رواية أمل عشق الزين الفصل العشرون 20 بقلم أمل السيد

الصفحة الرئيسية

      رواية أمل عشق الزين  الفصل العشرون بقلم أمل السيد


رواية أمل عشق الزين  الفصل العشرون 

زين: ايه غيري هدومك وانا هانزل اعمل مكالمه 
امل : ماشي 
غادر زين الغرفه
ايه ده زيك يا عروسه 
امل : انتي عايزه ايه انت ايه جابك هنا
دينا: وانا هعوز ايه يعني جايه بارك لك مبروك يا درتي 
امل ؟؟؟ بصدمه! انتي مجنونه ولا ايه نظامك
دينا وهي بتضحك: ايه اتفاجئتي مش قلتلك هنتقابل كتير بس ما تصدقنيش اهو بقى درتي وهنشوف بعض كتير 
امل: وايه اللي يثبتلي كلامك انك 
ما بيتحوليش تلعبي على  
دينا: معايا اثبات شوفي وقللي رايك يا عروسه
امل بحزن: 😿
دينا: لا مش كده احنا لسه في الاول مش من اولها كده دموع واللي شاهد على كتب الكتاب يوسف اديكي شفتي الفيديو يعني انا مش كدابه سلام يا درتي نتقابل الصبح ليله سعيده يا حياتي اقصد يا عروسه باي 
امل: عرفت دلوقت ليه كنت مستعجل نتجوز يا زين ورضيت بكل ظروفي عشان اكون الزوجه التانيه انا بكرهك زين من كل قلبي. انا مش قاعده في البيت ثانيه واحده كله كدب وخش وخيانه الشكل بيخدع شكلك ومظهرك خدعوني انا بكره الخيانه و عمري ما اسامح فيها وانت اولهم يا زين 
دينا: انتي لسه شفتي حاجه دي البدايه بس لسه هتمشي اتخبطت في زين 
زين: بتعملي ايه هنا ليه مش في اوضتك 
دينا: ايه ايه ايه انا 
زين: هتفضلي تقولي ايه طول النهار ما تنطقي
امل: جايه غرفه جوزها مش كده 
زين بتفاجئ وصدمه؟....................
امل؛ ما تنطق الكلام ده صح 
زين: اهدي وفهمك كل حاجه 
امل! مش عايزه افهم حاجه انت متجوزه دي صح ولا لا
زين: افهمي بس انا هاقول لك ايه وبعد كده اتكلمي 
امل! كلمه واحده بس جاوبني عليها انت فعلا متجوزها ولا لا مش عايزه اكتر من كلمه واحده
زين: ايوه تجوزها بس على الورق مش اكتر استني واحكيلك كل حاجه بالتفصيل
امل: ما يهمنيش ورق ولا غير ورق بصيت له قفلت الباب 
زين بيغضب: انا عايز اعرف ايه اللي جابك هنا مش قلتلك ما حدش يعرف ان احنا متجوزين ده كان شرطي علشان اتجوزك صح 
دينا: وانا لغايه امتى هتفضل مداريه اكيد هتعرف دلوقتي ولا بعدين. وبعدين انا ملك برده باحبك هي مش بتحبك مش هتقدر تفهمك زيي 
زين غضب اكبر: بطلي هبل احنا اتفقنا على ايه انا حذرتك ولا لا هتعرف بس مني لكن اللي انتي عملتيه ده غلط وهتتحاسبي عليه شكلك بداتي تلعب بالنار 
دينا بخوف: زين افهمني انا باحبك واكتر ما تتخيل من وانا صغيره وانا بشوفك باحلم لما اكبر تكون لي مش لحد تاني ليه مش عايز تفهمني انا باحلم بك يا زين كل يوم حس بيه لو مره واحده بس جرب بس تفهمني هتعرف انا قد ايه باحبك انا مش وحشه والله انا مستعده اعمل اي حاجه عشانك انت وبس 
زين: اه ما انا شايف الحب مش بالعافيه انتي بس معجبه بي مش اكتر وعايزه تحصل على و تثبت لنفسك اللي انتي عايزاه بتحصلي عليه بس انا لا ولا عمره هيحصل فاهمه حطي حلقه في ودنك انا اللي بيختار انتي بالنسبه لي بنت عمي وبس كلام خالص تفضلي روحي على غرفتك و كلامنا بعدين على اللي انتي عملتيه وتجهزي للعقاب بتاعي تفضلي كلامي خلاص مش عايز اشوف وشك قدامي
دينا: مشيت من قدام زين وهي بتبكي 
زين: خبطت علي الباب الغرفه بتاعته الامل موجود فيها كان سمع عياطها ممكن نتكلم شويه وبعدين قررى واللي انتي عاوزاه هاعمله لك بس نتكلم شويه بعد كده قرري. لو سمحت 
امل: من وراء الباب انا مش عايزه حاجه لو سمحت سيبني لوحدي . اذا ممكن لو سمحت
زين: افتحي بس نتكلم شويه ونحل الموضوع سوا وفهمك 
امل: لو سمحت امشي مش عايزه اشوفك قدامي ويا ريت ورقه طلاقي تكون موجوده الصبح 
زين بدات يتعصب: خبط بيده على الباب جامد وفجاه احد شدوا من ايده 
في غرفه يوسف 
يوسف: اهدا كده علشان تعرف تفكر وتحل الموضوع بالراحه انت كنت فاكر ايه باللي عملته ده منتظر ايه ان دينا تسكت ولا امل تقبل الموضوع اكيد محتاجه وقت تفكر مش هات اخدك بالحضن انا مستعده اسمعك في بنات بتكون صعب عليها تقبل الموضوع وفي بنات تانيه بالنسبه لها عادي مش فارقه معه الراجل اتجوز على كم واحده وفي بنات تانيه صعب عليهم ده يحصل فلازم ده كده الاول وتفكر وديتها فرصه هي كمان تفكر 
زين: انا مش عارف اعمل ايه مش عارفه افكر انا ما اعرفش هي بتفكر في ايه دلوقت اكيد كرهتني زي ما انت قلت في بنات بالنسبه لها عادي وفي بنات مترضاش بكده زي دينا اللي وافقت وعارفه ان انا هتجوز واحده تانيه كل اعمل ايه يا يوسف بجد انا محتار وحاسس ان هاروح اجيب دينا من شعرها دلوقت 
يوسف: ههه انت هتنام دلوقتي الصبح نحلها عشان تعرف تفكر لو عمر صحي دلوقتي مش هيسبنا بيهزروا البايخ يلا ننام تصبح على خير انا عاوز انام انا تعبان طول النهار وبعدين يحلها ربنا 
زين: عندك حق وانت من اهله يا جو
@
في شقه مراد السيوفي 
في اوضه مراد وفرح 
فرح: تعرف ان انا مبسوطه اوي النهارده يا حبيبي
مراد: ربنا يبسطك كمان وكمان يا قلب حبيبك
فرح؛ عارف لما البنت بتاع الكوافير قالت لي اكيس الفستان كنت عارفه ان هو بتاعي على فكره تمثيلها بايخ ما تعرفش تمثل اصلا يعني ما فكرتش ازاي لبست بسهوله وخليتها تعمل لي شعري انت ليه ما قلتليش كنت اخترت انا الفستان بس شكرا 
مراد: كنت عايز اعملها لك مفاجاه بس حبيبتي طلعت ذكيه يعني الفستان مش عاجبك  
فرح: طبعا زكيه مش اخت زين وزوجتك اكيد هاكون ذكيه بس الفكره مش فكرتك فكره مين عارفه دماغك كله شغل وبس ما بتفكرش في الحاجات دي اصلا صح الفستان حلو
مراد: باحبك وانتي فاهماني كده لا مش فكرتي دي فكره اخوكي زين قال لي ان انتي هتزعلي وان هو ما عمل لكيش فرح وانه يخلي فرحك معه علشان ما تزعليش مش عايز يشوفك زعلانه يوم فرحه وانا وافقت واتفقت انا على البنت بتاع الكوافير بس طلعت مكشوفه بس يلا مش مشكله مش انتي انبسطت صح والفستان من اختيار زين 
فرح: كنت مبسوطه اوي انت كنت مبسوط بطريقه فظيعه 
مراد: طول ما انتي مبسوطه انا مبسوط على فكره النهار هيطلع واحنا بنتكلم مش كفايه كده اكيد اخوكي زين زمان مبسوط على الاخر
فرح: عادي يطلع ربنا يفرحه يا رب 
مراد: والله النهارده دخلتي عيب تقولي كده يعني زين يطلع احسن مني مش عيب كده 
فرح: هاهاهاهاها كان في وخلص مين زمان
مراد: غيري هدومك وتعالى مش انا ما قلتلكيش انا اشتريت لك بيتزا وكانز هتبقي احلى ليله 
فرح: بجد هو فين انا هاموت من الجوع على فكره وانت مسالتنيش جعانه ولا لا 
مراد: روحي غيري وتعالى وكلي براحتك يا روح قلبي 
فرح: ماشي هاروح هاجي بسرعه  
مراد: احسن حاجه فيكي يا فرح اللي باعرف اجيبك بالاكل متجوز واحده مفجوعه بس عايزه اعرف بتودي الاكل ده فين ثلاجه دي ولا ايه  
فرح: انت بتكلم نفسك فين الاكل ممكن اجي لك دلوقت بداله
مراد:  لا يا حلوه بعدين وانا موافق تاكلني 
فرح: هاكل الاول وبعد كده **
مراد: عارفه جبت لك تلاته عشان عارف انك جعان يا حبيبتي 
فرح: بجد الله 
مراد: اه بجد نفس يا فرح نجيب بنت تكون شبهك يا فرح حلوه زيك كده 
فرح: بنت نجيب مش مشكله ما عنديش مانع عشان انا باحبك وعايزه يكون عندي بيبي ويشيل اسمك 
مراد: هههههههه اه يا هبله انا بحبك واكيد كان عندنا عيال كتير 
في الصباح يوم جديد 
في فيلا زين ياسين الجارحي 
في الاسفل 
عمر بصوت عالي: اصحوا يا عرسان 
ليليان: في ايه صوتك عالي كده ليه 
عمر: لا الزماره الصباحيه عايز اكون اول واحد يبارك لك يا اخويا  
ليليان: نعم يا اخويا 
عمر: اسمها نعم يا ابني 
ليليان: امشي يا موكوس من هنا ربنا يهديك 
عمر: هامشي بس لو مشيت مش هتشوفيني تاني انتي اسيا اوي اوي فينك يا اخويا اما اطلع اشوفه سلام يا اسيا ما تنسيش صحن الشيبسي الكبير اطلع وانزل على السفره محطوطه باي مؤقتا يا حياتي 
ليليان: ربنا يهديك يا ابني 
في غرفه يوسف
يوسف: اصحي يا زين عمر صحها خلص مش عايزين حد يعرف حاجه قام بسرعه 
عمر: هههههههه ما انا عرفت خلاص من اول دينا دخلت عندها ما تخافش ايه يا اخويا سرك كبير في بير غويط ما لهوش قرار يا حبيبي ما تخافش 
زين: انا مش فاهم حاجه من اللي انت قلتها مشي اطلع بره احسن 
عمر: بقى كده يخس عليك ده انا كنت احل لك مشكلتك بس يلا ما لكش نصيب انا ماشي باي
يوسف: قولي يا يا عبقري زمانك هتعمل ايه 
عمر: انا مش هاقول انا هاعمل انا بنفذ وبس مش باقول كلام على الفاضي 
زين: هتعمل ايه يا غبي. 
عمر: هتشوف دلوقتي سلام مؤقت
يوسف: هو هيعمل ايه انا خائف يبوظ الدنيا 
زين: ما اعرفش دلوقتي نشوف هقتله لو عامل كده بس 
هي غرفه امل 
عمر: كان بيخبط على الباب بغباء
امل: صحيت مفزوعه من النوم ايوه مين اللي بيخبط طريقه الغبيه دي 
عمر: انا عمر يا اموله 
امل : فتحت له الباب ايوه عايز ايه دلوقت
عمر: عايز نتكلم شويه بس بلاش عصبيه 
امل: نعم اخلاص
عمر: على فكره انتي فاهمه زين غلط زين عمره ما حب دينا لو كان بيحبها كان اتجوزه من زمان انا عارف ان هو غلط بس لازم تفهميه وبعد كده تكرري 
امل: وانت عايزني اعمل ايه دلوقت اصالحك ده كله انا اسفه 
عمر: ادي له فرصه واحده بس مش اكتر 
امل: في حاجه تانيه ولا خلاص كده 
عمر: هو اخويا وبحبه اه عايزه اقول لك علي حاجه كمان بس تكون سر بأنه احنا الاثنين بس ليه عندك طلب  واحد تسامحي زين والله بيحبك انا عارف ان هو عمره ما احد كان جنبه هو ....
عمر: هو اخويا وبحبه اه عايز اقول لك علي حاجه كمان بس تكون سر بأنه احنا الاثنين بس ليه عندك طلب  واحد تسامحي زين والله بيحبك انا عارف ان هو عمره ما احد كان جنبه هو ....... 
امل: ما اقدرش اوعدك اني هسامحه لاني ما اعرفش هيحصل ايه ما اعرفش لسه الايام مخبيه خليها بظروفها المهم بتحبه عايز تفتن سره ليه مش حرام المفروض ان اخوك 
عمر: ماشي بحبه اه بس مش هانسى اللي علق اللي ادهاني وانا في سته ابتدائي بس والله هاوريك تعدي النجوم ازاي ههههه 
امل: اه عايز تنتقم منه ولا منى انت بتخوفني ليه كده حرام عليك  
عمر: هاخد حقي منه انا طيب والله 
امل: طب هو ايه سر اللي هو مخبيه  
عمر: انه 
... تطلع بره يا حيوان 
عمر: فعلا انا محتاج اروح الحمام انتم زوجين مع بعض تفهمه براحتكم انا حاسس ان انا عزول سلامات 
زين: واطي طول عمرك جبان 
عمر: مش باحب افتخر بنفسي اطلع بره بكرامتي احسن ما لقتهاش 
زين: طب اطلع بره يا حيوان حسابك معي بعدين
امل: وانت معه بره
زين بنظره مرعبه: انا مش بمسك اعصابي كتير فهدي كده واسمعني هاقول ايه 
امل: وايه كمان انا مش باخاف 
زين ثابت على نظرته : انا مش باهزر 
امل بارتباك: عايز تقول ايه من الاخر وبسرعه
زين: تمام كده بصي يا ستي علاقتي بدينا علاقه عاديه خالص كنا اصحاب عادي وجاءت لي في يوم وقالتلي ان هي بتحبني وخلاص هي بتحبني وفاكره اني انا بحبها انا كمان بس انا ما كنتش باحبها كنت بحب واحده تانيه دينا ما كانش عندها اي مشكله في ده المهم ان هي تكون معي وبس انا رفضت و قلتلها ان احنا نفضل اخوات مقتنعتش بده كل يوم والتاني تحاول تقرب مني وفي يوم جاءت لي المكتب وحاولت قرب مني بس انا صدتها واستغلت الموضوع وقالت لي كل عيلتها والكل صدقه انا سبتها تعمل كل حاجه عايزاها والنتيجه اني اتجوزت عشان تبعد عني 
امل: كان ممكن تثبت براءتك بالكاميرات اللي في المكتب لو كنت انت عايز ده بس انت عايز العكس 
زين: انت كده بتلوميني بس! ممكن بس انا ما كنتش عايز عيلتها تخسر ثقتهم فيها فعلشان كده عملت كده بس انا لو عاوزها ما كنتش ابص لك 
امل: اوك ومين التانيه اللي كنت بتحبها دي 
زين: شمس اخت مراد كنت بشوفها كتير كانت مشاغبه شويه كانت بتعمل مصيبه كتير وانا اللي كنت بحل لها كل مشاكلها كنا اصدقاء حبيتها مع الوقت واحترفت لها بده وهي كمان قالت ان هي بتحبني وكنت هتقدملها بس للاسف ما حصلش نصيب 
امل: ايه اللي حصل ماتت 
زين: يا ريت كانت ماتت كان هيبقى لها الاحترام في قلبي و حب كبير بس للاسف كنت رايح اتقدم لها وحددت الموعد بس قبلها بيومين كان في حفله رجال الاعمال كبار ورحت شفته هناك بس قبل ما اروح لها كانت اختفت وسالت عليها وعرفت مكانها ويا ريتني ما عرفت مكانها باعت نفسها عشان تبقى مشهوره معه فلوس كتير وهي فعلا معه فلوس كتير دلوقتي كان حلمها تكون غنيه جدا فوق ما تتخيلي. 
امل: محاولتش تشوفك تاني يمكن انت فهمت غلط 
زين: حاولت كتير بس اللي يخوني يطلع من حياتي مش عايز لان الثقه عندي هي اهم حاجه لو كسرت مش هينفع رجعها تاني واللي يخون مره يخون الف مره  
امل: طب واخوها عامل ايه محاولش يصلح بينكم 
زين: ههه انتي طيبه قوي خيانه ورجعها لا طبعا اعتبرها مش موجوده وشالها من حياته زي الباقي 
امل: بسهوله كده محاولش يعاقبها 
زين ابتسم: دي حاجه بسيطه قصه حياتنا محتاجه الف كتاب والف وجع والف كسره والف حزن مليون حاجه تنكتب فيه 
امل: نعم نعم حاجه بسيطه ازاي ايه الكلام الغريب ده انا مش فاهمه حاجه 
زين: تعالي ننزل نفطر واحكيلك بعدين كل حاجه هتبان مع الايام ما تستعجليش كتاب مفتوح وانتي بقيتي منه 
امل: تمام يلا ننزل كلمات غريب قوي  
@
في شقه مراد السيوفي 
مراد: يا نهار عسل على القمر اللي نائم جنبي 
فرح: بجد شكلك عايز تقول حاجه بتلف وتدور بالكلام الحلو
مراد: تعرفي عني كده يا حبيبتي
فرح: اه اعرف عايز تقول ايه  
مراد: بقى كده ماشي يا اختي زين 
فرح: اختي زين ماشي خلاص باهزر 
مراد: انا هسافر مع يوسف يومين كده
فرح: اجي معك اتفسح
مراد: لا انا رايح شغل مش رايحه اتفسح مش هغيب
فرح: بقى كده انا زعلانه منك روح براحتك خلي يوسف ينفعك 
مراد: انتي عايزه تقلبيها نكد وخلاص يا بنتي
فرح: انا مش عايزه حاجه لا نكد ولا غير نكد تروح ما تروحش ما ليش دعوه بك ان انت اعمل كل اللي انت عايز 
مراد:😂 انتي زعلتي كنت عامل لك مفاجاه حلو مش باحبك وانت زعلانه كده على الاخر انا باحب فرح الفرفشه والمجنونه 
فرح: مش عايزه اعرف حاجه مش عايزه مفاجات انا قائم تاخذ شاور 
مراد: كنت هوديكي عند زين تقعدي براحتك 
فرح: مش عايزه اروح لا هنا ولا هناك 
مراد: انتي قفلتي خلاص كده اوعدك لما اجي نطلع شرم ايه رايك و تتفسحي زي ما انت عايزه انبسطتي بقى 
فرح: بجد ولا بتضحك علي زي كل مره وفي الاخر ما فيش حاجه 
مراد: ده وعد مني والله بس مش باحب اشوفك زعلانه كده
فرح: ماشي هنروح عند زين امتى كده
مراد: على الظهر كده يا قلبي
فرح: ايه ده بجد طب انا رايح اجهز نفسي اوك
مراد: طب انا عايز افطر طيب ولا كله تغير كده في دقيقه 
فرح: مش مهم يا حبيبي اعمل نفسك
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في فيلا زين ياسين الجارحي 
"على السفره !"
يوسف: احم احم ممكن تسمعني ثانيه
عمر: في ايه انت زورت ولا ايه
يوسف: بطل رخامه مش طالبه يا عمر 
زين: ايه موضوع يا جو
يوسف: حياه وماما جايين مصر 
زين: ايه ده بجد هيجوا امتى بقى كده
يوسف: بكره ان شاء الله
دينا: يوصلوا بالسلامه يا رب
يوسف: يا رب يا حبيبي 
امل: الحمد لله انا شبعت 
دينا: بالهناء يقلبي
ليليان: مراد وفرح جايين اتغدوا معانا النهارده
عمر: طب تمام انا هامشي سلام و هاجي على الغداء
يوسف: وانا كمان استني يا عمر خدني معك
زين: دينا كنت عايز اتكلم معكي شويه ممكن
دينا: بجد نعم نعم حبيبي
زين: تعالى فوق في الاوضه مش هنا 
امل: ليه 🥺 مش هنا
دينا: ماشي يلا يا حبيبي
زين" في اذن امل بهمس /هاقول لك بعدين بلاش الغير ازاي دي 
في اوضه دينا 
دينا'نعم عايزين ايه يا حياتي 
زين: ولا حاجه عايز اديك دي ابعدي شويه كده وشوفي 
دينا: زين انت ليه
زين: انتي طالق صباحيه نكد عليكي يا بنت عمي زي ما بوظتي ليلتي امبارح 
دينا: انا عملت لك ايه عشان كل ده عشان حبيتك انا مش عايزه احد يكون جنبك غيري انا وبس 
زين: قلت لك ما تتكلميش و برده عملتي اللي في دماغك حذرتك وما سمعتش الكلام وانا الف مره ما بحبكيش ولا احبك ولا بحبك افهمي بقي يا شيخه 
دينا: ماشي يا زين بس مش همشي من هنا 
زين: اقعدي براحتك بس ملكيش دعوه بي ولا بامل فاهمه ولا هات كلامي تاني 
دينا بشر: ماشي زين 
في مكان تاني
ليث: اللي ضرب عليك نار عمك 
زين: مين اللي معه 
ليث: الظابط اللي كان قبض عليك  
زين ؟تمام
ليث: عايز مني حاجه تانيه ولا خلاص كده 
زين! خلاص كده لما اعوز هاقول لك 
ليث: تمام 
زين: بلاش جومانه انت مش عارف انهي بتخص جون ولا ايه 
ليث: انفصل عن بعض يخصكش سلام 
زين: ههههه سلام 
(ليث هيكون معنا في روايتنا الجديده مريضه في يد الشياطين)
زين فصل المكالمه 
امل: ممكن اعرف كنت بتعمل ايه في اوضتها 
زين وهو يقربها منه! بلاش الغيره الزياده دي 
امل بتوتر وارتباك؛ ابعد شويه كده 
زين: انت مراتي في ايه 
امل: لا قصدك مراتك الثانيه 
زين: لا انت مراتي وبس ما فيش احد تاني وانا طلقتها 
امل: انت بتتكلم جد ولا بتهزر 
زين: جاءت بجد كمان سيبك من الموضوع ده خليك معي 
امل بتوتر اكبر: ممكن تبعد شويه 
زين: اوف فصلتيني لسه هيقرب 
امل: بعدته عنها وطلعت تجري 
زين: اه يا مجنونه مسيرك تجيء تحت يدي يا موز واكلك براحتي ههههه يلا عندنا شغل كتير
زين اتصل بعمر
زين: الراجل اللي جبته فين 
عمر: في الحفظ ما تقلقش 
زين: هو فين 
عمر: موجود في _____ 
زين: تمام سلام 
عمر رخامه بخبث: مش لسه بدري يا عريس الناس تقول علينا ايه ده انا حتى صالحتك على مراتك 
زين: بس يالا 
عمر: صباحيه مباركه سلام 
زين: سلام بلا صباحيه بلا زفت 
في مكان تاني 
وصل زين المكان اللي عمر قالوا عليه اتفاجئ بحراس كتير 
زين: برافو عليك يا عمر تربيتي بصحيح ؟
دخل جوه ده الراجل متشلفط وشه كله خرائط 
زين: ده عمر مظبطك على الاخر قايم بالواجب صح يا رب يكون السبعه مليون وصلوك ما يكونوش ناقصين حاجه 
الراجل بتعب: والله انا ما لي دعوه 
زين: مش كنت عاوز تفضحني تفضل 
الراجل: ابدا والله انا بنفذ الاوامر وبس مش اكتر
زين: اوامر مين انت تبع مين 
الراجل: سلامه يا بيه ومحسن 
زين: محسن عرفه لكن سلامه مين
الراجل: حضره الضابط سلامه مندور الشافعي
زين: انا سمعت الاسم ده قبل كده وعارفه كويس بس مش فاكر 
الراجل: انا قلت لك كل اللي عندي سيبني بقى 
زين: مش دلوقت بس هاعرض عليك عرض تكون معي بس معهم قلت ايه 
الراجل: مش فاهم قصدك ايه عايز توصل ايه 
زين : اسمك ايه الاول 
الراجل: عبد الله 
زين: ماشي يا عبد الله انا مش هزيك اللي انا هقوله لك توصلوا بالحرف قلت ايه و هديك فلوس على ده بس لو رفضت هتموت هنا وهم برده هيموتوك  لما خلاص اللي هم عايزينه قلت ايه يعني انت كده كده ميت قلت ايه 
عبدالله بخوف: انا مش عايز اموت والنبي انا اعمل كل اللي انت عايز 
زين: ماشي بس مش دلوقت خليك هنا شويه 
عبدالله: والنبي لا انا تعشيت وتغديت هنا كتير كفايه بقى 
زين: هههههههه ما تخافش ما فيش عشاء تاني ولا غداء نادي الحرس من بره زين هات اكل وعمر بيخشش هنا 
تاني مفهوم 
الحارس: مفهوم يا باشا 
زين: ما فيش ضرب تاني 
الحارس: حاضر
زين قام مشي روح بيته لقى الكل بيهزر مع بعضه امل ودينا والكل وفرح ومراد ويوسف وعمر الكل كان موجود وزين أن غاظ لما لك عمر وامل اضحك مع بعض 
زين بغيظ: منورين 
فرح: صباحيه مباركه يا زين يا حبيبي 
زين: بصوت واطي صباحيه منيله علي صوته الله يبارك فيك يا حبيبتي يا رب تكوني انبسطي 
فرح: جدا يا حبيبي ربنا يخليك لي 
مراد: في حد يطلع كده هههه مش مبسوط ولا ايه 
زين وهو يبص الامل: لا مبسوط جدا وعلى الاخر ده انا باقول لك على الجواز ده قمر يا ابني ده اللي متجوز فاته نصف عمره وطي صوته بلا جواز بلا نيله كنت قاعد مرتاح يا رب 
يوسف بضحك: بتقول حاجه 
زين: لا اقول ايه 
مراد: طب ما كنتش عايز تتجوز ليه جوزته حلو اهو 
زين: على الاخر 
عمر ويوسف ضحك بصوت واحد 
فرح: بتضحكوا على ايه 
يوسف: لا ولا حاجه 
زين: انا طالعه غير هدومي وانزل اتغدى معكم
عمر بغمزه: تفضل يا عريس انت والعروسه.
زين: يا عروسه اتفضلي قدامي
دينا: زين 
زين: انت طلقتي مش عروستي 
يوسف: ازاي 
زين: اطلقنا النهارده وهي حبه تقعد في بيت ابن عمها براحتها عن اذنكم 
فرح: ليه كده انا زعلت اوي ي ي ي 
دينا: عن اذنكم 
فرح: يا عروسه مش هتروحي ولا زينو 
امل: لا خليني قاعده معكم احسن 
عمر: على فكره زين بينادي عليك وغضبه وحش قوي الاحسن تروحي 
امل: حاضر هاروح اشوفه عايز ايه 
يوسف: يخرب بيتك يا بنت خافت 
فرح: ده انا ذات نفسي باخاف منه 
ف غرفه زين 
زين قاعد ينفجر من الغضب اللي جواه قام  يطلع هدوم لك امل في وشه 
امل: في سرها شكله متعصب 
زين: بالذات نفسك جايه 
امل: انت كنت بتنادي علي محتاجه لو مش محتاجه هامشي لسه هتمشي 
زين: شدها من دراعها وقعت عليه 
امل قلبها بيدق بسرعه غريبه 
زين سامع دقات قلبها 
امل جاءت قام ما اعرفش زين كان محيطها بذراعه 
امل: بتتكلم بارتباك م مك ن تب عد ش وي ه 
زين بهمس وهو ينظر لعيونها: لا عينيك حلوه قوي اول مره اشوفها جميله كده 
امل: غمضت عينيها 
زين مستمر على نفسك نبره الصوت: وانا باقول كده عشان تغمضي لسه هيقرب الباب خبط 
امل: بعدت عنه بسرعه 
زين: اوف انت مراتي على فكره مش خطفك وانا جايبك من الشارع الباب خبط تاني زين صوت عالي وغضب مين
احد الخدم: الغداء جاهز 
زين: تمام روحي جاي 
امل: انا هامشي 
زين: الباب مفتوح براحتك سابها ودخل ياخد شاور 
امل: يخرب بيتك وقفت قلبي كنت هاموت طلعت من الغرفه بسرعه ونزلت تحت 
تحت في الاسفل 
يوسف: هو زين ماله صوته عالي ليه
امل: ما فيش 
عمر: تقريبا كان في لحظه رومانسيه وانقطعت 
امل بخجل: لا اصلا ..
زين من وراء: ما تخليك في حالك اللي غيران مننا يعمل زينا مالك يا فرح 
فرح: مش عارفه مخنوقه 
زين: قومي اطلعي بره في الهواء 
فرح: ماشي لكن سقطت من طولها بين يدين زين 
مراد بخوف: فرررح 

يتبع الفصل الواحد والعشرون اضغط هنا 
رواية أمل عشق الزين الفصل العشرون 20  بقلم أمل السيد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent