رواية حب في مهمة خاصة الفصل الحادي عشر 11 بقلم زهراء ياسر

الصفحة الرئيسية

         رواية حب في مهمة خاصة الفصل الحادي عشر بقلم زهراء ياسر حلمي


رواية حب في مهمة خاصة الفصل الحادي عشر

شهد : اه في حاجه مهمه جدا 
زياد : في اي 
شهد: جون وليام مش زعيم المافيا
زياد: ازاي 
شهد: أنا اخترقت حساب رافت مع أنه كان عامل واحد  وهمي علشان منكشفوش بس عرفته وعرفت من الرسايل اللي بينه وبين جون 
حسام:ممكن توضحي اكتر
شهد:جون بيقول لرأفت أنه هيتفق علي ميعاد الصفقه مع البيج بوس ويبلغ رأفت( بيج بوس يعني الرأس الكبيره في العصابه 😹 )
مازن بغباء: بيج بورس🤨😳
لامار: هي تقصد الزعيم😒
مازن بهيمان:ماشي ي زعيم 😍
زياد: طيب مفيش معلومات تانيه 
شهد: اه في قدرت احدد مكان رأفت ورجالته 
احمد: فين 
شهد: ده في حته مقطوعه في الصحراوي 
زياد: تمام كده حلو اوي من بكره هننزل تدريبات ونستعد للهجوم في اي وقت 
مليكه : تمام 
ثم واصل الجميع ما كان يفعله قبل قليل 
(عند ريم في المستشفي )
جالسه فوق سرير في منتصف الغرفه وهي شارده قطع  أفكارها صوت والدتها ووالدها الذين أتوا للتو عندما علموا ما حدث لأبنتهم
والد ريم:( عبدالله الشاذلي 50عام:ركزوا في الاسم😉 ) والدتها تدعي شمس 47 عام وليها اخين توأم كرم وكريم في سنه 4 هندسه  
والد ريم :كده برضوا ي ريم متقوليلناش
ريم : والله ي بابا أنا كويسه
والدتها ببكاء: ليه ي بنتي كده مش تخلي بالك من نفسك
ريم وهي تربت علي يد امها
ريم: اهدي ي حبيبتي متكبروش الموضوع دي حته رصاصه 
كرم : محسساني أنها حقنه 😒
كريم : وحش ي بت😉
ريم: بس يلااا منك ليه 😒
والدها : حاسه بألم 
ريم وهي تتظاهر القوه: ي حبيبي متقلقش ده جرح سطحي وبعدين انا تربيتك اجمد من كده 
والدها : ربنا يخليكي ليا ما علشان انتي تربيتي ده اللي مريحني ومخليني موافق علي الشغلانه دي
والدتها: قولتلك ادخلي اي حاجه غير شرطه مسمعتيش الكلام
( كلمه كل أم مصريه😹😹)
ثم دخل الطبيب لكي يفحصها 
وبعد أن انتهي من الكشف عليها قال
الطبيب: كويس اوي حالتك بقت مستقره وكلها اسبوع بالكتير والجرح يخف 
ريم: اسبوع اي أنا من بكره هرجع الشغل 
الدكتور: لا طبعا مينفعش ممكن الجرح يتفتح في اي وقت 
ريم: متقلقش أنا هاخد بالي من نفسي اكتبلي خروج النهارده
الدكتور : مش هينفع ي حضره الرائد
ريم: نفذ اللي قولتلك عليه وده علي مسؤوليتي أنا 
الدكتور: براحتك 
ثم انصرف ودلفت عائلتها الي الداخل واخبرتهم بخروجها من المشفي اعترضوا ولكن امام إصرارها وافقوا
خرج ذياد وأصدقائه وذهبوا إلي منزل حسام لكي يجتمعوا مع بعضهم البعض ويفكروا في حل لهذه القضيه ( وطبعا حسام عاملهم كوفي كورنر وبيتسلوا براحتهم 😹😹)
حسام: نورتوني 
مازن: اي ي رخم انت فاكرنا ضيوف
حسام: ي ابني ده بيتكم وبعدين ما احنا مع  بعضنا  علي طول هنا😹😹
زياد: انت بتعايرنا 🤨
حسام نافيا : لا ي سطا ده انتوا أصحاب المكان 
احمد: مرسي مرسي
زياد : طيب يلا بقي علشان نفكر في حل للقضيه اللي شكلها مش هتنتهي دي 
احمد: معاك حق😕
حسام: تشربوا اي في الاول 
مازن : لا نتعشي في الاول وبعدين نشرب
 زياد: طول عمرك طفس😏
مازن: حبيبي ي ابو الصحاب
( معندوش دم خالص الواد ده😹😹)
احمد : خلاص ي حسام هات شاي 
مازن: لا أنا عايز هوت شوكليت😁
وأحمد : وانا ثموثي فراوله والمانجو
زياد بضحك: ياه مش قادر 
احمد: ده الشاويش مفهمش حاجه من اللي قالوه
حسام: انتوا تأمروا
مازن بمياعه: تسلم ي بيبي هيهيهي( ضحكه خليعه مش بقولكم فاكهه الروايه😹😹)
ثم انصرف حسام لكي يحضر لهم قهوه والنسكافه(مش هيعرف يعمل هوت شوكليت ولا ثموثي ابدا انتوا بتفكروا  ازاي ي جدعان😂😂)
ذياد لمازن: طب امشي انجري ي بت سعاد ساعدي حسام
مازن: لا مش هينفع اكون مع شاب حليوه زي حسام اخاف علي نفسي هيهييهي( ضحكه خليعه برضوا😂😂😂)
حسام من داخل الكوفي كورنر 
حسام: لو مليكه سمعتك هتقتلك😂😂
مازن: ي لهوي لا وعلي اي خلينا اخوات بس😹
ذياد: امم مليكه قولتلي بقي😉
احمد: ااحكيلنا بقي اي سر الخطوبه دي 
حسام: عادي بحبها واتلموا بقي 🙄
مازن: بتحبي ي بيضه😂
حسام : بطل رخامه بقي 
زياد : لا ده انت واقع ولا حد سمي عليك 😉😂
مازن: ده الحب مولع في الدره 
ثم قام بالجري وحسام خلفه لكي يلحقه ليلقنه درسا قاسيا ( هينفخه وهيتفش فيه ميقدرش يضرب زيكوا طبعا 😹)
وبعد وقت ليس بقليل جلسوا لكي يضعوا خطه لتلك المافيا 
عند البنات 
وعندما عاد الفتيات الي المنزل وجدوا ريم 
مليكه: أي ده ريم انتي خرجتي ازاي 
ريم : عادي الدكتور كتبلي علي خروح
لامار وهي تحتضن ريم بقوه وتبكي :وحشتيني وقلقتيني عليكي أنا كنت هموت لو جرالك حاجه😭😭😭
ريم : وانتي كمان بس انتي كده هتموتيني 😅
لامار وهي تبتعد: اسفه 😁
شهد: طب مقولتيش ليه كنا جينا اخدناكي بالعربيه
ريم: ملوش لزوم ي قلبي ما ماما وبابا عرفوا وجابوني لغايه هنا 
لامار: وخالتوا عملت اي اكيد جالها انهيار ماتت من الصدمه 😳😳
ريم : بعد الشر هي فعلا كانت مقطعه روحها من العياط بس انا طمنتها 
لامار: وكرم وكريم جم معاكم 
ريم أه 
لامار: ياه كان نفسي أرخم عليهم ياريتني لحقتهم ( علي فكره انا قولت قبل كده أن لامار بنت خاله ريم )
ريم : هتشوفيهم قريب ي اختي 
ثم جلست الفتيات يتسامرون مع بعضهم البعض 
في اليوم التالي 
نهضت الفتيات واستعدت للذهاب الي العمل وفوجئوا بريم ذاهبه معهم 
مليكه: اي ده ي ريم انتي رايحه معانا 
ريم بهدوء: اه 
شهد: اه اي انتي لسه تعبانه 
ريم : لا أنا خفيت ومش حابه اقعد لوحدي مبحبش قعده البيت
لامار: ي اختي ده انا نفسي اتعور ولا رجلي تتكسر علشان اخد اجازه وانام 
ريم بضحك: كنتي بتقولي كده في ثانوي علشان متروحيش الدروس ( مش لوحدها😂)
شهد: انتي مش شبعانه نوم ي بت 
مليكه: دي قزازه بنج 
لامار : والله انتوا مفتريين أنا بنام 11 ساعه بس 
ريم: ليه عايزه اليوم كله ولا اي امشي ي غيبوبه علشان نلحق الشغل😂😂😂
مليكه : اه بدل ما نقابل غضنفر ويهزقنا( انت فين ي  زياااااااد  بيقولوا عليك غضنفر😂😂)
وبعد مده كانوا داخل المبني
عندما رأي حسام مليكه اسرع إليها واعطاها ورده ( تشربوا اي ي سناجل😂😂)
لامار بصوت منخفض سمعته الفتايات فقط: هنبتدي محن وشغل التلزيق ده😹
ريم: عقبالك 
لامار بضحك: يارب ي اخوتششيي
وكان الجميع يتحدث ويضحك ولكن زياد كان في عالم اخر( غضنفر😹)
فكان يسرح في عيون ريم وجمالها فحقا سقط اسيرا أمام عينيها التي تشبه بحور القهوه 
كانت ريم ترتدي الزي الميري وكانت ترتردي ستره الصاعقه وكط  تظهر جمال ساعديها  فكانت كلوحه فنان في جمالها وروعتها 
ولكن فاق زياد من شروده عندما تذكر أن أحد آخر رأها بهذا الشكل فكان يشعر بالغضب الشديد وكأنه حمم بركانيه أوشكت علي الانفجار وكان يجز علي أسنانه وبصوت صارخ أفزع الجميع 
زياد: اي ي محترمه اللي انتي لابساه ده 
ريم بهدوء: اي 
ذياد: جاكي هوا يقلبك ( شايف ي اللي في بالي دايما اسمعها منك + بابا ي جدعان ها😂😂)
ريم بعصبيه: في اي حضرتك بتزعق ليه وبعدين انت مالك اصلا بصفتك اي تدخل
زياد: اول حاجه انتي تخرسي خالص ومتعليش صوتك وانا بكلمك تاني حاجه بصفتي القائد هنا وبعدين انا مش خايف عليكي لا أنا خايف علي الشباب اللي هنا مش مراعيه انك بتشتغلي مع رجاله اقولك اي وانتي أصلا لابسه كده علشان تصيدي عريس ( هوريكم اللي كانت لابساه بس فكروني)؛
ريم : انت اتجننت انت ازاي تقول كده انت واحد مش محترم
زياد:اخرسي خالص انتي بتقفي قصادي ده انا مفيش راجل قدر يقف قصادي تعملها واحده زيك
( ده عنده انفصام في الشخصيه تمام😹😹😹😹) 
وتدخل حسام مانعا الشجار: اهدوا ي جماعه ده وقت شغل مش خناق 
احمد : هامسا : لزياد: اهدي ي ابني وبعدين احنا ملناش دعوه بلبسهم
حسام: اه ويلا علشان التدريب
مازن : تدريب اي 🥺
زياد بتوعد وهو ينظر إلي ريم: هتعرفوا دلوقتي
ثم انصرف الجميع الي صاله التدريبات
زياد أمر أحد العساكر بإحضار شئ من الداخل وعندما رأته الفتيات صرخن بشده واسرعوا بالجري

يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent