه راحت جت كنزي اللي كانت فرحانه ل صحبتها و ملكت قلب اخوها 
انجي بقت تجهز نفسها وهي مبسوطه والضحكه منوره وشها راحت جت كنزي من وراها 
كنزي .. يلا يا عروسه عشان نلحق نجهز لحسن خالد يجي دلوقتي 
انجي .. يجي فيين دلوقتي هو احنا جهزنا 
كنزي بضحكه .. انا بقولك بس انا مخليا زين يقعد معا عشان ميجيش 
انجي بضحكه .. علي رئيك اخوكي اصلا مش مضمون اليومين دول 
كنزي بضحكه .. طب يلا عشان الوقت ميسرقناش 
انجي راحت حضنت كنزي وبقت مبسوطه 
انجي .. شكرا يا انجي علي وقفتك معايا انتي اكتر من اختي انتي نصي التاني 
كنزي .. بطلي هبل يا حبيبتي هو في بين الاخوات شكرا اصلا 
انجي .. عقبال ياارب مقف معاكي كدا وانتي عروسه علي حضرت الظابط
كنزي بثقه .. لاااا انا وزين متفقين أن مش دلوقتي 
وبقت تلبس هي و انجي و الميكب ارتس تساعدهم
أما عند خالد كان لبس وجهز من بدري وبقا قاعد علي نار وكل شويا يبص في الساعه يعد الوقت اللي هي هتكون في علي اسمه وملك ايدي راح قام زين وراح واقف جنبيه وبقا يتكلم
زين .. متهداء بقا مش كدا 
خالد وهو بيبص في الساعه .. انا مش عارف كل ده بيعمله ايه دول بقلهم ساعه
زين .. طبيعي ياخالد مش لازم يبقو علي سنجت عشره اهدا بقا ده كتب كتابك يا عريس
خالد .. عقبالك انت كمان يا زين مع اني اشك 
زين بابتسامة .. انا عارف اني معايه مجنونه بس بمووت فيها وهي كمان وبعدين متشغلش بالك
بقلمي الاء محمد
       ★★★★★★★★★★★★★ 
حور خلصت تسميم بتبص في الساعه راحت قامت و قررت أن هي تروح تصالح سيادة اللواء قامت وبقت تلم حاجتك اللي زي العاده بتكون ماليا ااتربيزه لمتهم في الملف بتاعها وراحت ركبت العربيه بتاعته وبدات تسوق لحد موصلت الداخليه ودخلت ووصلت عند المكتب بتاع بابها راح العسكري قام و فتح الباب ليها دخلت علي طول وبقت تتكلم بطرقتها العاديه 
حور .. تماااام يااا فندم حور سراج الدين تحت امرك يااا فندم 
سراج .. اهلا بلبكاشه وراح قام من علي المكتب وراح واقف قدامها وراح ماسكها من ودنها وقال
سراج .. انا يابت مش منبه عليكي انك لازم تكوني علي الفطار عشان تفتحي نفسي 
حور وهي بتمثل الوجع .. ااااه خلاص يا سيادة اللواء حرمت والله 
سراج .. كل مره تضحكي عليا بكلمتين و حركاتك دي المراضي في غرامه اختاري عقابك ولا اختار انا
حور راحت واقفه و ضربت تعظيم سلام وبقت تتكلم .. تحت امرك يااا فندم وبعدين جريت علي حضن ابوها وبقت تتكلم بصوت واطي 
حور .. ايه رئيك في اكلت سمك إنما ايه معتبره
سراج .. بتغريني ياعني اكمني بحب السمك 
حور بضحكه .. وانا اقدر برضو يا حبيبي وراحت باست خد ابوها 
سراج لسه هيطلع راح الباب خبط وفتح دخل حاتم اللي اول مشاف حور بقا مبسوط أن هو شافها تاني راح سراج شاور ل حاتم عشان يدخل
سراج .. تعال يا حضرت الظابط 
حاتم و هو عيونه علي حور .. اسف يا فندم لو مشغول هاجي ل حضرتك مره تانيه 
سراج .. لا تعالي ولا اقولك بتحب السمك 
سراج أول ما سئل حاتم راحت حور باصه لوابوها اللي هو انت هتعمل ايه يا بابا 
حاتم .. هو في حد مش بيحب السمك يا باشا 
سراج بضحكه .. طب يلا قدامي انت وحور اسبقو علي العربيه علي معمل مكلمه مهمه وهاجي وراك 
حاتم بسعاده .. حاضر يا باشا وراح مشاور ل حور اللي كانت مضايقه من ابوها عشان هي كانت عاوزه تخرج مع بس وقال
حاتم .. اتفضلي يا انسه حور 
راحت حور طالعه الاول وحاتم بص بسعاده لسراج 
اول ما حور و حاتم طلعو برا راح سراج قاعد وبقا يفتكر اللي دار بينه وبين حاتم من يومين 
★★ فلاش باك ★★
حاتم من بعد ما حور مشيت مضايقه من حاتم اللي اضايق من أن هي كانت قاعده مع جاسم طليق روز راح مطلع الفون بتاعه وعمل مكلمه راح اتصل علي سراج الدين ابو حور 
حاتم .. الو يا سيادة اللواء كنت عايز حضرتك في موضوع بخصوص الانسه حور 
سراج بقا قلق وطلب من حاتم أن هو يقبله في المكتب بتاعه وحاتم راح علي طول واول مدخل راح قام سراج وراح عليه بسرعه 
سراج بقلق .. مالها حور يا حاتم
حاتم .. انسه حور كويسه يا فندم انا صراحه عايز حضرتك في موضوع ومش عارف ابدا منين 
سراج .. خير يا ابني اتكلم متقلقنيش 
حاتم .. حضرتك عارف انك مثلي الاعلي و فمقام ولدي الله يرحمه وان انا مليش حد 
سراج .. وانا يشرفني أن انا اكون زي ولدك طبعا انت من أكفاء الظباط في الداخليه 
حاتم .. بصراحه بقا من غير لف ودوران انا طالب ايد الانسه حور واتمنا تقبل ومترفضش 
سراج راح قام مره واحده وقف وبص لحاتم بصه خلت حاتم قلبه وقع في رجليه واتكلم 
سراج بغموض .. وانت شوفت حور بنتي فين بقا 
حاتم قام وقف .. انا مشفتهاش غير وهي بتيجي لحضرتك هنا 
سراج .. انت متاكد اصل حور مش بتخبي عني حاجه واكيد هتقول ليا اي حاجه حصلت
حاتم وهو بيبلع ريقه .. صراحه انا لسه شيفها من شويا كانت في الكافيه اللي بتروحه دايما وكانت قاعده مع واحد 
سراج .. الكافيه اللي بتروحه دايما انت مرقبها بقا و واحد مين ده معرفتش هو مين 
حاتم .. مع الاسف لا بس صراحه مستحملش غيرتي ورحت رايح عليها بس هي سابتني ومشيت 
سراج بضحكه مكتومه .. بنت ابوها علي العموم طالبك وراح بص كدا ل حاتم اللي خلاص بقا مش علي بعضه وراح قال مره واحده .. طلبك مقبول يا حضرت الظابط 
حاتم معالم القلق كانت مسيرته عليه ومسمعش كويس راح قال .. انا عارف أن حضرتك مش وبعدين فاق لنفسه و بقا عيونه مبرقه كدا ومش مصدق اللي سمعه 
حاتم .. ححح حضرتك قولت ايه 
سراج بضحكه راح واقف جنب حاتم وحط أيده علي كتفه واتكلم وقال .. انا مش هلاقي ل بنتي انسب منك يا حاتم و خصوصا أن عيونك فيها حب ليها وانا سعادة بنتي اهم حاجه بس في مشكله 
حاتم .. مشكلة ايه يا باشا 
سراج .. حور بنتي عنديه شويا و دي بقا مهمتك انك تخليها هي اللي تقبل بيك و براحه ماشي 
حاتم من فرحته راح حاضن سراج الدين اللي أثبت ليه أن هو فعلا ابوه 
★★ نهايه الفلاش باك ★★
بقلمي الاء محمد 
    ★★★★★★★★★★★★★★★★
جهزت انجي وبقت جميله جدا بلفستان وميكب هادي و لفت الحجاب اللي مزود حلوتها حلوه 
راحت كنزي رنت علي خالد عشان تبلغهم أن هما جهزو وخالد مصدق وراح جي هو و ابو و زين وركبوا العربيه مع بعض و مفيش أقل من نص ساعه كانو واقفين تحت العماره اللي انجي قاعده فيها وراح نازل وهو ماسك بوكيه ورد لونه احمر وراح داخل واول مخبط الباب راحت كنزي هي اللي فتحت دخل خالد وهو بيدور علي انجي اللي كانت مستنيا في الاوضه و قلبها بيدق وفرحانه راح داخل زين اللي قرب من كنزي واتكلم بصوت هادئ .. ايه الحلاوه دي ياقلبي عقبالنا احنا كمان
كنزي بكسوف .. عيونك الحلوه يا حبيبي 
زين .. حبيبتي أنا بقا محضر مفاجأة هتعجبك 
كنزي بفضول .. مفاجأة ايه 
زين بابتسامة .. هتعرفي كمان شويا 
راح دخل قاعد مع خالد و محسن ابو خالد وسيد ابو انجي ومفيش شويا كان وصل المأذون راحت كنزي الاوضه عشان تبلغ انجي بوصول المأذون وفتحت الباب ودخلت علي انجي 
كنزي .. يلا يا عروسه المأذون وصل برا 
انجي وهي مبسوط و في قمت سعادتها راحت طالعه برا خالد اول مشافها راح قام واقف وراح عندها واداها الورد ومسك ادها وراحو قاعدو ومفيش شويا راح سمعو المقوله الشهيره 
المأذون .. بارك الله لكم وجمعا بينكم في خير ♥️
قام خالد قرب من انجي وراح ماسك راسها وباسها ووطي علي ودنها واتكلم وقال
خالد بحب .. مبروك يا حبيبتي ربنا يقدرني واسعدك 🥰
انجي بكسوف .. الله يبارك فيك يا حبيبي ❤️
راح المأذون خلاص قفل الدفتر و هيقوم راح زين اتكلم بصوت عالي و قال
زين .. انت رايح فين يا شيخنا لسه فاضل احنا وراح علي كنزي اللي كانت واقفه متفاجاء بكلام زين راح زين قرب منها ومسك ادها و قال
زين .. وربنا مينفع أن خالد يخطب بعدي و يكتب الكتاب قبلي وانا لا ده حتي يبقا عيب علي البدله 
كنزي .. زين احنا منفقناش علي كدا 
زين .. عادي يا حبيبتي نتفق من اول و جديد وبعدين ده كتب كتاب مش فرح 
كنزي .. بس راح زين قرب منها اووي وقال 
زين .. بحبك يا كنزي وعاوزك تكوني علي اسمي وراح مطلع البطاقه الشخصيه واداها للمأذون وكتب كتابهم هما كمان 
راح خالد قرب من انجي وقال 
خالد .. اعملي حسابك محضرلك مفاجأة وراح ماسك ادها وباسها 

يتبع الفصل الرابع عشر  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent