رواية أمل عشق الزين الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أمل السيد

الصفحة الرئيسية

         رواية أمل عشق الزين  الفصل الثالث والعشرون بقلم أمل السيد


رواية أمل عشق الزين  الفصل الثالث والعشرون

فرح بدموع: خلي مراد يط**لقني اغت**صب بصوت عا*لي انا بكر**هك يا مراد طل*ق*ني طلعت هتجري بره الشقه لكن 
اغمي عليها لكن ف يد شالتها 
************
ف شقه زين 
امل: انت مين بالظبط 
زين استغراب: نعم قصدك ايه يعني انا مين 
امل: ما تعمليش فيها عبيط 
زين: عبيط اه ايه كمان 
امل: انا مش باهزر انت بتشتغل ايه 
زين: ده يهمك في ايه 
امل: يهمني لما اعرف ان انت بت*خط*ف ده شغلك 
زين: اسكت شويه انتي رديتي على التليفون 
امل: ايوه عرفت حقيقتك انك ..
زين بمقاطعه: اني بخد حقي من ايه اللي ظلموني وحق امي انتي تعرفي ايه عشان تقولي حقيقتك تعرفي انا تعبت لغايه ما وصلت هنا عمري ما حد كان جنبي زي اي طفل وتحديت العالم كله عشان اقف هنا واخذ حقي مين اللي تعبوني في حياتي ظلموني 
امل: تروح تخ"طف عمك دي تربيتك 
زين بغضب: عمي اللي كان عايز غمضت عينه اللي ته"جم على امي لو سمحتي ما تفتحش الموضوع ده تاني انا ماشي
امل: انت مخبي ايه 
زين: اوعدك هيجي يوم تعرفي كل حاجه اليوم ده مش بعيد قريب قوي قوي قوي كمان و هاخد حقي من كل واحد حتى هو 
امل بعد فاهم: هو مين 
زين: قريب هتعرفي قلت لك اليوم ده مش بعيد 
امل بدموع: انا خايفه عليك 
زين: خايفه عليها ولا على نفسك 
امل: حياتي انتهت من زمان انا خايفه عليك بجد مش باهزر 
زين: ما تخافيش الوجع وخوف مش بياثر فيا 
امل: طب احكي لي عشان اكون واقفه جنبك ما يحسش ان انا غبيه واوعدك ما حدش هيعرف حاجه 
***************
في المستشفى
عمر: انت غبيه ازاي تجري كده 
فرح: انا عايزه اتط"لق من مراد 
عمر بتفاجئ: انتي بتقولي يا فرح انتي بتحبي مراد وابنك 
فرح بتعب: انا مش بحبه هو احد اغت"صاب 
عمر بصدمه: انتي عرفت ازاي 
فرح بزعيق: انا مش عايزه في حياتي ولا حتى يلمس ابني طل"قن"ي منه يا عمر 
عمر: حاضر بس اهدي انا اعمل لك كل اللي انت عايزاه بس 
عمر خرج تليفونه واتصل بي زين 
خمس دقائق زين كان في المستشفى 
زين: ايه اللي حصل 
فرح بعياط: انا مش عايزه الكذاب ده في حياتي تاني
زين: طب اهدي شويه وفهميني ايه اللي حصل 
فرح : كنت رايحه اجيب هدومي زي ما قلت لك بس سمعت احد بيفتح الشقه كنت فاكرها مراد يكون عامل لي مفاجاه بس لقيت واحده بتقول لي هو مراد ما تعلمش من غلطته
زين: قالت لك ايه بالظبط 
فرح بصوت عالي: اغت"صب واحده عااااااااااااااااا وما"تت 
انا عايزه اتط"لق مش عا"يش مع خا"ين 
زين: طيب اهدي واعمل لك كل اللي انتي عايزاه 
زين طلع تليفونه اتصل بمراد
زين: مراد تجيب اول طياره وتيجي بسرعه 
مراد: في ايه فرح جرالها حاجه 
زين: لما تجيء هتعرف سلام 
*******************
في مكان اخر 
ته*ري*ب مخ*در"ات وس"لح 
اليث: حملوا كل حاجه بسرعه 
عز: للاسف مش هتلحق يا اليث باشا
قيس: نورت يا باشا انت اللي مش هتلحق تطلع من هنا 
حمزه: هههه يس غلط اللي انت بتقوله ده مش لوحده 
اليث: انت غلطان مش هتعرف تمسكني المره دي كمان سلام يا بشوات 
كان في لحظه الجو شبه غيوم وشبوره واختلفوا في لحظه 
حمزه بعصبية: ازاي 
عز: اهدا مسيرهم يجو في يدينا 
حمزه: هيجوا وانا اللي هاجيبهم بنفسي 
عز و حمزه من روايه احببت مختلفاً
بعد مرور خمس ساعات في قلق وتوتر 
زين: انا مش هضغط عليكي في اي حاجه انا سبق وعملتها و جوزتك غصب عنك لكن النهارده مش هضغط عليكي في اي حاجه قرري وانا معكي في اي حاجه
مراد: في ايه انا مش فاهم 
فرح: طل"قني يا مراد 
مراد: انتي بتقولي ايه انتي مستوعبه اللي انتي بتقوليه ده انا عملت ايه عشان تطلبي الطلب ده 
فرح: خا"ين وكذاب 
مراد: انا عمري ما خن"تك وانا كذبت عليكي في ايه
فرح: انت كذاب 
مراد بصوت عالي: انتي مجنونه شوف اختك يا زين باين الحمل ضر"ب دماغها 
زين: انا اسف مش هاقدر ادخل. 
مراد: يعني ايه مش فاهم 
عمر: مض"يق تكشف 
مراد بتوتر: ما"ضي ايه 
فرح: خيا"نتك ولا فاكر مش هاعرف وهتفضل مخبي عني 
مراد: طب ممكن نتكلم 
فرح: لا مش ممكن مش عايزه اشوفك تاني في حياتي طل"قني اختفي من حياتي 
مراد: فرح انتي ملكي وبس انتي فاهمه مش هتبعدي عني حتى لو ها"موتك انتي فاهمه 
زين: اهدي بس كل اللي انت عايزاه هاعمله لك 
فرح: لا لا يمكن اعيش معه 
زين: اسكتي يا فرح انتي عمر خد مراد من هنا دلوقت 
فرح: انا لايمكن اعيش معه تاني 
زين: طيب ماشي بس الاول نخرج من هنا 
عمر: المجنون ده ممكن يعمل حاجه ما اعرفش راح فين 
زين: ماشي سيبه على خد انت فرح ومشي وانا هتصرف 
عمر: هتروح فين 
زين: ورايا مشوار اعمله وبعدين هاجيب امل من الشقه 
****************************
في مكان تبع مقر شركه قديم تبع شركات جومانا النوري
زين: وحشتيني قوي 
.. انت عايز مني ايه تاني
زين: مش مراتي ما طلعتش حامل 
نادر: وانا اعمل ايه حامل وانا مش حامل 
زين بتضحك: انت ذكر هتحمل ازاي 
نادر: اوف قصدي هي مش حامل اعمل ايه انا دلوقت انت مسيبني شغلي جايبني هنا 
زين: لا ما تعملش حاجه انت عارف انت عملت في ايه بالخبر ده 
نادر: مش فاهم كنت فرحان ان هي مش حامل ازاي دي غريبه 
زين: لا انت فاهمه غلط هتحمل ازاي وانا ما قربتش فهمت دلوقتي يا دكتور
نادر: اااااااه فهمت 
زين: قلي بقى ازي طلعت حامل او بمعنى اصح من اداك فلوس عشان تعمل كده 
نادر: لا مسمحلكش تهني بالطريقه دي انا لا يمكن اخون مهنتي او تربيتي تسمح لي لكده انا ممكن اكون صحيح محتاج فلوس بس لا يمكن اعمل كده! ازي حامل عادي خالص اقول لك ازاي تحمل من غير ما تقرب منها ده بيكون اسمه حمل وهمي او كذب نتيجه تفكير في الع"لاقه ممكن يحصل حمل بس بيكون كذب بيبقى كيس دهني وبين شال وفي حاجه تانيه زي الاعشاب بتسب حمل وفي اسباب كتيره 
زين: انا اسف!طيب دلوقتي  
نادر: تراقب اكله وشربه لمده اسبوع وبكده هنعرف اذا كان احد بيحطها حاجه ولا لا 
زين: تمام 
نادر: امشي انا ولا ايه 
زين: اتفضل مع السلامه 
نادر جري بسرعه لكن اتكعبل في السلم وقع 
زين: ههههه كل مره اما نشوف الاستاذ التاني هو انا كنت ناقص في حياتي يا ربي وانا واثق ان انا هو ف شقته دلوقت 
******************
في شقه مراد 
كان متعصب جدا وكان ماسك سلاح ف يده الجرس ضرب هو عارف مين اللي على الباب راح يفتح وعينه بتطلع نار 
مراد بعصبيه: نعم عايز ايه 
زين: انا ولا حاجه جاي اطمن عليك 
مراد: تصدق انك بارد 
زين: عارف 
مراد: ماشي خليك انا هامشي 
زين: راح فين بالمسدس ده 
مراد: وانت مالك 
زين: انا مش ناقص اخلص رايح فين كده 
مراد: رايح ان انهي المشكله من الاساس 
زين: هو ده وقت الغاز ما تتكلم على طول 
مراد: هقت"لها واهني كل حاجه
زين: تك'تل مين انت مجنون 
مراد: اللي خليتني اعيش في عذاب السنين دي كلها وهي عايشه فرحانه و سعيده و انا شايل ذنب حاجه انا ما عملتهاش ها"موته بيدي 
زين: اه وبعدين بعد ماتمو"تها هتستفاد ايه ولا حاجه ضيعت نفسك صح ما فكرتش في اللي هتسيبه!؟؟
مراد: هي مش عايزاني طلعتني من حياتها من غير ما تسمعني 
زين: اه والله اكيد محتاجه وقت مع نفسها لما تعرف ان حضرتك كنت مع غيرها عايزه ايه تعمل ايه حطي نفسك مكانها لو لقيتها مع احد هتعمل ايه 
مراد: هقت"لها بيدي مش هندم ثانيه واحده 
زين: انت رديت على السؤال بنفسك اهدا كده وهنشوف هنعمل ايه فرح بتحبك ومش هسيبك 
مراد: انا بحبها قوي مش متخيل اعيش من غيرها هي حب حياتي وصغيره قلبي شفته بتكبر قدامي بقيت حياتي الثانيه والاولى 
بس هي عرفت منين 
زين: قالت واحده كانت هنا 
مراد: واحده مين 
زين: اسال نفسك ما تسالنيش انا نعرف منين انت بتدي مفتاح كل اي احد كده 
مراد: ما فيش احد يعرف الموضوع ده غيرك انت وعمر 
زين: بجد فكر ممكن يكون حد 
في الوقت ده الجرس ضرب 
مراد: ممكن تكون فرح رجعت 
زين: لا فرح مع عمر زمانهم مروح البيت
مراد: يا اخي انت دائما قصر بخاطري كده 
زين: خليك نفتح انا 
زين فتح وانصدم ما كانش متوقع الصدمه دي ابدا في حياته او هيشوفها قدامه تاني حاسس كان الوقت واقف مش بيتحرك 
زين بوجع: انتي 
... ايه مستغرب ليه 
زين: انتي بتعملي ايه هنا 
... ده يهمك ولا يخصك اصلا وانت مالك المكان اللي يعجبني اروحه 
زين: انا اسف 
مراد: انت بتكلم مين انتي 
.. ايه وحشتيني ما شفتكش بقى لي سنين اخر مره شفتك كان عمرك 22 سنه 
مراد: وانا مش عايز اشوفك تاني تفضلي بره 
.. فكرت الدم هيحن بس للاسف زي ما انت مغرور 
زين بخنقه: انا ماشي 
.. ايه مش عايز تشوفني ولا انا ما بقتش اعجبك زي الاول ما بقتش حبيبتك 
زين بزعيق: شمس الزمي حدودك معايا 
شمس: ايه ده انت لسه بتحبني وانا لسه عند وعدي لو فاكره 
زين زقها بعيد عنه ومشي 
شمس: ايه ده زين اتغير خالص 
مراد: عايزه اي رجعت ليه 
شمس: وحشتني قررت استقر هنا ولا مش هترحب بي يا اخويا 
مراد: اسف بيتي مقفول في وشك تفضلي بره الدنيا كلها 
شمس: بس البنت اللي كانت هنا عامله ايه هو انت محرمتش مين اللي فات 
مراد: انتي اللي قلتي لفرح ايوه انتي كمان تعرفي انتي بوظت لي حياتي 
شمس: وانت زعلان ليه هات اي بنت غيرها 
مراد: هو انت فاكراني زيك فرح بتكون مراتي ام ابني اللي جاي بس انتي جايه تبوظي لي حياتي 
شمس: مراتك انت تجوزت امتي
مراد: ليه انا كنت هاعمل زيك عارف فرح مين اخت زين اللي جرحتي ومشيتى عشان الفلوس ولا ناسيه انت بتشبهي امك اللي بوظت حياتي زمان وانت راجعه دلوقتي تديها 
شمس بكذب: زين اللي قالي اعمل كده وبعد كده هنتجوز بدموع بس هو تضحك علي قال لي مش هتجوز واحده مش من مستوايا كنت باسمع كلامه عشان بحبه وبكره هيخونك انت كمان صدقني انا مش باضحك عليك 
مراد: لا بجد طب هربتي ليه 
شمس: عشان عارفه انك مش هتصدقني مش هعرف اواجه العالم لوحدي فكان لازم ابعد انا كنت بحب زين بجد بس اضحك على  
مراد: زين تتجوز الحب ده تنسى خالص و تبعدي عنه 
شمس بصدمه: انت بتتكلم جد 
مراد بغيظ: اه بجد وانت بوظت لي حياتي حياتي تدمرت بسببك منك لله يا شيخه انت ايه اللي جابك 
************
في شقه زين 
راح الشقه وكان ساكت مش بيتكلم خالص 
امل: مالك ساكت كده ليه وكمان مسالتنيش عامله ايه اكلت ولا ما كلتش المغرب هيا ذن انت سايبني لوحدي  
زين: معلش حبيبتي نسيتك خالص انا كنت 
امل بحزن: نسيتني ولا يهمك عادي مش اول مره في حياتي 
زين: حقك علي والله بس حصلت معايا حاجات كتير النهارده 
امل بخوف: حصل ايه 
زين: اها ما فيش مش انا متضايق 
امل: مش عارفه انت اللي عارف 
زين: انا متضايق وزعلان 
امل: اه وبعدين اعمل ايه 
زين بتفكير: اعملي اي حاجه
امل: جعانه 
زين: ماشي هاطلب اكل هنقعد هنا حوالي اسبوع ماشي 
امل: ليه 
زين: خطفك عندك مانع ايه رايك نعمل اكل هنا 
امل: تمام لا ما عنديش اي مانع
زين: طيب يلا نعمل اكل مع بعض تحبي تاكلي ايه اقصد بتعرفي تعملي ايه ههههه
امل: بطاطس 
زين: وايه كمان 
امل: بيض
زين: اه ده كل وبعدين انا عريس اكل بيض يرضيكي 
امل: اسكت 
زين بضحك: ماشي يسلملي اللي بيتكسف نعمل مكرونه وفراخ ايه رايك 
امل: اوكي بس مكرونه طويله 
زين بخبث: حلوه المكرونه الطويله دي 
دخلوا المطبخ قدو وقت هزار ومرح ولاعب 
امل: واو بتعرف تعمل اكل شاطر كنت فاكرك هتبوظه بس طلعت شاطر 
زين: اه اوعى يخطر في بالك ان انا اعمل كده تاني لا انسى دي اول واخر مره بس 
امل: انا ما قلتش حاجه انا باقول انك شاطر بس  
زين: وانتي بقى يا شاطره هو انتي بتطبخي مع المكرونه الطويله ههههه هدومك كلها طماطم
امل: عشان انا بحط الطماطم كلها جاءت على بس بس وخلاص 
زين: طب روحي غيري هدومك وتعالى علي من الاكل يستوي باقول لك اساعدك 
امل بسرعه: لا لا شكرا 
زين: ده انا حتى زوجك 
امل: طيب يا زوجي خلي بالك من اكل هيتحرق والشمس مش هتطلع لو شافت الاكل المحروق هههههه 
زين: شمس مين 
امل: شمس الصباح عن اذنك اغير هدومي 
زين: شمس ما عدتش هتطلع تاني لانها جرحتني جرح كبير قوي زين بسرحان
فلاش باااااااك 
زين: باقول لك ايه يا مراد لازم شمس تيجي يعني 
مراد: اه طبعا لازم تيجي مش اخت مراد وخطيبتك المستقبليه والزوجه القادمه 
زين: ان كان كده ماشي 🤣
مراد: ايوه يا عم يا بختك عقبالي اللي في بالي يرضى عني 
زين: مستحيل بتشوف قدامها زي اللي شافت عفريت 
مراد: بكره تكون من نصيبي وحبيبتي كمان وهتشوف مش هتكون لحد غيري 
زين: طب يلا روحي جهز واقابلك بالليل 
مراد: ماشي سلام 
في المساء 
مراد: ايه الشياكه دي 
زين: خليك في حالك شمس فين 
مراد: دور عليها هتلاقيها هنا ولا هنا 
زين: ماشي لما نشوف اخرتها معكم ما تدورش ما جتش معايا 
مراد: وانا ما سالتش 
زين: مش لازم تسال عيونك فضحاك لوحدها 
مراد: طيب سلام 
زين: شمس 
لكن اختفت 
زين: راحت فين دي 
وقف يلف يمين وشمال يدور عليها واسال عليها واعرف مكانه 
زين: شم.
شمس: زين 
زين وقف مكانه مش بتتحرك 
شمس: مالك في ايه
زين: ايه اللي انا شايفاه ده
شمس: بزنس يا روحي 
زي: نعم انتي مجنونه ايه الكلام اللي بتقوليه ده احنا مش هنتجوز 
شمس: اوكي ما عنديش مانع نتجوز و دلوقت لو حبيت 
زين: ولا انا شايفه ده ايه  انتي طبيعيه صح
شمس: حلمي يكون عندي فلوس واخيرا هيتحقق اقول حلمي لا 
زين: طب وانا 
شمس: لو عايزه انا ما عن"ديش مانع بس كله بثمنه  
زين: قصدك ايه بتبيع* نف"سك 
شمس: انا عارفه اللي شفته ده مش هتتجوزني انا بحللك المشكله 
زين بقرف: انت فاكرني ايه اكون زيك طب برافو عرفت تضحكي على وكسرتيني كسرت قلبي كمان وكل حاجه في ليه كل ده ليه خلتني احبك عشان توجعيني تعرف انك اح"قر  واحده شفتها في حياتي انا مش عايز اشوفك تاني  اطلعي من حياتي للابد 
شمس: لو حب"يت انا موجوده 
بااااااااااك 
امل: زززززززززززييييييييييييينننننننننننننننن
زين بخضه: في ايه مالك
امل: انت اللي مالك مش معايا خالص انت فيك حاجه 
زين بصلها وابتسم
امل: في مالك بتبصلي كده ليه 
زين بجراءه: اصل الصراحه الفستان جامد قوي كمان ما كنتش متوقع ده اني اشوفك كده المنظر ده كده احس ان انا عريس بجد 😂 😂
امل: اسكت عشان ما غيرش هدومي بس بقى 
زين: ما هو بها من غيرها انا معكي يعني خلصانه خالص 😂 اي خدمه 
امل: اسكت بقى عشان هيغمى علي من كتر الكلام ده 
زين: انا مش جعان! بمجرد ما شفت عينيكي حسيت بلون تاني سحر مش عادي حسيت ان الدنيا بتلف باشوفك ف عيني والعسل اللي جواه بيشدني 
أحبك كلام من قلبي يا حبيبتي‬ فدعيني أسقيك من بحر حبي وأرويك من نبع قلبي فحبك نار ألهبت صدري دعيني أحترق بنار هواك دعيني أحبك أكتب أسمك في سماء الكون وأطفىء شيء من أشتياقي اليكي دعيني أمطر في سماء حبك أحلامي فحبك هو أختياري فلن أبالي أن احترفت بنار هواكي فأنا أحبك ولن أحب سواكي أبداً يبدأ ولا ينتهي دعيني أحبك.
جمالك يا حبيبتي علمني كيف أختار الجمال وكيف أسبح في بحر طويل وكيف أتسلل إلى بيوت الحمام ولكنني لا ألوم شعري بكحيل عينيك ونحل خصرك ولكنني أكتفي بجمالكِ وسكوتي وعذابي ولا داعي أن تغضبي مني لأني لم أقل شعراً كافياً في جمالك.جمالك يا حبيبتي علمني كيف أختار الجمال وكيف أسبح في بحر طويل وكيف أتسلل إلى بيوت الحمام ولكنني لا ألوم شعري بكحيل عينيكِ ونحل خصركِ ولكنني أكتفي بجمالكِ وسكوتي.. وعذابي ولا داعي أن تغضبي مني لأني لم أقل شعراً كافياً في جمالك.بحبك 
امل: وانا كمان باحبك
زين شالها وتوجه بها غرفه النوم
امل: والاكل
زين بعدين مش دلوقت انتي وحشاني قوي
لسه هيقرب التليفون رن 
زين: اوف هو ده وقته 
امل: شوف مين 
زين: مش وقته خالص يا اسر
امل: مش ده اخوه دينا
زين: ايوه هو 
امل: رد علي ممكن يكون عايز حاجه ضروريه 
زين: اوف امري لله نعم يا استاذ اسر في حاجه
اسر: مالك متعصبه كده ليه 
زين: اصل جاي في وقت وحش الصراحه 
اسر: اه اسف مش قصدي والله بس عايزك في موضوع مهم
زين: تصدق انك انك بارد زي عمر عايز ايه
اسر: خلاص نتكلم بعدين اسف انت هتعيط
زين: اخلص مش ناقصه عايز ايه
اسر: عايز اعمل زيك 
زين: نعم
اسر: عايز اتجوز يا اخي
زين: هو انا الخطابه ما تتجوز ولا وانا مالي 
اسر: ما هي العروسه عندك 
زين: عندي فين 
اسر: ح...
زين: اقفل بدل ما اولع فيك يا اسر 
امل: في ايه مالك 
تليفون زين رن تاني
زين: كملت عمر
امل: ههههه رد اكيد عايز حاجه 
زين: نعم عايز ايه 
عمر: انت فين
زين: وانت مالك يا رخم انت كمان 
عمر:  ماشي فرح من منهاره من العياط 
زين: تتفلق لو مراد قتلها ما تتصلش بي مع السلامه 
امل: هههههههههه 
زين: انت بتضحكي على ايه واحد عايز يتجوز والثاني بيقول لي منهاره انا اعمل ايه 
امل: مين عايز يتجوز عمر 
زين: لا  ملكيش دعوه خليك معايا
امل: لا بجد مين عايز يتجوز وهو هيتجوز مين 
زين: اسر عايز يتجوز .


يتبع الفصل الرابع والعشرون  اضغط هنا 
رواية أمل عشق الزين الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أمل السيد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent