رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثاني 2 بقلم صباح عبدالله

الصفحة الرئيسية

    رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثاني بقلم صباح عبدالله


رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثاني 

ريم.  هو اي اللي بيحصل هنا 
أدهم.   سمعت صوت اول مره اسمعوا. رفعت عيني 👀 ومش عارف اذا البت اللي انا شايفه دي حقيقة ولا انا بتخيل بس كنت في منته الجمال ولبسه جمار وكنت  وأول بت نشدني ليه بشكل ده نسيت العالم كلو لم عيني جات في عنيها عنيها كنت هادي جدا والبشرته بياض طبعي وحتى شافية كان كل حاجه فيه جميله وهاديه 
 ريم. بقرف مش عيب عليكم استغفر الله العظيم واتوب اليه ناس مش عندها حيا قولت كدا وانا في منته العصبية من المنظر اللي انا شوفتوا ازي في ناس بشكل المقرف ده
أدهم.  قومت من علي البت اللي وقعت عليها وجريت وراء لانسه اللي خطفت قلبي وعقلي استنى ياحجه ماتفهميش غلط 😅 َوالله اللي انتي بتفكري في غلط انا واخد بالي من البت واخد بالي من الكرسي المتحرك اللي هي قاعدة على مش عارف ليه حسيت بوجع في قلبي
ريم.  وانا مالي هو انا قولت حاجه بس احب انصحك خاف من ربنا اولاً وبعدين خاف على بناتك لأن كم تدين تدان وسبتوا ورحت اختار الفساتين اللي انا عايزه وعجبني كذا فستان بس في واحد عاجبني جدا بس كان عالي شويه وانا قاعده على كرسي متحرك حولت انزلو بس ماعرفتش
أدهم.  بحضرام. لوسمحتي ابعدي وانا هاجيبوا لكي ياموزه
ريم. بقرف اي ياموزه دي
أدهم. ماهو انتي فعلآ موزه مانك عاجزه بس تحلى من علي المشنق ياخربيتك اي صروخ
ريم. انت واحد قليل لادب ومش متربي
أدهم.  يالههههوي هو اي اللي بيحصل هو انا ساعة ما دعيت الدعوه دي كان باب السما مفتوح ليا ولا اي 🤨 استني يا بنت انتي هو مين اللي يا قليل الادب مش متربي  ومسكت الكرسي بتاعه وهي بتشد الكرسي  قلبها  على الأرض 😂 😂 بس والله ما كان قصدي
ريم. اععع
أدهم.  انا اسف والله مش قصدي والله ماعرفش أن الكرسي بيقلب
بصيت لقتها بصت على وباين كده كان الشياطين  بتتنطط قدامها يالههههوي على جمالها وهي غضبانه ماحستش بنفسي غير وانا بقوله ياخر"بيت ام جمال ام"ك اي بت العسل ده
ريم.  بغضب انت واحد قليل لادب ومش متربي مين سمحلك تلمس الكرسي بتاعي
أدهم.   ياختي ام لو كنت لمستك انتي كنتي عاملتي اي إذا ده كلو علشان لمست الكرسي هاتي ايدك اقومك
ريم.  ابعد عني  يا متخلف انت انا مش عايزه منك مساعده كفايه اللي انت عملتوا انا مش عارفه والله يا ربي انا اتصباحت في وشي مين النهارده عشان يطلعلي واحد زيك
ادهم بمشاكسه اكيد شوفتي نفسك في المرايه يا عسل علشان كده ربنا بخطلك وشوفتي واحد امور وقمر زي كده
ريم من كثر الزهق والعصبيها دموعها انت واحد مستفز على فكره وتنادي على ابوها بصوت عالي
 ادهم يا لهوي البنت عيتط يخرب بيتك اهدي شويه والله مش قصدي ازعلك استنى بس  رايحه  فين يابت انتي
 رضا يجي جاري هو وصالح مالك يا ريم يا حبيبتي
رضا يشوف ريم قاعده على الكرسي بعد ما عدلت نفسها طبعا ودموعها على وشها يروحوا يحضنها وبخوف مالك يا ريم يا حبيبتي بتعيطي ليه كده  حصل اي
أدهم.  والله ماحصل حاجه
صالح يروح عند ادهم وبعصبيها عملت فيها ايه ياض انت
ادهم ما تهدى شويه يا حاج والله ما جئت يا مها ولا لما  لمستها حتى اسألها
ريم ودموعها لسه على وشها ده واحد قليل الادب ومستفز
ادهم شايفين هي لسان"ها طويل وعايز قصو" ا والله هضر"بك يا بنت انت من ساعه ما شفتك وانت عمال تشت"مي ووتغلطي فيا ما تفكريش ان انا سكت لك علشان الحاله اللي انت فيها دي انا ساكت لك بس بمزاجي علشان انت بنت احترم نفسك  و ما تطوليش لسانك
ريم بدموع اكثر انا عايزه اروح يا بابا روحني يا بابا دلوقتي وتفضل تعيط
ادهم يا لهوي عليك هو انت بتجيب الدموع دي كلها منين بس يا حلوه هاروح اجيب لك مصاصه وهاجي 
صالح بعصبيه ما تحترم نفسك ياض انت واعتذر من الانسه ريم حالا
ادهم بس انا ما عملتش حاجه علشان اعتذر وبعدين هي اللي عبيوطه وانا ما عملتش فيها اي حاجه عشان العياط ده كله يخرب بيتك ياشيخه اللي يشوفك يقول ان انا قتل"ك لك قتي"ل انت عايزه تلبسي نصيب*ه وبالعياط بتاعك ده انا فاهمك
صالح تغضب اكثر انت بتقول ايه ياض  انت عايز تجنني
رضا خلاص يا استاذ صالح حصل خير هي ريم كده لما بتضايق او بتتعصب بتعيط يلا يا ريم يا حبيبتي نروح البيت حصل خير
أدهم. مش عارف فضلت ابصلها وابوها وخده وماشي كان هاين على اقوله استنى ماتمشيش وفضلت عيني عليها لحد مادخلت العمارة اللي هي  ساكنه فيها و بصيت على ابويا لقيتوا ماسك الخرزا"نه وجاي يجري ورائي
صالح. والله  لا ا" ربيك يا ادهم من اول وجديد هو انت كل ما بنت تدخل المحل تجيب لي نصيبه
أدهم فضلت اجري في المحل زي العيل الصغير وابويا بيجري ورايا بالخرز"انه واللي عايز يضربن" ي اهدا يا حاج والله العظيم ما عملت فيها حاجه هي اللي عيوطه
صالح اسمع ياض انت ريم دي بقت زي هاله اختك واقسم بالله يا ادهم لو تعمل معاها حاجه او  تضايقها ولا تزعلها في حاجه  لاكون مطلع عليك العفاريت ازاي
ادهم بس بقى يا حاج اهدي شويه وخلينا نتكلم  بروقنا هي البنت دي اسمها ريم
صالح يقعد على الكرسي بيتعب ربنا يهديك يا ادهم يا ابني ايوه يا اخويا اسمها ريم
ادهم يناول ابوه الميه ويشد كرسي ويقعد قدام ابوه بس مزه
صالح اقسم بالله يا ادهم  اقلعلك الشبش"ب و هديك في على دماغك ممكن  تضبط شويه عن كدا
ادهم اهدي شويه يا حاج مش قصدي حاجه بس هي ليه قاعده على كرسي متحرك
صالح ادي الله وادي حكمته يا ابني البيت بسم الله ما شاء الله زي القمر بس على راي المثل الحلو مابيكملش  ابوها حكى لي ان هي عندها شلل نصفي من وهي عندها خمس سنين كان عندها اعاقه في رجليها اليمين وهي مولوده بهاو في الدكتور منه لله عمل لها عمليه وحصل لها اللي حصل ده
أدهم. زعلت ومش عارف ليه ده نصيبه ياحاج
صالح.  ونعمة بالله يابني بس انت بتسال ليه
أدهم. اتوترات من سؤال ابويا ومش عارف ارد اقول اي عادي ياحاج بسأل بعد اذنك بقاا ياحاج هاروح اقاعد على القهوة شوية
صالح.  ماهي القاعدة السوده دي اللي  مابوظك بوظلك سومعتك  في الحاره
أدهم طيب ياحاج يلا السلام ورحمة وطلعت من المحل وانا نفسي اشوفها تاني
عند ريم
حنان. اده مالك ياريم ياحبيبتي ماعيط ليه
رضا. وهو بيشل ريم من علي الكرسي مافيش يام ريم بس ابن صاحب المحل بتاع الهدوم  ضايقها شويه
ام ريم يووون عليكي يا ريم مش كله ما حد يكلم الكلمه تقومي تعيطي كدا
ريم. اعمل ايه يعني هو اللي شاب قليل لادب ومستفز وعصبني
رضا خلاص ياحبيبتي حصل خير وانتي ياحنان العش جاهز ولا انزل اقعد مع للأستاذ صالح في المحل بتاعوا على ماتخلصي
حنان.  استاذ صالح مين ده يارضا
رضا. ده صاحب محل الهدوم راجل ونعمها الحترام وبصراحة قلبي ارتاح ليا ولكلاموا
ريم. بس ابنوا مش محترام خلاص
رضا خلاص بقاا ياريم ياحبيبتي انسى
حنان. الاكل جاهز والله يارضا في ست في العمارة اللي قدام منانا لم لقتنا لسه بنزل في العفيش جاهزت هي لاكل وجابتوا
رضا. والله كتر خيره بين كدا الناس اللي هنا طيبن
حنان ربنا قال ان  طيبون للطيبات واحنا يا اخويا عمرنا ما تمنانا الشر لحد
رضا ونعمة بالله يام ريم
ريم. اتعيشن انا وماما وبابا والمغرب إذن صلينا جماعه مع بعض وبابا نزل عند عمي صالح وماما طلعت تقعد مع الجيران علشان تتعرف عليهم وانا طلعت اقعد في البلكونة بتاعت لاوضه بتاعتي ومعايا فنجال نسكافيه انا من عاشق النسكافيه وقعده في أمن الله وفجأة 😱 لقيت ابو رجل مسلو"خة واقف قدامي
أدهم  انتي
ريم فضلت ساكته وماردتش على وفضلت اشرب في النسكافيه بتاعي
أدهم. يابت 😁
ريم. عملت نفسي ماسمعتش حاجه ☺️
أدهم.  ماهو الحلو من حقك يدلع برضو 😌
ريم. ياربي صبرني على الانسان دي ام أدخل اقعد جوه احسن ولسه دخلها لقيت الجو كلو ضلمه للكهرباء قطعت بالهوى وانا بخاف من الضالمه بخاف اي انا عندي  فوبيا من الضلمه والحشرات ياربي اعمل ايه دلوقتي وماما وبابا مش في البيت قعد مكاني وفضلت  انادي على بابا وماما بصوت تعالى
المحل بتاع ابو أدهم في الدور اللي تحت وقعد رضا ابو ريم وصالح ابو أدهم وفجأه للكهرباء تقطع ويسمعوا صوت ريم العالي
صالح. بسم الله الرحمن الرحيم اي في اي
رضا بخوف ريم بنتي عندها فوبيا من الضلمه والوحده في البيت ويطلع  يجري
صالح ابو ادهم استني بس يارضا يا اخويا انا جاي معك
أدهم. لم النور قطع سمعت صوت بت بصرخ وفضلت انادي مالك ياريم في أي ياريم انتي يابت بس مش برد اعمل اي فضلت أشد في شعري ومش عارف انا ليه خايف عليه جيبت لوح خشب وحتيطوا بين العمرتين  وعديت على ودخلت الشقه ريم مالك ياريم
ريم. من كتر الخوف اول ماشفت حد جنب مني جيت حضنها ريم بدموع انا خايفه اوي انا عندي فوبيا من الضلمه بفقد اعصبي منها
أدهم.  لم حضنتني حسيت برعشه في جسمي كلو ومشاعري  متلغبطه في بعدها حسيت بحنان مع خوف مع توتر مع حب عباط عليه بين درعتي وهي على الكرسي بتاعه متخفيش ياريم انا معاكي وفضلت وخده في حضني وفضلت اهدي فيه لحد ماحسيت انها هديت
رضا. يفتح الشقه ولسه هايدخل النور يجي والكهرباء تشتغل تاني  رضا بصوت عالي ريم حبيبتي
حنان  وزينب ام أدهم. يدخلو  حنان ريم حبيبتي والكل يفاجأ بمنظر أدهم وريم في حضنوا
رضا. بستغراب انت بتعمل ايه هنا يابني ويروح عندو ويخد ريم من حضنوا ويحطه على السرير 
صالح. انت بتعمل اي هنا ياض انت.؟؟


يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
رواية بلطجي أحب معاقة الفصل الثاني 2 بقلم صباح عبدالله
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent